zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Dąbrowskiego 2, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl,
tel: 44 635 28 97,
fax: 44 635 28 84
Dane postępowania
ID postępowania: 1074820140
Data publikacji zamówienia: 2014-01-10
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mopsbelchatow.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
55321000-6 Usługi przygotowywania posiłków
55521200-0 Usługi dowożenia posiłków
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przygotowanie i dostarczenie posiłków do placówek MOPS PHU Catering-Service Renata Wojciechowska
Warszawa
23 179,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-01-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
553210006
555212000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
23 180,00 zł
Minimalna złożona oferta:
23 180,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
23 180,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
23 180,00 zł


Bełchatów: Przygotowanie i dostarczenie posiłków do placówek MOPS


Numer ogłoszenia: 10748 - 2014; data zamieszczenia: 10.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Dąbrowskiego 2, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 635 28 97, faks 44 635 28 84 , strona internetowa www.mopsbelchatow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i dostarczenie posiłków do placówek MOPS.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem postępowania jest usługa przygotowania i dostarczenia zestawów obiadowych do Placówek Zamawiającego. Zamawiający zamówi w okresie od 13 stycznia do 28 lutego 2014 r. od poniedziałku do soboty (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) łącznie 5454 zestawy obiadowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, jednakże nie więcej niż 30% ilości wskazanej wyżej, bez prawa roszczeń z tego tytułu ze strony Wykonawcy. W wyjątkowych przypadkach, na życzenie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć suchy prowiant (np. gdy wydanie gorącego posiłku nie będzie możliwe). Suchy prowiant stanowić będzie konserwa mięsna (min. 250g) oraz pieczywo (min. 100g). Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania norm obowiązujących w zakresie przygotowywania i dostarczania zestawów obiadowych do Placówek wskazanych przez Zamawiającego. Na podstawie art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm.) strony ustalają, że Wykonawca zobowiązany będzie do pobierania i przechowywania w swojej siedzibie (lub w miejscu przygotowywania posiłków) próbek wszystkich przygotowywanych potraw wchodzących w skład posiłków dostarczanych do Zamawiającego. Próbki potraw powinny być zawsze udostępniane upoważnionym organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na ich żądanie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do procesu sporządzania posiłków, sprawdzenia ich gramatury, temperatury oraz oceny organoleptycznej. Temperatura posiłków nie może być niższa niż: zupy 75oC, drugie danie 63oC, sałatki i surówki 4oC. W przypadku zastrzeżeń, co do jakości posiłków Zamawiający może poddać je badaniu laboratoryjnemu na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych z Placówek wskazanych przez Zamawiającego, tj. ich odbioru, transportu i unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o ilościach zestawów dostarczanych do Placówek wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy będzie przygotowywał zestawy obiadowe spośród określonych w załączniku, który stanowić będzie integralną część umowy. Kolejność realizacji jest dowolna, jednakże każdy z wymienionych w załączniku do umowy zestawów obiadowych winien być zaproponowany przynajmniej jeden raz w ciągu czterdziestu dni..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.32.10.00-6, 55.52.12.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy, zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przepis ten umożliwia zatem udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności: wyjątkowa sytuacja, przyczyny powstania tej sytuacji nie leżą po stronie zamawiającego, sytuacji tej zamawiający nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Pomiędzy wszystkimi wymienionymi powyżej przesłankami powinien zachodzić związek przyczynowo - skutkowy oraz związek czasowy, a przesłanki stosowania trybów innych niż podstawowe, w szczególności trybu zamówienia z wolnej ręki stanowiącego tryb niekonkurencyjny, muszą być interpretowane w sposób ścisły. Zamówienie z wolnej ręki dotyczy wyłącznie zakresu koniecznego do ograniczenia lub zapobieżenia skutkom określonego zdarzenia, zabezpieczenia najpilniejszych, bieżących potrzeb zamawiającego w czasie niezbędnym do przeprowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w warunkach uczciwej konkurencji. Do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy m. in. - zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) - zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym. Natomiast art. 48 ust. 4 powołanej ustawy stanowi, że pomoc doraźna albo okresowa w postaci jednego gorącego posiłku dziennie przysługuje osobie, która własnym staraniem nie może go sobie zapewnić. Realizacja tego świadczenia ma olbrzymie znaczenie dla osób, dla których często jest to jedyny ciepły posiłek w ciągu dnia. Zamawiający w celu realizacji ww. zadań przeprowadza cyklicznie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego wybierając najkorzystniejsze oferty zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych. W ten sposób udzielono zamówienia na przygotowywanie i dostarczanie posiłków do placówek zamawiającego w okresie od 2 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2014 r. W dniu 9 stycznia 2014 r. zamawiający zmuszony został do rozwiązania ze skutkiem natychmiastowym umowy zawartej w wyniku tego postępowania z powodu naruszania przez wykonawcę istotnych warunków umowy. Stan faktyczny, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuację w której znalazł się zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Sam fakt przewidzenia w dokumentach kontraktowych możliwości odstąpienia od umowy z dotychczasowym wykonawcą nie stanowi argumentu za brakiem spełnienia ww. przesłanki. Wprowadzenie bowiem do kontraktu zapisów uprawniających zamawiającego do odstąpienia od umowy z winy wykonawcy oznacza nic innego jak podjęcie dostępnych kroków prawnych mających na celu ochronę interesu publicznego na wypadek wystąpienia niepożądanych skutków związanych z niedochowaniem warunków umowy i stanowi dbałość o realizację zasad określonych w ustawie o finansach publicznych. Tak więc wprowadzona do umowy klauzula umożliwiająca zamawiającemu rozwiązanie umowy nie powinna być w tych okolicznościach utożsamiana z przewidywalnością o której mowa w art. 67 ust 1 pkt 3. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Kolejną przyczyną, która spowodowała iż zamawiający w przedstawionych okoliczności faktycznych uznał za konieczne natychmiastowe wykonanie zamówienia jest fakt, iż realizacja zamówienia przypada w okresie zimowym. Z punktu widzenia zamawiającego, ale także z powodów humanitarnych niedopuszczalną byłaby sytuacja pozbawienia osób znajdujących się w tragicznej często sytuacji tego świadczenia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Tak więc, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Należy również podkreślić, że zamawiający udziela zamówienia w trybie z wolnej ręki jedynie na czas niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego i wyboru oferty w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. W związku z powyższym analizując przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, przewidziane w art. 67 ust. 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych, pamiętając o wyjątkowości możliwości udzielenia zamówienia w trybie niekonkurencyjnym i biorąc pod uwagę powyżej opisane ustalenia niebudzące wątpliwości, zamawiający uznaje, że w przedmiotowej sytuacji wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia. Wykonawca, którego zaproszono do negocjacji w ostatnio prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego złożył ofertę, która była kolejną (po najkorzystniejszej) ofertą złożoną w tym postępowaniu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PHU Catering-Service Renata Wojciechowska, ul. Skoroszewska 18 lok.9, 02-495 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Bełchatów: Przygotowanie i dostarczenie posiłków do placówek MOPS


Numer ogłoszenia: 12354 - 2014; data zamieszczenia: 13.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 10748 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Dąbrowskiego 2, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 635 28 97, faks 44 635 28 84.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i dostarczenie posiłków do placówek MOPS.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem postępowania jest usługa przygotowania i dostarczenia zestawów obiadowych do Placówek Zamawiającego. Zamawiający zamówi w okresie od 13 stycznia do 28 lutego 2014 r. od poniedziałku do soboty (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) łącznie 5454 zestawy obiadowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, jednakże nie więcej niż 30% ilości wskazanej wyżej, bez prawa roszczeń z tego tytułu ze strony Wykonawcy. W wyjątkowych przypadkach, na życzenie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć suchy prowiant (np. gdy wydanie gorącego posiłku nie będzie możliwe). Suchy prowiant stanowić będzie konserwa mięsna (min. 250g) oraz pieczywo (min. 100g). Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania norm obowiązujących w zakresie przygotowywania i dostarczania zestawów obiadowych do Placówek wskazanych przez Zamawiającego. Na podstawie art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późn. zm.) strony ustalają, że Wykonawca zobowiązany będzie do pobierania i przechowywania w swojej siedzibie (lub w miejscu przygotowywania posiłków) próbek wszystkich przygotowywanych potraw wchodzących w skład posiłków dostarczanych do Zamawiającego. Próbki potraw powinny być zawsze udostępniane upoważnionym organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na ich żądanie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do procesu sporządzania posiłków, sprawdzenia ich gramatury, temperatury oraz oceny organoleptycznej. Temperatura posiłków nie może być niższa niż: zupy 75oC, drugie danie 63oC, sałatki i surówki 4oC. W przypadku zastrzeżeń, co do jakości posiłków Zamawiający może poddać je badaniu laboratoryjnemu na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych z Placówek wskazanych przez Zamawiającego, tj. ich odbioru, transportu i unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zamawiający będzie informował Wykonawcę o ilościach zestawów dostarczanych do Placówek wskazanych przez Zamawiającego. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy będzie przygotowywał zestawy obiadowe spośród określonych w załączniku, który stanowić będzie integralną część umowy. Kolejność realizacji jest dowolna, jednakże każdy z wymienionych w załączniku do umowy zestawów obiadowych winien być zaproponowany przynajmniej jeden raz w ciągu czterdziestu dni.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.32.10.00-6, 55.52.12.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PHU Catering-Service Renata Wojciechowska, ul. Skoroszewska 18 lok.9, 02-495 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 25250,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    23179,50


  • Oferta z najniższą ceną:
    23179,50
    / Oferta z najwyższą ceną:
    23179,50


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy, zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przepis ten umożliwia zatem udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności: wyjątkowa sytuacja, przyczyny powstania tej sytuacji nie leżą po stronie zamawiającego, sytuacji tej zamawiający nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Pomiędzy wszystkimi wymienionymi powyżej przesłankami powinien zachodzić związek przyczynowo - skutkowy oraz związek czasowy, a przesłanki stosowania trybów innych niż podstawowe, w szczególności trybu zamówienia z wolnej ręki stanowiącego tryb niekonkurencyjny, muszą być interpretowane w sposób ścisły. Zamówienie z wolnej ręki dotyczy wyłącznie zakresu koniecznego do ograniczenia lub zapobieżenia skutkom określonego zdarzenia, zabezpieczenia najpilniejszych, bieżących potrzeb zamawiającego w czasie niezbędnym do przeprowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w warunkach uczciwej konkurencji. Do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy m. in. - zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) - zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym. Natomiast art. 48 ust. 4 powołanej ustawy stanowi, że pomoc doraźna albo okresowa w postaci jednego gorącego posiłku dziennie przysługuje osobie, która własnym staraniem nie może go sobie zapewnić. Realizacja tego świadczenia ma olbrzymie znaczenie dla osób, dla których często jest to jedyny ciepły posiłek w ciągu dnia. Zamawiający w celu realizacji ww. zadań przeprowadza cyklicznie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego wybierając najkorzystniejsze oferty zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych. W ten sposób udzielono zamówienia na przygotowywanie i dostarczanie posiłków do placówek zamawiającego w okresie od 2 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2014 r. W dniu 9 stycznia 2014 r. zamawiający zmuszony został do rozwiązania ze skutkiem natychmiastowym umowy zawartej w wyniku tego postępowania z powodu naruszania przez wykonawcę istotnych warunków umowy. Stan faktyczny, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuację w której znalazł się zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Sam fakt przewidzenia w dokumentach kontraktowych możliwości odstąpienia od umowy z dotychczasowym wykonawcą nie stanowi argumentu za brakiem spełnienia ww. przesłanki. Wprowadzenie bowiem do kontraktu zapisów uprawniających zamawiającego do odstąpienia od umowy z winy wykonawcy oznacza nic innego jak podjęcie dostępnych kroków prawnych mających na celu ochronę interesu publicznego na wypadek wystąpienia niepożądanych skutków związanych z niedochowaniem warunków umowy i stanowi dbałość o realizację zasad określonych w ustawie o finansach publicznych. Tak więc wprowadzona do umowy klauzula umożliwiająca zamawiającemu rozwiązanie umowy nie powinna być w tych okolicznościach utożsamiana z przewidywalnością o której mowa w art. 67 ust 1 pkt 3. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Kolejną przyczyną, która spowodowała iż zamawiający w przedstawionych okoliczności faktycznych uznał za konieczne natychmiastowe wykonanie zamówienia jest fakt, iż realizacja zamówienia przypada w okresie zimowym. Z punktu widzenia zamawiającego, ale także z powodów humanitarnych niedopuszczalną byłaby sytuacja pozbawienia osób znajdujących się w tragicznej często sytuacji tego świadczenia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Tak więc, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Należy również podkreślić, że zamawiający udziela zamówienia w trybie z wolnej ręki jedynie na czas niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego i wyboru oferty w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. W związku z powyższym analizując przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, przewidziane w art. 67 ust. 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych, pamiętając o wyjątkowości możliwości udzielenia zamówienia w trybie niekonkurencyjnym i biorąc pod uwagę powyżej opisane ustalenia niebudzące wątpliwości, zamawiający uznaje, że w przedmiotowej sytuacji wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia. Wykonawca, którego zaproszono do negocjacji w ostatnio prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego złożył ofertę, która była kolejną (po najkorzystniejszej) ofertą złożoną w tym postępowaniu