Informacje o przetargu
Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej
Opis przedmiotu przetargu: Opracowania Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej. Celem Planu jest doprowadzenie do integracji różnorodnych środków transportu zbiorowego kursujących po terenie Aglomeracji Opolskiej (dalej AO). Integracja powinna nastąpić w aspekcie organizacyjnym, biletowym oraz informacji pasażerskiej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. Opisane tam parametry stanowią minimalne wymagania jakościowe opracowania.
Zamawiający:
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska
Adres: | Plac Wolności 6, 45-018 Opole, woj. opolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: biuro@ao.opole.pl tel: 774461400 fax: 774459612 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 567770-N-2019 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2019-07-22 | Termin składania wniosków: | 2019-07-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 50% |
WWW ogłoszenia: | http://www.aglomeracja-opolska.pl/ | Informacja dostępna pod: | http://www.aglomeracja-opolska.pl/ |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71311200-3 | Usługi doradcze w zakresie systemów transportowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej | TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. J. Wrocław | 117 465,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-08-19 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 71311200-3 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 117 465,00 zł Minimalna złożona oferta: 117 465,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 117 465,00 zł Maksymalna złożona oferta: 469 000,00 zł | |
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510177650-N-2019 z dnia 26-08-2019 r. Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej tak Nazwa projektu lub programu Postępowanie finansowane jest z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 567770-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska, Krajowy numer identyfikacyjny 16156883300000, ul. Plac Wolności 6, 45-018 Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 774461400, e-mail biuro@ao.opole.pl, faks 774459612. Adres strony internetowej (url): www.aglomeracja-opolska.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zamawiający udzielający zamówienia o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DMEiRP.270.21.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: I. Cel i zakres opracowania Celem Planu jest doprowadzenie do integracji różnorodnych środków transportu zbiorowego kursujących po terenie Aglomeracji Opolskiej (dalej AO). Integracja powinna nastąpić w aspekcie organizacyjnym, biletowym oraz informacji pasażerskiej. Zakres przestrzenny opracowania obejmuje obszar jednostek samorządu terytorialnego znajdujących się na terenie AO: Gmina Chrząstowice, Gmina Dąbrowa, Gmina Dobrzeń Wielki, Gmina Gogolin, Gmina Komprachcice, Gmina Krapkowice, Gmina Izbicko, Gmina Lewin Brzeski, Gmina Łubiany, Gmina Murów, Gmina Niemodlin, Miasto Opole, Gmina Ozimek, Gmina Popielów, Gmina Prószków, Gmina Strzeleczki, Gmina Tarnów Opolski, Gmina Tułowice, Gmina Turawa, Gmina Walce, Gmina Zdzieszowice. Prace analityczne powinny obejmować wszelkich potencjalnych organizatorów publicznego transportu zbiorowego na terenie AO z wyłączeniem Ministra właściwego ds. transportu, tj. wyżej wymienionych gmin oraz: Powiat Brzeski, Powiat Krapkowicki, Powiat Opolski, Związek Powiatowo – Gminny „JEDŹ Z NAMI”, Województwo Opolskie – rozumiane jako organizator wojewódzkich przewozów pasażerskich, w tym istniejących w transporcie kolejowym na obszarze AO. Przedmiot opracowania nie obejmuje połączeń międzynarodowych. Opracowanie będące przedmiotem zamówienia ma stanowić narzędzie do współpracy pomiędzy samorządami AO w zakresie działań na rzecz realizacji celu Planu. II. Specyfikacja przedmiotu zamówienia Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następującej analizy i rekomendacji: 1. Diagnoza stanu istniejącego na terenie gmin należących do AO: 1.1. Analiza liczby mieszkańców gmin i rozkładu przestrzennego rejonów ich zamieszkiwania (opis oraz czytelna mapa). 1.2. Inwentaryzacja obecnej sieci połączeń w transporcie drogowym i kolejowym na obszarze objętym opracowaniem, uwzględniająca trasy linii komunikacyjnych ze wskazaniem: szczegółowych przebiegów tras (opis oraz czytelna mapa), organizatorów poszczególnych linii (w tym określenie właściwych organizatorów dla połączeń o charakterze komercyjnym), częstotliwości kursowania – liczby połączeń z podziałem na dzień roboczy szkolny, dzień roboczy wolny od nauki szkolnej, sobotę i niedzielę, dostępności pojazdów obsługujących linie do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Analizę podaży usług przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym należy wykonać na podstawie zezwoleń na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym z weryfikacją realnie uruchamianych połączeń w oparciu o analizę informacji pasażerskiej na dworcach i przystankach komunikacyjnych (nie dotyczy transportu kolejowego). Inwentaryzacja powinna obejmować także przewozy regularne specjalne obejmujące dowóz uczniów do szkół oraz duże zakłady pracy. 1.3. Analiza liczby połączeń w transporcie publicznym z poszczególnych miejscowości do odpowiednich siedzib gmin, siedzib powiatów oraz Miasta Opola w przekroju dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wolnego od nauki szkolnej, soboty i niedzieli. 1.4. Określenie miejscowości ze znaczącym deficytem lub brakiem połączeń w transporcie publicznym (opis oraz czytelna mapa). 1.5. Określenie zasięgu przestrzennego przewozów dostępnych dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (opis oraz czytelna mapa). 1.6. Szczegółowa analiza wyników badań marketingowych zrealizowanych w ramach opracowania Studium Komunikacyjnego AO. 1.7. Charakterystyka organizatorów, operatorów i przewoźników funkcjonujących na obszarze objętym opracowaniem, w szczególności: wydatki bieżące organizatorów na lokalny transport zbiorowy i dowożenie uczniów do szkół, formy współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego (porozumienia, związki itp.), liczba połączeń uruchamianych przez poszczególnych operatorów i przewoźników, struktura właścicielska operatorów i przewoźników komunalnych. 1.8. Analiza stosowanych obecnie taryf i systemów biletowych na obszarze AO ze szczególnym uwzględnieniem: katalogu uprawnień do przejazdów bezpłatnych i ulgowych (a także ceny biletów i ich rodzaje), rodzajów biletów przejazdowych oraz kanałów dystrybucji. 1.9. Analiza obecnie stosowanej informacji pasażerskiej (na przystankach, w Internecie, poprzez aplikacje na urządzenia mobilne, identyfikacja wizualna pojazdów, dokumentacja zdjęciowa obrazująca przykładowe informacje pasażerskie itd.). 1.10. Analiza SWOT istniejącego systemu transportu publicznego na obszarze AO. 1.11. Wnioski wynikające z diagnozy stanu obecnego oraz analizy SWOT. 2. Uwarunkowania prawne 2.1. Analiza dokumentów planistycznych Stowarzyszenia AO (w szczególności Studium Komunikacyjnego AO), poszczególnych gmin, powiatów, województwa pod kątem transportowym, co najmniej: studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, studia, plany, strategie transportowe. 2.2. Zasady organizacji zintegrowanego publicznego transportu zbiorowego, w tym: 2.2.1. Analiza możliwości zastosowania następujących modeli organizacyjnych w AO: stowarzyszenie JST, związek międzygminny, związek powiatowo-gminny w kooperacji z województwem, spółka kapitałowa samorządów realizująca zadanie zarządzania publicznym transportem zbiorowym. 2.2.2. Analiza wielokryterialna wariantów organizacyjnych, w tym analiza kosztów i korzyści wszystkich wariantów. 2.2.3. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 2.3. Zasady zawierania umów z operatorami transportu na terenie AO: 2.3.1. Analiza możliwości zastosowania następujących trybów wyboru operatora a) na podstawie ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, b) na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, c) bezpośrednie zawarcie umowy z podmiotem wewnętrznym. 2.3.2. Dostępne sposoby rozliczeń pomiędzy organizatorem o operatorem, w tym aspekt pomocy publicznej. 2.3.3. Analiza wielokryterialna trybów wyboru operatora oraz sposobów rozliczeń. 2.3.4. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 3. Projekt zintegrowanej sieci komunikacyjnej publicznego transportu zbiorowego. 3.1. Projekt sieci komunikacyjnej na obszarze AO wraz z określeniem lokalizacji węzłów przesiadkowych. Zaprojektowane nowe linie lub linie zmodyfikowane powinny prowadzić do zwiększenia dostępności transportu publicznego, przede wszystkim do miejscowości z brakiem przewozów o charakterze użyteczności publicznej i niskim stopniem nasycenia usług przewozowych. Funkcjonalność linii powinna obejmować m.in. połączenia o charakterze aglomeracyjnym i dowozowym do węzłów przesiadkowych. Do wszystkich propozycji zmiany przebiegu tras linii lub uruchomienia nowych linii należy przygotować analizę uzasadniającą potrzebę zmian (opis + mapa). 3.2. Opracowanie systemu kategoryzacji linii komunikacyjnych. 3.3. Projekt jednolitej numeracji linii na obszarze AO. 3.4. Prognoza długości czasów przejazdu, na poszczególnych liniach komunikacyjnych z uwzględnieniem zmienności długości czasów przejazdu w ciągu dnia. 3.5. Częstotliwość kursowania linii komunikacyjnych (w tym istniejących) powinna być dostosowana do przewidywanego zapotrzebowania i odpowiednio zróżnicowana w ciągu dnia oraz tygodnia. 3.6. Określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu z wyszczególnieniem przydziału poszczególnych typów taboru do obsługi konkretnych linii komunikacyjnych. 3.7. Kalkulacja (w postaci wozokilometrów) wielkości pracy eksploatacyjnej w skali dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wakacyjnego, soboty i niedzieli oraz w skali roku kalendarzowego, w tym w podział na poszczególne JST. 3.8. Prognoza kosztów funkcjonowania przewozów, w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.9. Szacunkowa wielkość dopłaty do funkcjonowania przewozów w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.10. Wskazanie priorytetów (etapowania) realizacji zaprojektowanych linii komunikacyjnych. 4. Rekomendacje dla modelu zarządzania zintegrowaną komunikacją zbiorową w AO. Wytyczne należy opracować na podstawie wniosków z diagnozy oraz uwarunkowań prawnych, z uwzględnieniem zaprojektowanego kształtu planowanej sieci komunikacyjnej. 4.1. Opracowanie rekomendacji w zakresie działań na rzecz integracji: a) organizacyjnej, b) taryfowo – biletowej, c) informacji pasażerskiej. 4.2. Etapowanie działań mających na celu integrację transportu publicznego w AO. 4.3. Zestawienie szczegółowych rekomendacji i wytycznych dla poszczególnych JST . II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 71311200-3 Dodatkowe kody CPV: 71243000-3 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |