Informacje o przetargu
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Skarbowego w Otwocku. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych przesyłek listowych o wadze do i ponad 50g rejestrowanych i nierejestrowanych, paczek pocztowych oraz przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy.
Zamawiający:
Urząd Skarbowy w Otwocku
Adres: | ul. Jana Matejki 4, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: us1417@mz.mofnet.gov.pl tel: 22 778 23 23 fax: 22 778 23 08 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 37762020110 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2011-11-14 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | Informacja dostępna pod: | ||
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r | Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, Przedstawicielstwo Handlowe w Siedlcach Siedlce | 390 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-11-30 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 390 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 390 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 390 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 390 000,00 zł | |
Otwock: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r.
Numer ogłoszenia: 377620 - 2011; data zamieszczenia: 14.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Skarbowy w Otwocku, ul. Jana Matejki 4, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, tel. 022 7797160, faks 022 7797160
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Skarbowego w Otwocku. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych przesyłek listowych o wadze do i ponad 50g rejestrowanych i nierejestrowanych, paczek pocztowych oraz przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPrzedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek o wadze do i ponad 50 g na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku oraz ich ewentualnych zwrotów, przy czym udział procentowy przesyłek powyżej 50 g stanowi około 5% całości świadczonej usługi. Oznacza to, że oprócz wzmiankowanej marginalnej części zamówienia w realiach niniejszego przypadku mamy do czynienia z tzw. zastrzeżonymi usługami pocztowymi w rozumieniu art. 47 Prawa pocztowego, z którymi wiąże się monopol naturalny Poczty Polskiej polegający na przyznaniu jej uprzywilejowania cenowego w tym zakresie w stosunku do innych operatorów, którzy zobowiązani są do uiszczania opłaty nie niższej niż dwu i półkrotność opłaty określonej w cenniku operatora publicznego. Taki stan rzeczy ze względu na zakres rzeczowy zamówienia powoduje de facto niemożność dokonania przez innych wykonawców rekompensaty warunków świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych przez obniżenie ceny na świadczenie pozostałych usług. W praktyce wyłączona jest zatem prawna możliwość zaproponowania korzystniejszych warunków świadczenia usługi przez innych operatorów niż Poczta Polska. Podkreślić należy, iż wzmiankowane zastrzeżenie jest zgodne z prawem unijnym co potwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r., w sprawie C-2220-06 stwierdzając, że: Art. 7 dyrektywy 97 -67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym jeżeli usługi pocztowe są zgodne z tą dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji, gdyż żaden inny podmiot gospodarczy nie ma prawa oferować tych usług. Wybór przedmiotowego wykonawcy jest ponadto zdeterminowany treścią przepisów art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej, które nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego (art. 46 i 45 Prawa Pocztowego).Tak więc skierowanie zamówienia do ww. wykonawcy związane jest też z koniecznością posiadania właściwego zaplecza (takim dysponuje tylko Poczta Polska), które umożliwia spełnianie funkcji doręczyciela zgodnie z regulacjami ustrojowymi organów podatkowych. Potwierdza to § 44 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r., w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych ( Dz. U. z 2004 r., Nr 5, póz. 34) określający m. in. wymaganą liczbę placówek pocztowych. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki Poczcie Polskiej uzasadnia brzmienie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a Pzp., który wyklucza jednocześnie w takich sytuacjach konkurencję pomiędzy wykonawcami. Charakter zamawianej usługi wynikający ze statusu Zamawiającego (organ podatkowy) nie pozwala na podział zamówienia za czym przemawiają następujące okoliczności: - po pierwsze - przy podzieleniu zamówienia zaistnieje konieczność zawarcia kilku odrębnych umów zamiast jednej obejmującej całość usługi, -po drugie - zamówienie dotyczące przesyłek powyżej 50 gram (jak to już zaznaczono) to niewielki udział w całości usługi (około 5 %) przy czym wartość ta nie przekracza progu 14 000 euro, co umożliwia wybranie Poczty Polskiej według uznania w zamówieniu poza ustawą, a to i tak nastąpiłoby ze względu na zaplecze techniczne i organizacyje Poczty, która jako jedyna umożliwia doręczanie przesyłek w sposób zgodny z Ordynacją podatkową, która jako akt prawny determinuje też poszczególne elementy świadczonej usługi, (nie dotrzymanie wymaganych przepisami procedur doręczania pism, uzyskania potwierdzeń odbioru i terminów mogłoby narazić Urząd Skarbowy w Otwocku na negatywne konsekwencje, spowolnić jego pracę, ograniczyć jej skuteczność), - po trzecie - podział zamówienia nie jest korzystny z punktu ekonomiki wysyłania przesyłek, gdyż dezorganizuje pracę obsługi kancelaryjnej Zamawiającego (dodatkowa obsługa, osobne książki nadawcze, utrudniona reklamacja). Powyższe okoliczności uzasadniają wybór przez Zamawiającego trybu udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Poczta Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ulicy Rakowieckiej 26 00-940 Warszawa, Przedstawicielstwo Handlowe w Siedlcach., ul. Piłsudskiego 2, 08-100 Siedlce, kraj/woj. mazowieckie.
Otwock: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r
Numer ogłoszenia: 405402 - 2011; data zamieszczenia: 30.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 377620 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Skarbowy w Otwocku, ul. Jana Matejki 4, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, tel. 022 7797160, faks 022 7797160.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Skarbowego w Otwocku. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych przesyłek listowych o wadze do i ponad 50g rejestrowanych i nierejestrowanych, paczek pocztowych oraz przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.11.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa, Przedstawicielstwo Handlowe w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 2, 08-100 Siedlce, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 390000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
390000,00
Oferta z najniższą ceną:
390000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
390000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek o wadze do i ponad 50 g na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku oraz ich ewentualnych zwrotów, przy czym udział procentowy przesyłek powyżej 50 g stanowi około 5 % całości świadczonej usługi w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r. Oznacza to, że oprócz wzmiankowanej marginalnej części zamówienia w realiach niniejszego przypadku mamy do czynienia z tzw. zastrzeżonymi usługami pocztowymi w rozumieniu art. 47 Prawa pocztowego 12 czerwca 2003roku Prawo Pocztowe (t.j. Dz.U. z 2008r., Nr 189, poz. 1159 ze zm.), z którymi wiąże się monopol naturalny Poczty Polskiej polegający na przyznaniu jej uprzywilejowania cenowego w tym zakresie w stosunku do innych operatorów, którzy zobowiązani są do uiszczania opłaty nie niższej niż dwu i półkrotność opłaty określonej w cenniku operatora publicznego. Taki stan rzeczy ze względu na zakres rzeczowy zamówienia powoduje de facto niemożność dokonania przez innych wykonawców rekompensaty warunków świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych przez obniżenie ceny na świadczenie pozostałych usług. W praktyce wyłączona jest zatem prawna możliwość zaproponowania korzystniejszych warunków świadczenia usługi przez innych operatorów niż Poczta Polska. Podkreślić należy, iż wzmiankowane zastrzeżenie jest zgodne z prawem unijnym co potwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r., w sprawie C-2220/06 stwierdzając, że: Art. 7 dyrektywy 97 -67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym jeżeli usługi pocztowe są zgodne z tą dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji, gdyż żaden inny podmiot gospodarczy nie ma prawa oferować tych usług. Wybór przedmiotowego wykonawcy jest ponadto zdeterminowany treścią przepisów art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej, które nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru , a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego ( art. 46 i 45 Prawa Pocztowego). Tak więc skierowanie zamówienia do w/w wykonawcy związane jest też z koniecznością posiadania właściwego zaplecza (takim dysponuje tylko Poczta Polska), które umożliwia spełnianie funkcji doręczyciela zgodnie z regulacjami ustrojowymi organów podatkowych. Potwierdza to § 44 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r., w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych ( Dz. U. z 2004 r., Nr 5, póz. 34) określający m. in. wymaganą liczbę placówek pocztowych. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki Poczcie Polskiej uzasadnia brzmienie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a pzp., który wyklucza jednocześnie w takich sytuacjach konkurencję pomiędzy wykonawcami. Charakter zamawianej usługi wynikający ze statusu Zamawiającego (organ podatkowy) nie pozwala na podział zamówienia za czym przemawiają następujące okoliczności: po pierwsze - przy podzieleniu zamówienia zaistnieje konieczność zawarcia kilku odrębnych umów zamiast jednej obejmującej całośc usługi, po drugie - zamówienie dotyczace przesyłek powyżej 50 gram to niewielki udział w całości usługi (około 5 %) przy czym wartość ta nie przekracza progu 14 000 euro co umożliwia wybranie poczty Polskiej według uznania w zamówieniu poza ustawą co i tak nastąpiłoby ze względu na zaplecze techniczne i organizacyje Poczty, która jako jedyna umożliwia doręczanie przesyłek w sposób zgodny z Ordynacją Podatkową, która jako akt prawny determinuje też poszczególne elementy świadczonej usługi, nie dotrzymanie wymaganych przepisami procedur doręczania pism, uzyskania potwierdzeń odbioru i terminów mogłoby narazić Urząd Skarbowy w Otwocku na negatywne konsekwencje, spowolnić jego pracę, ograniczyć jej skuteczność, po trzecie - podział zamówienia nie jest korzystny z punktu ekonomikii wysyłania przesyłek oraz dezorganizacji pracy obsługi kancelaryjnej Zamawiającego - dodatkowa obsługa, osobne książki nadawcze, utrudniona reklamacja. Powyższe okoliczności uzasadniają wybór przez Zamawiającego trybu udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki na podstawie art. 67, ust. 1, pkt. 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004roku- Prawo zamówień publicznych.