zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: biuro.zampub@upwr.edu.pl
tel: 713 205 020
fax: 713 205 386
Dane postępowania
ID postępowania: 11441120150
Data publikacji zamówienia: 2015-07-31
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.up.wroc.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
33696000-5 Odczynniki i środki kontrastowe
33696300-8 Odczynniki chemiczne
33696500-0 Odczynniki laboratoryjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związk Merck Sp. z o.o.
Warszawa
297 577,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-09-17
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
336963000
336965000
336960005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
297 578,00 zł
Minimalna złożona oferta:
297 578,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
297 578,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
297 578,00 zł


Wrocław: Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - sprawa RAP.272.63.2015


Numer ogłoszenia: 114411 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3205020, faks 71 3205386 , strona internetowa www.up.wroc.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - sprawa RAP.272.63.2015.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Szczególowy Zakres zamówiena został określony wopisie przedmiotu zamówienia stanowiacy załacznik nr 5 do zaproszenia do negocjacji.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.63.00-0, 33.69.65.00-0, 33.69.60.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie może być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zastosowanie odczynników firmy Merck, jest niezbędne dla zapewnienia unifikacji metod i procedur oraz porównywalności badań i wyników. Prowadzenie badań naukowych wymusza na pracownikach korzystanie z wysoko specjalistycznych, często specyficznych substancji. Takie badania polegają na wyszukaniu optymalnych warunków i zastosowaniu odpowiednich do potrzeb substancji. Związane jest to z potrzebą zakupu pojedynczych preparatów w celu zbadania ich skuteczności i możliwością ich szybkiej wymiany, w razie potrzeby na inne substancje. Ich wybór jest ściśle związany z przeprowadzanymi analizami. Zastosowanie innych odczynników wymagałoby kalibracji i przystosowania aparatury do nowych odczynników wiązałoby się z ponoszeniem dodatkowych kosztów przez Zamawiającego i co mogłoby skutkować brakiem powtarzalności wyników prowadzonych badań. Kiedy w wyniku doświadczenia wykonanego na określonych odczynnikach, prowadzący doświadczenie decyduje się na wprowadzenie wybranej lub opracowanej procedury do rozszerzenia lub prowadzenia w dłuższym okresie czasu badań z użyciem wybranych preparatów, wtedy prowadzący prace naukowe zobowiązany jest, na każdym etapie badań, do zachowania takich samych warunków doświadczenia. Wiąże się to koniecznością stosowania tych samych metod badań oraz odczynników, jakimi wykonywane były analizy. Jest to niezbędne do prawidłowego przedstawienia wyników badań w ramach publikacji i doniesień konferencyjnych. Stosowanie tych samych odczynników pozwala na zaobserwowanie i porównywanie zmian zachodzących w badanych organizmach pod wpływem zastosowanego czynnika doświadczalnego. Zmiana metodyki lub zastosowanie odczynnika innego producenta może wpłynąć na nieprawidłową interpretację otrzymanych wyników doświadczeń, poprzez zakwalifikowanie występujących zmian związanych z zastosowaniem różnych odczynników, jako zmian zachodzących pod wpływem działania czynnika doświadczalnego. Jednocześnie należy nadmienić, że często oznaczanie tego samego parametru odczynnikami różnych producentów, może dawać wyniki w różnych jednostkach (z powodu zastosowania innej metody oznaczenia) lub innych zakresach, określanych jako prawidłowe. Nie będą one wtedy porównywalne i mogą wpłynąć na ich błędną interpretację. Należy również zaznaczyć, że przy nowo opracowanej procedurze badawczej, zmiana jakiegokolwiek komponentu na inny może spowodować, że test ten będzie niewykonalny lub będzie dawał zafałszowane wyniki w stosunku do badanych próbek. Prowadząc badania długoterminowe badający posiadają swoją bazę wyników, która jest określona pod względem metodyki badań i odczynników jakimi były one wykonane. Użycie innych może uniemożliwić porównanie już otrzymanych wyników z nowymi, gdyż w takiej sytuacji nastąpiła zmiana warunków doświadczenia. Uczelnia posiada wysokiej klasy, specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. W wyniku zakupu takiej aparatury wiąże się często związanie się z producentem danego aparatu na długie lata lub praktycznie do końca używalności takiego aparatu. Związane jest to z samą aparaturą, która posiada. tzw. system zamknięty, który uniemożliwia pracę aparatu z innymi odczynnikami niż wskazanymi przez producenta takiego urządzenia. Podstawowym wyposażeniem tego typu aparatów jest oprogramowanie sterujące jego pracą i uniemożliwiające stosowanie odczynników niededykowanych temu urządzeniu. Oprogramowanie takie steruje mechaniczną pracą analizatora, podawaniem poszczególnych odczynników i badanych materiałów, zgodnie z wprowadzonymi, przez producenta aparatu, aplikacjami zarządzającymi metodykami wykonywania poszczególnych analiz, jak również kontrolą nad wprowadzanymi, na pokład aparatu, odczynnikami umieszczonymi w oryginalnych, firmowych opakowaniach, zawierających kody kreskowe, rozpoznawane i weryfikowane, pod względem zgodności z systemem aparatu, gdzie analizy można wykonać jedynie przy użyciu odczynników wskazanych przez producenta takiego aparatu. Kwestia zakupu materiałów kontrolnych przez poszczególne laboratoria. Coraz częściej laboratoria uczelniane, w celu podniesienia jakości wykonywanych analiz, biorą udział w różnego rodzaju kontrolach jakości wykonywanych badań. Są to krajowe lub międzynarodowe kontrole sprawdzające jakość wykonywanych badań przystępujących do nich laboratoriów. Polegają one na tym, że laboratorium przystępujące do takiej kontroli podaje typ aparatu, metodę badania, producenta odczynników, na jakich wykonywane są oznaczenia oraz nazwę producenta kontroli i kalibratorów, na podstawie których wykonuje się kontrolę wewnętrzną danego aparatu. Te wszystkie dane wprowadzane są do bazy danych jednostki prowadzącej kontrolę zewnętrzną i na podstawie tych zebranych informacji, laboratorium zostaje zakwalifikowane do pewnej grupy laboratoriów objętych kontrolą. Uczestnicy takich kontroli dostają raz ew. dwa razy w miesiącu próbki, w których wykonują zadeklarowane w umowie analizy. Wyniki są wysyłane do bazy i sprawdzane pod względem zgodności z rzeczywistym wynikiem. Laboratorium dostaje informacje czy jego próbki mieszczą się w zakresie prawidłowych wartości. Zmiana jakiegokolwiek parametru w takim oznaczeniu może spowodować wykazanie, że laboratorium otrzymuje błędne wyniki analiz, a co za tym idzie, jego system jakości jest pod znakiem zapytania. Udział w takiej kontroli jakości wymusza więc wykonywanie analiz na zadeklarowanych odczynnikach i braku możliwości ich zmiany. Na rynku polskim działają firmy, które są wyłącznym przedstawicielem poszczególnych producentów odczynników lub materiałów. Dostają one pełnomocnictwo od swoich zarządów na prowadzenie działalności na określonym terenie Europy. Każdy zakup poza przedstawicielem powoduje wydłużenie drogi zakupu oraz podniesienie jego kosztów, ponieważ każdy pośrednik musi zwrócić się o sprzedaż danego produktu do działającego na określonym terenie przedstawiciela danego producenta. Zakup u pośrednich firm może mieć również wpływ na nieprzydatność zakupionego produktu ze względu na jego nieprawidłowe magazynowanie lub wydłużony transport, często wiążący się z przepakowywaniem. Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Merck Sp. z o.o., ul. Jutrzenki 137, 02-231 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Wrocław: Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - sprawa RAP.272.63.2015


Numer ogłoszenia: 137325 - 2015; data zamieszczenia: 17.09.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 114411 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C.K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 3205020, faks 71 3205386.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - sprawa RAP.272.63.2015.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Sukcesywna dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych (odczynniki specjalistyczne do oznaczeń: analitycznych, biochemicznych, analiz chromatograficznych i elementarnych oraz testy kuwetowe spektrofotometryczne do oznaczania pierwiastków, związków w próbkach środowiskowych) dla jednostek Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Szczegółowy zakres zamówienia został okrerślony w opisie przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 5 do zaproszenia do negocjacji..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.63.00-0, 33.69.65.00-0, 33.69.60.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.09.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Merck Sp. z o.o., ul. Jutrzenki 137, 02-231 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 242830,16 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    297577,71


  • Oferta z najniższą ceną:
    297577,71
    / Oferta z najwyższą ceną:
    297577,71


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie może być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Zastosowanie odczynników firmy Merck, jest niezbędne dla zapewnienia unifikacji metod i procedur oraz porównywalności badań i wyników. Prowadzenie badań naukowych wymusza na pracownikach korzystanie z wysoko specjalistycznych, często specyficznych substancji. Takie badania polegają na wyszukaniu optymalnych warunków i zastosowaniu odpowiednich do potrzeb substancji. Związane jest to z potrzebą zakupu pojedynczych preparatów w celu zbadania ich skuteczności i możliwością ich szybkiej wymiany, w razie potrzeby na inne substancje. Ich wybór jest ściśle związany z przeprowadzanymi analizami. Zastosowanie innych odczynników wymagałoby kalibracji i przystosowania aparatury do nowych odczynników wiązałoby się z ponoszeniem dodatkowych kosztów przez Zamawiającego i co mogłoby skutkować brakiem powtarzalności wyników prowadzonych badań. Kiedy w wyniku doświadczenia wykonanego na określonych odczynnikach, prowadzący doświadczenie decyduje się na wprowadzenie wybranej lub opracowanej procedury do rozszerzenia lub prowadzenia w dłuższym okresie czasu badań z użyciem wybranych preparatów, wtedy prowadzący prace naukowe zobowiązany jest, na każdym etapie badań, do zachowania takich samych warunków doświadczenia. Wiąże się to koniecznością stosowania tych samych metod badań oraz odczynników, jakimi wykonywane były analizy. Jest to niezbędne do prawidłowego przedstawienia wyników badań w ramach publikacji i doniesień konferencyjnych. Stosowanie tych samych odczynników pozwala na zaobserwowanie i porównywanie zmian zachodzących w badanych organizmach pod wpływem zastosowanego czynnika doświadczalnego. Zmiana metodyki lub zastosowanie odczynnika innego producenta może wpłynąć na nieprawidłową interpretację otrzymanych wyników doświadczeń, poprzez zakwalifikowanie występujących zmian związanych z zastosowaniem różnych odczynników, jako zmian zachodzących pod wpływem działania czynnika doświadczalnego. Jednocześnie należy nadmienić, że często oznaczanie tego samego parametru odczynnikami różnych producentów, może dawać wyniki w różnych jednostkach (z powodu zastosowania innej metody oznaczenia) lub innych zakresach, określanych jako prawidłowe. Nie będą one wtedy porównywalne i mogą wpłynąć na ich błędną interpretację. Należy również zaznaczyć, że przy nowo opracowanej procedurze badawczej, zmiana jakiegokolwiek komponentu na inny może spowodować, że test ten będzie niewykonalny lub będzie dawał zafałszowane wyniki w stosunku do badanych próbek. Prowadząc badania długoterminowe badający posiadają swoją bazę wyników, która jest określona pod względem metodyki badań i odczynników jakimi były one wykonane. Użycie innych może uniemożliwić porównanie już otrzymanych wyników z nowymi, gdyż w takiej sytuacji nastąpiła zmiana warunków doświadczenia. Uczelnia posiada wysokiej klasy, specjalistyczny sprzęt diagnostyczny. W wyniku zakupu takiej aparatury wiąże się często związanie się z producentem danego aparatu na długie lata lub praktycznie do końca używalności takiego aparatu. Związane jest to z samą aparaturą, która posiada. tzw. system zamknięty, który uniemożliwia pracę aparatu z innymi odczynnikami niż wskazanymi przez producenta takiego urządzenia. Podstawowym wyposażeniem tego typu aparatów jest oprogramowanie sterujące jego pracą i uniemożliwiające stosowanie odczynników niededykowanych temu urządzeniu. Oprogramowanie takie steruje mechaniczną pracą analizatora, podawaniem poszczególnych odczynników i badanych materiałów, zgodnie z wprowadzonymi, przez producenta aparatu, aplikacjami zarządzającymi metodykami wykonywania poszczególnych analiz, jak również kontrolą nad wprowadzanymi, na pokład aparatu, odczynnikami umieszczonymi w oryginalnych, firmowych opakowaniach, zawierających kody kreskowe, rozpoznawane i weryfikowane, pod względem zgodności z systemem aparatu, gdzie analizy można wykonać jedynie przy użyciu odczynników wskazanych przez producenta takiego aparatu. Kwestia zakupu materiałów kontrolnych przez poszczególne laboratoria. Coraz częściej laboratoria uczelniane, w celu podniesienia jakości wykonywanych analiz, biorą udział w różnego rodzaju kontrolach jakości wykonywanych badań. Są to krajowe lub międzynarodowe kontrole sprawdzające jakość wykonywanych badań przystępujących do nich laboratoriów. Polegają one na tym, że laboratorium przystępujące do takiej kontroli podaje typ aparatu, metodę badania, producenta odczynników, na jakich wykonywane są oznaczenia oraz nazwę producenta kontroli i kalibratorów, na podstawie których wykonuje się kontrolę wewnętrzną danego aparatu. Te wszystkie dane wprowadzane są do bazy danych jednostki prowadzącej kontrolę zewnętrzną i na podstawie tych zebranych informacji, laboratorium zostaje zakwalifikowane do pewnej grupy laboratoriów objętych kontrolą. Uczestnicy takich kontroli dostają raz ew. dwa razy w miesiącu próbki, w których wykonują zadeklarowane w umowie analizy. Wyniki są wysyłane do bazy i sprawdzane pod względem zgodności z rzeczywistym wynikiem. Laboratorium dostaje informacje czy jego próbki mieszczą się w zakresie prawidłowych wartości. Zmiana jakiegokolwiek parametru w takim oznaczeniu może spowodować wykazanie, że laboratorium otrzymuje błędne wyniki analiz, a co za tym idzie, jego system jakości jest pod znakiem zapytania. Udział w takiej kontroli jakości wymusza więc wykonywanie analiz na zadeklarowanych odczynnikach i braku możliwości ich zmiany. Na rynku polskim działają firmy, które są wyłącznym przedstawicielem poszczególnych producentów odczynników lub materiałów. Dostają one pełnomocnictwo od swoich zarządów na prowadzenie działalności na określonym terenie Europy. Każdy zakup poza przedstawicielem powoduje wydłużenie drogi zakupu oraz podniesienie jego kosztów, ponieważ każdy pośrednik musi zwrócić się o sprzedaż danego produktu do działającego na określonym terenie przedstawiciela danego producenta. Zakup u pośrednich firm może mieć również wpływ na nieprzydatność zakupionego produktu ze względu na jego nieprawidłowe magazynowanie lub wydłużony transport, często wiążący się z przepakowywaniem. Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych.