zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: uslugikomunalne@ewan.pl
tel: 061 8462900, 8462903
fax: 618 462 911
Dane postępowania
ID postępowania: 5376420120
Data publikacji zamówienia: 2012-02-22
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
85200000-1 Usługi weterynaryjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt Praktyka Weterynaryjna s.c. Anna Golec, Marcin Rybski
Poznań
900,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-02-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
852000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
900,00 zł
Minimalna złożona oferta:
900,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
900,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
900,00 zł


Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 53764 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: miejska jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 60.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Przygotowując się do udzielenia zamówienia w roku 2012, Zamawiający uzyskał potwierdzenie tego stanowiska ze strony WIL-W w Poznaniu. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Praktyka Weterynaryjna s.c. Anna Golec, Marcin Rybski, ul. Grunwaldzka 125 A, 60-313 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 67792 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 53764 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Miejska Jednostka Budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 60.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.02.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Praktyka Weterynaryjna s.c. Anna Golec, Marcin Rybski, Grunwaldzka 125 A, 60-313 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 833,33 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    900,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    900,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    900,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Przygotowując się do udzielenia zamówienia w roku 2012, Zamawiający uzyskał potwierdzenie tego stanowiska ze strony WIL-W w Poznaniu. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione