Informacje o przetargu
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie programów, zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w 2010r. i 2011r. dla 480 nauczycieli z województwa kujawsko - pomorskiego, w formie kursów doskonalących, z zakresu doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych. Szczegóły określa punkt III niniejszej specyfikacji. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursów wskazanej w pkt. III liczby osób, zgodnie z opisanymi wymaganiami. 3. Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (nie mniej niż 40 godzin dydaktycznych na każdy kurs). 4. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa kujawsko-pomorskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci, z uwzględnieniem zasady równości płci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń, tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 6. Szkolenia powinny być przeprowadzone tylko na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. 7. Treści programów szkoleń muszą odpowiadać celom wyszczególnionym w pkt. III niniejszej specyfikacji. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych. 9. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 10. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 11. Odbiór usługi zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 16 grudnia 2011r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia; e) wykaz kadry, która realizowała kursy (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę przeszkolonych grup; g) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; h) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; i) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych;. III. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA III.1. Wymagania dotyczące opracowania programów szkoleń 1. Programy szkoleń w zakresie doradztwa zawodowego, jak również innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinny być realizowane w łącznym wymiarze 420 godzin . 2. Wskazane jest opracowanie kilku kursów dla w/w wymiaru godzin, przy czym minimalna liczba godzin przypadających na jedno szkolenie powinna wynosić 40 . 3. Problematyka szkoleń : a) w zakresie doradztwa zawodowego powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w realizacji zadań związanych z doradztwem zawodowym dla młodzieży poprzez: - dostarczenie wiedzy umożliwiającej trafną diagnozę i orientację zawodową młodzieży - przygotowanie do udzielania profesjonalnego poradnictwa zawodowego - nabycie umiejętności konstruowania programów doradztwa zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły, - realizację działań mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia, - nabycie umiejętności doboru i wykorzystania wybranych aplikacji ICT do pracy doradcy zawodowego - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dotyczących wdrażania młodzieży do aktualnych wymogów rynku pracy, - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie nauczania przedsiębiorczości b) dotyczących innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej szkół ponadgimnazjalnych w zakresie: - tworzenia i modyfikowania programów nauczania przedmiotów zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, - stosowania innowacyjnych metod nauczania- uczenia się , - podnoszenia efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod oceniania pracy uczniów, - nabycie umiejętności metodycznych w zakresie wykorzystania urządzeń ICT i aplikacji stosownych do pracy nauczyciela teorii / praktyki przedmiotów zawodowych - wykorzystanie wyników pomiaru dydaktycznego do podniesienia efektywności w nauczaniu przedmiotów zawodowych. 4. W rezultacie odbytych szkoleń uczestnicy nabędą następujące umiejętności przydatne w pracy zawodowej służące podnoszeniu efektywności kształcenia oraz doradztwa zawodowego : a) prowadzenie zajęć z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania, b) prowadzenie zajęć warsztatowych dla młodzieży z zakresu rozpoznawania zasobów osobistych w określaniu własnych predyspozycji i ich wykorzystania w kształtowaniu drogi zawodowej, c) konstruowanie programów autorskich i dokonywanie ich ich modyfikacji w przedmiotach zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, d) konstruowanie narzędzi badawczych zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego, e) prowadzenie zajęć z zakresu określania preferencji i predyspozycji zawodowych młodzieży, f) analizowanie wyników testowania pisemnej części egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz wyników zadań praktycznych, g) planowanie i dokumentowanie pracy nauczyciela z zastosowaniem nowoczesnych zasad oceniania, h) obsługa i zastosowanie wybranych aplikacji ICT w doradztwie zawodowym i nauczaniu przedmiotów zawodowych i) efektywne wykorzystanie zasobów informacji oraz umiejętność doboru metod i środków ICT do przekazu multimedialnego, j) prowadzenie szkolnego ośrodka kariery zawodowej, k) stosowanie innowacyjnych metod nauczania-uczenia się w przedmiotach zawodowych. 5. Każdy program szkolenia powinien być skonstruowany wg wzoru podanego w załączniku nr 4 niniejszej specyfikacji. 6. W programach należy uwzględnić prowadzenie superwizji zajęć. III.2. Wymagania dotyczące organizacji i realizacji szkoleń 1. W ramach kursów wymagane jest przeszkolenie: a) z zakresu doradztwa zawodowego 250 nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych ( 8 grup 20-osobowych i 6 grup 15-osobowych) b) z zakresu innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych 230 nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych (10 grup 20-osobowych i 2 grupy 15-osobowe). 2. Zajęcia w grupach 15-osobowych powinny być realizowane w pracowniach komputerowych z dostępem do Internetu 3. Kursy powinny być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę w zakresie problematyki szkoleń, z doświadczeniem edukatorskim. 4. Zaleca się prowadzenie zajęć z zastosowaniem metod słownych i praktycznych (warsztaty). 5. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania i ewaluowania zajęć wg regulaminu wewnętrznego własnej placówki. Narzędzia ewaluacji należy dołączyć do oferty. 6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenia w dostosowanych do tego celu salach wykładowych wyposażonych w standardowy sprzęt (laptop, projektor multimedialny, ekran, flipchart). W przypadku zajęć z zakresu technologii ICT zajęcia powinny być zrealizowane w pracowni komputerowej z 15 stanowiskami, z min.4Mbit Internetem, notebookiem, rzutnikiem i tablicą interaktywną. 7.Zajęcia powinny być realizowane w systemie weekendowym(piątek- po godz. 15.00 max.5 godz. dyd., sobota - 10 godz. dyd. z przerwą na obiad , niedziela - 5 godz. dyd.). 8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłek uczestnikom szkolenia w formie cateringu. III.3. Problematyka szkoleń a) kursy z zakresu doradztwa zawodowego Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Terminy realizacji (2010-2011) Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy/60+20/3/20/od IX2010-do XI.2011 Szkolny ośrodek kariery krok po kroku/40/3/20/od X.2010-do X.2011 Technologie informacji w doradztwie i kształceniu zawodowym/60/6/15/od X.2010 - do IV.2011 Konstruowanie programów doradztwa zawodowego i sposoby ich realizacji na terenie szkoły/50/2/20/od X.2010-XII.2010 ŁĄCZNIE: 760 godzin+ 60 godzin superwizji np. w firmie symulacyjnej/12/250 osób b)kursy doskonalące w zakresie innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji /na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Termin realizacji (2010-2011) Nauczanie modułowe przedmiotów zawodowych/40 + 10/3/20/od X.2010-do III.2011 Ocenianie kształtujące w szkole zawodowej/40 + 10/3/20/od IX.2010-do X.2011 Innowacyjne metody nauczania- uczenia się w szkole zawodowej/ 40 + 10/3/20/od IX.2010-do XI.2011 Konstruowanie i modyfikacja programów nauczania przedmiotów zawodowych/ 40/1/20/od IX.2010 do X.2010 - Technologie multimedialne i sieciowe w nauczaniu przedmiotów zawodowych/50/2/15/od X.2010-II.2011 ŁĄCZNIE: 500 godzin+90 godz. superwizji/12/230 osób Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
Zamawiający:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Adres: | ul. Henryka Sienkiewicza 36, 87100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: kpcen_torun@kpcen-torun.edu.pl tel: 881 93 10 25 fax: 56 62 231 81 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 7228320100 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2010-03-31 | Termin składania wniosków: | 2010-04-15 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 594 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 50% |
WWW ogłoszenia: | www.kpcen-torun.edu.pl | Informacja dostępna pod: | Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
55120000-7 | Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji | |
55300000-3 | Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków | |
80400000-8 | Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Kl | Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji we Włocławku Włocławek | 337 618,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-07-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 804000008 551200007 553000003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 337 618,00 zł Minimalna złożona oferta: 337 618,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 337 618,00 zł Maksymalna złożona oferta: 337 618,00 zł | |
Toruń: przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli
Numer ogłoszenia: 72283 - 2010; data zamieszczenia: 31.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli , Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.kpcen-torun.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie programów, zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w 2010r. i 2011r. dla 480 nauczycieli z województwa kujawsko - pomorskiego, w formie kursów doskonalących, z zakresu doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych. Szczegóły określa punkt III niniejszej specyfikacji. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursów wskazanej w pkt. III liczby osób, zgodnie z opisanymi wymaganiami. 3. Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (nie mniej niż 40 godzin dydaktycznych na każdy kurs). 4. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa kujawsko-pomorskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci, z uwzględnieniem zasady równości płci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń, tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 6. Szkolenia powinny być przeprowadzone tylko na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. 7. Treści programów szkoleń muszą odpowiadać celom wyszczególnionym w pkt. III niniejszej specyfikacji. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych. 9. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 10. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 11. Odbiór usługi zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 16 grudnia 2011r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia; e) wykaz kadry, która realizowała kursy (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę przeszkolonych grup; g) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; h) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; i) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych;. III. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA III.1. Wymagania dotyczące opracowania programów szkoleń 1. Programy szkoleń w zakresie doradztwa zawodowego, jak również innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinny być realizowane w łącznym wymiarze 420 godzin . 2. Wskazane jest opracowanie kilku kursów dla w/w wymiaru godzin, przy czym minimalna liczba godzin przypadających na jedno szkolenie powinna wynosić 40 . 3. Problematyka szkoleń : a) w zakresie doradztwa zawodowego powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w realizacji zadań związanych z doradztwem zawodowym dla młodzieży poprzez: - dostarczenie wiedzy umożliwiającej trafną diagnozę i orientację zawodową młodzieży - przygotowanie do udzielania profesjonalnego poradnictwa zawodowego - nabycie umiejętności konstruowania programów doradztwa zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły, - realizację działań mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia, - nabycie umiejętności doboru i wykorzystania wybranych aplikacji ICT do pracy doradcy zawodowego - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dotyczących wdrażania młodzieży do aktualnych wymogów rynku pracy, - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie nauczania przedsiębiorczości b) dotyczących innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej szkół ponadgimnazjalnych w zakresie: - tworzenia i modyfikowania programów nauczania przedmiotów zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, - stosowania innowacyjnych metod nauczania- uczenia się , - podnoszenia efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod oceniania pracy uczniów, - nabycie umiejętności metodycznych w zakresie wykorzystania urządzeń ICT i aplikacji stosownych do pracy nauczyciela teorii / praktyki przedmiotów zawodowych - wykorzystanie wyników pomiaru dydaktycznego do podniesienia efektywności w nauczaniu przedmiotów zawodowych. 4. W rezultacie odbytych szkoleń uczestnicy nabędą następujące umiejętności przydatne w pracy zawodowej służące podnoszeniu efektywności kształcenia oraz doradztwa zawodowego : a) prowadzenie zajęć z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania, b) prowadzenie zajęć warsztatowych dla młodzieży z zakresu rozpoznawania zasobów osobistych w określaniu własnych predyspozycji i ich wykorzystania w kształtowaniu drogi zawodowej, c) konstruowanie programów autorskich i dokonywanie ich ich modyfikacji w przedmiotach zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, d) konstruowanie narzędzi badawczych zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego, e) prowadzenie zajęć z zakresu określania preferencji i predyspozycji zawodowych młodzieży, f) analizowanie wyników testowania pisemnej części egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz wyników zadań praktycznych, g) planowanie i dokumentowanie pracy nauczyciela z zastosowaniem nowoczesnych zasad oceniania, h) obsługa i zastosowanie wybranych aplikacji ICT w doradztwie zawodowym i nauczaniu przedmiotów zawodowych i) efektywne wykorzystanie zasobów informacji oraz umiejętność doboru metod i środków ICT do przekazu multimedialnego, j) prowadzenie szkolnego ośrodka kariery zawodowej, k) stosowanie innowacyjnych metod nauczania-uczenia się w przedmiotach zawodowych. 5. Każdy program szkolenia powinien być skonstruowany wg wzoru podanego w załączniku nr 4 niniejszej specyfikacji. 6. W programach należy uwzględnić prowadzenie superwizji zajęć. III.2. Wymagania dotyczące organizacji i realizacji szkoleń 1. W ramach kursów wymagane jest przeszkolenie: a) z zakresu doradztwa zawodowego 250 nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych ( 8 grup 20-osobowych i 6 grup 15-osobowych) b) z zakresu innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych 230 nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych (10 grup 20-osobowych i 2 grupy 15-osobowe). 2. Zajęcia w grupach 15-osobowych powinny być realizowane w pracowniach komputerowych z dostępem do Internetu 3. Kursy powinny być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę w zakresie problematyki szkoleń, z doświadczeniem edukatorskim. 4. Zaleca się prowadzenie zajęć z zastosowaniem metod słownych i praktycznych (warsztaty). 5. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania i ewaluowania zajęć wg regulaminu wewnętrznego własnej placówki. Narzędzia ewaluacji należy dołączyć do oferty. 6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenia w dostosowanych do tego celu salach wykładowych wyposażonych w standardowy sprzęt (laptop, projektor multimedialny, ekran, flipchart). W przypadku zajęć z zakresu technologii ICT zajęcia powinny być zrealizowane w pracowni komputerowej z 15 stanowiskami, z min.4Mbit Internetem, notebookiem, rzutnikiem i tablicą interaktywną. 7.Zajęcia powinny być realizowane w systemie weekendowym(piątek- po godz. 15.00 max.5 godz. dyd., sobota - 10 godz. dyd. z przerwą na obiad , niedziela - 5 godz. dyd.). 8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłek uczestnikom szkolenia w formie cateringu. III.3. Problematyka szkoleń a) kursy z zakresu doradztwa zawodowego Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Terminy realizacji (2010-2011) Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy/60+20/3/20/od IX2010-do XI.2011 Szkolny ośrodek kariery krok po kroku/40/3/20/od X.2010-do X.2011 Technologie informacji w doradztwie i kształceniu zawodowym/60/6/15/od X.2010 - do IV.2011 Konstruowanie programów doradztwa zawodowego i sposoby ich realizacji na terenie szkoły/50/2/20/od X.2010-XII.2010 ŁĄCZNIE: 760 godzin+ 60 godzin superwizji np. w firmie symulacyjnej/12/250 osób b)kursy doskonalące w zakresie innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji /na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Termin realizacji (2010-2011) Nauczanie modułowe przedmiotów zawodowych/40 + 10/3/20/od X.2010-do III.2011 Ocenianie kształtujące w szkole zawodowej/40 + 10/3/20/od IX.2010-do X.2011 Innowacyjne metody nauczania- uczenia się w szkole zawodowej/ 40 + 10/3/20/od IX.2010-do XI.2011 Konstruowanie i modyfikacja programów nauczania przedmiotów zawodowych/ 40/1/20/od IX.2010 do X.2010 - Technologie multimedialne i sieciowe w nauczaniu przedmiotów zawodowych/50/2/15/od X.2010-II.2011 ŁĄCZNIE: 500 godzin+90 godz. superwizji/12/230 osób Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
tak
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzonego przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki publicznej i niepublicznej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w celu potwierdzenia akredytacji)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: -posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia; tj. zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (lub w okresie działania Zamawiającego, jeśli jest on krótszy niż trzy lata) co najmniej 2 usługi, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w których łącznie objęto przeszkoleniem co najmniej 100 osób, i których należyte wykonanie zostało potwierdzone przez odbiorcę danej usługi lub instytucję uprawnioną do jej kontroli; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -wykaz zrealizowanych przez Wykonawcę usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy - w tym czasie, z wyszczególnieniem form realizacji zadania (np. szkolenia, konferencje itp.) jego tematyki, czasu trwania realizacji, liczby osób przeszkolonych oraz odbiorców usługi. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane przez Wykonawcę usługi zostały wykonane należycie: posiadane referencje, opinie o realizacji usługi, raporty z ewaluacji zewnętrznych, a jeżeli brak oceny zewnętrznej raporty z ewaluacji wewnętrznych, wydanych przez odbiorcę usługi lub instytucję uprawnioną do jej kontroli.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: -dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do realizacji zamówienia, tj. odpowiednio wyposażonymi salami szkoleniowymi oraz urządzeniami technicznymi umożliwiającymi realizację programu szkolenia; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -wykaz proponowanych sal wykładowych (adres) z podaniem podstawy dysponowania i niezbędnym do przeprowadzenia zajęć wyposażeniem.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: -dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe (wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym oraz legitymują się przygotowaniem merytorycznym w zakresie odpowiadającym tematyce i treściom szkolenia), doświadczenie i wykształcenie umożliwiające realizację programu szkolenia i wyraziły zgodę na udział w realizacji programu szkolenia; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie usług szkoleniowych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami, -oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, -pisemne oświadczenia wszystkich proponowanych członków kadry o wyrażaniu przez nich zgody na prowadzenie zajęć w zakresie wskazanym przez Wykonawcę w Programie szkolenia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - program szkolenia - 20
- 3 - kadra prowadząca szkolenie - 20
- 4 - warunki techniczne proponowanych miejsc szkoleń i usług gastronomicznych - 10
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Postanowienia umowy Zamawiający zawarł we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. 3. Poza przypadkami określonymi w umowie zmiany umowy będą mogły nastąpić w wymienionych niżej okolicznościach: a) Zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od stron, - którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, której nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, inne klęski żywiołowe, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej. b) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, c) Powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, d) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy bądź terminy wynikające z harmonogramów płatności, e) Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany przedmiotu zamówienia, terminu realizacji, a także innych wymienionych w umowie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.kpcen-torun.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
15.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4,Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 82091 - 2010; data zamieszczenia: 12.04.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
72283 - 2010 data 31.03.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, fax. 56 62 231 81.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
III.3.1).
W ogłoszeniu jest:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: -aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzonego przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki publicznej i niepublicznej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w celu potwierdzenia akredytacji).
W ogłoszeniu powinno być:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienia do prowadzenia działalności szkoleniowej; Na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu Wykonawca składa: - aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzonego przez kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki publicznej i niepublicznej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w celu potwierdzenia akredytacji), lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia tego typu szkoleń..
Toruń: przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
Numer ogłoszenia: 195319 - 2010; data zamieszczenia: 21.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 72283 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli, Aleja Solidarności 3, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 62 277 47, faks 56 62 231 81.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przygotowanie programów, organizację i realizację kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli województwa kujawsko- pomorskiego w zakresie doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie programów, zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń w 2010r. i 2011r. dla 480 nauczycieli z województwa kujawsko - pomorskiego, w formie kursów doskonalących, z zakresu doradztwa zawodowego oraz innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych. Szczegóły określa punkt III niniejszej specyfikacji. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przeszkolenie w formie kursów wskazanej w pkt. III liczby osób, zgodnie z opisanymi wymaganiami. 3. Szkolenia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (nie mniej niż 40 godzin dydaktycznych na każdy kurs). 4. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji szkoleń dla nauczycieli z całego województwa kujawsko-pomorskiego, uwzględniając obszary wiejskie. Wykonawca, powinien stworzyć równe możliwości uczestnictwa w szkoleniach nauczycielom wskazanym w niniejszej specyfikacji jako ich adresaci, z uwzględnieniem zasady równości płci. Niedopuszczalne jest ograniczanie dostępności szkoleń, tj. przeprowadzanie naboru uczestników wyłącznie w jednej szkole/placówce lub szkołach/placówkach wybranego rejonu województwa. 5. Zamawiający nie przewiduje możliwości realizacji kursów jako szkoleń wszystkich członków rad pedagogicznych poszczególnych szkół/placówek. 6. Szkolenia powinny być przeprowadzone tylko na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. 7. Treści programów szkoleń muszą odpowiadać celom wyszczególnionym w pkt. III niniejszej specyfikacji. 8. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i nieodpłatnego udostępnienia materiałów dydaktycznych dla każdego uczestnika kursu, zapewnienia urządzeń/pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji szkolenia oraz właściwych warunków lokalowych. 9. Wykonawca musi posiadać potencjał kadrowy i doświadczenie gwarantujące właściwą realizację zadania. 10. Wykonawca nie może pobierać żadnych opłat od uczestników szkolenia. 11. Odbiór usługi zostanie udokumentowany SPRAWOZDANIEM z realizacji zadania przygotowanym przez Wykonawcę i przekazanym Zamawiającemu po zakończeniu zadania, jednak nie później niż do dnia 16 grudnia 2011r. SPRAWOZDANIE powinno zawierać: a) nazwę Wykonawcy realizującego zadanie; b) nazwę zadania; c) faktyczny termin realizacji zadania; d) liczbę uczestników szkolenia; e) wykaz kadry, która realizowała kursy (ze wskazaniem prowadzonych przez członków kadry modułów szkolenia), f) liczbę przeszkolonych grup; g) komplet materiałów szkoleniowych przekazanych uczestnikom szkolenia; h) opis zastosowanej procedury ewaluacji wewnętrznej szkolenia wraz z przykładowymi narzędziami tej ewaluacji, a także wyniki i wnioski z przeprowadzonej ewaluacji; i) uwagi i wnioski dotyczące przebiegu zajęć i efektów szkolenia oraz problemów organizacyjnych;. III. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA III.1. Wymagania dotyczące opracowania programów szkoleń 1. Programy szkoleń w zakresie doradztwa zawodowego, jak również innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinny być realizowane w łącznym wymiarze 420 godzin . 2. Wskazane jest opracowanie kilku kursów dla w/w wymiaru godzin, przy czym minimalna liczba godzin przypadających na jedno szkolenie powinna wynosić 40 . 3. Problematyka szkoleń : a) w zakresie doradztwa zawodowego powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w realizacji zadań związanych z doradztwem zawodowym dla młodzieży poprzez: - dostarczenie wiedzy umożliwiającej trafną diagnozę i orientację zawodową młodzieży - przygotowanie do udzielania profesjonalnego poradnictwa zawodowego - nabycie umiejętności konstruowania programów doradztwa zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły, - realizację działań mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy ucznia, - nabycie umiejętności doboru i wykorzystania wybranych aplikacji ICT do pracy doradcy zawodowego - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dotyczących wdrażania młodzieży do aktualnych wymogów rynku pracy, - doskonalenie warsztatu pracy w zakresie nauczania przedsiębiorczości b) dotyczących innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych powinna pozwalać na podniesienie kompetencji zawodowych kadry pedagogicznej szkół ponadgimnazjalnych w zakresie: - tworzenia i modyfikowania programów nauczania przedmiotów zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, - stosowania innowacyjnych metod nauczania- uczenia się , - podnoszenia efektywności kształcenia poprzez stosowanie nowoczesnych metod oceniania pracy uczniów, - nabycie umiejętności metodycznych w zakresie wykorzystania urządzeń ICT i aplikacji stosownych do pracy nauczyciela teorii / praktyki przedmiotów zawodowych - wykorzystanie wyników pomiaru dydaktycznego do podniesienia efektywności w nauczaniu przedmiotów zawodowych. 4. W rezultacie odbytych szkoleń uczestnicy nabędą następujące umiejętności przydatne w pracy zawodowej służące podnoszeniu efektywności kształcenia oraz doradztwa zawodowego : a) prowadzenie zajęć z zakresu przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania, b) prowadzenie zajęć warsztatowych dla młodzieży z zakresu rozpoznawania zasobów osobistych w określaniu własnych predyspozycji i ich wykorzystania w kształtowaniu drogi zawodowej, c) konstruowanie programów autorskich i dokonywanie ich ich modyfikacji w przedmiotach zawodowych, z uwzględnieniem nauczania modułowego, d) konstruowanie narzędzi badawczych zgodnie z teorią pomiaru dydaktycznego, e) prowadzenie zajęć z zakresu określania preferencji i predyspozycji zawodowych młodzieży, f) analizowanie wyników testowania pisemnej części egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz wyników zadań praktycznych, g) planowanie i dokumentowanie pracy nauczyciela z zastosowaniem nowoczesnych zasad oceniania, h) obsługa i zastosowanie wybranych aplikacji ICT w doradztwie zawodowym i nauczaniu przedmiotów zawodowych i) efektywne wykorzystanie zasobów informacji oraz umiejętność doboru metod i środków ICT do przekazu multimedialnego, j) prowadzenie szkolnego ośrodka kariery zawodowej, k) stosowanie innowacyjnych metod nauczania-uczenia się w przedmiotach zawodowych. 5. Każdy program szkolenia powinien być skonstruowany wg wzoru podanego w załączniku nr 4 niniejszej specyfikacji. 6. W programach należy uwzględnić prowadzenie superwizji zajęć. III.2. Wymagania dotyczące organizacji i realizacji szkoleń 1. W ramach kursów wymagane jest przeszkolenie: a) z zakresu doradztwa zawodowego 250 nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych ( 8 grup 20-osobowych i 6 grup 15-osobowych) b) z zakresu innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych 230 nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych (10 grup 20-osobowych i 2 grupy 15-osobowe). 2. Zajęcia w grupach 15-osobowych powinny być realizowane w pracowniach komputerowych z dostępem do Internetu 3. Kursy powinny być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę w zakresie problematyki szkoleń, z doświadczeniem edukatorskim. 4. Zaleca się prowadzenie zajęć z zastosowaniem metod słownych i praktycznych (warsztaty). 5. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania i ewaluowania zajęć wg regulaminu wewnętrznego własnej placówki. Narzędzia ewaluacji należy dołączyć do oferty. 6. Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenia w dostosowanych do tego celu salach wykładowych wyposażonych w standardowy sprzęt (laptop, projektor multimedialny, ekran, flipchart). W przypadku zajęć z zakresu technologii ICT zajęcia powinny być zrealizowane w pracowni komputerowej z 15 stanowiskami, z min.4Mbit Internetem, notebookiem, rzutnikiem i tablicą interaktywną. 7.Zajęcia powinny być realizowane w systemie weekendowym(piątek- po godz. 15.00 max.5 godz. dyd., sobota - 10 godz. dyd. z przerwą na obiad , niedziela - 5 godz. dyd.). 8.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłek uczestnikom szkolenia w formie cateringu. III.3. Problematyka szkoleń a) kursy z zakresu doradztwa zawodowego Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Terminy realizacji (2010-2011) Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy/60+20/3/20/od IX2010-do XI.2011 Szkolny ośrodek kariery krok po kroku/40/3/20/od X.2010-do X.2011 Technologie informacji w doradztwie i kształceniu zawodowym/60/6/15/od X.2010 - do IV.2011 Konstruowanie programów doradztwa zawodowego i sposoby ich realizacji na terenie szkoły/50/2/20/od X.2010-XII.2010 ŁĄCZNIE: 760 godzin+ 60 godzin superwizji np. w firmie symulacyjnej/12/250 osób b)kursy doskonalące w zakresie innowacyjnego nauczania przedmiotów zawodowych Nazwa kursu/Liczba godzin szkolenia+ liczba godzin superwizji /na grupę/ Liczba grup/Liczba osób w grupie/Termin realizacji (2010-2011) Nauczanie modułowe przedmiotów zawodowych/40 + 10/3/20/od X.2010-do III.2011 Ocenianie kształtujące w szkole zawodowej/40 + 10/3/20/od IX.2010-do X.2011 Innowacyjne metody nauczania- uczenia się w szkole zawodowej/ 40 + 10/3/20/od IX.2010-do XI.2011 Konstruowanie i modyfikacja programów nauczania przedmiotów zawodowych/ 40/1/20/od IX.2010 do X.2010 - Technologie multimedialne i sieciowe w nauczaniu przedmiotów zawodowych/50/2/15/od X.2010-II.2011 ŁĄCZNIE: 500 godzin+90 godz. superwizji/12/230 osób Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.40.00.00-8, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IX, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4,Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Tytuł projektu: Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.05.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji we Włocławku, ul. Nowomiejska 15A,, 87-800 Włocławek, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 338070,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
337618,00
Oferta z najniższą ceną:
337618,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
337618,00
Waluta:
PLN.