IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) Kryteria Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
wydłużony okres gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności za wyjątkiem zmian wskazanych w ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu, które mogą nastąpić w wyniku jednostronnego oświadczenia Zamawiającego.. 2. Zmiana postanowień umowy może być dokonana przez obie strony w formie pisemnej w drodze aneksu do przedmiotowej umowy, pod rygorem nieważności. 3. Zgodnie z art. 144 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru oferty. 3.1 Terminu wykonania umowy, w formie aneksu do umowy, w następujących przypadkach: 1) udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji, a powodujących konieczność jego wydłużenia, 2) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 3) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 4) wystąpienie okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze Stron, które nastąpiło po wejściu w życie umowy, 5) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych lub terenowych, 6) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 7) koniecznością uwzględnienia wydanych w toku realizacji prac zaleceń właściwych służb i inspekcji, jeżeli powodują one wydłużenie czasu realizacji i nie wynikają z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, W okolicznościach wyżej wymienionych strony ustalają nowe terminy umowne z tym, że wielkość tych zmian musi być powiązana z przyczyną, jaka ją spowodowała. Wydłużenie okresu obowiązywania umowy nakłada na Wykonawcę obowiązek przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i jego wysokości oraz jeżeli jest to konieczne uzyskanie zgody Dotującego. 3.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, związanej ze zmianą sposobu świadczenia Wykonawcy, w następujących przypadkach: a) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) możliwością zastosowania materiałów lub urządzeń o równym lub lepszym standardzie niż przyjęte w dokumentacji projektowej, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, c) możliwością zastosowania technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zadania, kosztów wykonywanych prac lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, d) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazanie w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, e) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków geologicznych skutkujących brakiem możliwości zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, f) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków terenowych, a w szczególności istnienia nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych obiektów budowlanych, g) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, h) koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji projektowej, i) zaistnieniem przesłanek do wykonania robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji projektowej, skutkujących zwiększeniem: bezpieczeństwa realizacji robót, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji zadania, usprawnieniem procesu budowlanego, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego; 3.3. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej robót podstawowych – w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust. 1 Umowy. a) Roboty zamienne – zostaną wykonane po sporządzeniu przez Kierownika Budowy protokołu konieczności wykonania robót zamiennych wraz ze wstępną kalkulacją ich wykonania – potwierdzonego przez Inspektorów Nadzoru, a w przypadku ustanowienia nadzoru autorskiego również przez Projektanta sprawującego nadzór autorski oraz po zatwierdzeniu przez Przedstawiciela Zamawiającego. b) Rozliczenie robót zamiennych w odniesieniu do robót podstawowych nastąpi na podstawie potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych, oraz sporządzonych na ich podstawie kosztorysów różnicowych, (których wartość zostanie uwzględniona w stosunku do wartości przedmiotu Umowy określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych w oparciu o następujące zasady: - należy obliczyć cenę robót podstawowych - w oparciu o kosztorys robót podstawowych, - należy obliczyć cenę robót zamiennych - w oparciu o kosztorys robót zamiennych, - należy obliczyć różnicę pomiędzy ceną robót podstawowych i ceną robót zamiennych – w oparciu o różnicę pomiędzy wartością kosztorysu robót podstawowych i kosztorysu robót zamiennych. Obliczenia ceny robót podstawowych oraz ceny robót zamiennych należy dokonać w oparciu o następujące zasady: a) ceny jednostkowe robót podstawowych i zamiennych - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy zgodnie z § 3 ust. 2 Umowy, b) w przypadku - gdy występują roboty, których nie można rozliczyć w oparciu o ceny jednostkowe robót zawartych w kosztorysie ofertowym - ceny jednostkowe robót zamiennych należy obliczyć przy użyciu średnich składników cenotwórczych ( Rb-g, M,S, Kp, Z ) przyjętych z publikatorów „SEKOCENBUD” z kwartału poprzedzającego datę zawarcia Umowy - w oparciu o kosztorys robót zamiennych sporządzony metodą szczegółową, zgodnie z nieobowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dn.13 lipca 2001r.w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych ( Dz.U.2001 Nr 80 poz.867). Podstawą do określenia nakładów rzeczowych - niezbędnych do sporządzenia kosztorysu robót zamiennych sporządzonego metodą szczegółową będą w kolejności : a) normy zawarte w kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym i stanowiący załącznik Nr 3 do Umowy, b) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych ( KNR-y ) – zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, c) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Norm Rzeczowych ( KNNR-y ) - zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, d) wycena indywidualna - zaakceptowana przez Inspektorów Nadzoru. Ilość jednostek przedmiarowych robót, które miały być pierwotnie wykonane (roboty podstawowe) - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym, stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy . Ilość jednostek przedmiarowych robót zamiennych, należy przyjąć w oparciu o faktyczną ilość wykonanych jednostek robót zamiennych - wynikających z dokonanych i potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych. 3.4. Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wykonania pewnego zakresu robót przewidzianych w dokumentacji projektowej – w zakresie, w którym roboty będą się pokrywać lub będą zbędne z uwagi na realizację zamówienia związanego z realizacją Projektu RPSW.07.04.00-26-0079/18 pn. Rozwój infrastruktury sportowej i edukacyjnej na terenie Gminy Łagów współfinansowanego w ramach EFRR w ramach działania 7.4 „Rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej” Osi 7 „sprawne usługi publiczne” w ramach Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Roboty takie w dalszej części Umowy nazwane zostają robotami zaniechanymi. Roboty zaniechane - zostaną pominięte w realizacji po sporządzeniu przez Inspektorów Nadzoru protokołu konieczności pominięcia wykonania grupy robót wraz ze wstępną kalkulacją ich wartości – potwierdzonego przez Przedstawiciela Zamawiającego. Rozliczenie robót zaniechanych w odniesieniu do robót podstawowych nastąpi na podstawie kosztorysów robót zaniechanych, (których wartość zostanie odliczona od wartości przedmiotu Umowy, określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych przez Inspektorów Nadzoru i parafowanych przez Kierownika Budowy w oparciu o następujące zasady: cenę robót zaniechanych - należy obliczyć w oparciu o kosztorys robót zaniechanych, przyjmując ceny jednostkowe robót zaniechanych z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym – stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. Zmiana taka wymaga dla swej ważności jedynie doręczenia pisemnego oświadczenia Zamawiającego zawierającego zestawienie robót zamiennych wraz z podaniem ich wartości jednostkowej i łącznej. Ilość jednostek przedmiarowych robót zaniechanych - które miały być pierwotnie wykonane, należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. 3.5. Zamawiający dopuszcza zmianę wartości przedmiotu umowy określonej w § 6 ust. 1 Umowy w przypadku: a) konieczności wykonania robót budowlanych niewykraczających swym zakresem poza przedmiot zamówienia, określony w § 1 ust. 1 Umowy, których ilość jednostek przedmiarowych wskazanych przez Zamawiającego w przedmiarze robót( na podstawie którego Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy i dokonał wyceny robót) została zaniżona, b) potrzeby wykonania robót budowlanych niewykraczających swym zakresem poza przedmiot zamówienia określony w § 1 ust. 1 Umowy, które zostały pominięte w przedmiarze robót ( na podstawie którego Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy i dokonał wyceny robót ), a których wykonanie jest konieczne do zrealizowania i oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia określonego w § 1 ust. 1 Umowy, c) wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej robót podstawowych - w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa, wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust.1 Umowy, d) zawyżonej ilości jednostek przedmiarowych wskazanych przez Zamawiającego w przedmiarze robót (na podstawie, którego Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy i dokonał wyceny robót) – w odniesieniu do rzeczywistej ilości jednostek robót wykonanych przez Wykonawcę, e) sytuacja określonej w pkt. 3.4 4. W przypadku zaakceptowania przez Zamawiającego przedłożonej wyceny, zostanie sporządzony protokół konieczności stanowiący podstawę do zawarcia aneksu do umowy. IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data:
25.03.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak IV.6.5) Informacje dodatkowe: Rozdział 20. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem danych osobowych uzyskanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Burmistrz Miasta i Gminy w Łagowie (Zamawiający -Gmina Łagów) ul. Rynek 62, 26-025 Łagów tel. 41 343 70 54 email: urzad@lagowgmina.pl dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Łagowie - Zamawiający Gmina Łagów : Robert Pytlik tel. 795 626 770, email: iod@abi-net.pl dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego IZP.271.05.2020 „Termomodernizacja szkoły w Zbelutce” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”; - osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, - inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Łagów przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest - Burmistrz Miasta i Gminy Łagów, dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów Gmin i związków międzygminnych, umowy o dofinansowanie zawartej miedzy beneficjentem (Zamawiającym) a określoną instytucją, trwałość danego projektu i konieczność zachowania dokumentacji projektu dla celów kontrolnych itp.) kategorie przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikacje i kwalifikacje dokumentu w jednolitym rzeczowym wykazie akt. obowiązek podania przez uczestników postępowania (Wykonawców) danych osobowych bezpośrednio ich dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; każdy Wykonawca posiada: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; Wykonawcy nie przysługuje: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Wyjaśnić w tym miejscu należy, że w zamówieniach publicznych administratorem danych osobowych obowiązanym do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO będzie w szczególności: Zamawiający - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: • wykonawcy będącego osobą fizyczną, • wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą • pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), • członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK), • osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; Wykonawca - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: • osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia, • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, • pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), • członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK); Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno- prawnych związanych z działem w przedmiotowym postępowaniu przetargowym. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny, wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowanie, gdy i w zakresie , w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i które dane pośrednio odzyskał, chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Również podwykonawca, podmiot trzeci będzie musiał podczas pozyskiwania danych osobowych na potrzeby konkretnego postępowania o udzielenie zamówienia wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te bezpośrednio pozyskał. W celu zapewnienia, że Wykonawca/podwykonawca/podmiot trzecie wypełnił ww. obowiązek informacyjny oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osób trzecich, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, zobowiązuje się wykonawcę/podwykonawcę/podmiot trzeci do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjny przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Wzór oświadczenia w załączeniu. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679", w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI, do upływu terminu do ich wniesienia. W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.