Informacje o przetargu
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji podzielonej na 2 części, w tym: a. Cześć I pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” b. Cześć II pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II” 2. Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działania promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na których montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych problemów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót bu-dowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzają-cych zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budowlanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wystąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbędnymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: - sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrotnie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. - licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, - sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: - zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, - wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane, - zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodzeniem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosztów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym
Zamawiający:
Wójt Gminy Sochaczew
Adres: | Warszawska 115, 96-500 Sochaczew, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: gminasochaczew@sochaczew.org.pl, tel: 46 8642625, 8462600, fax: 46 8642602 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 635914-N-2018 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2018-10-16 | Termin składania wniosków: | 2018-10-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/ | Informacja dostępna pod: | http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/ |
Okres związania ofertą: | 29 dni |
Kody CPV
71248000-8 | Nadzór nad projektem i dokumentacją | |
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” | Konsorcjum firm Lider LONDON So. z o.o. Członek Doradztwo i Usługi Sp. z o.o. Kraków | 104 550,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-11-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 71520000 71248000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 104 550,00 zł Minimalna złożona oferta: 104 550,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 104 550,00 zł Maksymalna złożona oferta: 152 520,00 zł | |
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II | Konsorcjum Lider LONDON sp. z o o Członek konsorcjum: Doradztwo i Usługi Sp. z oo Kraków | 70 725,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-11-28 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 71520000 71248000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 70 725,00 zł Minimalna złożona oferta: 70 725,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 70 725,00 zł Maksymalna złożona oferta: 96 604,00 zł | |
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Numer:
635914-N-2018
Data:
16/10/2018
Adres strony internetowej (url): bip.gmina.e-sochaczew.pl
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.6.2)
Punkt:
6.2
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowania, data : 2018-10-25, godzina 10.00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowania, data : 2018-10-29, godzina 10.00
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500306774-N-2018 z dnia 27-12-2018 r. Wójt Gminy Sochaczew: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej tak Nazwa projektu lub programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną działanie IV.1 odnawialne Żródła Energii Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 635914-N-2018 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 500256432-N-2018 SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających tak Należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzali postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: Gminba Nowa Sucha NIP 8371693792 Nowa Sucha 59A, 96-513 Nowa Sucha tel. 46 861 20 51 Wójt Gminy Nowa Sucha Gmina Teresin NIP 8371695437 ul. Zielona 20, 95-515 Teresin tel. 46 861 38 15 Wójt Gminy Teresin Gmina Rybno NIP 8371692261 ul. Długa 20 96-514 Rybno tel. 46 861 14 38 wójt Gminy Rybno I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Sochaczew, Krajowy numer identyfikacyjny 000546710, ul. Warszawska 115, 96-500 Sochaczew, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 46 8642625, 8462600, e-mail gminasochaczew@sochaczew.org.pl, faks 46 8642602. Adres strony internetowej (url): http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/ I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy): Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać, który z zamawiających zawarł umowę): Gmina Sochaczew działa w imieniu własnym i na rzecz pozostałych gmin na podstawie pełnomocnictwa do przygotowania przeprowadzenia i udzielenia zamówienia na rzecz pozostałych gmin, wyznaczono po jednej osobie do komisji przetargowej z każdej z gmin, zamówienie nie jest udzielane indywidualnie SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): D.271.22.2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji podzielonej na 2 części, w tym: a. Cześć I pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” b. Cześć II pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II” 2. Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działania promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na których montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych problemów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót bu-dowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzają-cych zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budowlanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wystąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbędnymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: - sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrotnie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. - licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, - sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: - zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, - wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane, - zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodzeniem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosztów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: tak II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9 Dodatkowe kody CPV: 71248000-8 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |