zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Toruńska 174 A, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: zarzad@zdmikp.bydgoszcz.pl
tel: 52 5822723
fax: 52 5822777
Dane postępowania
ID postępowania: 31379020140
Data publikacji zamówienia: 2014-09-21
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.zdmikp.bydgoszcz.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109_TB_2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy. 1) Lafrentz-Polska Sp. z o.o,
1) Poznań
109 549,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-12-09
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
713200007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
219 099,00 zł
Minimalna złożona oferta:
219 099,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
219 099,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
219 099,00 zł
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109_TB_2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy. 2) Pracownia Projektowa Archidrog Witold Orczyński
2) Poznań
109 549,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-12-09
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
713200007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
219 099,00 zł
Minimalna złożona oferta:
219 099,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
219 099,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
219 099,00 zł


Bydgoszcz: Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109/TB/2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy .


Numer ogłoszenia: 313790 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777 , strona internetowa www.zdmikp.bydgoszcz.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109/TB/2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy ..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje rozszerzenie dokumentacji projektowej dla zadania objętego umową nr 109/TB/12 o: 1. projekt przejść dla pieszych w poziomie jezdni w rejonie skrzyżowań z ulicami: Skośna, Kolbego, Filtrowa, Flisacka oraz w rejonie ulicy Wroniej w miejsce dotychczas projektowanych kładek dla pieszych; 2. projekt ul. Wyrzyskiej na odcinku od ul. Filtrowej do granicy miasta 3. projekt miejsca do ważenia pojazdów około km 3+500 (kierunek do centrum) oraz systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów około km 0+500 - 0+700, wraz z infrastrukturą teletechniczną łączące te dwa punkty; 4. projekt przedłużenia ulicy Wroniej (część równoległa do torów) do granicy działki nr 4 obręb 320; 5. projekt prawoskrętu do stacji paliw Orlen - Grunwaldzka 293; 6. zamienny projekt jezdni serwisowej przy ul. Perliczej: należy skrócić jezdnię serwisową (rezygnacja z części równoległej do ul. Grunwaldzkiej) - w tym miejscu należy przedłużyć prawoskręt w ulicę Skośną oraz zaprojektować zjazdy indywidualne i publiczne do posesji 251 - 259 bezpośrednio z jezdni ul. Grunwaldzkiej; 7. zamienny projekt dla dróg serwisowych DD5 i DD3 - w przypadku przeciwwskazań środowiskowych należy zaprojektować połączenie obu dróg serwisowych 8. zamienny projekt w rejonie drogi serwisowej DD2 - zamiast powyższej drogi serwisowej należy zaprojektować chodnik i drogę dla rowerów do skrzyżowania z ul. Filtrową; należy zaprojektować zjazd publiczny w km 3+575 podłączony bezpośrednio do jezdni głównej ul. Grunwaldzkiej; Ponadto do wykonanego dotychczas opracowania należy wprowadzić następujące korekty: 1. Limit prędkości w rejonie zabudowy mieszkaniowej (Osowa Góra, Czyżkówko) należy przyjąć jak dla obszaru zabudowanego (50 / 60 km/h), podwyższony limit prędkości do 70 km/h należy przyjąć jedynie dla odcinka leśnego i ewentualnie dla odcinka wlotowego - do ul. Czapla; stosowanie do tego należy przeprowadzić ponowną analizę akustyczną w celu sprawdzenia możliwości ograniczenia długości ekranów akustycznych; 2. Należy wprowadzić poszerzenie wspólnych ciągów pieszo - rowerowych do 3 m; Dla całości zadania należy uzyskać nowe wypisy z rejestru gruntów. Dla rozwiązań objętych zadaniem należy uzyskać wymagane warunki techniczne, uzgodnienia, opinie, decyzje administracyjne wymagane przepisami ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych z dnia 10 kwietnia 2003 r.(t.j. Dz.U. z 2008 r. Nr 193, poz. 1194 z późn. zmianami) oraz przepisami odrębnymi, co umożliwi zarządcy drogi skuteczne wystąpienie do właściwych organów o wydanie decyzji ZRID. Wykonawca w ramach wynagrodzenia będzie zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego nad dodatkowymi elementami opracowania na zasadach określonych w umowie podstawowej. II. Forma opracowania Dla opracowań dodatkowych należy zachować formę przewidzianą w umowie podstawowej. Poszczególne elementy opracowania powinny stanowić integralną całość z opracowaniem podstawowym z podziałem na projekt budowlany i projekt wykonawczy. Rozwiązania techniczne i ustalenia zawarte w projekcie budowlanym należy uwzględnić w odpowiednich elementach opracowania podstawowego, w tym w kosztorysie inwestorskim, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wytycznych realizacyjnych. Opracowanie należy wykonać na aktualnych mapach do celów projektowych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.32.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: Po przeanalizowaniu uwarunkowań związanych z opracowaniem projektu, po zapoznaniu się z dokumentami dotyczącymi przedmiotowej sprawy stwierdza się konieczność udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia dodatkowego, polegającego na rozszerzeniu dokumentacji projektowej dla zadania objętego umową nr 109/TB/12 z dnia 10 lipca 2012 r. , a mianowicie: 1. Poleceniem służbowym Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 31 października 2013 r. (WOA-I.0147.1.20.2013) zobowiązano Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej do wyłożenia do wiadomości publicznej opracowań projektowych dla inwestycji drogowych w celu umożliwienia społeczeństwu składania opinii, propozycji i uwag do proponowanych rozwiązań. 2. W dniach 7 - 23 kwietnia 2014 r., na etapie projektu budowlanego, wyłożono do wiadomości publicznej dokumentację projektową rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta. W efekcie powyższych konsultacji społecznych wpłynęło 171 wniosków, z których część została w trakcie Kolegium Prezydenckiego w dniu 23.06.2014 r. zaakceptowana, z poleceniem wprowadzenia stosownych uzupełnień i zmian w toku dalszych prac projektowych. Powyższe zostało potwierdzone raportem na stronie internetowej ZDMiKP. Powyższe okoliczności, które zaistniały na określonym etapie prac projektowych, po zatwierdzeniu koncepcji i po przekazaniu przez Wykonawcę projektu budowlanego, stwarzają konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym. Wykonanie zamówienia podstawowego, zgodnie z celem całego przedsięwzięcia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z uwagi na uwarunkowania techniczne (możliwość wykonania zamówienia dodatkowego wyłącznie w ścisłym powiązaniu z wypracowanymi dotąd rozwiązaniami projektowymi, co wynika między innymi z konieczności skorygowania części rozwiązań przyjętych w toku dotychczasowych prac), oddzielenie zamówienia podstawowego od zamówienia dodatkowego byłoby działaniem nieefektywnym i niecelowym a ponadto narażałoby Zamawiającego na poniesienie niewspółmiernie wysokich kosztów. Zamówienie dodatkowe nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego. Tryb konsultacji społecznych innych niż prowadzone w ramach spełnienia wymogów wynikających z Ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, nie miał w praktyce Zamawiającego zastosowania, dlatego też powyższa procedura, jako niemożliwa w powyższych warunkach do przewidzenia nie została uwzględniona w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonanie wyżej opisanych prac stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a z wyżej wymienionych przyczyn oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie prawne: Art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r poz.907 z póź. zm.) - dalej UPZP. Zamawiający korzysta z ustawowej możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, w związku z tym, że: - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy; - zamówienie dodatkowe dotyczy usług, - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym; - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia (tj. wartości umowy zawartej z wykonawca zamówienia podstawowego)- łączna wartość zamówień dodatkowych wynosi 39%; - zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami, gdyż zachodzą okoliczności opisane w art. 67 ust. 1 pkt.5) UPZP, a potwierdzeniem tego jest uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • 1) Lafrentz-Polska Sp. z o.o, , 1) ul. Zbąszyńska 29,, 60-359 1) Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

  • 2) Pracownia Projektowa Archidrog Witold Orczyński, 2) ul. Grunwaldzka 21,, 60-783 2) Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Bydgoszcz: Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109_TB_2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy.


Numer ogłoszenia: 403224 - 2014; data zamieszczenia: 09.12.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 313790 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 5822723, faks 52 5822777.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych do umowy nr 109_TB_2012 pn. Wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta Bydgoszczy..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje rozszerzenie dokumentacji projektowej dla zadania objętego umową nr 109_TB_12 o: 1. projekt przejść dla pieszych w poziomie jezdni w rejonie skrzyżowań z ulicami: Skośna, Kolbego, Filtrowa, Flisacka oraz w rejonie ulicy Wroniej w miejsce dotychczas projektowanych kładek dla pieszych; 2. projekt ul. Wyrzyskiej na odcinku od ul. Filtrowej do granicy miasta 3. projekt miejsca do ważenia pojazdów około km 3+500 (kierunek do centrum) oraz systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów około km 0+500 - 0+700, wraz z infrastrukturą teletechniczną łączące te dwa punkty; 4. projekt przedłużenia ulicy Wroniej (część równoległa do torów) do granicy działki nr 4 obręb 320; 5. projekt prawoskrętu do stacji paliw Orlen - Grunwaldzka 293; 6. zamienny projekt jezdni serwisowej przy ul. Perliczej: należy skrócić jezdnię serwisową (rezygnacja z części równoległej do ul. Grunwaldzkiej) - w tym miejscu należy przedłużyć prawoskręt w ulicę Skośną oraz zaprojektować zjazdy indywidualne i publiczne do posesji 251 - 259 bezpośrednio z jezdni ul. Grunwaldzkiej; 7. zamienny projekt dla dróg serwisowych DD5 i DD3 - w przypadku przeciwwskazań środowiskowych należy zaprojektować połączenie obu dróg serwisowych 8. zamienny projekt w rejonie drogi serwisowej DD2 - zamiast powyższej drogi serwisowej należy zaprojektować chodnik i drogę dla rowerów do skrzyżowania z ul. Filtrową; należy zaprojektować zjazd publiczny w km 3+575 podłączony bezpośrednio do jezdni głównej ul. Grunwaldzkiej; Ponadto do wykonanego dotychczas opracowania należy wprowadzić następujące korekty: 1. Limit prędkości w rejonie zabudowy mieszkaniowej (Osowa Góra, Czyżkówko) należy przyjąć jak dla obszaru zabudowanego (50 na 60 km/h), podwyższony limit prędkości do 70 km/h należy przyjąć jedynie dla odcinka leśnego i ewentualnie dla odcinka wlotowego - do ul. Czapla; stosowanie do tego należy przeprowadzić ponowną analizę akustyczną w celu sprawdzenia możliwości ograniczenia długości ekranów akustycznych; 2. Należy wprowadzić poszerzenie wspólnych ciągów pieszo - rowerowych do 3 m; Dla całości zadania należy uzyskać nowe wypisy z rejestru gruntów. Dla rozwiązań objętych zadaniem należy uzyskać wymagane warunki techniczne, uzgodnienia, opinie, decyzje administracyjne wymagane przepisami ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych z dnia 10 kwietnia 2003 r.(t.j. Dz.U. z 2008 r. Nr 193, poz. 1194 z późn. zmianami) oraz przepisami odrębnymi, co umożliwi zarządcy drogi skuteczne wystąpienie do właściwych organów o wydanie decyzji ZRID. Wykonawca w ramach wynagrodzenia będzie zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego nad dodatkowymi elementami opracowania na zasadach określonych w umowie podstawowej. II. Forma opracowania Dla opracowań dodatkowych należy zachować formę przewidzianą w umowie podstawowej. Poszczególne elementy opracowania powinny stanowić integralną całość z opracowaniem podstawowym z podziałem na projekt budowlany i projekt wykonawczy. Rozwiązania techniczne i ustalenia zawarte w projekcie budowlanym należy uwzględnić w odpowiednich elementach opracowania podstawowego, w tym w kosztorysie inwestorskim, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wytycznych realizacyjnych. Opracowanie należy wykonać na aktualnych mapach do celów projektowych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.32.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Planuje się dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
04.11.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • 1) Lafrentz-Polska Sp. z o.o, , 1) ul. Zbąszyńska 29,, 60-359 1) Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
  • 2) Pracownia Projektowa Archidrog Witold Orczyński, 2) ul. Grunwaldzka 21,, 60-783 2) Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 179750,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    219099,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    219099,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    219099,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: Po przeanalizowaniu uwarunkowań związanych z opracowaniem projektu, po zapoznaniu się z dokumentami dotyczącymi przedmiotowej sprawy stwierdza się konieczność udzielenia dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia dodatkowego, polegającego na rozszerzeniu dokumentacji projektowej dla zadania objętego umową nr 109/TB/12 z dnia 10 lipca 2012 r. , a mianowicie: 1. Poleceniem służbowym Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 31 października 2013 r. (WOA-I.0147.1.20.2013) zobowiązano Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej do wyłożenia do wiadomości publicznej opracowań projektowych dla inwestycji drogowych w celu umożliwienia społeczeństwu składania opinii, propozycji i uwag do proponowanych rozwiązań. 2. W dniach 7 - 23 kwietnia 2014 r., na etapie projektu budowlanego, wyłożono do wiadomości publicznej dokumentację projektową rozbudowy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od Węzła Zachodniego do granicy miasta. W efekcie powyższych konsultacji społecznych wpłynęło 171 wniosków, z których część została w trakcie Kolegium Prezydenckiego w dniu 23.06.2014 r. zaakceptowana, z poleceniem wprowadzenia stosownych uzupełnień i zmian w toku dalszych prac projektowych. Powyższe zostało potwierdzone raportem na stronie internetowej ZDMiKP. Powyższe okoliczności, które zaistniały na określonym etapie prac projektowych, po zatwierdzeniu koncepcji i po przekazaniu przez Wykonawcę projektu budowlanego, stwarzają konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym. Wykonanie zamówienia podstawowego, zgodnie z celem całego przedsięwzięcia jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z uwagi na uwarunkowania techniczne (możliwość wykonania zamówienia dodatkowego wyłącznie w ścisłym powiązaniu z wypracowanymi dotąd rozwiązaniami projektowymi, co wynika między innymi z konieczności skorygowania części rozwiązań przyjętych w toku dotychczasowych prac), oddzielenie zamówienia podstawowego od zamówienia dodatkowego byłoby działaniem nieefektywnym i niecelowym a ponadto narażałoby Zamawiającego na poniesienie niewspółmiernie wysokich kosztów. Zamówienie dodatkowe nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego. Tryb konsultacji społecznych innych niż prowadzone w ramach spełnienia wymogów wynikających z Ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, nie miał w praktyce Zamawiającego zastosowania, dlatego też powyższa procedura, jako niemożliwa w powyższych warunkach do przewidzenia nie została uwzględniona w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonanie wyżej opisanych prac stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a z wyżej wymienionych przyczyn oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie prawne: Art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r poz.907 z póź. zm.) - dalej UPZP. Zamawiający korzysta z ustawowej możliwości udzielenia zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, w związku z tym, że: - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy; - zamówienie dodatkowe dotyczy usług, - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym; - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia (tj. wartości umowy zawartej z wykonawca zamówienia podstawowego)- łączna wartość zamówień dodatkowych wynosi 39%; - zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami, gdyż zachodzą okoliczności opisane w art. 67 ust. 1 pkt.5) UPZP, a potwierdzeniem tego jest uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia.