Informacje o przetargu
Remont budynków i lokali mieszkalnych gminnych, gminy Wronki
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiot zamówienia obejmuje remont lokali, budynków i obiektów gminnych. Przedmiot zamówienia podzielony został na 8 części: Część I – Wronki, ul. Sierakowska 24 - remont elewacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz gospodarczego wraz z rozbiórką budynku gospodarczego: 1. Rozbiórka budynków gospodarczych, 2. Remont elewacji, 3. Wymiana deskowania na budynku gospodarczym, 4. Wykonanie obróbek blacharskich, 5. Wymiana drzwi ciesielskich, 6, Wymiana pokrycia z poliwęglanu, 7. Odbicie tynków, 8. Wykonanie tynków mineralnych, 9. Izolacja fundamentów, 10. Rozbiórka nawierzchni z kostki betonowej, 11. Wywóz gruzu i odpadów do utylizacji. Część II – Wronki, ul. Sierakowska 25/2- remont pomieszczenia wraz z wydzieleniem pomieszczenia sanitarnego: 1. Wykonanie ścianek z płyty kartonowo - gipsowych, 2. Montaż armatury sanitarnej, 3. Wykonanie instalacji elektrycznej, 4. Położenie wykładzin podłogowych, 5. Montaż czujnika czadu i dymu, 6. Wykonanie podejść wodno-kanalizacyjnych. Część III – Wronki, ul. Kościuszki 22- utwardzenie nawierzchni terenu-prace remontowe: 1. Mechaniczne wykonanie koryta, 2. Wykonanie podbudowy, 3. Regulacja pionowa włazów kanałowych, 4. Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej. Część IV – Wronki, Rynek 2 - remont lokalu użytkowego: 1. Rozbiórka instalacji wodno-kanalizacyjnej, c.o., 2. Wykonanie sufitu podwieszanego, 3. Wykonanie kabiny wc, 4. Wykonanie instalacji elektrycznej, 6. Montaż armatury łazienkowej, 7. Wykonanie posadzki , 8. Montaż opraw oświetleniowych, 9. Montaż wyłączników i gniazd. Część V – Wróblewo, świetlica wiejska - remont świetlicy wiejskiej we Wróblewie: 1. Ustawienie rusztowań, 2. Wymiana rur spustowych, 3. Odbicie luźnych tynków, 4. Uzupełnienie tynków, 5. Malowanie elewacji, 6. Wymiana kratek wentylacyjnych, 7. Odnowienie napisów, 8. Malowanie drewnianych elementów, 9. Oczyszczenie płytek przed wejściem, 10. Wymiana obróbek blacharskich. Część VI – Lubowo, świetlica wiejska - remont pomieszczeń: 1. Wymiana opraw oświetleniowych, 2. Malowanie ścian, 3. Wykonanie tynków żywicznych, 4. Przełożenie instalacji elektrycznej, 5. Wymiana gniazd elektrycznych. Część VII – Ćmachowo - świetlica wiejska-remont podłogi: 1. Rozebranie istniejącej podłogi i listew przypodłogowych, 2. Oczyszczenie podłoża, 3. Ułożenie podkładów pod panele, 4. Ułożenie posadzki z paneli AC6, 5. Montaż listew przypodłogowych. Część VIII – Rzecin - remont kuchni letniej: 1. Rozebranie pokrycia dachu i obróbek blacharskich, 2. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, 3. Wymiana krokwi i łat, 4. Pokrycie dachu, 5. Montaż instalacji elektrycznej, 6. Remont komina, 7. Utwardzenie nawierzchni przed budynkiem, 8. Wykonanie przyłącza wodno-kanalizacyjnego, 9. Malowanie ścian.
Adres: | ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@wronki.pl tel: 672 545 300 fax: 672 545 328 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 523145-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-03-12 | Termin składania wniosków: | 2020-03-27 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 8 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | https://www.wronki.pl/ | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45100000-8 | Przygotowanie terenu pod budowę | |
45231300-8 | Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków | |
45233120-6 | Roboty w zakresie budowy dróg | |
45233220-7 | Roboty w zakresie nawierzchni dróg | |
45261000-4 | Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty | |
45300000-0 | Roboty instalacyjne w budynkach | |
45422000-1 | Roboty ciesielskie | |
45432000-4 | Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 523145-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): https://www.wronki.pl/
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
https://bip.wronki.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45233120-6
Dodatkowe kody CPV:
45432000-4, 45233220-7, 45422000-1, 45100000-8, 45233120-6, 45233120-6, 45300000-3, 45261000-4, 45231300-8
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Wronki, ul. Sierakowska 24 - remont elewacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz gospodarczego wraz z rozbiórką budynku gospodarczego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Wronki, ul. Sierakowska 25/2 - remont pomieszczenia wraz z wydzieleniem pomieszczenia sanitarnego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Wronki, ul. Kościuszki 22 - utwardzenie nawierzchni terenu - prace remontowe | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Wronki, Rynek 2 - remont lokalu użytkowego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Wróblewo, świetlica wiejska - remont świetlicy wiejskiej we Wróblewie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Lubowo, świetlica wiejska - remont pomieszczeń | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Ćmachowo-świetlica wiejska - remont podłogi | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Rzecin - remont kuchni letniej | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych - z uwagi na fakt, że obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W dniu 27 marca 2020 r. o godz. 12:15 nastąpiło publiczne otwarcie ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu poprzez transmisję online, na którym otworzono i odczytano treść czterech ofert, złożonych w wymaganym terminie, tj. do dnia 27 marca 2020 r. do godz. 12:00. Do Zamawiającego wpłynęło jednak w wymaganym terminie pięć ofert, z czego piąta oferta nie została przekazana przez pracownika Zamawiającego osobie upoważnionej do otwarcia ofert i tym samym nie została otwarta i odczytana. Oferta ta złożona została przez firmę ErgoBud, Włodzimierz Fiszer, ul. Szmaragdowa 17, 64-410 Sieraków. Zdaniem Zamawiającego wystąpienie takiej wady jest nieusuwalne i ma kluczowy wpływ na wynik postępowania. Teza ta znajduje potwierdzenie w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29.06.2016r., sygn. akt: 1069/16. W przedmiotowym postępowaniu na skutek braku publicznego otwarcia oferty doszło do naruszenia zasady jawności, która jest fundamentalną zasadą postępowania o zamówienie publiczne. Jawność otwarcia ofert jest jednym z praktycznych sposobów realizacji zasady jawności, wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy Pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiających ofert złożonych po upływie terminu na ich składanie, a z drugiej uniemożliwienie zapoznawania się z treścią ofert przed ich otwarciem. Jawna czynność otwarcia ofert ma także doniosłe znaczenie dla uczestników postępowania - pozwala na ustalenie kręgu podmiotów, którzy ubiegają się o dane zamówienie. Oferta musi zostać otwarta w sposób jawny. Brak podania do publicznej wiadomości - odczytania nazwy, adresu wykonawcy, informacji dotyczących ceny oferty i innych elementów wymienionych w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp powoduje, że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia, która to wada uniemożliwia zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Brak dokonania publicznego otwarcia oferty złożonej przed upływem terminu składania ofert, rodzi skutek w postaci braku możliwości dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Podsumowując, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, wobec braku możliwości powtórzenia tej czynności, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. (Wyrok KIO 432/15). | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu