Informacje o przetargu
Zakup i dostawa odzieży, urządzeń i sprzętu sportowego na wyposażenie hal i sal dla 25. WOG oraz jednostek będących na zaopatrzeniu. Z podziałem na 2 zadania.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest jednorazowa dostawa odzieży i sprzętu sportowego w podziale na 2 zadania: Zadanie 1 – zakup i dostawa odzieży i artykułów sportowych dla 25. WOG oraz jednostek na zaopatrzeniu. Zadanie 2 – zakup i dostawa urządzeń i sprzętu na wyposażenie hal i sal dla 25. WOG oraz jednostek na zaopatrzeniu. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i szacunkowe ilości opisano w załączniku nr 4 i nr 5 do SIWZ. 3. Wykonawca dostarczy przedmiot umowy swoim transportem na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego. 4. Dostarczone przez Wykonawcę artykuły muszą być fabrycznie nowe, wolne od wszelkich wad fizycznych i prawnych nie mogą nosić znamion użytkowania, muszą posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz być objęte gwarancją producenta. 5. Wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia odzieży i sprzętu sportowego, należy rozumieć jako określenie wymaganych minimalnych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. 6. Oznacza to, iż Wykonawca może zaoferować materiały równoważne o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych lub użytkowych. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. W celu potwierdzenia, że oferowane produkty „równoważne” spełniają wymagania techniczne i jakościowe określone w zał. nr 4 i nr 5 do SIWZ Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, złoży karty katalogowe produktów.
Zamawiający:
25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku
Adres: | ul. Kawaleryjska 70, 15-601 Białystok, woj. podlaskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: 25wog.kancelaria@ron.mil.pl tel: 261 398 839 fax: 261 398 813 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 552149-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-06-18 | Termin składania wniosków: | 2020-06-26 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | https://platformazakupowa.pl/pn/25wog_wp | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
18412000-0 | Odzież sportowa | |
37400000-2 | Artykuły i sprzęt sportowy |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 552149-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): https://platformazakupowa.pl/pn/25wog_wp
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
37400000-2
Dodatkowe kody CPV:
18412000-0
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: zakup i dostawa odzieży i artykułów sportowych dla 25. WOG oraz jednostek na zaopatrzeniu | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Podstawa prawna: W myśl dyspozycji art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w dniu 05.08.2020 r. unieważnił postępowanie z powodu odrzucona ofert Wykonawców na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy Pzp. W dniu 06.08.2020 r. Oferent z najkorzystniejszą ofertą: Rekreacja i Sport Wojciech Rynkiewicz Os Mazurskie 7/13, 1-700 Mrągowo przysłał pismo w którym odwołał się od w/w decyzji. Zamawiający na podstawie opinii radców prawnych w dniu 13.08.2020 r. uznał odwołanie za zasadne i unieważnił odrzucenie oferty. Jednakże termin realizacji umowy minął w dniu 10.08.2020 r. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. W świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (obecnie TSUE) należy uznać, że zmiany w zakresie warunków udziału w postępowaniu stanowią istotną zmianę pierwotnych warunków zamówienia. Za stojącą w sprzeczności z zasadą równego traktowania wykonawców należy uznać taką modyfikację warunków udziału w postępowaniu, która gdyby była znana na etapie prowadzonego wcześniej postępowania o udzielenie zamówienia, umożliwiłaby udział w nim innych wykonawców (por. orzeczenie z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie C-250/07 Komisja przeciwko Grecji; analogiczne stanowisko wyrażone zostało w wyroku w sprawie C-496/99 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko CAS Succhi di Frutta SpA, ECR 2004, s. I-3801, w wyroku z 19 czerwca 2008 r. w sprawie C-454/06 Presse-text Nachrichtenagentur oraz w wyroku z 5 października 2000 roku w sprawie C-337/98 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Francuskiej.). W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej, pod pojęciem „warunki zamówienia’ rozumieć należy wszelkie warunki, dotyczące zarówno przedmiotu zamówienia, jak i warunki podmiotowe (pogląd takie wyrażono m.in. w uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 8 października 2010 r., KIO/KD 66/10 oraz uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lipca 2016 r., KIO/KD 45/16). Mając powyższe na uwadze Krajowa Izba Odwoławcza uznała, co również prezentowane jest w innych orzeczeniach, że termin wykonania zamówienia to jeden z najistotniejszych elementów każdej umowy o zamówienie publiczne. Zaraz obok opisu przedmiotu zamówienia jest on jednym z najistotniejszych czynników kształtujących krąg potencjalnych wykonawców mogących skutecznie złożyć ofertę oraz wpływających na poziom oferowanych przez wykonawców cen. W KIO z dnia 3 czerwca 2015 r., sygn. akt: KIO/KD 30/15 podkreślono, że „inne (nieistotne) zmiany lub uzupełnienia wolno wprowadzać do umowy w granicach swobody kontraktowej (art. 365¹ k.c.). Do zakazanych zmian istotnych zaliczyć trzeba w szczególności zmiany polegające na (…) prolongacie terminu wykonania zamówienia. Istotność tych zmian należy łączyć przede wszystkim z faktycznymi rozmiarami ich następstw. W konsekwencji dopuszczalne zmiany nieistotne mogą dotyczyć tylko kwestii ubocznych.” Wobec braku możliwości kontunuowania przedmiotowego postępowania, biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne jakie zaistniały w postepowaniu należy uznać, że przetarg podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy, który nakazuje unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia w sytuacji wystąpienia niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiającej zawarcie ważnej umowy. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: zakup i dostawa urządzeń i sprzętu na wyposażenie hal i sal dla 25. WOG oraz jednostek na zaopatrzeniu | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Podstawa prawna: W myśl dyspozycji art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W dniu 15.07.2020 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, złożonej przez: Sk-Sport S.Gulina K.Łuszcz Sp.J, ul. Lwowska 199A, 35-301 Rzeszów i zaprosił Wykonawcę do podpisania umowy w dniu 23.07.2020 r. oraz w dniu 29.07.2020 r. W/w wykonawca w dniu 12.08.2020 r. przysłał pismo do Zamawiającego, że rezygnuje z podpisania umowy. Termin realizacji umowy minął w dniu 12.08.2020 r. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. W świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (obecnie TSUE) należy uznać, że zmiany w zakresie warunków udziału w postępowaniu stanowią istotną zmianę pierwotnych warunków zamówienia. Za stojącą w sprzeczności z zasadą równego traktowania wykonawców należy uznać taką modyfikację warunków udziału w postępowaniu, która gdyby była znana na etapie prowadzonego wcześniej postępowania o udzielenie zamówienia, umożliwiłaby udział w nim innych wykonawców (por. orzeczenie z dnia 4 czerwca 2009 r. w sprawie C-250/07 Komisja przeciwko Grecji; analogiczne stanowisko wyrażone zostało w wyroku w sprawie C-496/99 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko CAS Succhi di Frutta SpA, ECR 2004, s. I-3801, w wyroku z 19 czerwca 2008 r. w sprawie C-454/06 Presse-text Nachrichtenagentur oraz w wyroku z 5 października 2000 roku w sprawie C-337/98 Komisja Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Francuskiej.). W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej, pod pojęciem „warunki zamówienia’ rozumieć należy wszelkie warunki, dotyczące zarówno przedmiotu zamówienia, jak i warunki podmiotowe (pogląd takie wyrażono m.in. w uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 8 października 2010 r., KIO/KD 66/10 oraz uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lipca 2016 r., KIO/KD 45/16). Mając powyższe na uwadze Krajowa Izba Odwoławcza uznała, co również prezentowane jest w innych orzeczeniach, że termin wykonania zamówienia to jeden z najistotniejszych elementów każdej umowy o zamówienie publiczne. Zaraz obok opisu przedmiotu zamówienia jest on jednym z najistotniejszych czynników kształtujących krąg potencjalnych wykonawców mogących skutecznie złożyć ofertę oraz wpływających na poziom oferowanych przez wykonawców cen. W KIO z dnia 3 czerwca 2015 r., sygn. akt: KIO/KD 30/15 podkreślono, że „inne (nieistotne) zmiany lub uzupełnienia wolno wprowadzać do umowy w granicach swobody kontraktowej (art. 365¹ k.c.). Do zakazanych zmian istotnych zaliczyć trzeba w szczególności zmiany polegające na (…) prolongacie terminu wykonania zamówienia. Istotność tych zmian należy łączyć przede wszystkim z faktycznymi rozmiarami ich następstw. W konsekwencji dopuszczalne zmiany nieistotne mogą dotyczyć tylko kwestii ubocznych.” Wobec braku możliwości kontunuowania przedmiotowego postępowania, biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne jakie zaistniały w postepowaniu należy uznać, że przetarg podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy, który nakazuje unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia w sytuacji wystąpienia niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiającej zawarcie ważnej umowy. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu