zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: uslugikomunalne@ewan.pl
tel: 061 8462900, 8462903
fax: 618 462 911
Dane postępowania
ID postępowania: 8356120110
Data publikacji zamówienia: 2011-03-15
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
85200000-1 Usługi weterynaryjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt Gabinet Weterynaryjny Marek Kolloch
Gądki
2 250,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-03-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
852000001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
2 250,00 zł
Minimalna złożona oferta:
2 250,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
2 250,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
2 250,00 zł


Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 83561 - 2011; data zamieszczenia: 15.03.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: miejska jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 150.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Gabinet Weterynaryjny Marek Kolloch, ul. Kempingowa 29, 62-023 Gądki, kraj/woj. wielkopolskie.


Poznań: Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt


Numer ogłoszenia: 93863 - 2011; data zamieszczenia: 23.03.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 83561 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Jednostka Budżetowa USŁUGI KOMUNALNE, ul. Juliusza Słowackiego 43, 60-521 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8462900, 8462903, faks 061 8462911.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: miejska jednostka budżetowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług weterynaryjnych z zakresu elektronicznego znakowania zwierząt, poprzez wszczepianie mikroprocesora psom, których właściciele zamieszkują na terenie miasta Poznania, w zakładzie leczniczym Wykonawcy, znajdującym się na terenie miasta Poznania oraz wprowadzanie do elektronicznej bazy danych wskazanych przez Zamawiającego informacji, dotyczących oznakowanego psa i jego właściciela. Szacunkowa liczba zabiegów: 150.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85.20.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.03.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Gabinet Weterynaryjny Marek Kolloch, ul. Kempingowa 29, 62-023 Gądki, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2102,80 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    2250,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    2250,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    2250,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Do statutowych zadań Zamawiającego należy prowadzenie zbioru danych osobowych pn. Miejski Rejestr Psów oraz wykonywanie innych działań związanych z rejestracją psów, w tym współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zapewnienia mieszkańcom miasta Poznania dostępu do usługi elektronicznego znakowania psów. W celu realizacji tego zadania Zamawiający przeprowadził w roku 2009 przetarg nieograniczony na wykonywanie usług elektronicznego znakowania zwierząt, który został unieważniony z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Wynik przetargu był konsekwencją przyjęcia przez środowisko lokalnych lekarzy weterynarii stanowiska, potwierdzonego przez ich samorząd zawodowy - Wielkopolską Izbę Lekarsko-Weterynaryjną w Poznaniu, zgodnie z którym usługa będąca przedmiotem zamówienia powinna być świadczona na rzecz Miasta przez wszystkich zainteresowanych lekarzy weterynarii. Z punktu widzenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, jest to rozwiązanie niemożliwe technicznie do osiągnięcia w prawidłowo skonstruowanym przetargu. Takie rozwiązanie wpisuje się jednak w interes publiczny poprzez zapewnienie maksymalnej dostępności do usług świadczonych na rzecz Miasta. Przyjęcie tego rozwiązania w latach ubiegłych, realizowanego poprzez udzielanie zamówień wszystkim lekarzom weterynarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem dotychczasowych klientów - mieszkańców Miasta Poznania. Wymaganym warunkiem, spełnianym każdorazowo poprzez prowadzone negocjacje, jest pobieranie z tytułu usługi umiarkowanej ceny. Miernikiem dla Zamawiającego są w tym przypadku ceny pobierane za tego rodzaju usługi przez lekarzy w innych miastach kraju. Jednocześnie, skoro zamówienie uzyskują wszyscy zainteresowani Wykonawcy mogący wykonać zamówienie, działanie Zamawiającego nie skutkuje nierównym traktowaniem wykonawców i nie ogranicza uczciwej konkurencji, np. poprzez uznaniowy dobór niektórych tylko wykonawców spośród wszystkich ubiegających się o udzielenie zamówienia. W świetle przedstawionych powyżej faktów uzasadnione jest twierdzenie, iż przyjęcie jednego z trybów podstawowych - przetargu nieograniczonego lub ograniczonego - dla zamówienia publicznego na wykonywanie usług weterynaryjnych w zakresie elektronicznego znakowania psów na terenie miasta Poznania doprowadziłoby nieuchronnie do kolejnego unieważnienia postępowania (z powodu braku ofert). Takie działanie Zamawiającego należałoby uznać za nieefektywne i nieracjonalne. Jednocześnie podkreślić należy, iż usługi weterynaryjne, mocą rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68), zostały zaliczone do usług niepriorytetowych, stąd, w uzasadnionych przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w pełni usprawiedliwione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki. W opinii Zamawiającego, z uwagi na interes publiczny i uzasadnione potrzeby Zamawiającego oraz wobec sytuacji istniejącej na rynku usług weterynaryjnych, przyjęcie trybu zamówienia z wolnej ręki dla zamówienia na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Pzp jest w pełni uzasadnione.