zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Medyka
Adres: Medyka 288, 37-732 Medyka, woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: ug_medyka@poczta.onet.pl
tel: 16 671 53 91
fax: 16 671 53 91
Dane postępowania
ID postępowania: 609747-N-2019
Data publikacji zamówienia: 2019-10-14
Termin składania wniosków: 2019-10-23   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 60%
WWW ogłoszenia: www.medyka.itl.pl/bip Informacja dostępna pod: www.medyka.itl.pl/bip
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami


Ogłoszenie nr 609747-N-2019 z dnia 2019-10-14 r.

Gmina Medyka: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2020 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Medyka, krajowy numer identyfikacyjny 65090037000000, ul. Medyka  288 , 37-732  Medyka, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 16 671 53 91, e-mail ug_medyka@poczta.onet.pl, faks 16 671 53 91.
Adres strony internetowej (URL): www.medyka.itl.pl/bip
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.medyka.itl.pl/bip

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Zgodnie z art. 10c ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 18 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych (Dz. U z 2016 r. poz. 1020) ustaw składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:
Gmina Medyka, Medyka 288, 37-732 Medyka

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2020 r.
Numer referencyjny: BiD.271.10.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Medyka w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do gospodarstw domowych worków do zbiórki odpadów. 3. Na terenie gminy Medyka obowiązywał będzie istniejący system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Odpady gromadzone w pojemnikach i workach będą kodowane, które Wykonawca przy pomocy czytnika będzie odczytywał i przekazywał dane do UG Medyka. Właściciele nieruchomości zamieszkałych będą zaopatrywać się w kody w pokoju nr 23 w UG Medyka (stanowisko d/s odpadów komunalnych). Worki na odpady zmieszane oraz segregowane (na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, szkło oraz bioodpady) zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Teren Gminy Medyka wynoszący 6067 ha obejmuje 7 miejscowości: Medyka, Torki, Leszno, Hureczko, Hurko, Jaksmanice, Siedliska. 2. Wykaz budynków i lokali mieszkalnych w poszczególnych miejscowościach gminy: 2.1. Zabudowa wielorodzinna: Miejscowość Ilość budynków Ilość lokali mieszkalnych Medyka 19 173 Hurko 1 7 RAZEM 20 180 2.2. Zabudowa jednorodzinna: Miejscowość Ilość budynków Medyka 551 Torki 206 Leszno 165 Hureczko 145 Hurko 155 Jaksmanice 145 Siedliska 182 RAZEM : 1 549 3. Trasa przejazdu Wykonawcy w poszczególnych miejscowościach Gminy Medyka wynosi około: 1. Medyka - 13,0 km 2. Torki - 6,3 km 3. Leszno - 3,5 km 4. Hureczko - 4,7 km 5. Hurko - 4,1 km 6. Jaksmanice - 4,8 km 7. Siedliska - 5,8 km 4. Ilość odpadów wywiezionych: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odebranych odpadów (Mg) 2018 rok 1 półrocze 2019 r. 1 2 3 4 5 1. Niesegregowane odpady komunalne 20 03 01 930,53 482,60 2. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 4,75 3,10 3. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 35,59 - 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 54,06 32,53 5. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 0101 - - 6. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 6,64 - 7. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36 2,91 3,46 8. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 42,59 37,00 9. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 30,46 9,36 10. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 34,28 26,50 11. Zużyte opony 16 01 03 5,87 10,72 12. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 - 9,57 Razem : - 1147,68 614,84 Do określenia szacunkowej rocznej masy oddanych odpadów w 2020 roku przyjęto ich średnią miesięczną ilość odebranych odpadów w gminie Medyka w ciągu 18 miesięcy (rok 2018 oraz I półrocze 2019 r.) powiększone o 5 % przewidywalnego wzrostu ilości oddanych odpadów. Wyliczenia dokonano na podstawie danych zawartych w sprawozdaniach przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych. Szacowana ilość odpadów z terenów zamieszkałych do odebrania w 2020 r. Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacowana ilość odpadów (Mg) 1 2 3 4 1. Niesegregowane odpady komunalne 20 03 01 989,19 2. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 5,49 3. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 36,81 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 60,61 5. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 0101 15,00 7. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 35 6,97 8. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 36 4,46 9. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 55,71 10. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 32,00 11. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 42,55 12. Zużyte opony 16 01 03 11,61 13. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 10,05 Razem : - 1260,45 Podana ilość odbioru odpadów jest wielkością orientacyjną w celu sporządzenia oferty 5. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 5.1. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym „u źródła" w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 5.2. W przypadku zabudowy wielorodzinnej, w miejscach do tego przeznaczonych (altany śmieciowe). 5.3. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 5.4. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, w celu załączenia go do umowy. 5.5. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób niezakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 5.6. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 6. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych oraz częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: 6.1. Odpady zmieszane niesegregowane o kodzie 20 03 01 jeden raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych, 6.2. Odpady zmieszane niesegregowane o kodzie 20 03 01 1 raz na tydzień z budynków wielorodzinnych, a w okresach świątecznych 2 razy w tygodniu, 6.3. Odpady opakowaniowe zebranych w sposób selektywny, takich jak: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, c) szkło bezbarwne i kolorowe - z budynków jednorodzinnych raz w miesiącu - budynków wielorodzinnych 2 razy w miesiącu (osiedle w Medyce) 6.4. Odpady pozostałe powstające w gospodarstwach domowych takie jak: a) odpady wielkogabarytowych, b) opony z samochodów osobowych w ilości nie większej niż 8 szt. z każdego gospodarstwa domowego, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, Odpady w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będą odbierane wyłącznie, w przypadku gdy będą kompletne. Nie będzie odbierany sprzęt niekompletny (zdemontowany, pozbawiony przez właściciela podstawowych podzespołów) lub niespełniający definicji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - dwa razy w roku. 6.5. Odpady budowlane i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych odbierać należy na indywidualne zgłoszenie. Odbiór odpadów budowlanych pochodzących z remontów i rozbiórek obejmuje wyłącznie mieszkańców zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej z wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych, firm budowlanych, przedsiębiorców. Odbiór w/w odpadów odbywać się będzie poprzez wcześniejsze zgłoszenie celem podstawienia odpowiedniego pojemnika. Ilość tych odpadów nie przekroczy 1 ton w skali roku z gospodarstwa. Koszt odbioru nadwyżki oddanych odpadów pokrywa właściciel gospodarstwa. Odpady zgromadzone w sposób nieprawidłowy tzw. luźny nie będą odbierane o czym Wykonawca powiadomi Zamawiającego. 6.6. odpady ulegające biodegradacji odbierane w okresie od czerwca do listopada - raz w miesiącu. 7. Na terenie Gminy Medyka w miejscowości Medyka znajduje się PSZOK – odbiór odpadów z punktu odbywał się będzie na zgłoszenie pracownika obsługującego ten punkt. 7.1. Do PSZOK-u właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Medyka w ramach ponoszonej opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi we własnym zakresie mogą dostarczać: 1) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 2) zużyte baterie i akumulatory, 3) przeterminowane leki, 4) chemikalia, 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 6) zużyte opony. 7) odpady zielone, 8) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. 7.2. PSZOK przyjmuje wyłącznie odpady zebrane w sposób selektywny. 7.3. PSZOK nie przyjmuje odpadów pochodzących z działalności gospodarczej. 7.4. Transport odpadów do PSZOK dostarczający zapewnia we własnym zakresie. 8. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą: 8.1. Odpady komunalne zmieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej pojemniki lub worki foliowe o podwyższonej wytrzymałości o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność; 8.2. Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal oraz szkło: a) w zabudowie jednorodzinnej: worki foliowe o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej: pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność 8.3. Odpady ulegające biodegradacji w workach foliowych o minimalnej pojemności 110 l. 8.4. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych: pojemniki o minimalnej pojemności 110l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów. 8.5. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory: 1) kolor niebieski z napisem: „Papier i tektura” - przeznaczone na odpadowe opakowania z papieru i tektury oraz papier i tekturę nie opakowaniową, 2) kolor zielony z napisem: „Szkło bezbarwne i kolorowe” - przeznaczone na odpadowe opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego; 3) kolor żółty z napisem: „Tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe” - przeznaczone na odpadowe opakowania z metali, tworzyw sztucznych oraz wielomateriałowe; 4) kolor brązowy z napisem: „Odpady zielone” - przeznaczone na odpady zielone. 5) kolor czarny z napisem: „Zmieszane odpady komunalne” – przeznaczone na odpady zmieszane. 8.6. Worki na odpady segregowane oraz na odpady niesegregowane zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. W przypadku gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany udostępnieniem pojemnika do gromadzenia odpadów przez Wykonawcę, Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia tego pojemnika za odrębne wynagrodzenie ustalone z właścicielem nieruchomości. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 9. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych 9.1. Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie. 9.2. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane i magazynowane w workach lub pojemnikach o odpowiednich kodach Wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dok. fotograficzna, notatka, itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 9.3. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Urzędowi Gminy w Medyce informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie Umowy, 9.4. Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali sposób postępowania z odpadami Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu Umowy. 10. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego i bazy magazynowo transportowej. 10.1. W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym do odbierania odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie (do 3 ton i wysokości 2,5 m ) w celu odbioru tych odpadów z uwagi na trudności terenowe (tj. wąskie drogi, drogi o nawierzchni gruntowej i inne miejsca, do których dojazd może stanowić problem dla typowego pojazdu odbierającego odpady ), e) co najmniej jednym pojazdem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie z funkcją do mycia i dezynfekcji pojemników. 10.2. Powyższe pojazdy powinny być: a) trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, c) ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, e) sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, dopuszczone do ruchu. 10.3. W razie awarii pojazdu w trakcie odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Medyka Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach w celu wykonania usługi zgodnie z ustalonym harmonogramem. 11. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo - transportową: a) baza magazynowo-transportowa winna być usytuowana w gminie Medyka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; b) teren bazy magazynowo-transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim, c) posiadać miejsca do parkowania pojazdów, które winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, d) baza ta musi być wyposażona w urządzenia/miejsce do gromadzenia i magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania, e) baza magazynowo-transportowa musi posiadać również: 1) pomieszczenie socjalne dla pracowników, 2) legalizowaną samochodowa wagę najezdną - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 3) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, 4) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile te czynności nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 12. Zagospodarowanie odpadów: 12.1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, 12.2. Osiągnięte przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 12.3. Zebrane przez Wykonawcę odpady selektywne z terenu gminy powinny być systematycznie przekazane do odpowiednich instalacji. Niedopuszczalne jest zbyt długie przetrzymywanie selektywnie zebranych odpadów i przekazywanie ich dopiero w następnym roku kalendarzowym do recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ponieważ wpływa to niekorzystnie na uzyskanie przez gminę odpowiednich poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska, o których mowa w pkt. 2. 12.4. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie instalacji, do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka. 13. Raporty i sprawozdania. 13.1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów (w formie papierowej) zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i przekazanych do składowania na składowisko odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz o sposobie i miejscu ich zagospodarowania, w tym : a) odpadów komunalnych zmieszanych (Mg), b) odpadów selektywnych takich jak : szkło, papier i makulatura, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych (Mg), c) odpadów wielkogabarytowych (Mg), d) sprzętu elektrycznego i elektronicznego (Mg), e) opon ( Mg), f) bioodpadów (Mg), g) gruzu budowlanego (Mg), oraz oddzielnie o rodzaju (z podaniem kodu odpadów) i ilości selektywnie odebranych odpadów z PSZOK w Medyce, a także sposobie i miejscu i zagospodarowania. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 14. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań z odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 15. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym również karty przekazania odpadów zbieranych selektywnie do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia, jako załącznik do faktury za wykonanie usługi. 16. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów oraz przekazywania jej zamawiającemu w formie elektronicznej co miesiąc, w terminie do 10 dnia miesiąca następnego. 17. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 18. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Medyka. 19. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie pomiędzy Gminą Medyka a Wykonawcą raz w miesiącu za każdą tonę odebranych i zagospodarowanych odpadów odpowiadającym kodowi odpadu i kwocie zaoferowanej za jego odebranie i zagospodarowanie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 14 dni od przedłożenia faktury. 20. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z tabelami znajduje się w SIWZ

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90512000-9
90513100-7
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2020-01-01 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: 1) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, 2) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Medyka.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: 1) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 30 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jednym samochodem skrzyniowym o ładowności minimalnej 3,5 Mg lub pojazdu uniwersalnego z pojemnikiem o pojemności 5, 7, 10 m3 do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) wykonawca powinien dysponować również jednym samochodem do odbierania odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie o mniejszym tonażu tj., do 3 ton i wysokości 2,5 m w celu odbioru tych odpadów z uwagi na trudności terenowe. Powyższe pojazdy powinny być: 1) trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2) być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Pojazdy powinny odpowiadać wymaganiom technicznym określonym w § 5 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. nr 122). 1. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: 1) konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; 2) pojazdy były wyposażone w system: a) monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b) czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych; 3) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 2. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 1.2. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo – transportową odpowiadającą wymaganiom technicznym określonym w § 2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. nr 122). 1.2.1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną: a. w gminie, z której terenu odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy; b. na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 1.2.2. W zakresie wyposażenia bazy magazynowo-transportowej należy zapewnić, aby: 1) na terenie bazy magazynowo-transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania 2) teren bazy magazynowo-transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym; 3) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 4) miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych; 5) teren bazy magazynowo-transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2017r. poz. 1566); 6) baza magazynowo-transportowa winna być wyposażona w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 1.2.3. Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: 1) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, 2) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 1.2.4. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu im odpowiadającym.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - którego wzór stanowi załącznik do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z nich 2) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, 3) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Medyka 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 5) wykaz pojazdów, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków technicznych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. nr 122) wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz – zał. nr 4 SIWZ 6) oświadczenie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo - transportową spełniającą wymagania techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. nr 122) zał. nr 5 do SIWZ. 7) Parafowany projekt umowy - zał. nr 9 SIWZ. 8) Wskazanie instalacji do których/której będą oddane odpady komunalne - zał. nr 6 SIWZ. 9) upoważnienie do reprezentacji Wykonawcy osoby podpisującej ofertę, w przypadku, gdy ofertę podpisały osoby inne niż wymienione w wypisie z właściwego rejestru bądź w innym dokumencie składającym się na ofertę. Oferta musi zawierać wszelkie dokumenty, które w sposób niebudzący wątpliwości potwierdzą uprawnienia tychże osób do reprezentacji składania oświadczeń.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykaz części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Aspekt środowiskowy40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Projekt umowy został przedstawiony w załączniku nr 9 do SIWZ. 2. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian. Zgodnie z art. 144 Pzp strony przewidują możliwość dokonania zmiany zawartej umowy, w szczególności w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, tj.: 1) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów - w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego, 2) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT - w takim przypadku umowa ulegnie zmianie w zakresie wysokości ceny brutto, 3) w wyniku siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej; 4) w przypadku zmiany zakresu prac, które wykonawca powierzył podwykonawcom, a które określone są w złożonej ofercie, 5) w przypadku wprowadzenia do realizacji części zamówienia podwykonawcy pomimo, że Wykonawca nie dopuścił takiej możliwości w treści oferty, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców, 6) gdy z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, we wskazanej przez Wykonawcę instalacji odpady nie będą mogły być w całości lub w części zagospodarowane. Zmiana instalacji następuje na wniosek Wykonawcy i wymaga zgody Zamawiającego, 7) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, gdy łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, przy czym rozliczenie usług wykonanych wskutek dokonanych zmian nastąpi według cen wynikających ze złożonej oferty przetargowej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
W sytuacji, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), Wykonawca winien, nie później niż w terminie składania ofert, w sposób nie budzący wątpliwości, zastrzec wraz z uzasadnieniem, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Informacje te winny być umieszczone odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie, w osobnej wewnętrznej kopercie, oznaczonej klauzulą: ”Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – nie udostępniać”. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-23, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510226909-N-2019 z dnia 23-10-2019 r.
Gmina Medyka: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2020 r.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 609747-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Medyka, Krajowy numer identyfikacyjny 65090037000000, ul. Medyka  288, 37-732  Medyka, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 16 671 53 91, e-mail ug_medyka@poczta.onet.pl, faks 16 671 53 91.
Adres strony internetowej (url): www.medyka.itl.pl/bip

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2020 r.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BiD.271.10.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Medyka w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do gospodarstw domowych worków do zbiórki odpadów. 3. Na terenie gminy Medyka obowiązywał będzie istniejący system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Odpady gromadzone w pojemnikach i workach będą kodowane, które Wykonawca przy pomocy czytnika będzie odczytywał i przekazywał dane do UG Medyka. Właściciele nieruchomości zamieszkałych będą zaopatrywać się w kody w pokoju nr 23 w UG Medyka (stanowisko d/s odpadów komunalnych). Worki na odpady zmieszane oraz segregowane (na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, szkło oraz bioodpady) zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Teren Gminy Medyka wynoszący 6067 ha obejmuje 7 miejscowości: Medyka, Torki, Leszno, Hureczko, Hurko, Jaksmanice, Siedliska. 2. Wykaz budynków i lokali mieszkalnych w poszczególnych miejscowościach gminy: 2.1. Zabudowa wielorodzinna: Miejscowość Ilość budynków Ilość lokali mieszkalnych Medyka 19 173 Hurko 1 7 RAZEM 20 180 2.2. Zabudowa jednorodzinna: Miejscowość Ilość budynków Medyka 551 Torki 206 Leszno 165 Hureczko 145 Hurko 155 Jaksmanice 145 Siedliska 182 RAZEM : 1 549 3. Trasa przejazdu Wykonawcy w poszczególnych miejscowościach Gminy Medyka wynosi około: 1. Medyka - 13,0 km 2. Torki - 6,3 km 3. Leszno - 3,5 km 4. Hureczko - 4,7 km 5. Hurko - 4,1 km 6. Jaksmanice - 4,8 km 7. Siedliska - 5,8 km 4. Ilość odpadów wywiezionych: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odebranych odpadów (Mg) 2018 rok 1 półrocze 2019 r. 1 2 3 4 5 1. Niesegregowane odpady komunalne 20 03 01 930,53 482,60 2. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 4,75 3,10 3. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 35,59 - 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 54,06 32,53 5. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 0101 - - 6. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35* 6,64 - 7. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 36 2,91 3,46 8. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 42,59 37,00 9. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 30,46 9,36 10. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 34,28 26,50 11. Zużyte opony 16 01 03 5,87 10,72 12. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 - 9,57 Razem : - 1147,68 614,84 Do określenia szacunkowej rocznej masy oddanych odpadów w 2020 roku przyjęto ich średnią miesięczną ilość odebranych odpadów w gminie Medyka w ciągu 18 miesięcy (rok 2018 oraz I półrocze 2019 r.) powiększone o 5 % przewidywalnego wzrostu ilości oddanych odpadów. Wyliczenia dokonano na podstawie danych zawartych w sprawozdaniach przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych. Szacowana ilość odpadów z terenów zamieszkałych do odebrania w 2020 r. Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Szacowana ilość odpadów (Mg) 1 2 3 4 1. Niesegregowane odpady komunalne 20 03 01 989,19 2. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 5,49 3. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 36,81 4. Opakowania ze szkła 15 01 07 60,61 5. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 0101 15,00 7. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 35 6,97 8. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 20 01 36 4,46 9. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 55,71 10. Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 32,00 11. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 42,55 12. Zużyte opony 16 01 03 11,61 13. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 10,05 Razem : - 1260,45 Podana ilość odbioru odpadów jest wielkością orientacyjną w celu sporządzenia oferty 5. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 5.1. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym „u źródła" w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 5.2. W przypadku zabudowy wielorodzinnej, w miejscach do tego przeznaczonych (altany śmieciowe). 5.3. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 5.4. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, w celu załączenia go do umowy. 5.5. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób niezakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 5.6. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 6. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych oraz częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: 6.1. Odpady zmieszane niesegregowane o kodzie 20 03 01 jeden raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych, 6.2. Odpady zmieszane niesegregowane o kodzie 20 03 01 1 raz na tydzień z budynków wielorodzinnych, a w okresach świątecznych 2 razy w tygodniu, 6.3. Odpady opakowaniowe zebranych w sposób selektywny, takich jak: a) papier i tektura, b) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, c) szkło bezbarwne i kolorowe - z budynków jednorodzinnych raz w miesiącu - budynków wielorodzinnych 2 razy w miesiącu (osiedle w Medyce) 6.4. Odpady pozostałe powstające w gospodarstwach domowych takie jak: a) odpady wielkogabarytowych, b) opony z samochodów osobowych w ilości nie większej niż 8 szt. z każdego gospodarstwa domowego, c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, Odpady w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będą odbierane wyłącznie, w przypadku gdy będą kompletne. Nie będzie odbierany sprzęt niekompletny (zdemontowany, pozbawiony przez właściciela podstawowych podzespołów) lub niespełniający definicji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - dwa razy w roku. 6.5. Odpady budowlane i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych pochodzące z prowadzenia drobnych prac niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych odbierać należy na indywidualne zgłoszenie. Odbiór odpadów budowlanych pochodzących z remontów i rozbiórek obejmuje wyłącznie mieszkańców zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej z wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych, firm budowlanych, przedsiębiorców. Odbiór w/w odpadów odbywać się będzie poprzez wcześniejsze zgłoszenie celem podstawienia odpowiedniego pojemnika. Ilość tych odpadów nie przekroczy 1 ton w skali roku z gospodarstwa. Koszt odbioru nadwyżki oddanych odpadów pokrywa właściciel gospodarstwa. Odpady zgromadzone w sposób nieprawidłowy tzw. luźny nie będą odbierane o czym Wykonawca powiadomi Zamawiającego. 6.6. odpady ulegające biodegradacji odbierane w okresie od czerwca do listopada - raz w miesiącu. 7. Na terenie Gminy Medyka w miejscowości Medyka znajduje się PSZOK – odbiór odpadów z punktu odbywał się będzie na zgłoszenie pracownika obsługującego ten punkt. 7.1. Do PSZOK-u właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Medyka w ramach ponoszonej opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi we własnym zakresie mogą dostarczać: 1) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 2) zużyte baterie i akumulatory, 3) przeterminowane leki, 4) chemikalia, 5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 6) zużyte opony. 7) odpady zielone, 8) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. 7.2. PSZOK przyjmuje wyłącznie odpady zebrane w sposób selektywny. 7.3. PSZOK nie przyjmuje odpadów pochodzących z działalności gospodarczej. 7.4. Transport odpadów do PSZOK dostarczający zapewnia we własnym zakresie. 8. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą: 8.1. Odpady komunalne zmieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej pojemniki lub worki foliowe o podwyższonej wytrzymałości o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność; 8.2. Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal oraz szkło: a) w zabudowie jednorodzinnej: worki foliowe o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej: pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność 8.3. Odpady ulegające biodegradacji w workach foliowych o minimalnej pojemności 110 l. 8.4. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych: pojemniki o minimalnej pojemności 110l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów. 8.5. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory: 1) kolor niebieski z napisem: „Papier i tektura” - przeznaczone na odpadowe opakowania z papieru i tektury oraz papier i tekturę nie opakowaniową, 2) kolor zielony z napisem: „Szkło bezbarwne i kolorowe” - przeznaczone na odpadowe opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego; 3) kolor żółty z napisem: „Tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe” - przeznaczone na odpadowe opakowania z metali, tworzyw sztucznych oraz wielomateriałowe; 4) kolor brązowy z napisem: „Odpady zielone” - przeznaczone na odpady zielone. 5) kolor czarny z napisem: „Zmieszane odpady komunalne” – przeznaczone na odpady zmieszane. 8.6. Worki na odpady segregowane oraz na odpady niesegregowane zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. W przypadku gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany udostępnieniem pojemnika do gromadzenia odpadów przez Wykonawcę, Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia tego pojemnika za odrębne wynagrodzenie ustalone z właścicielem nieruchomości. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 9. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych 9.1. Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie. 9.2. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane i magazynowane w workach lub pojemnikach o odpowiednich kodach Wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dok. fotograficzna, notatka, itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 9.3. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Urzędowi Gminy w Medyce informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie Umowy, 9.4. Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali sposób postępowania z odpadami Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu Umowy. 10. Wymagania dotyczące sprzętu technicznego i bazy magazynowo transportowej. 10.1. W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi o minimalnej kubaturze 3 m3 przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma samochodami specjalistycznymi bezpylnymi przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jednym pojazdem o ładowności minimalnej 3,5 Mg do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) co najmniej jednym pojazdem małogabarytowym do odbierania odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie (do 3 ton i wysokości 2,5 m ) w celu odbioru tych odpadów z uwagi na trudności terenowe (tj. wąskie drogi, drogi o nawierzchni gruntowej i inne miejsca, do których dojazd może stanowić problem dla typowego pojazdu odbierającego odpady ), e) co najmniej jednym pojazdem specjalistycznym wyposażonym w urządzenie z funkcją do mycia i dezynfekcji pojemników. 10.2. Powyższe pojazdy powinny być: a) trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, c) ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, e) sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, dopuszczone do ruchu. 10.3. W razie awarii pojazdu w trakcie odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Medyka Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach w celu wykonania usługi zgodnie z ustalonym harmonogramem. 11. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo - transportową: a) baza magazynowo-transportowa winna być usytuowana w gminie Medyka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; b) teren bazy magazynowo-transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim, c) posiadać miejsca do parkowania pojazdów, które winny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, d) baza ta musi być wyposażona w urządzenia/miejsce do gromadzenia i magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania, e) baza magazynowo-transportowa musi posiadać również: 1) pomieszczenie socjalne dla pracowników, 2) legalizowaną samochodowa wagę najezdną - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 3) punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, 4) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile te czynności nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 12. Zagospodarowanie odpadów: 12.1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, 12.2. Osiągnięte przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 12.3. Zebrane przez Wykonawcę odpady selektywne z terenu gminy powinny być systematycznie przekazane do odpowiednich instalacji. Niedopuszczalne jest zbyt długie przetrzymywanie selektywnie zebranych odpadów i przekazywanie ich dopiero w następnym roku kalendarzowym do recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ponieważ wpływa to niekorzystnie na uzyskanie przez gminę odpowiednich poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska, o których mowa w pkt. 2. 12.4. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie instalacji, do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka. 13. Raporty i sprawozdania. 13.1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów (w formie papierowej) zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i przekazanych do składowania na składowisko odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz o sposobie i miejscu ich zagospodarowania, w tym : a) odpadów komunalnych zmieszanych (Mg), b) odpadów selektywnych takich jak : szkło, papier i makulatura, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych (Mg), c) odpadów wielkogabarytowych (Mg), d) sprzętu elektrycznego i elektronicznego (Mg), e) opon ( Mg), f) bioodpadów (Mg), g) gruzu budowlanego (Mg), oraz oddzielnie o rodzaju (z podaniem kodu odpadów) i ilości selektywnie odebranych odpadów z PSZOK w Medyce, a także sposobie i miejscu i zagospodarowania. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 14. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań z odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 15. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał zamawiającemu karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym również karty przekazania odpadów zbieranych selektywnie do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia, jako załącznik do faktury za wykonanie usługi. 16. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów oraz przekazywania jej zamawiającemu w formie elektronicznej co miesiąc, w terminie do 10 dnia miesiąca następnego. 17. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 18. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Medyka. 19. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie pomiędzy Gminą Medyka a Wykonawcą raz w miesiącu za każdą tonę odebranych i zagospodarowanych odpadów odpowiadającym kodowi odpadu i kwocie zaoferowanej za jego odebranie i zagospodarowanie, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 14 dni od przedłożenia faktury. 20. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z tabelami znajduje się w SIWZ

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2


Dodatkowe kody CPV:
90512000-9, 90513100-7, 90514000-3
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najkorzystniejszą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny oferty najkorzystniejszej. W przedmiotowym postępowaniu cena złożonej oferty, która wynosi 1 366 759,26 zł przekracza kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. kwotę 650 000,00 zł brutto. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny oferty najkorzystniejszej. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych