Informacje o przetargu
Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych). a) zadanie 1 STRES POD KONTROLĄ - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze stresem dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć umiejętności radzenie sobie ze stresem przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - wzrost wiedzy na temat istoty stresu (stres przyjaciel czy wróg?), jego objawów i uwarunkowań, - ukierunkowanie uwagi młodzieży na pozytywne i negatywne skutki stresu oraz ich wpływ na zdrowie, samopoczucie i sprawność psychospołeczną - nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, zapobieganie sytuacjom stresowym oraz radzenie sobie w sytuacjach nasilonego stresu, zapobieganie negatywnym skutkom stresu - ćwiczenie pomocnych zachowań i metod kontroli stresu - techniki niedopuszczające do eskalacji stresu b) Zadanie 2 OSWOJENIE ZŁOŚCI - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze złością dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę na temat emocji a szczególnie złości i metod jej opanowania przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - pogłębienie wiedzy na temat emocji i ich znaczenia w życiu człowieka - przybliżenie zjawiska agresji - przyczyn, rodzajów, skutków agresji - poznanie technik kontroli złości - trening rozpoznawania złości i radzenia sobie z nią - praktyczne ćwiczenie skutecznej komunikacji nieagresywnej - nauczenie opanowania i przezwyciężania negatywnych uczuć - wykształcenie umiejętności społecznych, niezbędnych do rozwijania satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami. c) Zadanie 3 MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - Przeprowadzenie 64 godzin warsztatów asertywności, komunikacji interpersonalnej dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 32 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 32 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 4h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę niezbędną do zrozumienia czym jest postawa asertywna, kiedy nam się ona opłaca, a kiedy nie, przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Również uświadomienie młodzieży znaczenie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz jaką rolę odgrywa skuteczne porozumienie. Cele szczegółowe warsztatów: - zapoznanie się z typowymi barierami, które nie pozwalają nam na zachowanie budujące postawę asertywną - poznanie sposobów radzenia sobie z tymi postawami - autodiagnoza - mapa asertywności - wartości osobiste a wybór postawy, czyli kiedy asertywność się nie opłaca - koncepcja ról i rang społecznych oraz jej konsekwencje na budowanie postawy asertywnej - konsekwencje postawy bierniej, agresywnej i bierno - agresywnej - konstruktywna krytyka oraz przyjmowanie krytyki - zasady asertywności - identyfikacja i wyrażanie emocji - przyjmowanie komplementów - obrona własnego terytorium czyli jak egzekwować swoje prawa bez poczucia winy - techniki zachowań asertywnych, - asertywność jako element inteligencji emocjonalnej - informacja zwrotna, komunikat JA - ciekawość i szacunek jako element postawy asertywnej - nabycie umiejętności skoncentrowania się na wypowiedzi innych osób, właściwe odczytywanie intencji i zamiarów rozmówcy, nabycie umiejętności jasnego wyrażania własnego zdania i swoich potrzeb, zapoznanie się z mechanizmem blokady i oporu podczas wystąpień na forum grupy - poznanie istoty komunikacji i najczęstszych blokad w komunikacji interpersonalnych oraz barier - ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnych i autoprezentacji - uświadomieniu istnienia barier komunikacyjnych, - nabycie umiejętności aktywnego słuchania - nabycie umiejętności komunikowania się oraz rozwój umiejętności ekspresji ciała (w tym kontrola mowy własnego ciała) - samoocena zachowania oraz wzmocnienie wiary w siebie i motywacji do stanowczego przedstawienia swoich racji i egzekwowania własnych praw DO KAŻDEGO ZADANIA DODATKOWO: 1. Współpracę z innymi nauczycielami w zapewnieniu ciągłości działań w zakresie profilaktyki uzależnień. 2. Współpracę z personelem projektu Tandemem do świetlanej przyszłości (w szczególności specjalistą ds. profilaktyki uzależnień i psychologiem zatrudnionymi w ramach w/w projektu) i z doradcami merytorycznymi - koordynatorami szkolnymi ZSO nr 1 i ZSO nr 2 w Lęborku. 3. Przygotowanie konspektu warsztatów i przekazanie do biura projektu 3 dni przed rozpoczęciem zajęć (czytelny podpis osoby sporządzającej konspekt oraz pieczątka Wykonawcy) 4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych z każdego rodzaju warsztatów dla każdego ucznia. Każdy uczestnik warsztatów (247 osób - rok szkolny 2013/2014 i 256 osób - rok szkolny 2014/2015) musi otrzymać materiały edukacyjne obejmujące zagadnienia omawiane podczas warsztatów w wersji elektronicznej, nagrane na pendrivea o pojemności minimum 16 GB: 1) skrypt dot. warsztatów STRES POD KONTROLĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 2) skrypt dot. warsztatów OSWOJENIE ZŁOŚCI - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 3) skrypt dot. warsztatów MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) Pendrive przekazywany uczestnikom musi być oznaczony zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). 1 egz. pendrivea do dokumentacji projektowej należy dostarczyć 3 dni przed rozpoczęciem zajęć do Biura Projektu. 5. Przygotowanie Mini kompendium wiedzy (opracowane na podstawie materiałów edukacyjnych opisanych w pkt. 4) z każdego rodzaju warsztatów: 1) mini kompendium wiedzy(broszura) STRES POD KONTROLĄ - dwie strony A4 2) mini kompendium wiedzy (broszura) OSWOJENIE ZŁOŚCI - dwie strony A4 3) mini kompendium wiedzy (broszura) MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - dwie strony A4 Mini kompendium wiedzy (broszura) musi być oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). Należy je nagrać na płytę CD i dostarczyć 5 dni przed rozpoczęciem zajęć do biura projektu. Zamawiający wydrukuje opracowane przez Wykonawcę Mini kompendium wiedzy dla każdego z uczniów we własnym zakresie. 6. Dokumentacja własnej pracy: miesięcznymi kartami pracy, imiennymi listami obecności, potwierdzeniem otrzymania materiałów edukacyjnych - wzór przekaże Zamawiający w dniu podpisaniu umowy, miesięczną ewidencją przeprowadzonych warsztatów, dokumentacją fotograficzną z warsztatów, wypełnionymi przez uczestników/uczestniczki projektu ankietami, konspektami z warsztatów, 1 szt. pendrivea z nagranymi materiałami edukacyjnymi.
Zamawiający:
Starostwo Powiatowe w Lęborku
Adres: | ul. Czołgistów, 84-300 Lębork, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: starostwo_lebork@poczta.onet.pl tel: 598 632 810 fax: 598 632 850 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 5344320140 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2014-03-13 | Termin składania wniosków: | 2014-03-24 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 249 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat-lebork.com | Informacja dostępna pod: | w siedzibie zamawiającego |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80200000-6 | Usługi szkolnictwa średniego | |
80310000-0 | Usługi edukacji młodzieży | |
85121270-6 | Usługi psychiatryczne lub psychologiczne | |
85312320-8 | Usługi doradztwa |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnienio | Niepubliczna Placówka Wychowania Pozaszkolnego CE LINGUA Kraków | 20 944,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-08-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 853123208 851212706 802000006 803100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 20 944,00 zł Minimalna złożona oferta: 10 880,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 10 880,00 zł Maksymalna złożona oferta: 28 320,00 zł | |
Lębork: Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 53443 - 2014; data zamieszczenia: 13.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.powiat-lebork.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych). a) zadanie 1 STRES POD KONTROLĄ - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze stresem dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć umiejętności radzenie sobie ze stresem przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - wzrost wiedzy na temat istoty stresu (stres przyjaciel czy wróg?), jego objawów i uwarunkowań, - ukierunkowanie uwagi młodzieży na pozytywne i negatywne skutki stresu oraz ich wpływ na zdrowie, samopoczucie i sprawność psychospołeczną - nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, zapobieganie sytuacjom stresowym oraz radzenie sobie w sytuacjach nasilonego stresu, zapobieganie negatywnym skutkom stresu - ćwiczenie pomocnych zachowań i metod kontroli stresu - techniki niedopuszczające do eskalacji stresu b) Zadanie 2 OSWOJENIE ZŁOŚCI - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze złością dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę na temat emocji a szczególnie złości i metod jej opanowania przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - pogłębienie wiedzy na temat emocji i ich znaczenia w życiu człowieka - przybliżenie zjawiska agresji - przyczyn, rodzajów, skutków agresji - poznanie technik kontroli złości - trening rozpoznawania złości i radzenia sobie z nią - praktyczne ćwiczenie skutecznej komunikacji nieagresywnej - nauczenie opanowania i przezwyciężania negatywnych uczuć - wykształcenie umiejętności społecznych, niezbędnych do rozwijania satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami. c) Zadanie 3 MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - Przeprowadzenie 64 godzin warsztatów asertywności, komunikacji interpersonalnej dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 32 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 32 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 4h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę niezbędną do zrozumienia czym jest postawa asertywna, kiedy nam się ona opłaca, a kiedy nie, przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Również uświadomienie młodzieży znaczenie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz jaką rolę odgrywa skuteczne porozumienie. Cele szczegółowe warsztatów: - zapoznanie się z typowymi barierami, które nie pozwalają nam na zachowanie budujące postawę asertywną - poznanie sposobów radzenia sobie z tymi postawami - autodiagnoza - mapa asertywności - wartości osobiste a wybór postawy, czyli kiedy asertywność się nie opłaca - koncepcja ról i rang społecznych oraz jej konsekwencje na budowanie postawy asertywnej - konsekwencje postawy bierniej, agresywnej i bierno - agresywnej - konstruktywna krytyka oraz przyjmowanie krytyki - zasady asertywności - identyfikacja i wyrażanie emocji - przyjmowanie komplementów - obrona własnego terytorium czyli jak egzekwować swoje prawa bez poczucia winy - techniki zachowań asertywnych, - asertywność jako element inteligencji emocjonalnej - informacja zwrotna, komunikat JA - ciekawość i szacunek jako element postawy asertywnej - nabycie umiejętności skoncentrowania się na wypowiedzi innych osób, właściwe odczytywanie intencji i zamiarów rozmówcy, nabycie umiejętności jasnego wyrażania własnego zdania i swoich potrzeb, zapoznanie się z mechanizmem blokady i oporu podczas wystąpień na forum grupy - poznanie istoty komunikacji i najczęstszych blokad w komunikacji interpersonalnych oraz barier - ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnych i autoprezentacji - uświadomieniu istnienia barier komunikacyjnych, - nabycie umiejętności aktywnego słuchania - nabycie umiejętności komunikowania się oraz rozwój umiejętności ekspresji ciała (w tym kontrola mowy własnego ciała) - samoocena zachowania oraz wzmocnienie wiary w siebie i motywacji do stanowczego przedstawienia swoich racji i egzekwowania własnych praw DO KAŻDEGO ZADANIA DODATKOWO: 1. Współpracę z innymi nauczycielami w zapewnieniu ciągłości działań w zakresie profilaktyki uzależnień. 2. Współpracę z personelem projektu Tandemem do świetlanej przyszłości (w szczególności specjalistą ds. profilaktyki uzależnień i psychologiem zatrudnionymi w ramach w/w projektu) i z doradcami merytorycznymi - koordynatorami szkolnymi ZSO nr 1 i ZSO nr 2 w Lęborku. 3. Przygotowanie konspektu warsztatów i przekazanie do biura projektu 3 dni przed rozpoczęciem zajęć (czytelny podpis osoby sporządzającej konspekt oraz pieczątka Wykonawcy) 4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych z każdego rodzaju warsztatów dla każdego ucznia. Każdy uczestnik warsztatów (247 osób - rok szkolny 2013/2014 i 256 osób - rok szkolny 2014/2015) musi otrzymać materiały edukacyjne obejmujące zagadnienia omawiane podczas warsztatów w wersji elektronicznej, nagrane na pendrivea o pojemności minimum 16 GB: 1) skrypt dot. warsztatów STRES POD KONTROLĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 2) skrypt dot. warsztatów OSWOJENIE ZŁOŚCI - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 3) skrypt dot. warsztatów MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) Pendrive przekazywany uczestnikom musi być oznaczony zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). 1 egz. pendrivea do dokumentacji projektowej należy dostarczyć 3 dni przed rozpoczęciem zajęć do Biura Projektu. 5. Przygotowanie Mini kompendium wiedzy (opracowane na podstawie materiałów edukacyjnych opisanych w pkt. 4) z każdego rodzaju warsztatów: 1) mini kompendium wiedzy(broszura) STRES POD KONTROLĄ - dwie strony A4 2) mini kompendium wiedzy (broszura) OSWOJENIE ZŁOŚCI - dwie strony A4 3) mini kompendium wiedzy (broszura) MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - dwie strony A4 Mini kompendium wiedzy (broszura) musi być oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). Należy je nagrać na płytę CD i dostarczyć 5 dni przed rozpoczęciem zajęć do biura projektu. Zamawiający wydrukuje opracowane przez Wykonawcę Mini kompendium wiedzy dla każdego z uczniów we własnym zakresie. 6. Dokumentacja własnej pracy: miesięcznymi kartami pracy, imiennymi listami obecności, potwierdzeniem otrzymania materiałów edukacyjnych - wzór przekaże Zamawiający w dniu podpisaniu umowy, miesięczną ewidencją przeprowadzonych warsztatów, dokumentacją fotograficzną z warsztatów, wypełnionymi przez uczestników/uczestniczki projektu ankietami, konspektami z warsztatów, 1 szt. pendrivea z nagranymi materiałami edukacyjnymi..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.31.23.20-8, 85.12.12.70-6, 80.20.00.00-6, 80.31.00.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 28.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDo każdego zadania należy dysponować minimum 1 osobą dyspozycyjną w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00 spełniającą poniższe warunki. Do każdego zadania należy dysponować innymi osobami, ze względu na realizację warsztatów w tym samym terminie. Zadanie 1: Osoba prowadząca warsztaty radzenia sobie ze stresem powinna posiadać następujące kwalifikacje zawodowe: - posiadająca ukończone studia wyższe z zakresu psychologii z tytułem zawodowym min. magistra; - znajomość problematyki i wiedza z radzenia sobie ze stresem - przeprowadzenie co najmniej 12 godzin warsztatów/szkoleń z tego zakresu za pomocą metod aktywizujących z młodzieżą w wieku 15- 19 lat. Zadanie 2: Osoba prowadząca warsztaty radzenia sobie ze złością powinna posiadać następujące kwalifikacje zawodowe: - posiadająca ukończone studia wyższe z zakresu psychologii z tytułem zawodowym min. magistra; - znajomość problematyki i wiedzy z zakresu radzenia sobie ze złością - przeprowadzenie co najmniej 12 godzin warsztatów/szkoleń z tego zakresu za pomocą metod aktywizujących z młodzieżą w wieku 15- 19 lat. Zadanie 3: Osoba prowadząca warsztaty asertywności, komunikacji interpersonalnej powinna posiadać następujące kwalifikacje zawodowe: - posiadająca ukończone studia wyższe z zakresu psychologii z tytułem zawodowym min. magistra; - wiedza z zakresu rozwijania asertywności, komunikacji - przeprowadzenie co najmniej 16 godzin warsztatów/szkoleń z tego zakresu za pomocą metod aktywizujących z młodzieżą w wieku 15- 19 lat. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w liczbie co najmniej 3, spełniających powyższe wymagania, wg załącznika nr 4 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp. - załącznik nr 2
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) W celu potwierdzenia spełniania opisanych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - zał. nr 1 do SIWZ b) oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru - zał. nr 2 do SIWZ c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - zał. nr 4 do SIWZ d) zobowiązanie podmiotu trzeciego o oddanie do dyspozycji Wykonawcy swoich zasobów, umiejętności, kwalifikacji i doświadczenia na okres korzystania z nich podczas realizacji - zał. nr 7 do SIWZ 2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy należy złożyć następujące dokumenty: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru - zał. nr 3 do SIWZ b) oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - zał. nr 5 do SIWZ W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy wykonawca oddzielnie. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia obowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje taki udział). 5) W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokumenty jak wyżej, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie: a) zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie, numerze konta bankowego Zamawiającego lub Wykonawcy dokonanej w trakcie trwania umowy b) przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia, c) zmiany osób dedykowanych do realizacji przedmiotu umowy w przypadku niemożliwości wykonywania przez nich powierzonych czynności z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Wykonawcy, np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim czy urlopu macierzyńskiego. Nowa osoba musi być zatwierdzona przez Zamawiającego z zastrzeżeniem, że osoba będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż określone w ofercie. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca jest zobowiązany pisemnie poinformować o zmianie, o której mowa powyżej i uzyskać zgodę Zamawiającego na jej wprowadzenie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.powiat-lebork.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
w siedzibie zamawiającego.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.03.2014 godzina 11:00, miejsce: w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt Tandemem do świetlanej przyszłości jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych)..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Lębork: Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 265614 - 2014; data zamieszczenia: 08.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 53443 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja programów profilaktycznych Przygotowanie do podejmowania dojrzałych decyzji dla uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku w zakresie zapobiegania uzależnieniom, przemocy i przedwczesnemu wypadnięciu z systemu oświaty w ramach projektu Tandemem do świetlanej przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych). a) zadanie 1 STRES POD KONTROLĄ - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze stresem dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć umiejętności radzenie sobie ze stresem przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - wzrost wiedzy na temat istoty stresu (stres przyjaciel czy wróg?), jego objawów i uwarunkowań, - ukierunkowanie uwagi młodzieży na pozytywne i negatywne skutki stresu oraz ich wpływ na zdrowie, samopoczucie i sprawność psychospołeczną - nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem, zapobieganie sytuacjom stresowym oraz radzenie sobie w sytuacjach nasilonego stresu, zapobieganie negatywnym skutkom stresu - ćwiczenie pomocnych zachowań i metod kontroli stresu - techniki niedopuszczające do eskalacji stresu b) Zadanie 2 OSWOJENIE ZŁOŚCI - Przeprowadzenie 48 godzin warsztatów radzenia sobie ze złością dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 24 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 24 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 3h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę na temat emocji a szczególnie złości i metod jej opanowania przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Cele szczegółowe warsztatów: - pogłębienie wiedzy na temat emocji i ich znaczenia w życiu człowieka - przybliżenie zjawiska agresji - przyczyn, rodzajów, skutków agresji - poznanie technik kontroli złości - trening rozpoznawania złości i radzenia sobie z nią - praktyczne ćwiczenie skutecznej komunikacji nieagresywnej - nauczenie opanowania i przezwyciężania negatywnych uczuć - wykształcenie umiejętności społecznych, niezbędnych do rozwijania satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami. c) Zadanie 3 MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - Przeprowadzenie 64 godzin warsztatów asertywności, komunikacji interpersonalnej dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku oraz dla uczniów kl. I Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przeprowadzenie od dnia podpisania umowy do 27 czerwca 2014 r - 32 godzin i od 1 września 2014 r do 28 listopada 2014 r - 32 godzin warsztatów dla szesnastu klas I o średniej liczebności 30 uczniów w klasie, w wymiarze 4h/klasę. 2. Warsztaty powinny prowadzone być za pomocą metod aktywizujących - ćwiczenia, techniki relaksacyjne, pogadanka, burza mózgów, dyskusja z elementami wykładów, gry i zabawy grupowe, psychodrama, wizualizacja, trening. Warsztaty nie mogą polegać na prowadzeniu wykładów, wyświetlaniu i omawianiu slajdów. Tematyka warsztatów powinna zwiększyć wiedzę niezbędną do zrozumienia czym jest postawa asertywna, kiedy nam się ona opłaca, a kiedy nie, przez młodzież kl. I ZSO Nr 1 i ZSO Nr 2 w Lęborku w związku z sytuacjami związanymi z edukacją i życiem osobistym. Również uświadomienie młodzieży znaczenie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz jaką rolę odgrywa skuteczne porozumienie. Cele szczegółowe warsztatów: - zapoznanie się z typowymi barierami, które nie pozwalają nam na zachowanie budujące postawę asertywną - poznanie sposobów radzenia sobie z tymi postawami - autodiagnoza - mapa asertywności - wartości osobiste a wybór postawy, czyli kiedy asertywność się nie opłaca - koncepcja ról i rang społecznych oraz jej konsekwencje na budowanie postawy asertywnej - konsekwencje postawy bierniej, agresywnej i bierno - agresywnej - konstruktywna krytyka oraz przyjmowanie krytyki - zasady asertywności - identyfikacja i wyrażanie emocji - przyjmowanie komplementów - obrona własnego terytorium czyli jak egzekwować swoje prawa bez poczucia winy - techniki zachowań asertywnych, - asertywność jako element inteligencji emocjonalnej - informacja zwrotna, komunikat JA - ciekawość i szacunek jako element postawy asertywnej - nabycie umiejętności skoncentrowania się na wypowiedzi innych osób, właściwe odczytywanie intencji i zamiarów rozmówcy, nabycie umiejętności jasnego wyrażania własnego zdania i swoich potrzeb, zapoznanie się z mechanizmem blokady i oporu podczas wystąpień na forum grupy - poznanie istoty komunikacji i najczęstszych blokad w komunikacji interpersonalnych oraz barier - ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnych i autoprezentacji - uświadomieniu istnienia barier komunikacyjnych, - nabycie umiejętności aktywnego słuchania - nabycie umiejętności komunikowania się oraz rozwój umiejętności ekspresji ciała (w tym kontrola mowy własnego ciała) - samoocena zachowania oraz wzmocnienie wiary w siebie i motywacji do stanowczego przedstawienia swoich racji i egzekwowania własnych praw DO KAŻDEGO ZADANIA DODATKOWO: 1. Współpracę z innymi nauczycielami w zapewnieniu ciągłości działań w zakresie profilaktyki uzależnień. 2. Współpracę z personelem projektu Tandemem do świetlanej przyszłości (w szczególności specjalistą ds. profilaktyki uzależnień i psychologiem zatrudnionymi w ramach w/w projektu) i z doradcami merytorycznymi - koordynatorami szkolnymi ZSO nr 1 i ZSO nr 2 w Lęborku. 3. Przygotowanie konspektu warsztatów i przekazanie do biura projektu 3 dni przed rozpoczęciem zajęć (czytelny podpis osoby sporządzającej konspekt oraz pieczątka Wykonawcy) 4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych z każdego rodzaju warsztatów dla każdego ucznia. Każdy uczestnik warsztatów (247 osób - rok szkolny 2013/2014 i 256 osób - rok szkolny 2014/2015) musi otrzymać materiały edukacyjne obejmujące zagadnienia omawiane podczas warsztatów w wersji elektronicznej, nagrane na pendrivea o pojemności minimum 16 GB: 1) skrypt dot. warsztatów STRES POD KONTROLĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 2) skrypt dot. warsztatów OSWOJENIE ZŁOŚCI - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) 3) skrypt dot. warsztatów MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - min. 25 stron (teoria, ćwiczenia itp.) Pendrive przekazywany uczestnikom musi być oznaczony zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). 1 egz. pendrivea do dokumentacji projektowej należy dostarczyć 3 dni przed rozpoczęciem zajęć do Biura Projektu. 5. Przygotowanie Mini kompendium wiedzy (opracowane na podstawie materiałów edukacyjnych opisanych w pkt. 4) z każdego rodzaju warsztatów: 1) mini kompendium wiedzy(broszura) STRES POD KONTROLĄ - dwie strony A4 2) mini kompendium wiedzy (broszura) OSWOJENIE ZŁOŚCI - dwie strony A4 3) mini kompendium wiedzy (broszura) MAM PRAWO BYĆ SOBĄ - dwie strony A4 Mini kompendium wiedzy (broszura) musi być oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl). Należy je nagrać na płytę CD i dostarczyć 5 dni przed rozpoczęciem zajęć do biura projektu. Zamawiający wydrukuje opracowane przez Wykonawcę Mini kompendium wiedzy dla każdego z uczniów we własnym zakresie. 6. Dokumentacja własnej pracy: miesięcznymi kartami pracy, imiennymi listami obecności, potwierdzeniem otrzymania materiałów edukacyjnych - wzór przekaże Zamawiający w dniu podpisaniu umowy, miesięczną ewidencją przeprowadzonych warsztatów, dokumentacją fotograficzną z warsztatów, wypełnionymi przez uczestników/uczestniczki projektu ankietami, konspektami z warsztatów, 1 szt. pendrivea z nagranymi materiałami edukacyjnymi.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.31.23.20-8, 85.12.12.70-6, 80.20.00.00-6, 80.31.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22.04.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Niepubliczna Placówka Wychowania Pozaszkolnego CE LINGUA, ul. Oś. Bohaterów Września 1A/C., 31-620 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 21457,20 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
20944,00
Oferta z najniższą ceną:
10880,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
28320,00
Waluta:
PLN.