zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Mątewska 17, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: toin@praca.gov.pl
tel: 52 3592400, 3592416
fax: 52 3592400
Dane postępowania
ID postępowania: 17684520110
Data publikacji zamówienia: 2011-06-27
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://www.bip.pup.inowroclaw.lo.pl/ Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu., polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram. Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie KRS 0000334972
Warszawa
230 000,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-07-19
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
230 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
230 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
230 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
230 000,00 zł


Inowrocław: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu, polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram jak również powyżej 50 gram.


Numer ogłoszenia: 176845 - 2011; data zamieszczenia: 28.06.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu, ul. Mątewska 17, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3592400, 3592416, faks 052 3592400 , strona internetowa http://www.bip.pup.inowroclaw.lo.pl/


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu, polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram jak również powyżej 50 gram..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Zamawiającego polegających na doręczaniu przesyłek o wadze do 50 gram, jak również ponad 50 gram. Zakres przedmiotowy usługi obejmuje: 1)przyjmowanie, przekazywanie do przewozu i doręczanie nadawanych przez zamawiającego w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek listowych o wadze do 50 gram, 2)przyjmowania, przekazania do przewozu i doręczenia nadawanych przez zamawiającego w obrocie krajowym: a) przesyłek reklamowych o wadze do 50gram, b) przesyłek pocztowych o wadze do 50 gram przyjmowanych na warunkach szczególnych. 3) doręczania do Zamawiającego zwróconych przesyłek pocztowych, 4) informowaniu o zmianach opłat za przesyłki pocztowe. 5) przyjmowania, przekazania do przewozu i doręczenia nadawanych przez zamawiającego w obrocie krajowym i zagranicznym: a)przesyłek listowych o wadze powyżej 50 gram do 2000 gram, b) paczek pocztowych. 6) przyjmowania, przekazywania do przewozu i doręczania nadawanych przez zamawiającego w obrocie krajowym: a) paczek pocztowych Plus, b) przesyłek reklamowych, c) przesyłek pobraniowych, d)przesyłek pocztowych przyjmowanych na warunkach szczególnych. 7) doręczania do zamawiającego zwróconych przesyłek pocztowych, informowania o zmianach opłat za przesyłki pocztowe..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę lub z przyczyn wynikających z innych przepisów. Poczta Polska jest państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej jedynym operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe. Należy podkreślić, iż ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 5 ust. 1 daje Zamawiającemu uprawnienie realizacji zamówienia publicznego na szczególnych zasadach. Przepis ten wprowadza daleko idącą liberalizację zasad udzielania zamówienia na usługi niepriorytetowe. Ustawodawca zwolnił Zamawiającego z obowiązku stosowania przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, a także licytacji elektronicznej. Ponadto zgodnie z ust. 1a Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie z wolnej ręki w innych przypadkach niż przesłanki ustawowe, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - poniesieniem straty w mieniu publicznym, - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wymienione wyżej przesłanki pozwalające na zastosowanie zamówienia z wolnej ręki zostały wskazane w ustawie jedynie przykładowo. Ustawa nie określa co należy rozumieć pod pojęciem innych uzasadnionych przypadków. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej S.A. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i pół krotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zatem w odniesieniu do przesyłek o granicy wagowej do 50 g, żaden inny podmiot funkcjonujący na rynku polskim nie może zaproponować stawek niższych niż te, które zostały określone w cenniku powszechnym usług pocztowych operatora publicznego. Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło również odzwierciedlenie w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie przekracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych tj. o wadze przewyższającej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia ww. ustawy. Wskazać należy także, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Urzędu oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Urzędu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 98,5% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Ponadto w rejestrze operatorów pocztowych, prowadzonym przez Prezesa UKE, w części o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt. 1 dotyczącej rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, na chwilę obecną znajduje się 2 przedsiębiorców, w tym Poczta Polska S.A., która jako jedyna spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności drugiego z przedsiębiorców nie obejmuje powszechnych usług pocztowych, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 9 stycznia 2004 r. w sprawie wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 ze zm.). Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej i w myśl art. 46 ust. 1 jest ona zobowiązana do m.in. świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej. Poczta Polska jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowania przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy Prawo pocztowe tj. że przez potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Biorąc powyższe pod uwagę, jak i treść przepisów szczególnych określających sposób doręczenia pism urzędowych lub procesowych, o których mowa w przepisach Kodeksu Postępowania Administracyjnego (patrz art. 57 § 5 pkt 2) oraz Kodeksu Postępowania Cywilnego należy uznać, iż tylko Poczta Polska S.A. zapewnia sprawność i efektywność świadczonych usług pocztowych w stopniu niezbędnym do bieżącego i efektywnego funkcjonowania Zamawiającego. Powyższe okoliczności wskazują również w tym przypadku na samoistne spełnienie się przesłanki z art. 67 ust 1 pkt 1 lit. a) ustawy Pzp, gdyż przyczyny techniczne, o których mowa w tym artykule to nie tylko względy techniczno-technologiczne, ale również techniczno-organizacyjne, które sprawiają, że realizacja określonego zamówienia publicznego może być powierzona tylko jednemu wykonawcy. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską S.A.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A., ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Inowrocław: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu., polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram.


Numer ogłoszenia: 197023 - 2011; data zamieszczenia: 19.07.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 176845 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu, ul. Mątewska 17, 88-100 Inowrocław, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3592400, 3592416, faks 052 3592400.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu., polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Inowrocławiu., polegających na doręczaniu przesyłek do 50 gram jak również powyżej 50 gram..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.07.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie KRS 0000334972, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 230000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    230000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    230000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    230000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę lub z przyczyn wynikających z innych przepisów. Poczta Polska jest państwowym przedsiębiorstwem użyteczności publicznej jedynym operatorem świadczącym powszechne usługi pocztowe. Należy podkreślić, iż ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 5 ust. 1 daje Zamawiającemu uprawnienie realizacji zamówienia publicznego na szczególnych zasadach. Przepis ten wprowadza daleko idącą liberalizację zasad udzielania zamówienia na usługi niepriorytetowe. Ustawodawca zwolnił Zamawiającego z obowiązku stosowania przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, a także licytacji elektronicznej. Ponadto zgodnie z ust. 1a Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie z wolnej ręki w innych przypadkach niż przesłanki ustawowe, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - poniesieniem straty w mieniu publicznym, - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wymienione wyżej przesłanki pozwalające na zastosowanie zamówienia z wolnej ręki zostały wskazane w ustawie jedynie przykładowo. Ustawa nie określa co należy rozumieć pod pojęciem innych uzasadnionych przypadków. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej S.A. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i pół krotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zatem w odniesieniu do przesyłek o granicy wagowej do 50 g, żaden inny podmiot funkcjonujący na rynku polskim nie może zaproponować stawek niższych niż te, które zostały określone w cenniku powszechnym usług pocztowych operatora publicznego. Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło również odzwierciedlenie w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie przekracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych tj. o wadze przewyższającej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia ww. ustawy. Wskazać należy także, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Urzędu oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych podstawową działalnością Urzędu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 98,5% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia. Ponadto w rejestrze operatorów pocztowych, prowadzonym przez Prezesa UKE, w części o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt. 1 dotyczącej rejestru zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, na chwilę obecną znajduje się 2 przedsiębiorców, w tym Poczta Polska S.A., która jako jedyna spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności drugiego z przedsiębiorców nie obejmuje powszechnych usług pocztowych, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 9 stycznia 2004 r. w sprawie wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 34 ze zm.). Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej i w myśl art. 46 ust. 1 jest ona zobowiązana do m.in. świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej. Poczta Polska jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowania przesłanki wynikającej z art. 45 ustawy Prawo pocztowe tj. że przez potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Biorąc powyższe pod uwagę, jak i treść przepisów szczególnych określających sposób doręczenia pism urzędowych lub procesowych, o których mowa w przepisach Kodeksu Postępowania Administracyjnego (patrz art. 57 § 5 pkt 2) oraz Kodeksu Postępowania Cywilnego należy uznać, iż tylko Poczta Polska S.A. zapewnia sprawność i efektywność świadczonych usług pocztowych w stopniu niezbędnym do bieżącego i efektywnego funkcjonowania Zamawiającego. Powyższe okoliczności wskazują również w tym przypadku na samoistne spełnienie się przesłanki z art. 67 ust 1 pkt 1 lit. a) ustawy Pzp, gdyż przyczyny techniczne, o których mowa w tym artykule to nie tylko względy techniczno-technologiczne, ale również techniczno-organizacyjne, które sprawiają, że realizacja określonego zamówienia publicznego może być powierzona tylko jednemu wykonawcy. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską S.A.