Informacje o przetargu
Sukcesywne dostawy materiałów chirurgicznych :siatek, nici,taśm, klipsów oraz staplerów
ROZWIŃ
Opis przedmiotu przetargu: Sukcesywne dostawy materiałów chirurgicznych : siatek , nici , taśm, klipsów oraz staplerów
Adres: | Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zam.pub@szpital.bydgoszcz.pl tel: +48523709124 fax: +48523709125 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 626190-N-2017 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2017-12-01 | Termin składania wniosków: | 2017-12-13 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 14 | Kryterium ceny: | 99% |
WWW ogłoszenia: | www.szpital.bydgoszcz.pl | Informacja dostępna pod: | www.szpital.bydgoszcz.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
33141121-4 | Szwy chirurgiczne | |
33169000-2 | Przyrządy chirurgiczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Szew syntetyczny, wchłanialny, monofilamentowy, z jednokierunkowymi zaczepami pozwalajacymi na bezwęzłowe zamykanie ran i bezwęzłowe zespalanie tkanek, czas wchlaniania 180-240 dni. | Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. Warszawa | 9 849,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-25 Dotyczy cześci nr: 10 Kody CPV: 33141121 33169000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 9 850,00 zł Minimalna złożona oferta: 9 850,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 9 850,00 zł Maksymalna złożona oferta: 9 850,00 zł | |
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
Jednorazowe urządzenia do zespalania jelit. | Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. Warszawa | 46 893,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-25 Dotyczy cześci nr: 13 Kody CPV: 33141121 33169000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 46 894,00 zł Minimalna złożona oferta: 46 894,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 46 894,00 zł Maksymalna złożona oferta: 46 894,00 zł | |
Ogłoszenie nr 500072876-N-2017 z dnia 11-12-2017 r.
Bydgoszcz:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer:
626190-N-2017
Data:
01/12/2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 092354746, ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. +48523709124, e-mail zam.pub@szpital.bydgoszcz.pl, faks +48523709125.
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2017-12-13, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2017-12-20, godzina: 11:00,
Ogłoszenie nr 500076464-N-2017 z dnia 15-12-2017 r.
Bydgoszcz:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer:
626190-N-2017
Data:
01/12/2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 092354746, ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. +48523709124, e-mail zam.pub@szpital.bydgoszcz.pl, faks +48523709125.
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2017-12-13, godzina: 11:00,
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2017-12-28, godzina: 11:00,
Ogłoszenie nr 500019177-N-2018 z dnia 25-01-2018 r.
Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej: Sukcesywne dostawy materiałów chirurgicznych :siatek, nici,taśm, klipsów oraz staplerów
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 626190-N-2017
Numer ogłoszenia: 626190-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500076464-N-2017,500072876-N-2017
Numer ogłoszenia: 500076464-N-2017,500072876-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 092354746, ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. +48523709124, e-mail zam.pub@szpital.bydgoszcz.pl, faks +48523709125.
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
Adres strony internetowej (url): www.szpital.bydgoszcz.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: SPZOZ
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywne dostawy materiałów chirurgicznych :siatek, nici,taśm, klipsów oraz staplerów
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP-270-77-2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Sukcesywne dostawy materiałów chirurgicznych : siatek , nici , taśm, klipsów oraz staplerów
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV:
33141121-4
Dodatkowe kody CPV:
33169000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Siatki stosowane przy wypadaniu kikuta pochwy | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Siatki stosowane przy wypadania narządu rodnego. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Taśmy stosowane przy operacjach wysiłkowego nietrzymania moczu | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Siatka kompozytowa do zaopatrywania przepuklin do implantacji wewnątrzotrzewnowej, niewchłanialna, wykonana z polipropylenu pokrytego od strony otrzewnej antyadhezyjną warstwą z biokompatybilnego silikonu, kolagenu lub hydrożelu, EPTFE, CPTFE lub PVDF o strukturze makroporowatej warstwy adhezyjnej (średnica porów minimum 1 mm), gramaturze max.70g/m2 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Siatka do zaopatrywania przepuklin polipropylenowa, niewchłanialna, o wadze 48-50g/m2, wielkości porów 3,6 x 2,5-2,8mm, grubości 0,55mm oraz grubości nici w splocie siatki < 0,16mm | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Siatka do zaopatrywania przepuklin polipropylenowa, makroporowa, niewchłanialna, wielkość oczek 3,00-4,00 mm2, grubość nici 0,16mm, masa 80 g/m2 (+/-10%) | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 10 NAZWA: Szew syntetyczny, wchłanialny, monofilamentowy, z jednokierunkowymi zaczepami pozwalajacymi na bezwęzłowe zamykanie ran i bezwęzłowe zespalanie tkanek, czas wchlaniania 180-240 dni. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/01/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 9120.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: Iłżecka 24 Kod pocztowy: 02-135 Miejscowość: Warszawa Kraj/woj.: Polska Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 9849.60 Oferta z najniższą ceną/kosztem 9849.60 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 9849.60 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
CZĘŚĆ NR: 11 NAZWA: Szew syntetyczny pleciony, wchłanialny, z mieszaniny kwasu poliglikolowego i mlekowego, niebarwiony, okres podtrzymywania 10 -14 dni, okres wchłaniania do 42 dni. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postepowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 13 NAZWA: Jednorazowe urządzenia do zespalania jelit. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/01/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 43334.28 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: Iłżecka 24 Kod pocztowy: 02-135 Miejscowość: Warszawa Kraj/woj.: Polska Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 46893.60 Oferta z najniższą ceną/kosztem 46893.60 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 46893.60 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
CZĘŚĆ NR: 14 NAZWA: Staplery okrężny zakrzywiony | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu | |
CZĘŚĆ NR: 15 NAZWA: Szew syntetyczny, polipropylenowy, jednowłóknowy, niewchłanialny z kontrolowanym naciągiem i plastycznym odkształceniem węzła | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93. ust. 1. pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.): cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty | |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Siatki stosowane do sakropeksji | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy: W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Siatka do zaopatrywania przepuklin polipropylenowa, niewchłanialna z barwionymi pasami wzmacniającymi siatkę, o wadze < lub = 60g/m2, wielkości porów 1,4 mm - 1,6 mm, grubości 0,50 mm - 0,54 mm | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy: W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Klipsy tytanowe i polimerowe. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy: W przedmiotowym postępowaniu formularz ofertowy został sporządzony błędnie bez wskazania kryterium terminu wykonania dostawy, co w ocenie Zamawiającego ma wpływ na wynik postępowania, a tym samym została spełniona przesłanka, o której mowa w art. 146 ust. 6 ustawy Pzp Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne stwierdzić należy, iż została wyczerpana przesłanka unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określona w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładania celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, prowadzi do wniosku , że niemożliwą do usunięcia wadą jest każda wada niedająca się usunąć, uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy. W orzecznictwie wyraźnie wskazuje się , że przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, nie odwołuje się wyłącznie do art. 146 ustawy Pzp, a tym samym przesłanki określone w art.146 ust.1 ustawy Pzp nie stanowią wyłącznej podstawy do zastosowania art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp ( zob. wyrok KIO z dnia 19.01.2011 r, KIO 34/11). Odniesienie "niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiajacej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego" wyłącznie do przesłanek unieważnienia umowy określonych w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, prowadziłoby do nieracjonalnego i jednocześnie niemożliwego do zaakceptowania wniosku, że nawet wystąpienie nieusuwalnej wady w sposób oczywisty mającej wpływ na wynik postępowania, ale niewymienionej a w art. 146 ust.1 ustawy Pzp, uniemożliwiłoby Zamawiającemu unieważnienie postępowania nakładając na niego obowiązek zawarcia umowy. W wyroku z dnia 19 września 2012 r., sygn.akt KIO 1900/12, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Zamawiający są uprawnieni do badania okoliczności skutkujących unieważnieniem postępowania, które mieszczą się w dyspozycji art. 146 ust.6 ustawy Pzp. Przeciwny pogląd prowadziłby do wniosku, że Zamawiający nie może unieważnić postępowania, w którym doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp ( zaistnienie błędu, którego nie można usunąć), mającego wpływ na wynik postępowania, jeśli nie jest to wada wymieniona w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podczas oceny zaistnienia przesłanek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, powinien brać pod uwagę nie tylko okoliczności z katalogu wskazanego w art. 146 ust.1 ustawy Pzp,ale również , potencjalne ziszczenie się przesłanek warunkujących czynności Prezesa UZP, o których mowa w art. 146 ust.6 ustawy Pzp, a tym samym zapobieżenia zawarciu umów, które podlegałoby unieważnieniu na drodze sądowej (por. m.in. wyrok KIO z dnia 12.12.2013r., sygn.akt KIO 2730/13) Zgodnie z orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej "Zamawiający w każdej chwili , aż do momentu podpisania umowy, w razie stwierdzenia, że któraś z jego czynności - w szczególności istotnych dla wyniku postępowania - została wykonana wadliwie, a czynność ta może na danym etapie zamówienia zostać unieważniona, dokonana lub powtórzona, ma prawo skorygować swoje wadliwe działanie lub zaniechanie" ( wyrok KIO z 3 lutego 2015 r., sygn. akt KIO 2776/14). Powyższy błąd został dostrzeżony przez Zamawiającego na etapie oceny złożonych ofert. Na tym etapie postępowania Zamawiający nie można dokonać już zmiany formularza ofertowego. Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający, jedynie przed upływem terminu składania ofert może dokonać zmiany SIWZ , w tym formularza ofertowego. Zaistniała wada jest wadą na tym etapie nieusuwalną, prowadzącą do braku możliwości prawidłowego wyboru najkorzystniejszej oferty. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, a tym samym podlega unieważnienie. | |
CZĘŚĆ NR: 12 NAZWA: Szew syntetyczny, polipropylenowy, jednowłóknowy, niewchłanialny z kontrolowanym naciągiem i plastycznym odkształceniem węzła. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Art. 93 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych .Cena przewyższa przeznaczoną kwotę: | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.