Informacje o przetargu
Wykonanie dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz kosztorysu inwestorskiego dla zadania pn.: „Przebudowa ulicy bocznej od ul. Mrzygłodzkiej położonej na działkach 170/8; 577/4; 580/7; 595.”
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz kosztorysu inwestorskiego dla zadania pn.: „Przebudowa ulicy bocznej od ul. Mrzygłodzkiej położonej na działkach 170/8; 577/4; 580/7; 595.” 1. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami: rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1935) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych programie funkcjonalno – użytkowym (Dz.U. z 2004 r. nr 130, poz. 1389), 2. W skład przedmiotowej dokumentacji projektowej branży drogowej, elektrycznej i teletechnicznej, wchodzi: Projekt budowlany winien być przedłożony Zamawiającemu w 6 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej – który należy wykonać zgodnie z wymogami prawa budowlanego (wraz z kompletem niezbędnych załączników, t.j.: opiniami, uzgodnieniami, porozumieniami i pozwoleniami oraz informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia) Projekt wykonawczy winien być przedłożony Zamawiającemu w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w jednym egzemplarzu w wersji elektronicznej – który należy sporządzić w sposób umożliwiający realizację zadania. Projekt wykonawczy będzie stanowił podstawę dokumentacji powykonawczej; każde rozwiązanie powinno być opisane i narysowane w dostosowaniu do projektu budowlanego, opracowanie powinno obejmować rozwiązania wszystkich spraw istotnych z punktu widzenia Inwestora – Zamawiającego, przyszłego Wykonawcy robót, instytucji i osób uzgadniających oraz wszystkich innych zainteresowanych Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), przez którą należy rozumieć opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacja musi uwzględniać wymagania określone w rozporządzeniach, o których mowa w pkt 1. Specyfikacja winna być przedłożona Zamawiającemu w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej. Przedmiar robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczenie i zestawieniem liczby jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiar musi uwzględniać wymagania określone w § od 6 do 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). Przedmiar winien być przedłożony Zamawiającemu w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej. Przedmiar robót należy wykonać odrębnie dla chodnika i jezdni. Kosztorys inwestorski należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (t. j. Dz. U. z 2004 r. poz. 1389) (po 1 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej). Wykonany i zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu (3 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej) Wykonany i zatwierdzony projekt docelowej organizacji ruchu (3 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej) Mapa do celów projektowych (6 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej) Opinia geotechniczna badania podłoża gruntowego(2 egz. w wersji papierowej oraz 1 egz. w wersji elektronicznej) Przygotowanie wyjaśnień, odpowiedzi do opracowanej dokumentacji i przekazywanie ich Zamawiającemu w wyznaczonym przez niego terminie, podczas prowadzenia postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych UWAGA! W związku z istniejącym kablem energetycznym eND przebiegającym w świetle przyszłej jezdni na odcinku ok. 80 mb należy liczyć się z koniecznością jego przebudowy, o ile TAURON narzuci takie warunki. Należy wtedy wykonać kompletne opracowanie branży elektroenergetycznej j.w. W przypadku wystąpienia kolizji z istniejącymi sieciami podziemnymi i nadziemnym do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie projektu zabezpieczenia sieci lub usunięcia kolizji (przebudowy kolizji). Dotyczy to także sytuacji, w której właściciele poszczególnych mediów w wydanych warunkach ustalą konieczność wykonania przebudowy odpowiedniej sieci. Szczegółowe rozwiązania winny być zgodne z warunkami technicznymi gestorów sieci, po akceptacji Zamawiającego. Uzyskanie warunków technicznych należy do obowiązków Wykonawcy projektu. Dokumentację wykonać w ilościach jak w pkt 2 niniejszego rozdziału SIWZ. Ponadto dla potrzeb uzgodnień należy wykonać dodatkowe egzemplarze - ilość wg. wymagań uzgadniających. 3. Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należy: Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z dołożeniem co najmniej należytej staranności dla tego typu prowadzonej działalności, zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami prawa, normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, a także ustaleniami określonymi w wymaganych decyzjach administracyjnych. Wykonawca opracuje wstępny projekt (koncepcję) celem zajęcia stanowiska przez Zamawiającego dla proponowanych rozwiązań w terminie 30 dni od podpisania umowy. Zajęcie stanowiska przez Zamawiającego nastąpi w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty złożenia. Wykonawca, przed przystąpieniem do wykonania prac projektowych zobowiązuje się do sprawdzenia warunków w terenie w obecności Zamawiającego z wykonaniem odwiertów kontrolnych włącznie. Wykonawca uzyska wszelkie uzgodnienia, zaświadczenia pozwalające na uzyskanie przez Inwestora zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Wszelkie oryginały uzgodnień należy umieścić w pierwszym egzemplarzu dokumentacji projektowej w projekcie budowlanym. Wykonawca ma obowiązek konsultowania z Zamawiającym istotnych rozwiązań konstrukcyjnych, funkcjonalnych i materiałowych mających wpływ na koszty robót budowlanych, które będą wykonywane na podstawie opracowanego przedmiotu umowy, a także przedłożenie ewentualnych propozycji rozwiązań nie ujętych a istotnych z punktu widzenia Wykonawcy dla prawidłowego wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu prac projektowych z podaniem kolejności działań i terminów realizacji poszczególnych etapów w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do poufności sporządzonych kosztorysów inwestorskich w ramach niniejszej umowy oraz do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania poufności co do informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1781). Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż dla wykonania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub marketingowych. Wykonawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do przekazywanych uwag Zamawiającego, usuwania wad i wprowadzanie poprawek i uzupełnień, w uzgodnieniu z Zamawiającym, czynności te nie podlegają odrębnej zapłacie. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak za własne działanie lub zaniechanie. Zamawiający wymaga osobistego wykonywania przedmiotu umowy w zakresie branży drogowej, elektroenergetycznej i teletechnicznej przez wyznaczone w umowie osoby. Zamawiający dopuszcza zmianę osób w trakcie realizacji umowy, w przypadkach o których mowa w § 13 umowy. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie od daty złożenia wniosku o upadłość lub likwidację powiadomić Zamawiającego na piśmie o tym fakcie, jak również w sytuacji kiedy zostanie wydany przez odpowiedni organ nakaz zajęcia majątku Wykonawcy. Weryfikację wszelkiej dokumentacji w terenie oraz zgodnie z otrzymanymi w toku uzgodnieniami i opiniami celem zapewnienia Zamawiającemu do otrzymania potwierdzenia o niewniesieniu sprzeciwu właściwego organu do zgłoszenia robót budowlanych. Wykonawca dostarczy dokumentację w wersji tradycyjnej (papierowej) oraz na nośniku elektronicznym w formacie plików pdf zgodnie z ilościami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy (o jak najmniejszej pojemności z uwagi na konieczność zamieszczenia tych treści na stronie internetowej). Pliki muszą być zoptymalizowane pod względem rozmiaru; jakość zeskanowanych lub wygenerowanych dokumentów, rysunków technicznych i zdjęć powinny umożliwiać odczytanie wszystkich detali i cech, a jednocześnie uwzględniać i nie przekraczać rzeczywistej rozdzielczości biurowych urządzeń do wyświetlania i powielania danych. Obowiązki Wykonawcy wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia zawiera także wzór umowy, który stanowi załącznik do SIWZ. 4. Stan istniejący Ulica boczna od ulicy Mrzygłodzkiej o długości ok. 140,00 mb położona jest w północno – zachodniej części Zawiercie w dzielnicy Marciszów. Ulica bez nazwy jest drogą fminną wewnętrzną i jest nieprzelotowa zakończona „na ślepo”. Teren, na którym jest położona jest płaski ze spadkiem w kierunku ulicy Mrzygłodzkiej. Ulica posiada aktualnie nawierzchnię utwardzoną powierzchniowo kruszywem żużlowym. Na początkowym odcinku ok. 80,00 mb pas drogowy ma szerokość ~ 7,50 mb, a na końcowym odcinku ok 5,00 mb. 5. Istniejące uzbrojenie pod i nadziemne stanowią: Sieć wodociągowa z przyłączami; Sieć kanalizacji sanitarnej z przyłączami; Sieć elektroenergetyczna wzdłuż I odcinka; Sieć teletechniczna (kable w poprzek ulicy); Sieć gazociągowa; Napowietrzna linia teletechniczna; Napowietrzna linia NN i oświetlenia ulicznego. 6. Dokumentacja winna uwzględniać: Przebudowę istniejącego odcinka na nawierzchnię z kostki o szerokości 5,00 mb na początkowym odcinku i około 4,00 mb na końcowym odcinku wraz z odwodnieniem (sposób odwodnienia oraz połączenie projektowanej ulicy z zaprojektowanym wjazdem uzgodnić z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach); Budowę chodnika jednostronnego z kostki brukowej; Przebudowę kabla energetycznego eND na początkowym odcinku; Budowę kanału teletechnicznego; Projekt stałej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej; Projekt czasowej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej; Opinię geotechniczną z wykonania badania podłoża gruntowego pod jezdnią. Fragment mapy zasadniczej stanowi załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. POZOSTAŁE WYMAGANIA: 1. Wymogi dla wersji elektronicznej: Układ i zawartość (nazwy poszczególnych katalogów i plików, podpisy i pieczątki osób sporządzających dokumentację — projektant, sprawdzający, wykonujący, weryfikator, art.) dokumentacji w wersji elektronicznej powinny być identyczne z wersją tradycyjną (papierową), Dokumentacja w formie elektronicznej powinna być odpowiednikiem wersji tradycyjnej. Elektroniczna postać dokumentacji powinna być zapisana w sposób uniemożliwiający jej modyfikację (tylko do odczytu) oraz jedna wersja modyfikowalna. Wersja elektroniczna powinna być również przekazana w formacie gotowym do wydruku lub wyplotu wraz z dołączonymi plikami z grubościami linii, stylami, czcionką art., egzemplarze uzyskane z wydruku lub wyplotu mają być identyczne z papierowymi oryginałami. Wykonawca sporządzi pliki w formacie .pdf zgodnie z wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0) na poziomie aa. 2. Opracowując dokumentację Wykonawca winien wykorzystać jeden z następujących sposobów, z uwzględnieniem odrębnych przepisów technicznych: 1) przez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych, pod warunkiem że podane parametry są dostatecznie precyzyjne, aby umożliwić wykonawcom ustalenie przedmiotu zamówienia, a zamawiającemu udzielenie zamówienia; 2) przez odniesienie się w kolejności preferencji do: a) Polskich Norm przenoszących normy europejskie, b) norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, c) europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), d) wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), e) norm międzynarodowych, f) specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, g) innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne; 3) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt 2, oraz przez odniesienie do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt 1, w zakresie wybranych cech; 4) przez odniesienie do kategorii wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt 1, i przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt 2, stanowiących środek domniemania zgodności z tego rodzaju wymaganiami dotyczącymi wydajności lub funkcjonalności. 2.1. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 4) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z późn.zm.). 2.2. W opracowaniach Wykonawca nie może wskazać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu muszą wówczas towarzyszyć wyrazy „lub równoważny”. Wykonawca zobowiązany jest również do wskazania parametrów równoważności. 2.3. Do opisu przedmiotu zamówienia stosuje się nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień. 3. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z dla wszystkich użytkowników (art. 29 ust. 5 ustawy Pzp): 3.1 Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonał dokumentację projektową zgodnie ze standardami i obowiązującymi przepisami prawa w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników a w szczególności z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. 3.2 Zgodnie z art. 29 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wskazać akty prawa Unii Europejskiej, z których wynikają wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 5 tejże ustawy (pkt. 3 powyżej), a w przypadku gdy dla przedmiotu umowy nie ma takich przepisów, winien złożyć oświadczenie informujące o ich braku. 4. Inne informacje: 1) Wykonawca przed rozpoczęciem procedury przetargowej na roboty budowlane, sporządzi aktualizację kosztorysu inwestorskiego na podstawie opracowanej dokumentacji (w przypadku wystąpienia takiej konieczności). 2) Wykonawca przygotuje wyjaśnienia, odpowiedzi do opracowanej dokumentacji podczas prowadzenia postępowania na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych (w przypadku wystąpienia takiej konieczności, np. zadawane pytania przez wykonawców przygotowujących się do składania ofert w postępowaniu na roboty budowlane w oparciu o przedmiotową dokumentację). 3) Na złożony wniosek Wykonawca uzyska od Zamawiającego pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu przy dokonywaniu czynności w ramach niniejszej umowy. Wykonawca działając w imieniu Zamawiającego nie może zawierać porozumień, nie może zaciągać zobowiązań i podejmować działań rodzących skutki finansowe, bez pisemnej akceptacji Zamawiającego. Wszelkie uzgodnienia i warunki narzucone przez Strony postępowania muszą być zgłaszane Zamawiającemu i wymagają jego akceptacji. 4) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich pozwoleń, decyzji i uzgodnień potrzebnych do realizacji robót i będzie dokonywał wynikających z nich niezbędnych zmian w opracowaniach. Dokumentacja projektowa musi być kompleksowa w zakresie umożliwiającym realizację robót. W przypadku stwierdzenia, że są elementy nie ujęte w opracowaniu, a konieczne do uzyskania odpowiednich decyzji lub realizacji robót Zamawiający rości sobie prawo zlecania ich innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy. 5) Wykonawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do przekazywanych uwag, usuwania wad i wprowadzania poprawek i uzupełnień (w uzgodnieniu z Zamawiającym), czynności te nie podlegają odrębnej zapłacie 6) Wykonawca zobowiązany jest znać i stosować wszystkie przepisy związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w brzmieniu obowiązującym w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia ewentualnych zmian w w/w przepisach oraz nowo wprowadzanych, oraz stosować je na bieżąco. 7) W ramach prac projektowych należy przewidzieć w kosztorysie, przedmiarze robót inwentaryzację geodezyjną zadania. 5. Gwarancja i rękojmia Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na wykonaną dokumentację projektową obejmującą okres odpowiedzialności Wykonawcy robót z tytułu rękojmi za wady obiektu lub robót wykonywanych na podstawie tej dokumentacji, licząc 5 lat od odbioru dokumentacji projektowej albo udziela gwarancji na okres od daty rozpoczęcia inwestycji do daty w miesiąc po zakończeniu okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych, w przypadku przystąpienia Zamawiającego do realizacji inwestycji, w zależności od tego, który okres będzie dłuższy. 6. Zatrudnienie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Z uwagi na fakt, iż czynności wykonywane przez osoby przy realizacji zamówienia nie wyczerpują pojęcia stosunku pracy, Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudniania osób na umowę o pracę.
Zamawiający:
Gmina Zawiercie
Adres: | ul. Leśna 2, 42400 Zawiercie, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowieniapubliczne@zawiercie.eu tel: 32 49 41 267 fax: 32 67 22 684 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 508559-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-02-07 | Termin składania wniosków: | 2020-02-17 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 140 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.zawiercie.eu | Informacja dostępna pod: | Nie dotyczy |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71320000-7 | Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 508559-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Informacje dodatkowe:
Nie dotyczy
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): http://www.zawiercie.eu
Adres profilu nabywcy: Nie dotyczy
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
Nie dotyczy
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
71320000-7
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
| |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy Pzp z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert. Otwarcie ofert przed wyznaczonym terminem lub wcześniejsze ujawnienie ich treści stanowi naruszenie ustawowych zasad postępowania, w szczególności zasady równego traktowania wykonawców i zachowania uczciwej konkurencji. W dniu 12.02.2020 r., przed upływem terminu składania (termin składania ofert został wyznaczony na dzień 17.02.2020 r. na godzinę 12:00) ofert pracownik Zamawiającego dokonał omyłkowego otwarcia jednej z ofert. Fakt otwarcia oferty spowodował, że istniała możliwość, zapoznania się z jej zawartością przed otwarciem ofert przez nieokreśloną liczbę osób. W ocenie Zamawiającego doszło, więc do naruszenia przepisów ustawy Pzp, a tym samym brak jest podstaw do zawarcia ważnej umowy. Jak bowiem wskazuje Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 25 stycznia 2008r.: „nie ma znaczenia czy z treścią oferty ktokolwiek zapoznał się przed terminem otwarcia ofert. Istotne jest, iż istniało takie zagrożenie.” (KIO/UZP 112/07). Ponadto jak wielokrotnie wskazywała Krajowa Izba Odwoławcza w swoich orzeczeniach, iż czynność otwarcia ofert jest czynnością jednorazową i niepowtarzalną, a brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę (np. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 czerwca 2016 r., sygn. akt KIO 1069/16). Zgodnie z wyrokiem KIO sygn. akt KIO 2303/16 „otwarcie ofert stanowi rodzaj kamienia milowego w postępowaniu, co do którego zachowane winny być warunki jawności i przejrzystości, tak aby wyniki podejmowanych w toku oceny ofert czynności nie budziły wątpliwości co do ich prawidłowości”. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż doszło do naruszenia przepisów ustawy Pzp na tyle istotnych, że zaistniała sytuacja spowodowała, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy, co skutkuje unieważnieniem w/w postępowania. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu