Informacje o przetargu
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego
Opis przedmiotu przetargu: ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele - zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych. Opis wymogów dotyczących programu zajęć : Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i z zachowaniem następującego układu prezentacji treści: PROGRAM Ogólne założenia dydaktyczne. CELE dydaktyczne. Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania. Przewidywane rezultaty. Scenariusz zajęć nr 1. Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów. Narzędzia Cel zajęć. Wykorzystane techniki nauczania. Wykorzystane zasoby techniczne. Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć. Przewidywane rezultaty zajęć nr 1. Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1 Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.). Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki. Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej. Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych. Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą . UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów. ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r. Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45. Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania. Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów. Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot. Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten należy zrealizować w okresie podanym powyżej, w ramach 4 grup - max. 12 osób w grupie. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika: przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym). Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik. Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów. Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji. I.2.1.Zestaw do budowy robota. Ilość: 5 sztuk Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z: 1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego 2.Miarki rozwijanej 3.Zestawu uzupełniającego 4.Dodatkowych czujników 5.Planszy do zadań I.2.2. 1.Lutownica, ilość: 3 sztuki 2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki 3.Maty, ilość: 3 sztuki 4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk. I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne. ZADANIE II: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia. Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych. Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia. Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych). Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości. Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych.
Zamawiający:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku
Adres: | ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: dyrekcja@zspgbuk.pl tel: 61 8301001 fax: 61 8301167 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 3698820120 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2012-02-07 | Termin składania wniosków: | 2012-02-14 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 122 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.zspgbuk.pl | Informacja dostępna pod: | Siedziba Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, sekretariat |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotó | INVENTION - GROUP Bożydar Milewski Poznań | 45 040,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-02-22 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 800000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 45 040,00 zł Minimalna złożona oferta: 45 040,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 45 040,00 zł Maksymalna złożona oferta: 68 190,00 zł | |
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego | Edwina Pittner Poznań | 26 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-02-22 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 800000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 53 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 53 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 53 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 53 000,00 zł | |
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego | Karolina Kowalska Swarzędz | 26 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-02-22 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 800000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 53 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 53 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 53 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 53 000,00 zł | |
Buk: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego
Numer ogłoszenia: 36988 - 2012; data zamieszczenia: 07.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku , ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie, tel. 61 8301001, faks 61 8301167.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.zspgbuk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele - zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych. Opis wymogów dotyczących programu zajęć : Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i z zachowaniem następującego układu prezentacji treści: PROGRAM Ogólne założenia dydaktyczne. CELE dydaktyczne. Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania. Przewidywane rezultaty. Scenariusz zajęć nr 1. Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów. Narzędzia Cel zajęć. Wykorzystane techniki nauczania. Wykorzystane zasoby techniczne. Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć. Przewidywane rezultaty zajęć nr 1. Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1 Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.). Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki. Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej. Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych. Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą . UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów. ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r. Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45. Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania. Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów. Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot. Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten należy zrealizować w okresie podanym powyżej, w ramach 4 grup - max. 12 osób w grupie. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika: przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym). Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik. Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów. Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji. I.2.1.Zestaw do budowy robota. Ilość: 5 sztuk Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z: 1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego 2.Miarki rozwijanej 3.Zestawu uzupełniającego 4.Dodatkowych czujników 5.Planszy do zadań I.2.2. 1.Lutownica, ilość: 3 sztuki 2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki 3.Maty, ilość: 3 sztuki 4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk. I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne. ZADANIE II: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia. Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych. Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia. Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych). Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości. Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
tak
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuaktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub czytelną kserokopię tego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dokument może być również wystawiony w okresie wcześniejszym, jednak wówczas winien być potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie tj. nie wcześniejszym niż 6 miesięcy): osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej musi podać nr dowodu osobistego (a w przypadku jego braku inny dokument potwierdzający tożsamość) oraz organ, który wydał w.w. dokument a także swój adres zamieszkania
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkudla zadania nr I: wykaz wykonanych lub wykonywanych - min. 4 kursów, z których każdy polegał na przeprowadzeniu zajęć pozalekcyjnych lub i pozaszkolnych w czasie jednego roku szkolnego (każdy kurs o długości łącznej, nie krótszej niż 18 godzin lekcyjnych) -z zakresu techniki lub i informatyki, wykorzystujących konstruowanie robotów z edukacyjnej serii RoboRobo RoboKit lub równoważnych i programowanie w języku C, których uczestnikami byli uczniowie w wieku powyżej 12 lat , w grupach nie mniejszych niż 10 uczestników. - w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. (Przez kurs zajęć pozalekcyjnych pozaszkolnych Zamawiający rozumie zajęcia o charakterze edukacyjnym powiązane tematycznie oraz powiązane celem dydaktycznym i założonymi do osiągnięcia rezultatami. Są to zajęcia dla tej samej grupy-stałej grupy uczestników, którzy zapisali się na dany kurs, uczęszczali na większość zajęć i ukończyli go. Są to zajęcia odbywające się w trakcie trwania roku szkolnego ( z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji letnich). Pod pojęciem zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne Zamawiający rozumie zajęcia odbywające się w szkole lub poza jej terenem w okresie roku szkolnego (z wyłączeniem okresu ferii zimowych i wakacji letnich), nie będące częścią obowiązkowego programu szkolnego, mające charakter fakultatywny, służące rozszerzaniu i pogłębianiu wiedzy oraz rozwijaniu zainteresowań uczniów.) dla zadania nr II: doradca-trener musi spełniać warunki: - wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku: pedagogika - minimum 10 letnie doświadczenie w pracy w szkole ponadgimnazjalnej, związanej z doradztwem zawodowym, - doświadczenie w prowadzeniu zajęć z uczniami szkoły zawodowej, - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń grupowych oraz doradztwa indywidualnego z młodzieżą i osobami dorosłymi, - doświadczenie w realizacji zadań w ramach projektów unijnych (minimum dwóch projektach), - praca doradcza z kobietami, osobami starszymi oraz młodzieżą, - doświadczenie w tworzeniu IPR (Indywidualnych Programów Rozwoju) - doświadczenie doradcy zawodowego w pracy systemowej z klientem - minimum 5 letnie. Spełnianie w.w. warunków musi być udokumentowane.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
w celu potwierdzenia, że oferowany sprzęt odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego, wykonawca jest zobowiązany do oferty dołączyć: - opis techniczny oferowanego sprzętu - wskazując markę, typ i model, dokumenty przedstawiające parametry techniczno-eksploatacyjne oferowanego sprzętu, aktualne certyfikaty bezpieczeństwa, informację o warunkach gwarancji
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmian umowy w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy - w przypadku wystąpienia następujących zdarzeń: a) siły wyższej nie pozwalającej na realizację umowy: termin wykonania przedmiotu umowy może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności, nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy, Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zspgbuk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Siedziba Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
14.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2 1 11), realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele - zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych. Opis wymogów dotyczących programu zajęć : Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i z zachowaniem następującego układu prezentacji treści: PROGRAM Ogólne założenia dydaktyczne. CELE dydaktyczne. Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania. Przewidywane rezultaty. Scenariusz zajęć nr 1. Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów. Narzędzia Cel zajęć. Wykorzystane techniki nauczania. Wykorzystane zasoby techniczne. Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć. Przewidywane rezultaty zajęć nr 1. Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1 Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.). Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki. Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej. Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych. Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą . UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów. ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r. Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45. Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania. Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów. Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot. Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten należy zrealizować w okresie podanym powyżej, w ramach 4 grup - max. 12 osób w grupie. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika: przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym). Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik. Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów. Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji. I.2.1.Zestaw do budowy robota. Ilość: 5 sztuk Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z: 1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego 2.Miarki rozwijanej 3.Zestawu uzupełniającego 4.Dodatkowych czujników 5.Planszy do zadań I.2.2. 1.Lutownica, ilość: 3 sztuki 2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki 3.Maty, ilość: 3 sztuki 4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk. I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 15.06.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
ZADANIE II: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia. Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych. Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia. Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych). Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości. Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 15.06.2012.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
Buk: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego
Numer ogłoszenia: 52770 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 36988 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Buku, ul. Dworcowa 44, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie, tel. 61 8301001, faks 61 8301167.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne oraz przeprowadzenie zajęć z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne dla 40 uczniów oraz przeprowadzenie szkoleń metodycznych dla 3 nauczycieli. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy projektu - uczniowie - zostaną pogrupowani w 4 grupy zajęciowe (uczniowie klas II i III) Dla grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde ( 3 godz. lekcyjne) - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych. Łącznie dla wszystkich grup 144 godziny lekcyjne. Uczestnicy projektu - nauczyciele - zostaną pogrupowani w 1 grupę (3 nauczycieli matematyki i fizyki). Dla grupy przewidziano kurs na dwóch poziomach : I stopnia - 4 dni po 8 godzin oraz II stopnia - 4 dni po 8 godzin, łącznie dla grupy - 64 godziny lekcyjne. Łącznie dla wszystkich grup tj. dla uczniów i nauczycieli 208 godzin lekcyjnych. Opis wymogów dotyczących programu zajęć : Program zajęć musi zostać napisany w języku polskim i przedłożony na piśmie. Program musi przedstawiać scenariusz. modelowego modułu kursu dla jednej grupy uczniów, tj. 12 zajęć po 135 minut każde - łącznie dla jednej grupy - 36 godzin lekcyjnych i dodatkowo wskazywać odrębnie elementy dostosowania go do potrzeb dydaktycznych i możliwości intelektualnych uczniów szkoły ponadgimnazjalnej kl. II i III. Program musi zakładać wykorzystanie podczas każdych z 12 zajęć edukacyjnych zestawów LEGO lub RoboRobo lub równoważnych oraz jasno określać sposób i cel ich każdorazowego wykorzystania podczas zajęć. Program może być dodatkowo przedstawiony w formie prezentacji elektronicznej. Program w wersji pisemnej musi być sporządzony wg następującego wzoru i z zachowaniem następującego układu prezentacji treści: PROGRAM Ogólne założenia dydaktyczne. CELE dydaktyczne. Wykorzystane techniki i narzędzia nauczania. Przewidywane rezultaty. Scenariusz zajęć nr 1. Czas trwania: 135 minut. Uczestnicy: max. 12 osób. Prowadzący: minimum 2 instruktorów. Narzędzia Cel zajęć. Wykorzystane techniki nauczania. Wykorzystane zasoby techniczne. Dostosowanie do potrzeb - wynikających z programu nauczania i poziomu edukacji na którym się znajdują i możliwości intelektualnych wynikających z ich wieku - uczestników zajęć. Przewidywane rezultaty zajęć nr 1. Dalej scenariusze zajęć 2-12 wg wzoru scenariusza nr 1 Przedstawiony wyżej wzór zawiera stałe, minimalnie wymagane elementy. Zamawiający w celu pełniejszego przedstawienia treści programu może dodać dodatkowe elementy pod warunkiem zachowania ww. minimum układu prezentacji programu. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM ww. zajęć przygotowany w oparciu o zdefiniowane niniejszym, szczegółowe wytyczne dostosowany do wieku uczestników projektu, możliwy do zrealizowania w ramach przedstawionego trybu i okresu przeprowadzenia zajęć oraz z uwzględnieniem zasad zapewnienia zasobów technicznych, niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu wraz z programem proponowany (wstępny) harmonogram realizacji zadania (tzn. proponowane terminy przeprowadzenia zajęć z 4 grupami zajęciowymi. z uwzględnieniem, iż dla każdej grupy przewidziano 1 kurs składający się z 12 zajęć po 135 minut każde, a zajęcia muszą być zakończone w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 czerwca 2012 r.) Dokument ten będzie podstawą oceny wykonalności zadania przez Wykonawcę, a w konsekwencji wykonalności Projektu przez Zamawiającego i musi być zgodny z podanymi niżej szczegółowymi wytycznymi dot. konstruowania programu. Terminy podane w proponowanym harmonogramie (z wyłączeniem terminu zakończenia zajęć, tj. 15.06.2012r.) zostaną doprecyzowane w ostatecznym harmonogramie zajęć, który zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Szczegółowe wytyczne dot. konstruowania programu: Program zajęć jednej grupy musi być rozłożony na 12 zajęć po 135 minut każde, zaplanowanych do przeprowadzenia w roku 2012 w okresie do dnia 15 czerwca 2012 r. i musi być tak skonstruowany, aby udział w zajęciach umożliwił uczestnikom podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu kompetencji matematycznej i podstawowej kompetencji naukowo-technicznej (w rozumieniu zapisów dokumentu o nazwie: Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie z dnia 18.12.2006 r.). Program zajęć musi być skonstruowany w szczególności w ten sposób, by w swym zamierzeniu dydaktycznym (zdefiniowanym w: ogólnych założeniach dydaktycznych, celach dydaktycznych oraz w celach zdefiniowanych w scenariuszach każdego z 12 zajęć modułu modelowego) prowadził do wzrostu wśród uczestników zajęć wiedzy z zakresu przedmiotowej kompetencji kluczowej, a zwłaszcza: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz techniki. Program zajęć oraz cele dydaktyczne muszą być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników wynikającego z ich wieku i etapu edukacji, na którym się znajdują. Program musi być skonstruowany z uwzględnieniem poszanowania zasad polityk horyzontalnych Unii Europejskiej. Program musi być zgodny z horyzontalną zasadą UE: zrównoważonego rozwoju, opisaną w Art. 17 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych i w swojej części dydaktycznej musi zawierać elementy informowania o znaczeniu poszanowania środowiska naturalnego dla dobra przyszłych pokoleń. Program musi być zgodny z horyzontalnymi zasadami UE równości i niedyskryminacji zawartymi w Art.16 Rozporządzenia Rady (WE) 1083I2006 dotyczącego Funduszy Strukturalnych. Program powinien być opracowany w oparciu o wypracowane przez Wykonawcę dotychczasowe dobre praktyki (doświadczenie) prowadzenia zajęć tą metodą . UCZESTNICY: W zajęciach będą uczestniczyć uczniowie klas II i III Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Buku. Rekrutacji uczestników dokona Zamawiający. Liczba uczestników: 40 uczniów ( 4 grupy). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości osób w jednej grupie. Ilość grup nie może ulec zwiększeniu, a ilość osób łącznie nie może przekroczyć liczby 40 uczniów. ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Zajęcia będą przeprowadzone w budynku szkoły mieszczącym się w Buku przy ul. Dworcowej 44, w salach wskazanych przez Dyrektora Szkoły. Szkoła udostępnią te pomieszczenia bezpłatnie. Zajęcia muszą zostać przeprowadzone w pełnym wymiarze dla każdej z grup. Przewidywany termin rozpoczęcia zajęć: pierwsza grupa od 20.02.2012 r. Zakończenie zajęć grupy ostatniej do 15.06.2012 r. Godziny zajęć muszą być zaplanowane w ten sposób, by rozpoczynały się nie wcześniej, niż o godzinie 13.00 i kończyły się nie później, niż o godz. 18.45. Zajęcia muszą być przeprowadzane w dni robocze: od poniedziałku do piątku. Nie jest dopuszczalne zaplanowanie zajęć w sobotę lub w niedzielę oraz w okresie wolnym od nauki zgodnie z zatwierdzonym planem organizacji roku szkolnego w województwie wielkopolskim w roku szkolnym 2011I2012. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w/w godzin, z przyczyn wynikających z organizacji zajęć szkolnych w danej placówce szkolnej, lub planu zajęć uczestników projektu. Szczegółowy ostateczny harmonogram zajęć zostanie opracowany we współpracy Wykonawcy z Zamawiającym - po podpisaniu umowy. Uczestnicy mają pracować w dwuosobowych grupach, co zwiększy skuteczność nauczania. Zajęcia z jedną grupą będą prowadzone każdorazowo przez przynajmniej 2 instruktorów. Instruktorzy prowadzący zajęcia muszą być przeszkoleni przez Wykonawcę zajęć w zakresie konstruowania robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważnych. Muszą posiadać odpowiednie wykształcenie, doświadczenie w pracy instruktora robotyki informatyki oraz odbyli szkolenia z budowy i programowania robotów w certyfikowanej placówce spełniającej wymagania Research Society for Education of Inteligent Robot. Program zajęć jednej grupy ma być podzielony na 12 zajęć po 135 minut. Program ten należy zrealizować w okresie podanym powyżej, w ramach 4 grup - max. 12 osób w grupie. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenie testowania okresowego dla każdego uczestnika: przed rozpoczęciem zajęć - oraz podczas dwukrotnej ewaluacji: po zajęciach nr 6 i po zajęciach nr 12. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia sporządzi narzędzie badawcze wzrostu umiejętności uczestników w postaci testu kompetencyjnego (tj. pisemnego testu wyboru wraz z kluczem sprawdzającym). Test kompetencyjny musi umożliwiać zbadanie wzrostu wiedzy uczestników projektu w następujących obszarach przedmiotowej kompetencji kluczowej: wiedzy z zakresu terminów i pojęć matematycznych, wiedzy na temat sposobów prezentacji matematycznej, wiedzy na temat wpływu nauki i technologii na świat przyrody, wiedzy na temat zastosowania narzędzi i urządzeń technicznych, wiedzy na temat korzyści i zagrożeń wynikających z praktycznego zastosowania teorii naukowych oraz technik. Wykonawca przeprowadzi testowanie okresowe w ten sposób, iż - w terminie oraz w sposób określony przez Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego - będzie dystrybuował oraz nadzorował wypełnienie arkuszy testowych przez uczestników projektu. Wypełnione arkusze przekaże Zamawiającemu, który dokona ich badania i oceny. Wykonawca zobowiąże instruktorów do prowadzenia dzienników zajęć - dostarczonych przez Zamawiającego i prowadzenia pełnej dokumentacji kursu. I.2. Ponadto w ramach wykonania zadania I Wykonawca musi dostarczyć (odpłatnie) zestawy do budowy i programowania robotów oraz gadżety motywujące dla uczniów. Pojedynczy zestaw musi dawać możliwość zbudowania i zaprogramowania w pełni działających robotów. Jeden zestaw daje możliwość zbudowania co najmniej 20, znacząco różnych konstrukcji robotów, według załączonych z zestawem instrukcji. I.2.1.Zestaw do budowy robota. Ilość: 5 sztuk Zestaw klocków do składania robotów (jeden zestaw) musi składać się z: 1.Zestawu LEGO Mindsotorms lub równoważnego 2.Miarki rozwijanej 3.Zestawu uzupełniającego 4.Dodatkowych czujników 5.Planszy do zadań I.2.2. 1.Lutownica, ilość: 3 sztuki 2.Przybory do lutowania, ilość: 3 sztuki 3.Maty, ilość: 3 sztuki 4.Sensor dalmierz ultradźwiękowy (2 rodzaje), ilość: 20 sztuk. I.2.3.Gadżety motywujące - ilość 40 sztuk - to roboty edukacyjne HexBug Nano lub równoważne. ZADANIE II: Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego. Zadanie to jest integralną częścią projektu, pt. Jestem zawodowcem, (nr konkursu PO KL 9.2I1I11), zwanego dalej projektem realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Ilość uczestników : 40 Celem zajęć jest wzrost wiedzy i umiejętności uczniów m.in. planowania, organizowania, analizowania, komunikowania, sporządzania raportów, negocjacji, pracy indywidualnej, współpracy w zespołach, identyfikacji własnych mocnych i słabych stron. Spotkania z trenerem odbywać się będą w systemie spotkań indywidualnych i zbiorowym, w czasie pozalekcyjnym. Spotkania indywidualne każdy uczeń - 10 spotkań po 1,5 godziny zegarowej, czyli łącznie 15 godzin na 1 ucznia. W trakcie ich trwania tworzone będą Indywidualne Plany Działania, w wyniku których nastąpi identyfikacja oczekiwań, określenie celów zawodowych, poznanie mocnych i słabych stron, wyznaczanie celów i podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych przez każdego ucznia. Łącznie 600 godzin spotkań indywidualnych. Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) zajęć indywidualnych z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości oraz Indywidualne Plany Działania opracowane dla każdego ucznia. Spotkania grupowe: zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach, prowadzonych przez dwóch trenerów- specjalistów. Każda grupa - 10 spotkań po 2 godziny (razem 40 godzin spotkań grupowych). Wykonawca musi opracować i przedłożyć Zamawiającemu PROGRAM zajęć grupowych (w tym szczegółowe scenariusze zajęć) z zakresu kluczowych kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości. Łącznie 640 godzin spotkań indywidualnych i grupowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: projekt pt. Jestem zawodowcem (nr konkursu PO KL 9.2 1 11), realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
ZADANIE I: I.Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych kształtujących kompetencje kluczowe: matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne z wykorzystaniem metody dydaktycznej, polegającej na kształtowaniu tych kompetencji poprzez konstruowanie robotów z edukacyjnej serii LEGO lub RoboRobo lub równoważne
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.02.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- INVENTION - GROUP Bożydar Milewski, ul. Żorska 38A, 61-345 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 39203,25 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
45040,00
Oferta z najniższą ceną:
45040,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
68190,00
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zakresu kształtowania wśród uczniów kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości z elementami doradztwa zawodowego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.02.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Edwina Pittner, ul. Św. Szczepana 42, 61-465 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
- Karolina Kowalska, os. Kościuszkowców 5/23, 62-020 Swarzędz, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 48130,08 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
53000,00
Oferta z najniższą ceną:
53000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
53000,00
Waluta:
PLN.