Informacje o przetargu
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II
Opis przedmiotu przetargu: Roboty budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, a które wykonywane będą w tym samym obiekcie i dotyczą parteru oraz pomieszczeń piwnicy.
Adres: | ul. Traugutta 57, 26600 Radom, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: mtzaopatrzenie@straz.radom.pl tel: 483 688 900 fax: 483 688 909 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 48537820130 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2013-11-26 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.straz.radom.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45111100-9 | Roboty w zakresie burzenia | |
45111300-1 | Roboty rozbiórkowe | |
45310000-3 | Roboty instalacyjne elektryczne | |
45320000-6 | Roboty izolacyjne | |
45400000-1 | Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II | ROSA-BUD S.A. Radom | 639 103,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-12-02 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 451111009 451113001 453100003 453120007 453200009 454000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 639 104,00 zł Minimalna złożona oferta: 639 104,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 639 104,00 zł Maksymalna złożona oferta: 639 104,00 zł | |
Radom: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II
Numer ogłoszenia: 485378 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, ul. Traugutta 57, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3688900, faks 048 3688909 , strona internetowa www.straz.radom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Roboty budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, a które wykonywane będą w tym samym obiekcie i dotyczą parteru oraz pomieszczeń piwnicy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.11.00-9, 45.11.13.00-1, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-9, 45.40.00.00-1.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp. w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający podejmując decyzję o okolicznościach uzasadniających decyzję o wyborze tego trybu kierował się następującym stanem faktycznym. Warunkiem podstawowym jest, aby zamówienie pierwotne było udzielone w trybie przetargowym. Warunek ten zamawiający wypełnił, gdyż w dniu 19 lipca 2013 roku ogłosił przetarg nieograniczony ,ogłoszenie o zamówieniu publikowane w BZP pod nr 284970-2013, który po przeprowadzeniu całego postępowania zakończył się zawarciem umowy w dniu 23 sierpnia 2013 roku. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2013 roku w BZP pod numerem 340452-2013. Data zawarcia umowy pierwotnej w dniu 23 sierpnia 2013 roku wskazuje, że obecnie wszczęte postępowanie spełniają w tej części wymagania zakreślone przepisami ustawy pzp. Udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy na zamówienie uzupełniające ma nastąpić w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zawarcia umowy podstawowej. Zaproszenie do negocjacji zostało przekazane wykonawcy, z którym zawarto umowę pierwotną, udzielono mu zamówienia podstawowego. Tym samym wypełnia to kolejny warunek ustawowy, że udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy musi nastąpić z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych wynikającym z zamówienia podstawowego, umowy podstawowej. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego w trybie przetargowym BZP nr 284970-2013, w protokole postępowania zawiera w sobie uwzględnienie wartości zamówienia uzupełniającego, które zamawiający przewidział maksymalnie do 50%. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego zostało przygotowane wg wymagań rozporządzenia na podstawie obliczenia kosztów prac w dniu 18 lipca 2013 roku w oparciu o -planowane koszty inwestycji zawarte w Programie Funkcjonalno - Użytkowym. Wypełnia to wymóg aktualności dokonanych czynności, osoba zaś która wykonała te wyliczenia posiada stosowne uprawnienia, wiedzę gwarantujące należyte ustalenie szacunkowej wartości. Ustalona wartość przedmiotu zamówienia uzupełniającego w wysokości 1.450.000., która jest podstawą sprawdzenia normy ustawowej 50% została także wyliczona w oparciu o wymagania ustawowe rozporządzenia przez osobę dysponującą wiedzą i doświadczeniem. Tym samym został wypełniony kolejny warunek wskazany w ustawie, aby wartość zamówienia uzupełniającego lub ich suma - gdy będą udzielane kilkakrotnie, stanowić ma nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ustalona wartość zamówień uzupełniających w wysokości do 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego potwierdza kolejny warunek możliwości dokonania wyboru trybu. Przedmiotem zamówienia uzupełniającego we wszczętym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych wynikające i przewidziane w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, nie przewidziane w I-szym etapie, a zgodne z kodami CPV, które zawarte zostały w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego i w wyniku którego zawarto umowę udzielając zamówienia podstawowego. Jest to praktyczne powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia z umowy podstawowej. Zakres i szczegóły zawarte w przedmiocie zamówienia uzupełniającego pokrywają się z tym wskazanym w umowie pierwotnej. Żaden z elementów zamówienia uzupełniającego nie wykracza poza szczegół już realizowanego zamówienia umowy pierwotnej. Wypełnia to kolejny warunek ustawowy, aby przedmiot zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia zawartego w umowie podstawowej. Zamawiający wszczynając procedurę pierwotną sygnalizował możliwość udzielenia zamówienia podstawowego w treści ogłoszenia o zamówieniu, w treści siwz, oraz w prowadzonym protokole postępowania, gdzie na pierwszej stronie wskazano wartość przewidywanych zamówień uzupełniających. Tym samym zamawiający wypełnił kolejny warunek, aby zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamawiający ogłaszając pierwotne zamówienie opisał cały przedmiot zamówienia, także możliwość wystąpienia w nim zamówień uzupełniających poprzez program funkcjonalno - użytkowy zgodnie z wymaganiami rozporządzenia. Podając opis przedmiotu zamówienia podstawowego zasygnalizował, na jaką część zamówienia wykonawcy mają złożyć ofertę i jak kalkulować jej cenę. Jednakże pełny opis przedmiotu - całego zamierzenia został także szczegółowo wskazany poprzez program funkcjonalno- użytkowy w treści siwz. i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W oparciu o podane powyżej okoliczności i przesłanki wydaje się zasadnym, aby w oparciu o zaistnienie wszystkich przesłanek ustawowych z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp wszcząć procedurę w tym trybie. Zamawiający dokonując wyboru tego trybu dodatkowo kierował się sytuacją konieczności zakończenia realizacji tego etapu prac z przeświadczeniem, że dalsza realizacja wskazanych w opisie zamówienia uzupełniającego prac pozwoli efektywniej wypełniać zadania, ma obowiązek wypełnić nasza jednostka. Gdyby nie doszło do realizacji w.w zakresu w tym roku, sposób finansowania pozwoli uruchomić ten zakres prac dopiero w połowie 2014 roku, co może mieć wpływ na sposób pracy i jej efektywność, bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ale również pośrednio bezpieczeństwo publiczne mieszkańców Mazowsza gdyż realizowany projekt dotyczy Centrum Powiadamiania Ratunkowego z siedzibą w Radomiu. Nie jest to na pewno właściwe uzasadnienie do wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, przesłanki ustawowe wskazano powyżej, ale podejmując decyzję o zastosowaniu tego trybu, który jest niekonkurencyjny kierowano się także czasem i możliwością realizacji tych prac w tym roku. Zamawiający przy tym przedmiocie zamówienia i wartości nie uzyskałby właściwego efektu, jednocześnie możliwe straty poniesione z tytułu braku realizacji tej części projektu byłyby elementem znacznie utrudniającym i ograniczającym pracę instytucji działającej na rzecz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa publicznego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
ROSA BUD Spółka Akcyjna, ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.
Radom: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II
Numer ogłoszenia: 494038 - 2013; data zamieszczenia: 02.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 485378 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, ul. Traugutta 57, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3688900, faks 048 3688909.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie na podstawie projektu i uzyskanej decyzji - pozwolenie na budowę Rozbudowy, adaptacji i modernizacji obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II-gi - robót budowlanych w niepełnym zakresie przewidzianym Programem funkcjonalno - użytkowym oraz dokumentacji projektowej wykonanej na jego podstawie jak również zgodnie z kosztorysem. Etap II-gi obejmuje: wykonanie robót w zakresie - pomieszczeń piwnic bez wykonania izolacji ciężkiej - pomieszczeń parteru z wyjątkiem serwerowni i instalacji których wykonanie przewidziano w I szym etapie jako niezbędnych dla funkcjonowania pomieszczeń zlokalizowanych na I-szym piętrzę..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.11.00-9, 45.11.13.00-1, 45.31.00.00-3, 45.31.20.00-7, 45.32.00.00-9, 45.40.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ROSA-BUD S.A., ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 519596,54 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
639103,75
Oferta z najniższą ceną:
639103,75
/ Oferta z najwyższą ceną:
639103,75
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Warunkiem podstawowym jest, aby zamówienie pierwotne,umowa pierwotna było udzielone w trybie przetargowym, przetarg nieograniczony. Warunek ten zamawiający wypełnił, gdyż w dni 19 lipca 2013 roku ogłosił przetarg nieograniczony, ogłoszenie o zamówieniu publikowane w BZP pod nr 284970-2013, który po przeprowadzeniu całego postępowania zakończył się zawarciem umowy w dniu 23 sierpnia 2013 roku. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2013 roku w BZP pod numerem 340452-2013. Data zawarcia umowy pierwotnej w dniu 23 sierpnia 2013 roku wskazuje, że obecnie wszczęte postępowanie spełnia w tej części wymagania zakreślone przepisami ustawy pzp. Udzielenie zamówienia uzupełniającego zawarcie umowy na zamówienie uzupełniające ma nastąpić w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zawarcia umowy podstawowej. Zaproszenie do negocjacji zostało przekazane wykonawcy, z którym zawarto umowę pierwotną, udzielono mu zamówienia podstawowego. Tym samym wypełnia to kolejny warunek ustawowy, że udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy musi nastąpić z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych wynikającym z zamówienia podstawowego, umowy podstawowej. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego w trybie przetargowym (BZP nr 284970-2013) w protokole postępowania zawiera w sobie uwzględnienie wartości zamówienia uzupełniającego, które zamawiający przewidział maksymalnie do 50%. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego zostało przygotowane wg wymagań rozporządzenia na podstawie obliczenia kosztów prac w dniu 18 lipca 2013 roku załącznik nr 6 w oparciu o planowane koszty inwestycji zawarte w programie funkcjonalno - użytkowym. Wypełnia to wymóg aktualności dokonanych czynności. Ustalona wartość przedmiotu zamówienia uzupełniającego, która jest podstawą sprawdzenia normy ustawowej 50% została także wyliczona w oparciu o wymagania ustawowe rozporządzenia przez osobę dysponującą wiedzą i doświadczeniem. Tym samym został wypełniony kolejny warunek wskazany w ustawie, aby wartość zamówienia uzupełniającego lub ich suma - gdy będą udzielane kilkakrotnie, stanowić ma nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ustalona wartość zamówienia uzupełniającego w wysokości 20,02% do szacunkowej wartości zamówienia podstawowego potwierdza kolejny warunek możliwości dokonania wyboru trybu. Przedmiotem zamówienia uzupełniającego we wszczętym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych wynikające i przewidziane w Programie Funkcjonalno - Użytkowym nie przewidziane w I-szym etapie a zgodne z kodami CPV, które zawarte zostały w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego i w wyniku którego zawarto umowę udzielając zamówienia. Jest to praktyczne powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia z umowy podstawowej. Zakres i szczegóły zawarte w przedmiocie zamówienia uzupełniającego pokrywają się z tym wskazany w umowie pierwotnej. Żaden z elementów zamówienia uzupełniającego nie wykracza poza szczegół już realizowanego zamówienia, umowy pierwotnej. Wypełnia to kolejny warunek ustawowy, aby przedmiot zamówienia uzupełniającego polegał na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia zawartego w umowie podstawowej. Zamawiający wszczynając procedurę pierwotną sygnalizował możliwość udzielenia zamówienia podstawowego w treści ogłoszenia o zamówieniu, w treści siwz, oraz w prowadzonym protokole postępowania, gdzie na pierwszej stronie wskazano wartość przewidywanych zamówień uzupełniających. Tym samym zamawiający wypełnił kolejny warunek, aby zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamawiający ogłaszając pierwotne zamówienie opisał cały przedmiot zamówienia, także możliwość wystąpienia w nim zamówień uzupełniających poprzez program funkcjonalno - użytkowy zgodnie z wymaganiami rozporządzenia . Podając opis przedmiotu zamówienia podstawowego zasygnalizował, na jaką część zamówienia wykonawcy mają złożyć ofertę i jak kalkulować jej cenę. Jednakże pełny opis przedmiotu - całego zamierzenia został także szczegółowo wskazany poprzez program funkcjonalno- użytkowy w treści siwz i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W oparciu o podane powyżej okoliczności i przesłanki wydaje się zasadnym, aby w oparciu o zaistnienie wszystkich przesłanek ustawowych z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp wszcząć procedurę w tym trybie. Zamawiający dokonując wyboru tego trybu dodatkowo kierował się sytuacją konieczności zakończenia realizacji tego etapu prac z przeświadczeniem, że dalsza realizacja wskazanych w opisie zamówienia uzupełniającego prac pozwoli efektywniej wypełniać zadania, które ma obowiązek wypełnić nasza jednostka. Gdyby nie doszło do realizacji ww. zakresu w tym roku, sposób finansowania pozwoli uruchomić ten zakres prac dopiero w połowie 2014 roku, co może mieć wpływ na sposób pracy i jej efektywność, bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ale również pośrednio bezpieczeństwo publiczne mieszkańców Mazowsza, gdyż realizowany projekt dotyczy Centrum Powiadamiania ratunkowego z siedzibą w Radomiu. Nie jest to na pewno właściwe uzasadnienie do wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, przesłanki ustawowe wskazano powyżej, ale podejmując decyzję o zastosowaniu tego trybu, który jest niekonkurencyjny kierowano się także czasem i możliwością realizacji tych prac w tym roku. Zamawiający przy tym przedmiocie zamówienia i wartości nie uzyskałby właściwego efektu jednocześnie możliwe straty poniesione z tytułu braku realizacji tej części projektu byłyby elementem znacznie utrudniającym i ograniczającym pracę instytucji działającej na rzecz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa publicznego.