zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Urząd Miejski
Adres: ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. ŚLĄSKIE
Dane kontaktowe: email: jrp@idabrowa.pl
tel: +48 322959757
fax: +48 322959676
Dane postępowania
ID postępowania: 34950220100
Data publikacji zamówienia: 2010-10-27
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: bip.dabrowa-gornicza.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
79140000-7 Doradztwo prawne i usługi informacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbro CMS CAMERON McKENNA Dariusz Greszta Spółka Komandytowa
Warszawa
202 800,00
0,37
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-11-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791110005
791400007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
202 800,00 zł
Minimalna złożona oferta:
202 800,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
202 800,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
202 800,00 zł


Dąbrowa Górnicza: Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej


Numer ogłoszenia: 349502 - 2010; data zamieszczenia: 28.10.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700 , strona internetowa bip.dabrowa-gornicza.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Postępowanie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na odstawie art. 66 ust. 1. w związku z art. 5 ust. 1a) pkt 1) i pkt 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy świadczenie usług prawnych w zakresie pomocy prawnej przy kontynuowaniu postępowania przetargowego na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i będzie eksploatował i utrzymywał drogę stanowiącą połączenie z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przetarg) zgodnie ze szczegółowymi poleceniami Zleceniodawcy (Usługi). 2.2.Świadczenie Usług polegać będzie na pomocy prawnej przy kontynuowaniu Przetargu, a w szczególności na przygotowaniu niżej wymienionych dokumentów, uczestniczeniu w negocjacjach z oferentami oraz wsparciu Zamawiającego przy ocenie dokumentów przedłożonych przez oferentów. W zakres Usług świadczonych w ramach niniejszej Umowy wchodzi: 2.2.1 uczestnictwo osób wyznaczonych przez Zleceniobiorcę w drugiej rundzie dialogu konkurencyjnego z oferentami, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w dalszej części Przetargu; oraz 2.2.2 przygotowanie w ramach Przetargu ostatecznej wersji specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 2.2.3 przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania oferentów w odniesieniu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w szczególności załączonego do niej projektu umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 2.2.4 wsparcie prawne Zamawiającego w zakresie ewaluacji ofert złożonych przez oferentów w ramach Przetargu; 2.2.5 wsparcie prawne w zakresie przygotowania ostatecznej wersji umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 2.2.6 przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania podmiotów finansujących przedsięwzięcie w odniesieniu do przygotowanej dokumentacji projektu; 2.2.7 podejmowanie przed zakończeniem Przetargu innych czynności doradztwa prawnego uzgodnionych wspólnie pomiędzy Zleceniodawcą oraz Zleceniobiorcą..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawniczych, które będą udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., nr 113, poz. 759 z pózn. zm), w związku z art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 cyt. ustawy dot. naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym należące do kategori 21, do której zalicza się usługi prawnicze kod CPV Od 79100000-5 do 79140000-7, zgodniez Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Z 2010r. Nr 12, poz. 68). Powyższe przepisy zezwalają na udzielenie zamówienia z wolnej ręki bez konieczności zaistnienia przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy, w uzasadnionych przypadkach, w przypadku usług o charakterze niepriorytetowym określonych w przepisach cyt. wyżej Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów. Wskazane zamówienie dot. sytuacji, w której zastosowanie innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki, mogłoby skutkować okolicznością naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.. W ramach przedmiotu zamówienia zostanie zawarta umowa z dotychczasowym doradcą prawnym - Kancelarią Prawną CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. (Doradca Prawny) 1. Uzasadnienie faktyczne 1.1. Zamawiający rozpoczął procedurę wyboru partnera prywatnego w ramach projektu budowy połączenia komunikacyjnego z terenem inwestycyjnym Tucznawa, który ma zostać przeprowadzony w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach projektu partner prywatny wybrany przez Zamawiającego zobowiązany będzie wybudować, a później eksploatować i utrzymywać za wynagrodzeniem drogę stanowiącą połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przedsięwzięcie). Potrzeba realizacji Przedsięwzięcia wynika m.in. ze strategii rozwoju miasta zatytułowanej Dąbrowa Górnicza 2020, gdzie jako jeden z zasadniczych priorytetów została wskazana realizacja misji przekształcenia Dąbrowy Górniczej w miasto dobrze skomunikowane z otoczeniem sąsiedzkim, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. W związku z powyższym na bazie przeprowadzonych analiz Zamawiający zdecydował się na przeprowadzenie postępowania na wybór partnera prywatnego w trybie dialogu konkurencyjnego, jako najbardziej właściwego dla wyboru partnera prywatnego do realizacji pionierskiego projektu w skali kraju (Postępowanie). Ogłoszenie o Postępowaniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2010/S 99-149513. Obecnie zakończyła się pierwsza runda dialogu konkurencyjnego w ramach Postępowania. 1.2 Ze względu na pilotażowy i nowatorski charakter Przedsięwzięcia przygotowanie niezbędnych analiz i projektów dokumentów zostało zlecone zewnętrznym profesjonalnym doradcom: doradcy prawnemu, ekonomicznemu i technicznemu. Na mocy umów zawartych z dotychczasowym doradcą prawnym - CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. zostały przygotowane podstawowe dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procedury wyłonienia partnera prywatnego, a w szczególności memorandum informacyjne opisujące szczegółowo Przedsięwzięcie, dokumentacja przetargowa, w tym projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projekt umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, które podlegać będą zmianom wynikającym z negocjacji przeprowadzonych z potencjalnymi wykonawcami Przedsięwzięcia w trybie dialogu konkurencyjnego. 1.3 W dalszych etapach Postępowania pomoc prawna Doradcy Prawnego przy wyłonieniu partnera prywatnego do realizacji Przedsięwzięcia i podpisania z nim odpowiedniej umowy, wydaje się być niezbędna, ze względu na szczególny charakter projektu, jego innowacyjną formułę, a także doskonałą znajomość dokumentacji przetargowej przez Doradcę Prawnego. 2. Uzasadnienie prawne: Mając na względzie fakt, iż Usługi mają charakter niepriorytetowy, do postępowania znajduje zastosowanie m.in. art. 5 PZP. W konsekwencji, Zamawiający może wszcząć i prowadzić postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 2.1. Celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków Zgodnie z uwagami poczynionymi w punkcie 1 powyżej, doradztwo prawne na rzecz Zamawiającego podczas kolejnych rund dialogu konkurencyjnego z podmiotami, które zostały zakwalifikowane do negocjacji powinno być świadczone przez doradcę, który zna dokumentację przetargową i uczestniczył w dotychczasowych etapach Postępowania m.in. pierwszej rundzie dialogu konkurencyjnego. W związku z powyższym, wykonanie Usług przez nowego doradcę byłoby nie tylko znacznie trudniejsze, ale również dużo mniej efektywne, jeżeli chodzi o oszczędne dokonywanie wydatków przez Zamawiającego, gdyż doradca prawny przed przystąpieniem do świadczenia usług musiałby się szczegółowo zapoznać z przygotowaną dotychczas dokumentacją. Ze względu na powyższe Zamawiający uznał, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego niż tryb zamówienia z wolnej ręki w istotny sposób naruszyłoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. 2.2. Terminowe realizowanie zadań Mając na względzie stan faktyczny przedstawiony w punkcie 1 powyżej, w tym w szczególności konieczność kontynuowania negocjacji z oferentami, należy uznać, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego, niż tryb zamówienia z wolnej ręki uniemożliwi Zamawiającemu terminową realizację zadań wynikającą z harmonogramu Postępowania. Ponadto należy podkreślić, iż zastosowanie któregokolwiek z pozostałych trybów udzielenia zamówienia nawet w formule przyspieszonej nie daje możliwości Zamawiającemu wyboru doradcy prawnego przed następną rundą dialogu konkurencyjnego. Podsumowanie Wobec uwag poczynionych w punktach 2.1 oraz 2.2 powyżej, na podstawie art. 66 ust.1 PZP w związku art. 5 ust. 1a pkt 1) oraz pkt 4) PZP Zamawiający ma możliwość udzielenia zamówienia na usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki poprzez wystosowanie do Doradcy Prawnego zaproszenia do negocjacji. Mając na uwadze wyjaśnienia przedstawione powyżej, należy dojść do wniosku, iż zastosowanie przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania trybu zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zgodne z przepisami PZP. Ponadto tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, a tym samym możliwe są także negocjacje ceny usług. W związku z zaistniałymi przesłankami powierzenie innemu Wykonawcy zadania wiązałoby się z dodatkowymi kosztami dla gminy, a zatem uznać należy, że opisany stan faktyczny potwierdza zaistniałą okoliczność, o której mowa w art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 Ustawy Pzp, tj., że zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz terminowej realizacji zadań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienie z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • CMS CAMERON McKENNA Dariusz Greszta Spółka Komandytowa, ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Dąbrowa Górnicza: Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej


Numer ogłoszenia: 369310 - 2010; data zamieszczenia: 16.11.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 349502 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Postępowanie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na odstawie art. 66 ust. 1. w związku z art. 5 ust. 1a) pkt 1) i pkt 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy świadczenie usług prawnych w zakresie pomocy prawnej przy kontynuowaniu postępowania przetargowego na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i będzie eksploatował i utrzymywał drogę stanowiącą połączenie z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przetarg) zgodnie ze szczegółowymi poleceniami Zleceniodawcy (Usługi). 3. .Świadczenie Usług polegać będzie na pomocy prawnej przy kontynuowaniu Przetargu, a w szczególności na przygotowaniu niżej wymienionych dokumentów, uczestniczeniu w negocjacjach z oferentami oraz wsparciu Zamawiającego przy ocenie dokumentów przedłożonych przez oferentów. W zakres Usług świadczonych w ramach Umowy wchodzi: 3.1. uczestnictwo osób wyznaczonych przez Zleceniobiorcę w drugiej rundzie dialogu konkurencyjnego z oferentami, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w dalszej części Przetargu; 3.2 przygotowanie w ramach Przetargu ostatecznej wersji specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 3.3. przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania oferentów w odniesieniu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w szczególności załączonego do niej projektu umowy o partnerstwie publicznoprywatnym; 3.4 wsparcie prawne Zamawiającego w zakresie ewaluacji ofert złożonych przez oferentów w ramach Przetargu; 3.5 wsparcie prawne w zakresie przygotowania ostatecznej wersji umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 3.6 przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania podmiotów finansujących przedsięwzięcie w odniesieniu do przygotowanej dokumentacji projektu; 3.7 podejmowanie przed zakończeniem Przetargu innych czynności doradztwa prawnego uzgodnionych wspólnie pomiędzy Zleceniodawcą oraz Zleceniobiorcą..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • CMS CAMERON McKENNA Dariusz Greszta Spółka Komandytowa, ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 213114,76 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    202800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    202800,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    202800,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie, którego przedmiotem jest świadczenie usług prawniczych zostało udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 w związku z art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 cyt. ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., nr 113, poz. 759 z pózn. zm) dot. naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym należące do kategorii 21, do której zalicza się usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010r. Nr 12, poz. 68). Powyższe przepisy zezwalają na udzielenie zamówienia z wolnej ręki bez konieczności zaistnienia przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, w uzasadnionych przypadkach, w przypadku usług o charakterze niepriorytetowym określonych w przepisach cyt. wyżej Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów. Wskazane zamówienie dot. sytuacji, w której zastosowanie innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki, mogłoby skutkować okolicznością naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W ramach przedmiotu zamówienia zostanie zawarta umowa z dotychczasowym doradcą prawnym - Kancelarią Prawną CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. (Doradca Prawny). 1. Uzasadnienie faktyczne 1.1. Zamawiający rozpoczął procedurę wyboru partnera prywatnego w ramach projektu budowy połączenia komunikacyjnego z terenem inwestycyjnym Tucznawa, który ma zostać przeprowadzony w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach projektu partner prywatny wybrany przez Zamawiającego zobowiązany będzie wybudować, a później eksploatować i utrzymywać za wynagrodzeniem drogę stanowiącą połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przedsięwzięcie). Potrzeba realizacji Przedsięwzięcia wynika m.in. ze strategii rozwoju miasta zatytułowanej Dąbrowa Górnicza 2020, gdzie jako jeden z zasadniczych priorytetów została wskazana realizacja misji przekształcenia Dąbrowy Górniczej w miasto dobrze skomunikowane z otoczeniem sąsiedzkim, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. W związku z powyższym na bazie przeprowadzonych analiz Zamawiający zdecydował się na przeprowadzenie postępowania na wybór partnera prywatnego w trybie dialogu konkurencyjnego, jako najbardziej właściwego dla wyboru partnera prywatnego do realizacji pionierskiego projektu w skali kraju (Postępowanie). Ogłoszenie o Postępowaniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2010/S 99-149513. Obecnie zakończyła się pierwsza runda dialogu konkurencyjnego w ramach Postępowania. 1.2 Ze względu na pilotażowy i nowatorski charakter Przedsięwzięcia przygotowanie niezbędnych analiz i projektów dokumentów zostało zlecone zewnętrznym profesjonalnym doradcom: doradcy prawnemu, ekonomicznemu i technicznemu. Na mocy umów zawartych z dotychczasowym doradcą prawnym - CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. zostały przygotowane podstawowe dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procedury wyłonienia partnera prywatnego, a w szczególności memorandum informacyjne opisujące szczegółowo Przedsięwzięcie, dokumentacja przetargowa, w tym projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projekt umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, które podlegać będą zmianom wynikającym z negocjacji przeprowadzonych z potencjalnymi wykonawcami Przedsięwzięcia w trybie dialogu konkurencyjnego. 1.3 W dalszych etapach Postępowania pomoc prawna Doradcy Prawnego przy wyłonieniu partnera prywatnego do realizacji Przedsięwzięcia i podpisania z nim odpowiedniej umowy, wydaje się być niezbędna, ze względu na szczególny charakter projektu, jego innowacyjną formułę, a także doskonałą znajomość dokumentacji przetargowej przez Doradcę Prawnego. 2. Uzasadnienie prawne: Mając na względzie fakt, iż Usługi mają charakter niepriorytetowy, do postępowania znajduje zastosowanie m.in. art. 5 PZP. W konsekwencji, Zamawiający może wszcząć i prowadzić postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 2.1. Celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków Zgodnie z uwagami poczynionymi w punkcie 1 powyżej, doradztwo prawne na rzecz Zamawiającego podczas kolejnych rund dialogu konkurencyjnego z podmiotami, które zostały zakwalifikowane do negocjacji powinno być świadczone przez doradcę, który zna dokumentację przetargową i uczestniczył w dotychczasowych etapach Postępowania m.in. pierwszej rundzie dialogu konkurencyjnego. W związku z powyższym, wykonanie Usług przez nowego doradcę byłoby nie tylko znacznie trudniejsze, ale również dużo mniej efektywne, jeżeli chodzi o oszczędne dokonywanie wydatków przez Zamawiającego, gdyż doradca prawny przed przystąpieniem do świadczenia usług musiałby się szczegółowo zapoznać z przygotowaną dotychczas dokumentacją. Ze względu na powyższe Zamawiający uznał, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego niż tryb zamówienia z wolnej ręki w istotny sposób naruszyłoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. 2.2. Terminowe realizowanie zadań Mając na względzie stan faktyczny przedstawiony w punkcie 1 powyżej, w tym w szczególności konieczność kontynuowania negocjacji z oferentami, należy uznać, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego, niż tryb zamówienia z wolnej ręki uniemożliwi Zamawiającemu terminową realizację zadań wynikającą z harmonogramu Postępowania. Ponadto należy podkreślić, iż zastosowanie któregokolwiek z pozostałych trybów udzielenia zamówienia nawet w formule przyspieszonej nie daje możliwości Zamawiającemu wyboru doradcy prawnego przed następną rundą dialogu konkurencyjnego. Podsumowanie: Wobec uwag poczynionych w punktach 2.1 oraz 2.2 powyżej, na podstawie art. 66 ust.1 PZP w związku art. 5 ust. 1a pkt 1) oraz pkt 4) PZP Zamawiający ma możliwość udzielenia zamówienia na usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki poprzez wystosowanie do Doradcy Prawnego zaproszenia do negocjacji. Mając na uwadze wyjaśnienia przedstawione powyżej, należy dojść do wniosku, iż zastosowanie przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania trybu zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zgodne z przepisami PZP. Ponadto tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, a tym samym możliwe są także negocjacje ceny usług. W związku z zaistniałymi przesłankami powierzenie innemu Wykonawcy zadania wiązałoby się z dodatkowymi kosztami dla gminy, a zatem uznać należy, że opisany stan faktyczny potwierdza zaistniałą okoliczność, o której mowa w art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 Ustawy Pzp, tj., że zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz terminowej realizacji zadań. W świetle powyższego zastosowanie trybu zamówienie z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.