zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Traugutta 57, 26600 Radom, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: mtzaopatrzenie@straz.radom.pl
tel: 483 688 900
fax: 483 688 909
Dane postępowania
ID postępowania: 48537820130
Data publikacji zamówienia: 2013-11-26
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.straz.radom.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45111100-9 Roboty w zakresie burzenia
45111300-1 Roboty rozbiórkowe
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 Roboty izolacyjne
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II ROSA-BUD S.A.
Radom
639 103,00
0,22
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-12-02
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
451111009
451113001
453100003
453120007
453200009
454000000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
639 104,00 zł
Minimalna złożona oferta:
639 104,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
639 104,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
639 104,00 zł


Radom: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II


Numer ogłoszenia: 485378 - 2013; data zamieszczenia: 26.11.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, ul. Traugutta 57, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3688900, faks 048 3688909 , strona internetowa www.straz.radom.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja oraz wyposażenie obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Roboty budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, a które wykonywane będą w tym samym obiekcie i dotyczą parteru oraz pomieszczeń piwnicy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.11.00-9, 45.11.13.00-1, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-9, 45.40.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp. w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający podejmując decyzję o okolicznościach uzasadniających decyzję o wyborze tego trybu kierował się następującym stanem faktycznym. Warunkiem podstawowym jest, aby zamówienie pierwotne było udzielone w trybie przetargowym. Warunek ten zamawiający wypełnił, gdyż w dniu 19 lipca 2013 roku ogłosił przetarg nieograniczony ,ogłoszenie o zamówieniu publikowane w BZP pod nr 284970-2013, który po przeprowadzeniu całego postępowania zakończył się zawarciem umowy w dniu 23 sierpnia 2013 roku. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2013 roku w BZP pod numerem 340452-2013. Data zawarcia umowy pierwotnej w dniu 23 sierpnia 2013 roku wskazuje, że obecnie wszczęte postępowanie spełniają w tej części wymagania zakreślone przepisami ustawy pzp. Udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy na zamówienie uzupełniające ma nastąpić w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zawarcia umowy podstawowej. Zaproszenie do negocjacji zostało przekazane wykonawcy, z którym zawarto umowę pierwotną, udzielono mu zamówienia podstawowego. Tym samym wypełnia to kolejny warunek ustawowy, że udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy musi nastąpić z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych wynikającym z zamówienia podstawowego, umowy podstawowej. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego w trybie przetargowym BZP nr 284970-2013, w protokole postępowania zawiera w sobie uwzględnienie wartości zamówienia uzupełniającego, które zamawiający przewidział maksymalnie do 50%. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego zostało przygotowane wg wymagań rozporządzenia na podstawie obliczenia kosztów prac w dniu 18 lipca 2013 roku w oparciu o -planowane koszty inwestycji zawarte w Programie Funkcjonalno - Użytkowym. Wypełnia to wymóg aktualności dokonanych czynności, osoba zaś która wykonała te wyliczenia posiada stosowne uprawnienia, wiedzę gwarantujące należyte ustalenie szacunkowej wartości. Ustalona wartość przedmiotu zamówienia uzupełniającego w wysokości 1.450.000., która jest podstawą sprawdzenia normy ustawowej 50% została także wyliczona w oparciu o wymagania ustawowe rozporządzenia przez osobę dysponującą wiedzą i doświadczeniem. Tym samym został wypełniony kolejny warunek wskazany w ustawie, aby wartość zamówienia uzupełniającego lub ich suma - gdy będą udzielane kilkakrotnie, stanowić ma nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ustalona wartość zamówień uzupełniających w wysokości do 50% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego potwierdza kolejny warunek możliwości dokonania wyboru trybu. Przedmiotem zamówienia uzupełniającego we wszczętym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych wynikające i przewidziane w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, nie przewidziane w I-szym etapie, a zgodne z kodami CPV, które zawarte zostały w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego i w wyniku którego zawarto umowę udzielając zamówienia podstawowego. Jest to praktyczne powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia z umowy podstawowej. Zakres i szczegóły zawarte w przedmiocie zamówienia uzupełniającego pokrywają się z tym wskazanym w umowie pierwotnej. Żaden z elementów zamówienia uzupełniającego nie wykracza poza szczegół już realizowanego zamówienia umowy pierwotnej. Wypełnia to kolejny warunek ustawowy, aby przedmiot zamówienia uzupełniającego polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia zawartego w umowie podstawowej. Zamawiający wszczynając procedurę pierwotną sygnalizował możliwość udzielenia zamówienia podstawowego w treści ogłoszenia o zamówieniu, w treści siwz, oraz w prowadzonym protokole postępowania, gdzie na pierwszej stronie wskazano wartość przewidywanych zamówień uzupełniających. Tym samym zamawiający wypełnił kolejny warunek, aby zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamawiający ogłaszając pierwotne zamówienie opisał cały przedmiot zamówienia, także możliwość wystąpienia w nim zamówień uzupełniających poprzez program funkcjonalno - użytkowy zgodnie z wymaganiami rozporządzenia. Podając opis przedmiotu zamówienia podstawowego zasygnalizował, na jaką część zamówienia wykonawcy mają złożyć ofertę i jak kalkulować jej cenę. Jednakże pełny opis przedmiotu - całego zamierzenia został także szczegółowo wskazany poprzez program funkcjonalno- użytkowy w treści siwz. i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W oparciu o podane powyżej okoliczności i przesłanki wydaje się zasadnym, aby w oparciu o zaistnienie wszystkich przesłanek ustawowych z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp wszcząć procedurę w tym trybie. Zamawiający dokonując wyboru tego trybu dodatkowo kierował się sytuacją konieczności zakończenia realizacji tego etapu prac z przeświadczeniem, że dalsza realizacja wskazanych w opisie zamówienia uzupełniającego prac pozwoli efektywniej wypełniać zadania, ma obowiązek wypełnić nasza jednostka. Gdyby nie doszło do realizacji w.w zakresu w tym roku, sposób finansowania pozwoli uruchomić ten zakres prac dopiero w połowie 2014 roku, co może mieć wpływ na sposób pracy i jej efektywność, bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ale również pośrednio bezpieczeństwo publiczne mieszkańców Mazowsza gdyż realizowany projekt dotyczy Centrum Powiadamiania Ratunkowego z siedzibą w Radomiu. Nie jest to na pewno właściwe uzasadnienie do wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, przesłanki ustawowe wskazano powyżej, ale podejmując decyzję o zastosowaniu tego trybu, który jest niekonkurencyjny kierowano się także czasem i możliwością realizacji tych prac w tym roku. Zamawiający przy tym przedmiocie zamówienia i wartości nie uzyskałby właściwego efektu, jednocześnie możliwe straty poniesione z tytułu braku realizacji tej części projektu byłyby elementem znacznie utrudniającym i ograniczającym pracę instytucji działającej na rzecz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa publicznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ROSA BUD Spółka Akcyjna, ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.


Radom: Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II


Numer ogłoszenia: 494038 - 2013; data zamieszczenia: 02.12.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 485378 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu, ul. Traugutta 57, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3688900, faks 048 3688909.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa, adaptacja i modernizacja obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie na podstawie projektu i uzyskanej decyzji - pozwolenie na budowę Rozbudowy, adaptacji i modernizacji obiektów KM PSP w Radomiu przy ul. Traugutta 57 w ramach rozbudowy systemu powiadamiania ratunkowego - etap II-gi - robót budowlanych w niepełnym zakresie przewidzianym Programem funkcjonalno - użytkowym oraz dokumentacji projektowej wykonanej na jego podstawie jak również zgodnie z kosztorysem. Etap II-gi obejmuje: wykonanie robót w zakresie - pomieszczeń piwnic bez wykonania izolacji ciężkiej - pomieszczeń parteru z wyjątkiem serwerowni i instalacji których wykonanie przewidziano w I szym etapie jako niezbędnych dla funkcjonowania pomieszczeń zlokalizowanych na I-szym piętrzę..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.11.00-9, 45.11.13.00-1, 45.31.00.00-3, 45.31.20.00-7, 45.32.00.00-9, 45.40.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ROSA-BUD S.A., ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 519596,54 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    639103,75


  • Oferta z najniższą ceną:
    639103,75
    / Oferta z najwyższą ceną:
    639103,75


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Warunkiem podstawowym jest, aby zamówienie pierwotne,umowa pierwotna było udzielone w trybie przetargowym, przetarg nieograniczony. Warunek ten zamawiający wypełnił, gdyż w dni 19 lipca 2013 roku ogłosił przetarg nieograniczony, ogłoszenie o zamówieniu publikowane w BZP pod nr 284970-2013, który po przeprowadzeniu całego postępowania zakończył się zawarciem umowy w dniu 23 sierpnia 2013 roku. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostało ogłoszone w dniu 23 sierpnia 2013 roku w BZP pod numerem 340452-2013. Data zawarcia umowy pierwotnej w dniu 23 sierpnia 2013 roku wskazuje, że obecnie wszczęte postępowanie spełnia w tej części wymagania zakreślone przepisami ustawy pzp. Udzielenie zamówienia uzupełniającego zawarcie umowy na zamówienie uzupełniające ma nastąpić w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zawarcia umowy podstawowej. Zaproszenie do negocjacji zostało przekazane wykonawcy, z którym zawarto umowę pierwotną, udzielono mu zamówienia podstawowego. Tym samym wypełnia to kolejny warunek ustawowy, że udzielenie zamówienia uzupełniającego, zawarcie umowy musi nastąpić z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych wynikającym z zamówienia podstawowego, umowy podstawowej. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego w trybie przetargowym (BZP nr 284970-2013) w protokole postępowania zawiera w sobie uwzględnienie wartości zamówienia uzupełniającego, które zamawiający przewidział maksymalnie do 50%. Ustalenie wartości zamówienia podstawowego zostało przygotowane wg wymagań rozporządzenia na podstawie obliczenia kosztów prac w dniu 18 lipca 2013 roku załącznik nr 6 w oparciu o planowane koszty inwestycji zawarte w programie funkcjonalno - użytkowym. Wypełnia to wymóg aktualności dokonanych czynności. Ustalona wartość przedmiotu zamówienia uzupełniającego, która jest podstawą sprawdzenia normy ustawowej 50% została także wyliczona w oparciu o wymagania ustawowe rozporządzenia przez osobę dysponującą wiedzą i doświadczeniem. Tym samym został wypełniony kolejny warunek wskazany w ustawie, aby wartość zamówienia uzupełniającego lub ich suma - gdy będą udzielane kilkakrotnie, stanowić ma nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, szacunkowej wartości zamówienia podstawowego. Ustalona wartość zamówienia uzupełniającego w wysokości 20,02% do szacunkowej wartości zamówienia podstawowego potwierdza kolejny warunek możliwości dokonania wyboru trybu. Przedmiotem zamówienia uzupełniającego we wszczętym postępowaniu jest wykonanie robót budowlanych wynikające i przewidziane w Programie Funkcjonalno - Użytkowym nie przewidziane w I-szym etapie a zgodne z kodami CPV, które zawarte zostały w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego i w wyniku którego zawarto umowę udzielając zamówienia. Jest to praktyczne powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia z umowy podstawowej. Zakres i szczegóły zawarte w przedmiocie zamówienia uzupełniającego pokrywają się z tym wskazany w umowie pierwotnej. Żaden z elementów zamówienia uzupełniającego nie wykracza poza szczegół już realizowanego zamówienia, umowy pierwotnej. Wypełnia to kolejny warunek ustawowy, aby przedmiot zamówienia uzupełniającego polegał na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, przedmiotu zamówienia zawartego w umowie podstawowej. Zamawiający wszczynając procedurę pierwotną sygnalizował możliwość udzielenia zamówienia podstawowego w treści ogłoszenia o zamówieniu, w treści siwz, oraz w prowadzonym protokole postępowania, gdzie na pierwszej stronie wskazano wartość przewidywanych zamówień uzupełniających. Tym samym zamawiający wypełnił kolejny warunek, aby zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamawiający ogłaszając pierwotne zamówienie opisał cały przedmiot zamówienia, także możliwość wystąpienia w nim zamówień uzupełniających poprzez program funkcjonalno - użytkowy zgodnie z wymaganiami rozporządzenia . Podając opis przedmiotu zamówienia podstawowego zasygnalizował, na jaką część zamówienia wykonawcy mają złożyć ofertę i jak kalkulować jej cenę. Jednakże pełny opis przedmiotu - całego zamierzenia został także szczegółowo wskazany poprzez program funkcjonalno- użytkowy w treści siwz i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. W oparciu o podane powyżej okoliczności i przesłanki wydaje się zasadnym, aby w oparciu o zaistnienie wszystkich przesłanek ustawowych z art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy pzp wszcząć procedurę w tym trybie. Zamawiający dokonując wyboru tego trybu dodatkowo kierował się sytuacją konieczności zakończenia realizacji tego etapu prac z przeświadczeniem, że dalsza realizacja wskazanych w opisie zamówienia uzupełniającego prac pozwoli efektywniej wypełniać zadania, które ma obowiązek wypełnić nasza jednostka. Gdyby nie doszło do realizacji ww. zakresu w tym roku, sposób finansowania pozwoli uruchomić ten zakres prac dopiero w połowie 2014 roku, co może mieć wpływ na sposób pracy i jej efektywność, bezpieczeństwo i zdrowie pracowników ale również pośrednio bezpieczeństwo publiczne mieszkańców Mazowsza, gdyż realizowany projekt dotyczy Centrum Powiadamiania ratunkowego z siedzibą w Radomiu. Nie jest to na pewno właściwe uzasadnienie do wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, przesłanki ustawowe wskazano powyżej, ale podejmując decyzję o zastosowaniu tego trybu, który jest niekonkurencyjny kierowano się także czasem i możliwością realizacji tych prac w tym roku. Zamawiający przy tym przedmiocie zamówienia i wartości nie uzyskałby właściwego efektu jednocześnie możliwe straty poniesione z tytułu braku realizacji tej części projektu byłyby elementem znacznie utrudniającym i ograniczającym pracę instytucji działającej na rzecz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa publicznego.