zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 142A, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dzp@frse.org.pl
tel: 22 46-31-000
fax: 22 46 31 025
Dane postępowania
ID postępowania: 27357520120
Data publikacji zamówienia: 2012-12-27
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.frse.org.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
ZP-34/FRSE/2012 Adwokat Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka
Warszawa
9 840,00
0,32
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-01-16
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
9 840,00 zł
Minimalna złożona oferta:
9 840,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
9 840,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
9 840,00 zł


Warszawa: ZP-34/FRSE/2012


Numer ogłoszenia: 273575 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025 , strona internetowa www.frse.org.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-34/FRSE/2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej na rzecz FRSE.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) wspiera działania związane z reformą i rozwojem edukacji w Polsce. FRSE jest administratorem największych programów Unii Europejskiej z zakresu edukacji. Do końca 2006 r. swój cel realizowała przede wszystkim poprzez koordynację dwóch programów UE - SOCRATESA II i MŁODZIEŻY. Od 2007 r. zajmuje się koordynacją programów: Uczenie się przez całe życie (w tym Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) oraz Młodzież w działaniu, FRSE prowadzi także Krajowe Punkty Kontaktowe ds. programów UE ERASMUS MUNDUS i TEMPUS, Krajowe Biuro Programu Eurodesk, Centrum Współpracy z Europą Wschodnią i Krajami Kaukazu SALTO EECA. FRSE realizuje w Polsce inicjatywę European Language Label oraz program eTwinning. Przy FRSE działa także Polskie Biuro Eurydice oraz Krajowe Centrum Europass. Od 2007 FRSE realizuje Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży, od 2008 r. Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy, od 2009 r. Szwajcarski Fundusz Stypendialny. A zatem, w ramach FRSE działa kilkanaście niezależnych programów edukacyjnych. Każdy z tych programów posiada swoje własne, odrębne regulacje dotyczące naboru wniosków, przyznawania środków finansowych, zawierania umów oraz rozliczania przyznanych środków finansowych. Specyficzny charakter FRSE, jej poszczególnych programów, wymaga zabezpieczenia dla FRSE usług zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej w tym zakresie. Pomoc prawna dla FRSE będzie polegała na przygotowywaniu opinii prawnych, zastępstwa procesowego, czy też wsparcia prawnego w zakresie związanym z zawieraniem z beneficjentami umów o dofinansowanie. Ze względu na dużą ilość środków dysponowanych przez FRSE, kontroli poddawane prawnej poddawane są wszystkie umowy o dofinansowanie. Rocznie liczba umów poddanych kontroli przekracza 1000. Wykonawca świadczy usługi prawne zastępstwa procesowego oraz pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych dla FRSE od 2001 roku. Współpraca ta obejmuje przede wszystkim reprezentację FRSE w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, a także pomocniczo przed Krajową Izbą Odwoławczą. Spory sądowe w głównej mierze dotyczą sporów z beneficjentami, którzy otrzymali dofinansowanie z programów administrowanych przez FRSE. Spory te wynikają ze specyfiki regulacji poszczególnych programów. Rocznie inicjowanych i prowadzonych jest nawet kilkadziesiąt takich postępowań. Podstawą rozstrzygnięć w tych postępowaniach są nie tyle przepisy powszechnie obowiązującego prawa, co treść umów zawartych pomiędzy stronami oraz wytyczne Komisji Europejskiej mające zastosowanie w danym programie. Przedmiot zamówienia obejmuje również stałą reprezentację przed organami wymiaru sprawiedliwości (prokuratura, Policja, Urzędy Skarbowe) w związku z postępowaniami karnymi i karno-skarbowymi inicjowanymi przez FRSE, a dotyczącymi określonych, niezgodnych z prawem, działań beneficjentów. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi prawne w zakresie zastępstwa procesowego oraz szeroko rozumianej pomocy prawnej w zakresie prawa podatkowego, nie wyłączając wydawania opinii prawnych, udział w przygotowywaniu pism i wystąpień do urzędów oraz instytucji państwowych, a także postępowań, które będą prowadzone w przyszłości. Zaznajomienie innych osób ze specyfiką prowadzonych postępowań, jak również postępowań, których potrzeba wszczęcia powstanie w przyszłości wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony FRSE i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań FRSE powinno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych postępowań okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. W tym zakresie należy mieć na uwadze kilka kluczowych postępowań sądowych, jakie w chwili obecnej są prowadzone (8 postępowań). Niezależnie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się podział usług związanych z zastępstwem procesowym FRSE od usług doradztwa prawnego. Także w tym zakresie podział taki stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania zadań. Dotyczy to zarówno przypadków wszczętych już postępowań, jak również planowanych do wszczęcia w przyszłości. W tym stanie zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i też umożliwia terminową realizację zadań przez FRSE. Istotne znaczenie przy realizowaniu pomocy prawnej dla FRSE poza znajomością zagadnień prawnych, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji statutowych zadań przez FRSE, w tym sposób funkcjonowania poszczególnych programów administrowanych przez FRSE. W związku z powyższym celowym, zasadnym i koniecznym jest zabezpieczenie zarówno usługi prawnej polegającej na zastępstwie procesowym, jak i wsparcia prawnego na etapie naboru wniosków, zawierania umów o dofinansowanie oraz rozliczania zrealizowanych projektów, w których ze względu na złożoność i konieczność zabezpieczenia interesu Fundacji wymagany jest udział Wykonawcy jako biegłego. Uwzględniając, iż Wykonawca świadczy obecnie usługę ze względu na zawansowanie poszczególnych spraw, konieczność zabezpieczenia zastępstwa procesowego i wsparcia prawnego w przyszłości, a zwłaszcza dla zapewnienia kontynuacji już prowadzonych spraw zdecydowanie niezasadnym naruszającym zasadę celowego, terminowego i efektywnego ich realizowania oraz efektywnego wydatkowania środków na ich realizację jest zmiana Wykonawcy na tym etapie ich zaawansowania. Uwzględniając powyższe niezasadnym z punktu widzenia celowego i efektywnego wydatkowania środków publicznych jak i konieczności zapewnienia terminowej realizacji usług w zakresie zastępstwa procesowego jest udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż adw. Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka Al. Solidarności 131A lok. 1, 00-898 Warszawa. Uzasadnienie prawne. art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W przypadku niniejszego postępowania przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej określone w załączniku II B do dyrektywy 2004 18 WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. dlatego też Zamawiający podjął decyzję o zastosowaniu do udzielenia niniejszego zamówienia trybu z wolnej ręki. Nazwa i adres wykonawcy któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia: Adw. Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka Al. Solidarności 131A lok. 1, 00-898 Warszawa.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka, Al. Solidarności 131 A/1, 00-898 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: ZP-34/FRSE/2012


Numer ogłoszenia: 9485 - 2013; data zamieszczenia: 16.01.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 273575 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-34/FRSE/2012.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej na rzecz FRSE.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane z Programu Uczenie się przez całe życie, Programu Młodzież w działaniu, Programu eTwinning oraz Krajowego Centrum Europass.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.01.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Adwokat Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka, Al. Solidarności 131 A/1, 00-898 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 288000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    9840,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    9840,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    9840,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) wspiera działania związane z reformą i rozwojem edukacji w Polsce. FRSE jest administratorem największych programów Unii Europejskiej z zakresu edukacji. Do końca 2006 r. swój cel realizowała przede wszystkim poprzez koordynację dwóch programów UE - SOCRATESA II i MŁODZIEŻY. Od 2007 r. zajmuje się koordynacją programów: Uczenie się przez całe życie (w tym Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) oraz Młodzież w działaniu, FRSE prowadzi także Krajowe Punkty Kontaktowe ds. programów UE ERASMUS MUNDUS i TEMPUS, Krajowe Biuro Programu Eurodesk, Centrum Współpracy z Europą Wschodnią i Krajami Kaukazu SALTO EECA. FRSE realizuje w Polsce inicjatywę European Language Label oraz program eTwinning. Przy FRSE działa także Polskie Biuro Eurydice oraz Krajowe Centrum Europass. Od 2007 FRSE realizuje Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży, od 2008 r. Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy, od 2009 r. Szwajcarski Fundusz Stypendialny. A zatem, w ramach FRSE działa kilkanaście niezależnych programów edukacyjnych. Każdy z tych programów posiada swoje własne, odrębne regulacje dotyczące naboru wniosków, przyznawania środków finansowych, zawierania umów oraz rozliczania przyznanych środków finansowych. Specyficzny charakter FRSE, jej poszczególnych programów, wymaga zabezpieczenia dla FRSE usług zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej w tym zakresie. Pomoc prawna dla FRSE będzie polegała na przygotowywaniu opinii prawnych, zastępstwa procesowego, czy też wsparcia prawnego w zakresie związanym z zawieraniem z beneficjentami umów o dofinansowanie. Ze względu na dużą ilość środków dysponowanych przez FRSE, kontroli poddawane prawnej poddawane są wszystkie umowy o dofinansowanie. Rocznie liczba umów poddanych kontroli przekracza 1000. Wykonawca świadczy usługi prawne zastępstwa procesowego oraz pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych dla FRSE od 2001 roku. Współpraca ta obejmuje przede wszystkim reprezentację FRSE w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, a także pomocniczo przed Krajową Izbą Odwoławczą. Spory sądowe w głównej mierze dotyczą sporów z beneficjentami, którzy otrzymali dofinansowanie z programów administrowanych przez FRSE. Spory te wynikają ze specyfiki regulacji poszczególnych programów. Rocznie inicjowanych i prowadzonych jest nawet kilkadziesiąt takich postępowań. Podstawą rozstrzygnięć w tych postępowaniach są nie tyle przepisy powszechnie obowiązującego prawa, co treść umów zawartych pomiędzy stronami oraz wytyczne Komisji Europejskiej mające zastosowanie w danym programie. Przedmiot zamówienia obejmuje również stałą reprezentację przed organami wymiaru sprawiedliwości (prokuratura, Policja, Urzędy Skarbowe) w związku z postępowaniami karnymi i karno-skarbowymi inicjowanymi przez FRSE, a dotyczącymi określonych, niezgodnych z prawem, działań beneficjentów. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi prawne w zakresie zastępstwa procesowego oraz szeroko rozumianej pomocy prawnej w zakresie prawa podatkowego, nie wyłączając wydawania opinii prawnych, udział w przygotowywaniu pism i wystąpień do urzędów oraz instytucji państwowych, a także postępowań, które będą prowadzone w przyszłości. Zaznajomienie innych osób ze specyfiką prowadzonych postępowań, jak również postępowań, których potrzeba wszczęcia powstanie w przyszłości wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony FRSE i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań FRSE powinno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych postępowań okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. W tym zakresie należy mieć na uwadze kilka kluczowych postępowań sądowych, jakie w chwili obecnej są prowadzone (8 postępowań). Niezależnie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się podział usług związanych z zastępstwem procesowym FRSE od usług doradztwa prawnego. Także w tym zakresie podział taki stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania zadań. Dotyczy to zarówno przypadków wszczętych już postępowań, jak również planowanych do wszczęcia w przyszłości. W tym stanie zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i też umożliwia terminową realizację zadań przez FRSE. Istotne znaczenie przy realizowaniu pomocy prawnej dla FRSE poza znajomością zagadnień prawnych, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji statutowych zadań przez FRSE, w tym sposób funkcjonowania poszczególnych programów administrowanych przez FRSE. W związku z powyższym celowym, zasadnym i koniecznym jest zabezpieczenie zarówno usługi prawnej polegającej na zastępstwie procesowym, jak i wsparcia prawnego na etapie naboru wniosków, zawierania umów o dofinansowanie oraz rozliczania zrealizowanych projektów, w których ze względu na złożoność i konieczność zabezpieczenia interesu Fundacji wymagany jest udział Wykonawcy jako biegłego. Uwzględniając, iż Wykonawca świadczy obecnie usługę ze względu na zawansowanie poszczególnych spraw, konieczność zabezpieczenia zastępstwa procesowego i wsparcia prawnego w przyszłości, a zwłaszcza dla zapewnienia kontynuacji już prowadzonych spraw zdecydowanie niezasadnym naruszającym zasadę celowego, terminowego i efektywnego ich realizowania oraz efektywnego wydatkowania środków na ich realizację jest zmiana Wykonawcy na tym etapie ich zaawansowania. Uwzględniając powyższe niezasadnym z punktu widzenia celowego i efektywnego wydatkowania środków publicznych jak i konieczności zapewnienia terminowej realizacji usług w zakresie zastępstwa procesowego jest udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż adw. Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka Al. Solidarności 131A lok. 1, 00-898 Warszawa. Uzasadnienie prawne. art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W przypadku niniejszego postępowania przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej określone w załączniku II B do dyrektywy 2004 18 WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. dlatego też Zamawiający podjął decyzję o zastosowaniu do udzielenia niniejszego zamówienia trybu z wolnej ręki. Nazwa i adres wykonawcy któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia: Adw. Tomasz Krześniak Kancelaria Adwokacka Al. Solidarności 131A lok. 1, 00-898 Warszawa