zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: ugczarne@unet.pl
tel: 059 8332078
fax:
Dane postępowania
ID postępowania: 11062020100
Data publikacji zamówienia: 2010-04-18
Termin składania wniosków: 2010-04-26   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 80 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 4 Kryterium ceny: 50%
WWW ogłoszenia: http://bip.czarne.pl Informacja dostępna pod: http://bip.czarne.pl
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80500000-9 Usługi szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie BLUE HOUSE S.C. Anna Giniewska, Sławomir Krakowski
Szczecinek
8 083,00
0,31
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-05-13
Dotyczy cześci nr:
4
Kody CPV:
805000009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
8 083,00 zł
Minimalna złożona oferta:
5 045,00 zł
Ilość złożonych ofert:
7
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
5 045,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
24 000,00 zł


Czarne: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Numer ogłoszenia: 110620 - 2010; data zamieszczenia: 19.04.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy , ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    http://bip.czarne.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych: Część I. Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, - ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, - nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, - nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. - kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: - planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, - przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, - zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, - nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, - niewykonywanie zobowiązań, - nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. - nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: - naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, - zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, - dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, - zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, - jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: - kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, - zakres kontroli zarządczej, - standardy kontroli zarządczej, - odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, - procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, - dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: - Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, - Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, - Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II. Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III. Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, - tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, - sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V. Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI. Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII. Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część IV. Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów. Program szkolenia: I. Sylwetka pracownika administracji publicznej: - zadania i obowiązki pracownika, - reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika, - pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem, - wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu, - rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała, II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie: - style prowadzenia obsługi, - przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji, - techniki aktywnego słuchania, - w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, - dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić, - metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia, - podstawowe zasady obsługi Petenta - oczekiwania Petenta. III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań: - zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami, - typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy, - skuteczna komunikacja w urzędzie, - techniki aktywnego słuchania, - techniki zadawania pytań, parafrazowania, - sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy, - bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania, - asertywność w kontaktach z Petentami, - etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji. IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon: - jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania, - przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy) - prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem - zbieranie i udzielanie informacji przez telefon, - przekazywanie wiadomości, - operowanie głosem. V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje: - reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi, - reakcja na krytykę lub odmowę, - umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy, - analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami. VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej: - organizacja czasu pracy, - ustalanie priorytetów, - planowanie zadań do wykonania, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy. VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1) realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079, b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082 d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2) realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3) zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4) zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5) zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 6) zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7) zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8) oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9) trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych przez biuro projektu. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 4.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 16.07.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wymienione warunki


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentowane, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie minimum 2 zamówienia publiczne o podobnych zamówieniach w jednostkach samorządu terytorialnego lub usług o podobnym zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonania usługi szkolenia na poszczególne części przedmiotu zamówienia posiadającymi minimum 3 letnie doświadczenie w nauczaniu z zakresu objętego zamówieniem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych wydanego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

dokonania zmiany umowy - jego załącznika, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. zdarzenia losowe, na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zmiana może dotyczyć wyłącznie załącznika nr 4 do SIWZ a więc Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.czarne.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
http://bip.czarne.pl.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
27.04.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Czarne ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne pokój Nr 3.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, -nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. -kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: -planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, -przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, -zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, -nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, -niewykonywanie zobowiązań, -nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. -nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: -naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, -zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, -dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, -zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, -jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: -kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, -zakres kontroli zarządczej, -standardy kontroli zarządczej, -odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, -procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, -dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, -dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, -dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, -dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: -Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, -Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, -Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, -Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II.Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III.Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, -tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, -sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV.Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V.Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI.Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII.Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII.Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów. Program szkolenia: I. Sylwetka pracownika administracji publicznej: - zadania i obowiązki pracownika, - reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika, - pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem, - wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu, - rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała, II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie: - style prowadzenia obsługi, - przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji, - techniki aktywnego słuchania, - w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, - dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić, - metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia, - podstawowe zasady obsługi Petenta - oczekiwania Petenta. III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań: - zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami, - typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy, - skuteczna komunikacja w urzędzie, - techniki aktywnego słuchania, - techniki zadawania pytań, parafrazowania, - sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy, - bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania, - asertywność w kontaktach z Petentami, - etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji. IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon: - jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania, - przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy) - prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem - zbieranie i udzielanie informacji przez telefon, - przekazywanie wiadomości, - operowanie głosem. V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje: - reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi, - reakcja na krytykę lub odmowę, - umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy, - analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami. VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej: - organizacja czasu pracy, - ustalanie priorytetów, - planowanie zadań do wykonania, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy. VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


Czarne: zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Numer ogłoszenia: 129992 - 2010; data zamieszczenia: 13.05.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 110620 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy, ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych: Część I. Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, - ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, - nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, - nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. - kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: - planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, - przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, - zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, - nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, - niewykonywanie zobowiązań, - nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. - nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: - naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, - zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, - dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, - zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, - jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: - kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, - zakres kontroli zarządczej, - standardy kontroli zarządczej, - odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, - procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, - dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: - Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, - Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, - Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II. Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III. Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, - tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, - sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV. Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V. Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI. Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII. Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część IV. Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie Termin: lipiec 2010r., szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 39 dla 2 grup szkoleniowych w miejscowości: Bytów. Program szkolenia: I. Sylwetka pracownika administracji publicznej: - zadania i obowiązki pracownika, - reprezentacyjna i informacyjna funkcja pracownika, - pierwsze wrażenie i jego rola w procesie budowania relacji z Petentem, - wygląd a zachowanie osoby będącej wizytówka urzędu, - rola komunikacji niewerbalnej w obsłudze- mowa ciała, II. Zasady skutecznej komunikacji w urzędzie: - style prowadzenia obsługi, - przyczyny zaburzeń w sferze komunikacji, - techniki aktywnego słuchania, - w jaki sposób przekonać do siebie trudnego klienta, - dlaczego klient bywa trudny i jak sobie z nim poradzić, - metody radzenia sobie z trudnym klientem-ćwiczenia, - podstawowe zasady obsługi Petenta - oczekiwania Petenta. III. Techniki wyłaniania potrzeb Petenta oraz poszukiwanie skutecznych rozwiązań: - zbieranie informacji na podstawie obserwacji i rozmowy z Petentami, - typologia Petentów i umiejętność dopasowania się do rozmówcy, - skuteczna komunikacja w urzędzie, - techniki aktywnego słuchania, - techniki zadawania pytań, parafrazowania, - sterowanie rozmową - kreatywny scenariusz rozmowy, - bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania, - asertywność w kontaktach z Petentami, - etyczne metody wpływu na Klienta, które można stosować bez szkody dla długofalowych reakcji. IV. Budowanie efektywnego kontaktu przez telefon: - jak się zachowywać zanim podniesiesz słuchawkę(powitanie, poznanie potrzeb klienta, przełączenie rozmowy telefonicznej do innego pracownika, przełączenie rozmówcy w stan oczekiwania, - przekazanie informacji osobie dzwoniącej, zakończenie rozmowy) - prowadzenie telefonicznej rozmowy z Petentem - zbieranie i udzielanie informacji przez telefon, - przekazywanie wiadomości, - operowanie głosem. V. Reakcja na zastrzeżenia i reklamacje: - reakcja na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje i sposoby radzenia sobie z nimi, - reakcja na krytykę lub odmowę, - umiejętność dystansowania się i oddzielenie intencji od zachowań, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy, - analiza przyczyn niepowodzeń w kontaktach z Petentami. VI. Zarządzanie czasem i zadaniami w administracji publicznej: - organizacja czasu pracy, - ustalanie priorytetów, - planowanie zadań do wykonania, - sposoby radzenia sobie ze stresem na stanowisku pracy. VII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1) realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079, b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082 d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2) realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3) zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4) zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5) zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 6) zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7) zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8) oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9) trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych przez biuro projektu. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
4   


Nazwa:
Szkolenie pt: Profesjonalna Obsługa Petenta w urzędzie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.05.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
7.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BLUE HOUSE S.C. Anna Giniewska, Sławomir Krakowski, Plac Wolności 6, 78-400 Szczecinek, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 8083,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    8083,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    5045,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    24000,00


  • Waluta:
    PLN.