II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inwestora zastępczego na zadaniu pn - Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ośno Lubuskie
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy): ZF.271.4.2018
II.2) Rodzaj zamówienia: II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego dla zadania inwestycyjnego pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ośno Lubuskie, obejmującego w szczególności przebudowę oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim przy ul. Okrzei, przebudowę i budowę przepompowni ścieków wraz z kolektorem przy ul. Kolejowej w Ośnie Lubuskim, likwidację oczyszczalni ścieków przy ul. Kolejowej w Ośnie Lubuskim. Szczegółowy zakres inwestycji do objęcia nadzorem inwestorskim i zastępstwem inwestycyjnym określa pkt.4.1.10. Część A – nadzór inwestorski (współfinansowany ze środków RPO Lubuskie 2014-2020 z wyłączeniem nadzoru nad robotami drogowymi) Część B – zastępstwo inwestycyjne z nadzorem inwestorskim nad branżą drogową Źródłami finansowania tej części zamówienia są w całości środki własne Gminy Ośno Lubuskie. 1. Inwestor zastępczy działa w imieniu i na rzecz Zmawiającego – Gminy Ośno Lubuskie jako jego pełnomocnika w zakresie zgodnym z SIWZ oraz umową. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego, w tym do prawidłowego, zgodnego z prawem i wymaganiami Zamawiającego, przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji. 3. Inwestor zastępczy bezwzględnie musi uzyskać zgodę inwestora bezpośredniego – (Gminy) w przypadku zmian wysokości zobowiązań z tytułów wykraczających poza zakres umowy podstawowej na roboty budowlane jak również akceptacji kwoty jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – zadania inwestycyjnego. 4. Inwestor zastępczy nie ma prawa bez zgody Zamawiającego wydawać Projektantowi/Wykonawcom robót poleceń wykonania jakichkolwiek robót dodatkowych. 5. Inwestor zastępczy nawiązuje stosunki prawne z wykonawcami robót w ten sposób, że skutki prawne dokonanych przez niego czynności ponosi inwestor bezpośredni - Gmina. 6. Usługodawcy, wykonawcy robót i dostawcy materiałów wystawiają faktury na inwestora bezpośredniego-Gminę. 7. Inwestor bezpośredni dokonuje zapłaty na rzecz kontrahentów ( sam dysponuje środkami finansowymi) i jest odpowiedzialny wobec nich za brak zapłaty lub zwłokę w zapłacie. 8. Wykonawcy robót będą odpowiedzialni wobec Inwestora Bezpośredniego za należyte wykonanie świadczeń (robót budowlanych). 9. Zamawiający zobowiązany jest do pokrycia kosztów postępowań sądowych prowadzonych w celu obrony interesów Zamawiającego, jeżeli wszczęcie postępowania było z nim uzgodnione na piśmie oraz innych niezbędnych kosztów uzgodnionych z Zamawiającym na piśmie przed podjęciem decyzji o ich poniesieniu, w tym kosztów postępowań administracyjnych. 4.1.2. ZAKRES ZADAŃ I OBOWIĄZKÓW INWESTORA ZASTĘPCZEGO: Zakres obowiązków Inwestora Zastępczego obejmuje wszelkie czynności związane z realizacją przedsięwzięcia. Usługi Inwestora Zastępczego obejmują w szczególności: 1) Usługi przed rozpoczęciem robót budowlanych, w tym przygotowywanie i przeprowadzanie procedur przetargowych; 2) Usługi w trakcie realizacji umów na roboty; 3) Usługi w trakcie trwania okresu gwarancji. Jeżeli jednak w okresie gwarancji i rękojmi ujawnią się wady fizyczne i/lub prawne wykonanych prac, termin realizacji przedmiotu umowy zostanie przedłużony o czas niezbędny do dokonania naprawy lub ponownego wykonania prac. 4) Usługi/obowiązki świadczone przez cały okres realizacji niniejszego zamówienia. 4.1.3. W okresie przed rozpoczęciem robót budowlanych Inwestor Zastępczy w szczególności ma obowiązek: 4.1.3.1. Zakres obowiązków w ramach części A niniejszego zamówienia: 1. przygotowanie dla Wykonawców wzorów dokumentów rozliczeniowych roboty budowlane (protokoły, plany płatności itd.); 4.1.3.2 Zakres obowiązków w ramach części B niniejszego zamówienia: 1. przejęcie obowiązków inwestora bezpośredniego w zakresie wynikającym z umowy o dofinansowanie – z zastrzeżeniem, iż ostatecznej weryfikacji oraz ich złożenia - dokonuje Zamawiający, Inwestor zastępczy jest zobowiązany do dokonywanie wszelkich uzupełnień i modyfikacji dokumentów ( w tym dot. w szczególności harmonogramów, wniosków o płatność, dokumentacji przetargowej etc.) składanych do instytucji Zarządzającej aż do czasu ich poprawnej weryfikacji ; 2. bieżąca aktualizacja dokumentów wynikających z umowy o dofinansowanie; 3. przygotowywanie wszelkich dokumentów dotyczących monitorowania i sprawozdawczości – wynikającej z podpisanej umowy dofinansowania, 4. przygotowywanie harmonogramów składania wniosków o płatność (EFRR), 5. przygotowywanie wniosków o uruchomienie poszczególnych transz dofinansowania, zaliczek, itp., 6. przygotowywanie dokumentów rozliczających otrzymane już transze dofinansowania (jeśli dotyczy), 7. aktualizacja kosztorysów dla prawidłowego określenia szacunkowej wartości zamówienia; 8. sporządzenie szacunkowej wartości zamówienia na wzorze udostępnionym przez Zamawiającego i uzyskanie wymaganych akceptacji na piśmie; 9. przygotowanie i przeprowadzenie postępowania przetargowego zgodnie z przepisami Prawo zamówień publicznych na wybór wykonawcy robót w tym Przygtowanie Specyfikacji Istotnych Wraunków Zamówenia wraz ze wzorem umowy oraz innych dokumentówniezbędnych do wszcęcia postępowań oraz przedstawienia ich do zaakceptowania przez Zamawiającego – ogłoszenie przetargu powinno nastąpić w terminie do 30 dni od dnia przekazania kompletnej dokumentacji projektowej. Do prac w komisji przetargowej Inwestor bezpośredni wskaże 2 osoby spośród pracowników urzędu. 10. obowiązkowe stawiennictwo zespołu Inwestora Zastępczego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w celu omówienia postępu prac, 11. przygotowanie kompletnej dokumentacji do przekazania terenu budowy i przekazanie go generalnemu wykonawcy przy udziale Zamawiającego; 12. przygotowanie i koordynacja umów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, itp., niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego. 4.1.4. W trakcie prowadzenia robót budowlanych zadaniem Inwestora Zastępczego w szczególności będzie: 4.1.4.1. Do obowiązków Inwestora Zastępczego w części A będzie należeć w szczególności.: 1. sprawowanie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane wraz z przepisami wykonawczymi. Realizacja inwestycji wymaga odpowiedniego nadzoru specjalistów z zakresu branży konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, drogowej i technologicznej. 2. pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego – w rozumieniu art. 27 ustawy Prawo budowlane, 3. reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, STWiORB, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej, normami i zapisami Umowy z Wykonawcami robót, w tym z Harmonogramami Rzeczowo- Finansowymi, 4. nadzór inwestorski nad robotami zgodnie z umowami na roboty oraz robotami pozakontraktowymi, w tym robotami dodatkowymi i zamiennymi w rozumieniu Prawa budowlanego oraz PZP, prowadzony przez ekspertów kluczowych – inspektorów nadzoru, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia budowlane oraz wiedzę i doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonanie umowy, 5. weryfikacja i akcpetacja planów BIOZ, 6. sprawdzanie i zatwierdzanie Harmonogramów Rzeczowo-Finansowych sporządzanych przez Wykonawców robót, kontrolowanie postępu robót w stosunku do zatwierdzonych Harmonogramów, wzywanie Wykonawców do aktualizacji Harmonogramów Rzeczowo Finansowych w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy nimi, a rzeczywistym postępem robót lub w przypadku stwierdzenia niezgodności Harmonogramów z Umowami, zatwierdzanie aktualizacji Harmonogramów oraz wnoszenie do nich uwag, 7. sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych pod względem merytorycznym i rachunkowym oraz przekazywanie informacji inwestorowi dotyczących zapotrzebowania na środki finansowe na kolejne miesiące realizacji inwestycji; 8. wezwanie Wykonawcy do opracowania Programów Naprawczych w przypadku stwierdzenia zagrożenia terminu zakończenia przedmiotu Umowy, zakończenia danego etapu robót lub niedotrzymania innych terminów podanych w Harmonogramie Rzeczowo - Finansowym, wniesienie uwag do przedłożonych projektów Programów Naprawczych i ich zatwierdzenie, 9. przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budów, sprawdzających: jakość wykonanych robót, w tym kontrolę poprawnego wyznaczania w terenie obiektów budowlanych przez uprawnionych geodetów, terminowość robót oraz jakość zastosowanych materiałów zgodnie z Ofertami Wykonawców, dokumentacjami projektowymi, STWiORB, Umowami, Programami Naprawczymi, Harmonogramami Rzeczowo - Finansowymi, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych niezgodnych ze złożonymi ofertami i dokumentacją projektową, wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 10. udzielanie Wykonawcom wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych robót, 11. zatwierdzanie materiałów budowlanych,, urządzeń oraz dostaw, jakie mają być wbudowane zgodnie z dokumentacją projektową, sprawdzanie jakości i prawidłowości dokumentów, zezwoleń, aprobat technicznych i deklaracji zgodności, certyfikatów, znaków zgodności itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych, wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 12. nadzorowanie i koordynowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytuty jeżeli będzie to konieczne, 13. wezwania Wykonawców do usunięcia materiałów niezaakceptowanych przez Inspektora Nadzoru lub wadliwych, niezgodnych z Ofertami Wykonawców, dokumentacjami projektowymi, STWiORB, Umowami, Programami Naprawczymi, 14. wezwania Wykonawców do ponownego wykonania robót, jeżeli materiały lub jakość wykonanych robót nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji projektowej, Ofertach Wykonawców, STWiORB, Umowach, Programach Naprawczych, 15. żądanie od Wykonawców usunięcia wad lub nieprawidłowości w robotach budowlanych w terminach wynikających z umów. Jeżeli dla ustalenia wystąpienia wad i ich przyczyn niezbędne jest dokonanie prób, badań, odkryć, ekspertyz, Inspektor Nadzoru za zgodą Inwestora Bezpośredniego zażąda od Wykonawcy dokonania tych czynności na koszt Wykonawcy, 16. kontrola Wykonawców w zakresie informowania o rozpoczęciu i zakończeniu robót wszystkich dysponentów/administratorów sieci/obiektów / urządzeń, 17. nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy , przepisami prawa pracy i ochrony zdrowia, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji inwestycji. 18. współpraca z nadzorem archeologicznym i geologicznym oraz innymi instytucjami, których udział okaże się niezbędny, a także wydanie stosownych poleceń Wykonawcom robót w przypadku znalezienia wykopalisk archeologicznych w celu właściwego zabezpieczenia miejsca znaleziska, obchodzenia się z nim oraz dalszego trybu postępowania, 19. współpraca z Projektantami w zakresie sprawowanego przez nich nadzoru autorskiego oraz innymi jednostkami sprawującymi nadzór nad wykonywanymi robotami, w szczególności uzyskiwanie od Projektantów zgody na zmiany w zakresie projektu, oraz powiadamianie Inwestora Bezpośredniego i Projektantów w każdym przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów lub braków w dokumentacjach projektowych, 20. w razie potrzeby wzywanie Projektantów na budowę, kierowanie do Projektantów uwag i zastrzeżeń, zgłoszonych przez Wykonawców lub Inwestora Bezpośredniego w toku realizacji inwestycji i dokonywanie z nimi stosownych zmian, uzgodnień lub wyjaśnień, po uprzednim powiadomieniu Inwestora Bezpośredniego. 21. wezwanie Wykonawcy do niezwłocznego usunięcia z Terenu budowy/budów każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawców Robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna, niedbała w swojej pracy lub stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa, zdrowia lub ochrony środowiska, w szczególności narusza zasady bhp oraz przepisy ppoż., 22. wezwanie Wykonawcy do niezwłocznego usunięcia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy od wykonywania Robót, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje nie spełniają warunków lub wymagań określonych umową na roboty, nie dają rękojmi należytego wykonania robót budowlanych, dostaw lub usług lub dotrzymania terminów realizacji robót, 23. wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Inwestora Bezpośredniego. W przypadku odstąpienia od umowy na roboty przez generalnego Wykonawcę Inwestor Zastępczy po wyborze kolejnego generalnego Wykonawcy robót powiadomi o tym fakcie inspektorów nadzoru i wprowadzi go do realizacji kontraktu, 24. wezwanie Wykonawcy do doprowadzenia terenu budów do należytego stanu w przypadku takiej konieczności, 25. kontrola prawidłowości oznakowania robót zgodnie z zatwierdzonymi projektami tymczasowej organizacji robót oraz zapewnienia sprawnej komunikacji w okresie prowadzonych robót, 26. weryfikacja w uzgodnieniu z Inwestorem Bezpośrednim i Projektantami rysunków roboczych Wykonawcy zawierających zmiany, zatwierdzenia robót zamiennych lub dodatkowych, 27. zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez Wykonawcę, 28. wyrażanie zgody na wykonywanie robót budowlanych poza normalnymi godzinami pracy, 29. weryfikacja propozycji zgłoszonych przez Wykonawcę dotyczących robót dodatkowych, zamiennych oraz wszelkich nowych zamówień, jeżeli zajdzie konieczność ich wykonania lub udzielenia dla prawidłowej realizacji Projektu, w zakresie finansowym, rzeczowym, prawnym, w tym oceny zgodności z Prawem Zamówień Publicznych. Inspektor Nadzoru sprawdzi zakres robót niezbędnych do wykonania przygotowany przez Kierownika budowy. Następnie przygotuje i przedłoży Inwestorowi Zastępczemu w ciągu 5 dni od otrzymania dokumentacji zmian od kierownika budowy opinie na temat konieczności wykonania robót dodatkowych, zamiennych, nowych zamówień lub potrzeby zaniechania wykonania niektórych robót, zawierającą w szczególności: uzasadnienie faktyczne i prawne dowodzące bezsporne spełnienie przesłanek i warunków wskazanych w Prawie zamówień publicznych niezbędnych do wykonania robót lub udzielenia zamówienia, a także wskazujących celowość ich dokonania. Następnie sporządzi protokoły konieczności i uzyska na nich akceptację Inwestora Zastępczego. W przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych, nowych zamówień Inwestor Zastępczy w porozumieniu z Inwestorem bezpośrednim będzie uczestniczył w negocjacjach wyceny robót o których mowa w Protokole konieczności. Inwestor Zastępczy niezwłocznie sporządzi opis przedmiotu zamówienia wraz z istotnymi postanowieniami (umowy) aneksu do umowy, a także wskaże procedurę PZP na udzielenie robót dodatkowych, zamiennych lub nowych zamówień. Całość dokumentacji przed wszczęciem postępowania zgodnego z PZP zostanie przekazana Inwestorowi bezpośredniemu i wymaga zgody inwestora bezpośredniego na wszczęcie procedur w zakresie wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub nowych zamówień niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadania inwestycyjnego. 30. ocenianie i rozstrzyganie w uzgodnieniu z Inwestorem Bezpośrednim wszelkich roszczeń, problemów narastających podczas Robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne, w tym ocenianie zasadności roszczeń Wykonawcy, kontrola dokumentacji Wykonawcy uzasadniającej żądania zmiany terminu, wynagrodzenia lub zakresu umowy, sporządzania pisemnej opinii do żądania Wykonawcy w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia roszczenia, 31. monitorowanie ważności wszystkich polis ubezpieczeniowych i gwarancji wymaganych od Wykonawców robót, 32. opracowywanie raportów – kwartalne i końcowy - o postępie prac oraz o postępie robót na podstawie raportów (Wykonawcy) Wykonawców oraz na podstawie przeprowadzonych kontroli wykonywanych robót, 33. organizowanie i prowadzenie cyklicznych rad budowy (co najmniej raz w tygodniu lub tak często jak będzie to konieczne dla prawidłowego postępu robót); Inspektor Nadzoru będzie sporządzał protokoły z rad budowy. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest przekazać każdorazowo w formie elektronicznej skan protokołu wszystkim osobom uczestniczącym w radzie budowy, 34. organizowanie cyklicznych narad koordynacyjnych (co najmniej raz w miesiącu, a jeśli zajdzie potrzeba - na wezwanie (Inwestora Bezpośredniego) i z udziałem (Inwestora Bezpośredniego), Inwestora zastępczego i inspektorów nadzoru, wykonawców robót oraz innych zaproszonych gości oraz sporządzanie protokołów z narad koordynacyjnych i innych spotkań organizowanych w trakcie realizacji Projektu. Inwestor Zastępczy zobowiązany jest przekazać w formie elektronicznej skan protokołu wszystkim osobom zaproszonym na naradę, 35. wydawanie Wykonawcom robót, kierownikom budów i /lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz, dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 36. żądanie od Wykonawców robót, kierowników budów i/lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania wpisem do dziennika budowy dalszych robót budowlanych w przypadku gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bezpieczeństwa, stwarzając zagrożenie dla życia i zdrowia osób znajdujących się na terenach budów bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub ze zgłoszeniami robót budowlanych, pozwoleniami na budowę/rozbiórkę, a także w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych, mogących wpłynąć na pogorszenie jakości robót, 37. wydawanie w uzgodnieniu z Inwestorem Zastępczym /Bezpośrednim poleceń, Wykonawcom robót, kierownikom budów i /lub kierownikom robót, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących wstrzymania określonego zakresu robót na okres, który uzna za konieczny, m.in. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, niezwłocznie nie później jednak niż 3 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru. Inspektor Nadzoru potwierdza odbiór robót Protokołem odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, 38. sprawdzenie i odbieranie części robót, wraz ze sprawdzeniem dokumentów rozliczeniowych i dokumentów odbiorowych w terminie 7 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru części robót. Inspektor Nadzoru sprawdza i zatwierdza protokoły odbioru robót częściowych Wykonawcy ( Wykonawców ) robót budowlanych. W czynnościach odbiorowych uczestniczy również Inwestor Zastępczy. 39. zapewnienie nadzoru nad wszystkimi przeprowadzonymi próbami i testami, sprawdzeniami i odbiorami technicznymi a także obecność Inspektora Nadzoru w czasie mechanicznych i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, 40. sprawdzenie jakości i ilości robót zgłoszonych do odbioru końcowego i dokonanie komisyjnego odbioru końcowego przedmiotu umowy, przy udziale Inwestora Bezpośredniego i innych zaproszonych osób w terminie 30 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy. Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy sprawdzenie dokumentów rozliczeniowych i dokumentów odbiorowych w terminie 30 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy, 41. potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad przez Wykonawcę (Wykonawców ), 42. wstrzymanie wykonywania robót, poza robotami mającymi na celu ochronę życia i własności w przypadku rozwiązania /odstąpienia od Umowy na roboty budowlane, żądanie zabezpieczenia przerwanych robót, wyznaczenie w porozumieniu z Inwestorem Zastępczym i Bezpośrednim terminu opuszczenia terenu budowy przez Wykonawcę, 43. sprawdzenie kompletności dokumentów budowy jakie Wykonawca robót winien przekazać Inwestorowi Bezpośredniemu w przypadku odstąpienia lub rozwiązania Umowy o roboty budowlane, 44. sprawdzenie inwentaryzacji robót Wykonawcy sporządzonej na dzień odstąpienia ze stanem faktycznym przerwanych Robót, weryfikacja inwentaryzacji i jej zaakceptowanie lub wniesienie uwag w terminie 5 dni od dnia otrzymania inwentaryzacji robót, 45. sprawdzenie wykazu materiałów, konstrukcji lub urządzeń Wykonawcy, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót, wraz z określeniem zwrotu kosztów ich nabycia. Weryfikacja wykazu Wykonawcy, zaakceptowanie wykazu lub wniesienie uwag w terminie 5 dni od dnia otrzymania wykazu, 46. sprawdzenie jakości i ilości robót zgłoszonych do odbioru robót przerwanych i robót zabezpieczających, dokonanie odbioru robót przerwanych w terminie 30 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót przerwanych oraz zabezpieczających lub w terminie 30 dni od daty odstąpienia / rozwiązania Umowy na Roboty. Inspektor Nadzoru potwierdza odbiór robót Protokołem odbioru robót przerwanych i robót zabezpieczających, 47. ustalenie zasad przekazania Inwestorowi Bezpośredniemu majątku (materiały, sprzęty) znajdującego się na terenie budowy lub wydanie poleceń Wykonawcy ich usunięcia w terminie 30 dni od daty odstąpienia od Umowy na Roboty budowlane lub jej rozwiązania, 48. kontrolowanie rozliczenia robót w związku z odstąpieniem/ rozwiązaniem Umowy na roboty budowlane - do obowiązków Inspektora Nadzoru należy sporządzanie Tabeli Elementów Rozliczeniowych (TER) robót dla każdego przypadku odstąpienia/ rozwiązania umowy o roboty budowlane, zawierającej zestawienie zaakceptowanych /zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru inwentaryzacji robót sporządzonych przez Wykonawcę na dzień odstąpienia, Protokołów Odbioru Robót przerwanych i robót zabezpieczających, zaakceptowanych kwot zwrotu Wykonawcy kosztu nabycia materiałów, konstrukcji, urządzeń zawartych w zaakceptowanych Wykazach Wykonawcy, o których mowa w pkt. 45 kwot ewentualnych potrąceń obliczonych przez Inwestora Zastępczego (zaakceptowanych przez Inwestora Bezpośredniego), a wynikających z kar umownych, roszczeń o obniżenie ceny na podstawie rękojmi i gwarancji, lub innych roszczeń odszkodowawczych, kwot zatrzymanych – należnych Podwykonawcom a niezapłaconych w poprzednim okresie rozliczeniowym oraz kwoty do wypłaty wyliczonych w oparciu o zaakceptowaną inwentaryzację powykonawczą Robót i ceny jednostkowe wg oferty Wykonawcy z uwzględnieniem opisanych kwot zwrotu, kwot potrąceń i kwot zatrzymanych. 49. weryfikacja i ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji odbiorowej i powykonawczej ze stanem istniejącym, oraz uregulowaniami prawnymi, 50. potwierdzenie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów wraz z wykonawcą/ wykonawcami do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu. 51. Skompletowanie wymaganej przepisami dokumentacji do złożenia przez Inwestora bezpośredniego wniosku o uzyskanie decyzji na użytkowanie po zakończeniu budowy (ustawa Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994r. Dz.U. 2017. 1332) 52. prowadzenie dokumentacji fotograficznej z robót: a) terenu budowy przed rozpoczęciem robót (dokumentacja ma umożliwić określenie pierwotnego stanu terenu budowy), b) nadzorowanych robót w trakcie ich realizacji (w szczególności należy dokumentować wykonywanie robót ulegających zakryciu oraz robót tymczasowych), c) terenu budowy po zakończeniu robót (zdjęcia mają umożliwić porównanie stanu pierwotnego terenu budowy ze stanem po przejęciu robót) 53. wnioskowanie o wypłaty kwot należnych Wykonawcom w danych okresach rozliczeniowych i w rozliczeniu końcowym, 4.1.4.2 Do obowiązków Inwestora Zastępczego w ramach części B będzie należało w szczególności: 1. przygotowanie aneksów do umowy zawartej z Wykonawcą; 2. przeprowadzenie procedur przetargowych wynikających z ustawy PZP w przypadku konieczności wprowadzenia nowego wykonawcy, zlecenia nowych zamówień, koniecznych dla prawidłowej realizacji projektu, 3. koordynowanie i zarządzanie realizacją umowy/umów z Wykonawcą (Wykonawcami) robót oraz reprezentowanie Inwestora bezpośredniego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, STWiORB, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej, normami i zapisami Umowy z Wykonawcami robót, w tym z Harmonogramami Rzeczowo- Finansowymi 4. kontrola stanu zatrudnienia podwykonawców i rozliczeń generalnego wykonawcy z nimi (wynika to z uwagi na przepisy Kodeksu Cywilnego zawarte w art. 6471 dotyczące solidarnej odpowiedzialność inwestora i generalnego wykonawcy wobec podwykonawcy, za zobowiązania powstałe w związku z realizowanymi przez nich na zlecenie robót budowlanych), weryfikowanie treści umów z podwykonawcami - przed ich akceptacją i podpisaniem, sporządzanie projektu dokumentu w przypadku wniesienia sprzeciwu. 5. sprawdzanie dokumentów przedkładanych przez Podwykonawców i dalszych Podwykonawców umożliwiających zapłatę należnego wynagrodzenia Wykonawcy przez Inwestora Zastępczego. 6. koordynowanie i zarządzanie realizacją umowy/umów z Wykonawcą (Wykonawcami) robót, 7. zawiadomienie organu architektoniczno-budowlanego o rozpoczęciu budowy; 8. zgłaszanie projektantowi wszelkich zastrzeżeń do projektu i dokonanie z nim niezbędnych uzgodnień i wyjaśnień, po wcześniejszym poinformowaniu Inwestora Bezpośredniego; 9. udzielanie Wykonawcom wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych robót w zakresie kompetencji Inwestora Zastępczego, 10. prowadzenie rokowań związanych z zawieraniem, zmianą, rozwiązaniem umów, negocjowanie warunków umów i porozumień zawieranych przez Inwestora Bezpośredniego w ramach Projektu, 11. stały monitoring nad terminową i prawidłową realizacją przez Inwestora Bezpośredniego umów zawartych z instytucjami finansującymi przedmiotowe zadanie, w szczególności: przygotowywanie wszelkich dokumentów w szczególności dotyczących sprawozdawczości, harmonogramów płatności, rozliczeń inwestycji, wniosków o płatność, wniosków o zaliczki i ich rozliczanie , zmian w projekcie – zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie; 12. przygotowywanie dla Inwestora Bezpośredniego wszelkich dokumentów wynikających z podpisanej umowy dofinansowania, w szczególności: a) bieżąca aktualizacja dokumentów wynikających ze złożonych wniosków o dofinansowanie i podpisanej umowy o dofinansowanie, b) przygotowywanie wszelkich dokumentów dotyczących sprawozdawczości – wynikającej z podpisanej umowy dofinansowania, c) przygotowywanie harmonogramów składania wniosków o płatność ( EFRR ), d) przygotowywanie wniosków o uruchomienie poszczególnych transz dofinansowania, zaliczek, e) przygotowywanie dokumentów rozliczających otrzymane już transze dofinansowania/ zaliczki i wprowadzenie ich do systemu rozliczeń SL2014. 13. współudział we wszystkich kontrolach realizacji zadania: „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ośno Lubuskie” przeprowadzanych przez Instytucje finansujące i inne podmiotu uprawnione do kontroli, 14. przekazanie inwestorowi bezpośredniemu kompletnego obiektu wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w stanie faktycznym i prawnym pozwalającym na natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania; 15. występowanie w imieniu Inwestora Bezpośredniego przed organami administracji publicznej w sprawach wynikających z realizacji inwestycji, archiwizację korespondencji, dokumentacji i przekazanie ich inwestorowi bezpośredniemu w stanie kompletnym po zakończeniu inwestycji. 4.1.5. Powyższe ma zapewnić kontrolę nad terminowością i jakością realizowanych robót budowlano-montażowych. Termin realizacji usługi sprawowania nadzoru inwestorskiego pokrywa się z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania inwestycyjnego pn – „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Ośno Lubuskie”. 4.1.6. Obowiązki Inwestora Zastępczego po zakończeniu robót budowlanych, podczas okresu trwania gwarancji Wykonawcy ( Wykonawców ) robót budowlanych - z zastrzeżeniem o treści: „Jeżeli jednak w okresie gwarancji i rękojmi ujawnią się wady fizyczne i/lub prawne wykonanych prac, termin realizacji przedmiotu umowy zostanie przedłużony o czas niezbędny do dokonania naprawy lub ponownego wykonania prac.” 4.1.6.1. Zakres obowiązków w ramach części A niniejszego zamówienia: 1. udział w przeglądach gwarancyjnych w zależności od potrzeb, ale nie rzadziej niż 1 raz w roku jednak nie krócej niż przez okres trwania gwarancji (60 miesięcy) i rękojmi Wykonawcy (Wykonawców ) robót budowlanych, sporządzenie Listy Usterek, 2. powiadomienie Wykonawców o wykrytych wadach z określeniem zakresu robót niezbędnych do wykonania w celu usunięcia wad, bądź wykonania całości lub części prac ponownie wraz z podaniem terminów ich wykonania – 5 lat od przekazania gotowego obiektu, 3. opracowywanie opinii i ekspertyz dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy w okresie trwania rękojmi i gwarancji, 4. inspekcje robót związanych z usuwaniem wad, w tym odbiory robót ulegających zakryciu i robót zanikających, 5. sprawdzenie i odbieranie wykonanych robót usuwających wady (Inspektor Nadzoru pisemnie poświadczy usunięcie wad); 6. komisyjne przeprowadzenie odbiorów gwarancyjnych i ocena robót związanych z usunięciem Wad ujawnionych w okresie gwarancji lub rękojmi, 7. przeprowadzenie przeglądów pogwarancyjnych Inwestycji i po okresie rękojmi. 4.1.6.2. Zakres obowiązków w ramach części B niniejszego zamówienia: 1. uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego i uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, działając w imieniu i na rzecz Zamawiającego; 2. przygotowywanie w uzgodnieniu z Inwestorem Bezpośrednim wyliczenia wartości szacunkowej i opisu przedmiotu zamówienia w przypadku gdy Wykonawca robót nie rozpoczął usuwania wad w podanym terminie i zachodzi konieczność zlecenia ich usunięcia innemu Wykonawcy; 3. przygotowanie i przeprowadzenie postepowania niezbędnego do podpisania umowy z Wykonawcą, o którym mowa w pkt 2; 4. przygotowywanie dla Zamawiającego wszelkich dokumentów wynikających z podpisanej umowy o dofinansowania wymaganych przez IZ RPO Lubuskie – aż do zakończenia tzw. okresu trwałości projektu. 4.1.7. W całym okresie realizacji Umowy ( w ramach obowiązków wchodzących w skład części B niniejszego zamówienia ) zadaniem Inwestora Zastępczego w szczególności będzie: 1. wystawianie wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją Projektu wymaganych przez Zamawiającego i procedury wdrażania Projektów dofinansowanych ze środków EFRR ( w ramach RPO Lubuskie 2014 – 2020 ), 2. zapewnienie sprawnej komunikacji między wszystkimi stronami procesu inwestycyjnego, 3. reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z Projektem i poszczególnymi Umowami na Roboty, 4. udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju wniosków, skarg i roszczeń wywołanych realizacją zadania objętego projektem, 5. pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach- prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy wykonawcą robót a Inwestorem Bezpośrednim oraz współpraca z Inwestorem Bezpośrednim w egzekwowaniu postanowień Umów na roboty, 6. analiza ryzyka w zakresie nadzorowanych Umów na roboty, 7. wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie na usługi, które będą konieczne do prawidłowej realizacji Umów na roboty (zgodnie z przepisami prawa w tym Prawa zamówień publicznych, Prawa Budowlanego i wytycznymi EFRR w ramach RPO Lubuskie 2014 – 2020 ), 8. egzekwowanie postanowień umów zawartych w ramach Projektu; 9. informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów; 10. sporządzanie i aktualizowanie planów i Harmonogramów projektu; 11. terminowe przekazywanie danych w zakresie monitorowania i sprawozdawczości; 12. kontrola nad właściwym i czasowym wdrażaniem Projektu, koordynacja działań wszystkich organizacji uczestniczących w Projekcie; 13. pomoc wykonawcom umów na roboty w zakresie uzyskiwania przez nich wszystkich niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych i zezwoleń; 14. monitorowanie wskaźników Projektu ze szczególnym uwzględnieniem zakresu objętego umową o dofinansowanie; 15. rozliczenie finansowe robót zrealizowanych w okresach rozliczeniowych i zatwierdzonych protokołami odbioru robót i Tabelami Elementów Rozliczeniowych, zgodnie z wyspecyfikowanymi u Inwestora Bezpośredniego kontami środków trwałych – dokonanie prawidłowego rozbicia poniesionych nakładów inwestycyjnych pod przyszłe środki trwałe, 16. przygotowanie rozliczenia rzeczowo-finansowego przedsięwzięcia łącznie z udziałem w sporządzeniu dokumentów OT (przyjęcie środka trwałego) wraz z załącznikami oraz kart inwentarzowych zgodnie z klasyfikacją środków trwałych; 17. dostarczenie Zamawiającemu pisemnie wszystkich żądanych informacji, opinii i stanowiska w zakresie przedstawianych przez Inwestora Bezpośredniego problemów i zapytań związanych z realizowanym przedsięwzięciem; 18. w przypadku zaistnienia sporu przedsądowego lub sądowego dotyczącego realizowanych robót, w tym odnoszącego się do kwestii ewentualnych robót dodatkowych / zamiennych Inwestor Zastępczy zobowiązany jest każdorazowo opiniować i odpowiadać na zapytania Inwestora Bezpośredniego w terminie przez niego wskazanym; 19. w przypadku sporów, o których mowa powyżej, Inwestor Zastępczy ma obowiązek na żądanie Inwestora Bezpośredniego uczestniczyć we wszelkich spotkaniach z Wykonawcą robót jak również w rozprawach sądowych; 20. udział w kontrolach dotyczących projektu, przeprowadzanych przez podmioty zewnętrzne i udzielanie na bieżąco wyjaśnień, informacji, dokumentów i zestawień związanych z nadzorowaniem oraz zarządzaniem umowami; 21. przechowywanie wszelkich zapisów dotyczących realizacji umów, w szczególności jako materiału dowodowego w przypadku powstania sporów, roszczeń wykonawców, katastrof, wypadków i innych okoliczności. 22. W trakcie realizacji usługi, Inwestor Zastępczy będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty (w wersji papierowej i na nośnikach elektronicznych). Wszystkie dokumenty związane z realizacją Umowy, Inwestor Zastępczy przekaże Inwestorowi Bezpośredniemu w terminie 14 dni od daty zatwierdzenia przez Inwestora Bezpośredniego Raportu Końcowego Inwestora Zastępczego z wykonania usługi. 23. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor Zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 4.1.8. Skład zespołu inwestora zastępczego 1. Aby wypełnić swoje zobowiązania, Inwestor Zastępczy zapewni wykwalifikowany personel. W przypadku gdy osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest, aby Inwestor Zastępczy zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. 2. Personel którym Inwestor będzie dysponował przy realizacji Umowy zapewni nadzór inwestorski zgodnie z ustawą Prawo budowlane. Ponadto personel ten powinien posiadać znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zasad i wytycznych dotyczących wdrażania Projektu współfinansowanego z RPO Lubuskie. 3. Inwestor Zastępczy powinien określić swoje własne potrzeby w odniesieniu do zastosowanej organizacji robót i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wdrożenia przedsięwzięcia nie mniej niż: Ekspert kluczowy nr 1 – Inżynier kontraktu Ekspert kluczowy nr 2 – Specjalista ds. rozliczeń projektów inwestycyjnych Ekspert kluczowy nr 3 – Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Ekspert kluczowy nr 4 – Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej: Ekspert kluczowy nr 5 – Inspektor nadzoru w specjalności drogowej: Ekspert kluczowy nr 6 – Inspektor nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Ekspert kluczowy nr 7 – technolog rozruchu oczyszczalni Ekspert kluczowy nr 8 – specjalista ds. zamówień publicznych 4. Inwestor Zastępczy jest zobowiązany do przedstawienia listy swojego personelu proponowanego dla przedsięwzięcia i określenia sposobu komunikowania się stron uczestniczących w realizacji przedsięwzięcia. 5. Upoważniony do reprezentowania Inwestora Zastępczego winien być Inżynier Kontraktu, który odpowiedzialny będzie m.in. za organizację pracy całego zespołu Inwestora Zastępczego. 6. Wykonawca ustanowi 1 osobę spośród personelu koordynatorem czynności nadzoru inwestorskiego. Koordynator czynności będzie jednocześnie rezydentem podczas całego procesu budowlanego. Przez pełnienie obowiązków rezydenta Zamawiający rozumie pobyty na placu budowy co najmniej dwa razy w tygodniu i w razie uzasadnionej potrzeby zgłoszonej przez Inwestora Bezpośredniego. Rezydent musi być dostępny telefonicznie w godzinach pracy Inwestora Bezpośredniego. 7. Podczas nieobecności któregokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji Umowy, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Inwestor Zastępczy ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji prac. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego. W każdym przypadku osoba zastępująca musi legitymować się kwalifikacjami i doświadczeniem jak osoba zastępowana. Dowody na potwierdzenie spełnienia wymagań Inwestor Zastępczy przedkłada na piśmie wraz z zawiadomieniem o zastępstwie. Inwestor Bezpośredni w ciągu 7 dni akceptuje lub odrzuca proponowane zastępstwo. 4.1.9. Raportowanie 1. Inwestor Zastępczy będzie składał następujące Raporty: a) Raporty Kwartalne (z wykonania robót i usługi, stanie zaawansowania inwestycji, w rozbiciu na poszczególne zadania, obejmujące pełny okres trzech miesięcy; a) Raport Końcowy z wykonania Umowy na Inwestora Zastępczego, w rozbiciu na poszczególne zadania, b) Raporty dodatkowe - w tym Raporty z okresu gwarancji i rękojmii. 2. Raporty, o których mowa w pkt. 1 będą podlegały zatwierdzeniu przez Inwestora Bezpośredniego. 3. Zaakceptowane przez Inwestora Bezpośredniego Raporty Kwartalne będą stanowiły podstawę do wystawienia faktury przez Inwestora Zastępczego za usługi świadczone w okresie realizacji robót, Raporty dodatkowe będą stanowiły podstawę do wystawienia faktury za usługi Inwestora Zastępczego w okresie gwarancji i rękojmii. 4. Raporty będą: a) składane w formacie A4, drukowane, trwale spięte a strony raportu ponumerowane. Rysunki i harmonogramy sporządzane w formacie A3 będą złożone do formatu A4 w celu włączenia ich do raportu, b) sporządzone w języku polskim i zostaną doręczone Zamawiającemu po 1 egz. w wersji papierowej i w wersji elektronicznej na płycie CD lub innych nośnikach elektronicznych uzgodnionych z Zamawiającym, c) zawierały część ogólną, a w niej: datę, kolejny numer, rozdzielnik dokumentu, krótki opis Projektu, daty kluczowe realizacji Umów na roboty oraz Umowy z Inwestorem Zastępczym, d) zawierały spis dołączonych załączników, e) posiadać loga, logotypy i informacje o Projekcie, które winny być zgodne z obowiązującymi w tym zakresie wytycznymi dla projektów dofinansowanych ze środków EFRR w ramach RPO Lubuskie 2014 – 2020, f) składane w terminach określonych w pkt 8 5. Raport Kwartalny, oprócz części ogólnej powinien zawierać: a. opis postępu wszystkich prac przy realizacji Projektu, b. opis krytycznych czynników mających wpływ na obowiązki Inwestora Bezpośredniego wynikające z umowy o dofinansowanie, c. opis podjętych działań w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, d. wykaz zmian dokonanych w projekcie wraz ze szczególnym omówieniem wszystkich sporządzonych w tym zakresie protokołów konieczności, e. harmonogram prac Inwestora Zastępczego, przewidzianych do realizacji w kolejnym kwartale, f. wykonane i zaplanowane wskaźniki wykonania zakresu rzeczowego i finansowego dla Projektu. g. wykaz zmian w stosunku do dofinansowania wpływających na wysokość możliwego do uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania ze środków EFRR ( w ramach RPO Lubuskie 2014 – 2020 ) h. wykaz wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych Projektu zgodnie z właściwymi wytycznymi i przepisami w tym zakresie, Inwestor Zastępczy sporządza raporty kwartalne w zakresie danych określonych w ppkt. a – f w ramach obowiązków wynikających z części A niniejszego zamówienia. Inwestor Zastępczy sporządza raporty kwartalne w zakresie danych określonych w ppkt. g i h w ramach obowiązków wynikających z części B niniejszego zamówienia. 6. Raport Końcowy ( sporządzany w ramach obowiązków wchodzących w skład części B niniejszego zamówienia ), oprócz części ogólnej powinien zawierać: a. krótki opis projektu z wskazaniem celów, działań oraz zaplanowanych produktów, b. wskazanie osiągniętych produktów (efekt rzeczowy) i rezultatów w tym efektu ekologicznego – jeśli dotyczy, c. wykaz zmian dokonanych w projekcie wraz ze szczególnym omówieniem wszystkich sporządzonych w tym zakresie protokołów konieczności, d. wykaz zmian w stosunku do dofinansowania wpływających na wysokość możliwego do uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania ze środków EFRR ( w ramach RPO Lubuskie 2014 – 2020 ), e. wykaz wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych Projektu zgodnie z właściwymi wytycznymi i przepisami w tym zakresie. 7. Raporty dodatkowe ( sporządzane w ramach obowiązków wchodzących w skład części B niniejszego zamówienia ): a. Inwestor Zastępczy sporządza Raporty Dodatkowe na każde żądanie Inwestora Bezpośredniego lub, gdy jest to niezbędne według jego własnego osądu podczas realizacji Umowy. b. Inwestor Zastępczy sporządzi także jakikolwiek inny dokument oraz uzgodni go lub zatwierdzi, zaopiniuje bądź podejmie inne niezbędne czynności z tym związane, którego obowiązek sporządzenia wynikać będzie z Umowy, lub wymagań instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie RPO Lubuskie 2014 – 2020 lub żądania Inwestora Bezpośredniego. c. Zamawiający może także przedstawić inne wymagania dotyczące raportów w toku realizacji, a Inwestor Zastępczy do wymagań tych się zastosuje. d. Inwestor Zastępczy sporządzi także Raport Końcowy ze swoich prac obejmujący cały okres świadczenia usług, w przypadku rozwiązania, odstąpienia lub stwierdzenia nieważności Umowy. e. Raporty dodatkowe z okresu gwarancji i rękojmii, zawierające co najmniej zestawienie zbiorcze wykonanych przeglądów gwarancyjnych, wraz z listami usterek i terminami ich usunięcia. 8. Terminy obowiązujące w Raportach 1. Wymagane terminy składania Raportów: a) Raporty Kwartalne będą sporządzane i przekazywane do Zamawiającego w terminie do 10 dnia następnego miesiąca po zakończeniu kwartału , którego dotyczą. W ciągu 30 dni od otrzymania Raportu Kwartalnego Inwestor Bezpośredni zatwierdzi Raport lub zgłosi ewentualne uwagi, b) Raport Końcowy będzie sporządzany i przekazywany do Inwestora Bezpośredniego w terminie do 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego dla zadania. Inwestor Bezpośredni zatwierdzi Raporty Końcowe Inwestora Zastępczego lub zgłosi do niech uwagi w ciągu 45 dni od daty otrzymania. Zatwierdzony przez Inwestora Bezpośredniego Raport końcowy Inwestora Zastępczego będzie podstawą do wypłaty ostatniej transzy wynagrodzenia Inwestora Zastępczego w okresie realizacji robót. c) Raporty dodatkowe z okresu gwarancji i rękojmii Inwestora Zastępczego zostaną złożone na 30 dni kalendarzowych przed zakończeniem świadczenia usługi Inwestora Zastępczego, dla każdego zadania związanego z realizacją robót budowlanych. Inwestor Bezpośredni zatwierdzi Raport dodatkowy z okresu gwarancji i rękojmii lub zgłosi do niego uwagi w ciągu 45 dni od daty otrzymania. Zatwierdzony przez Inwestora Bezpośredniego Raport dodatkowy z okresu gwarancji i rękojmii będzie podstawą do wypłaty ostatniej transzy wynagrodzenia Inwestora Zastępczego za nadzór w okresie gwarancji i rękojmii. d) Raporty Dodatkowe zostaną sporządzone niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w terminie 7dni, od dnia żądania Inwestora Bezpośredniego lub w innym terminie przez niego wyznaczonym. W ciągu 30 dni od otrzymania Raportu Dodatkowego Inwestor Bezpośredni zatwierdzi Raport lub zgłosi ewentualne uwagi. 4.1.10. Zakres inwestycji do objęcia nadzorem inwestorskim i zastępstwem inwestycyjnym: 1. Przebudowa oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim przy ul. Okrzei. Przebudowa oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim przy ul. Okrzei – jej obecna przepustowość wygląda następująco: średnia projektowa przepustowość oczyszczalni jest na poziomie 248 m3/d RLM oraz projektowa maksymalna wydajność oczyszczalni wynosi 6428 RLM. Obciążenie zatem oczyszczalni jest duże i konieczne jest zwiększenie jej przepustowości, w szczególności w zakresie średnich wartości przepustowości. Ustalenia dla aglomeracji w zakresie rocznej liczby obsługiwanych RLM zawartym w V AKPOŚK wskazują, że celem dla modernizacji oczyszczalni przy ul. Okrzei jest osiągnięcie następujących wartości: 816 m3/d oraz 6800 max RLM. 2. Przebudowa i budowa przepompowni ścieków wraz z kolektorem przy ul. Kolejowej w Ośnie Lubuskim. Budowa przepompowni przy ul. Kolejowej. W ramach inwestycji planuje się również budowę 150 m kolektora, przy przepompowni przy ul. Kolejowej, który pozwoli odprowadzić ścieki do zmodernizowanej i przebudowanej oczyszczalni przy ul. Okrzei, a które do tej pory kierowano do oczyszczalni przy ul. Kolejowej 3. Likwidacja oczyszczalni ścieków przy ul. Kolejowej w Ośnie Lubuskim. 4.1.10.1. Zamawiający dysponuje kompletną dokumentacją projektową, pozwoleniami na budowę/rozbiórkę oraz kosztorysami inwestorskimi z 2016 r. 4.1.10.2. W ramach realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje przeprowadzenie postępowania lub postępowań przetargowych wskazanych w punkcie 4.1.8. W razie unieważnienia postępowania Inwestor zobligowany będzie do powtórzenia procedury przetargowej. 4.1.10.3. Projekt uzyskał dofinansowanie z RPO Lubuskie. 4.1.10.4. Prace budowlane na oczyszczalni przy ul. Okrzei będą prowadzone bez wyłączenia oczyszczalni z użytkowania. 4.1.10.5. Planowany termin rzeczowego rozpoczęcia projektu – III kw.2018. Planowany termin rzeczowego zakończenia projektu – 31 października 2019 r. Planowany termin finansowego zakończenia projektu – 31 grudnia 2019 r. Wartość zadania inwestycyjnego – kosztorys 2016 – 14,7 mln zł. 4.1.10.6. Jeśli Inwestor zastępczy stwierdzi bezspornie, iż zakładamy czas realizacji projektu z punktu widzenia możliwości technicznych, technologicznych lub innych istotnych przyczyn nie jest możliwy do dochowania przygotuje w porozumieniu z Inwestorem Bezpośrednim wystąpienie do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę harmonogramu rzeczowo-finansowego projektu – za przygotowanie projektu harmonogramu i wprowadzenie do do systemu SL2014 odpowiedzialność ponosi Inwestor zastępczy aż do jego zaakceptowania przez instytucję udzielającą dotacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
71530000-2, 71540000-5, 71541000-2, 71200000-0, 71300000-1, 71310000-4, 71318000-0, 71621000-7