Informacje o przetargu
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r.
Opis przedmiotu przetargu: Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r- śniadania, obiadu, kolacji.
Zamawiający:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu
Adres: | ul. 3 Maja 33, 41200 Sosnowiec, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: szp@mopssosnowiec.pl tel: 322 962 201 fax: 322 962 214 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 10998420100 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2010-04-19 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.mopssosnowiec.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
15894210-6 | Posiłki szkolne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010 | Zakład Leczniczo-Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M. Wojska Tworóg | 1 743,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-04-30 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 158942106 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 743,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 743,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 743,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 743,00 zł | |
Sosnowiec: Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r.
Numer ogłoszenia: 109984 - 2010; data zamieszczenia: 19.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614 , strona internetowa www.mopssosnowiec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r- śniadania, obiadu, kolacji..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
15.89.42.10-6.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 66 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 48 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym, które własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić , z tym że dzieciom i młodzieży w okresie nauki w szkole pomoc ta może być realizowana w formie zakupu posiłków. Świadczenia te, po przeprowadzeniu stosownego postępowania, przyznawane są poszczególnym osobom na podstawie decyzji administracyjnej. W związku z tym, iż gmina jest zobowiązana do udzielenia pomocy w postaci posiłku a nie w postaci przyznania środków finansowych z przeznaczeniem na zakup posiłku, w sytuacji gdy gmina tej pomocy bezpośrednio nie realizuje, powstaje zagadnienie dotyczące stosowania trybu przewidzianego ustawą Prawo Zamówień Publicznych celem zakupu posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie nauki w szkole. Podstawowym trybem udzielania zamówienia publicznego zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony natomiast udzielenie zamówienia w innym trybie możliwe jest wyłącznie w okolicznościach określonych w Ustawie. Rozpatrując możliwości zastosowania danego trybu realizacji zamówienia zasadnym jest podkreślenie specyfiki tegoż zamówienia. Z tej formy pomocy korzystają przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, sporadycznie szkół zawodowych, techników i liceum. Są to zatem głównie dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Gorący posiłek winien być wydany w trakcie przerwy pomiędzy zajęciami szkolnymi. W konsekwencji powyższego zasadnym jest przyjęcie, iż posiłki winny być sporządzane na terenie szkoły przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Uzasadnionym jest przyjęcie, iż w każdej szkole winny być wydawane posiłki a w szczególności w przypadkach szkół podstawowych oraz gimnazjów. Niewątpliwie istnieje w tym przypadku możliwość postawienia zarzutu podziału zamówienia - określonego w art. 32 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Zarzut ten byłby jednak moim zdaniem nieuzasadniony. Mając na uwadze ilość szkół, ilość uczniów korzystających z pomocy w tej postaci, obszar gminy - całkowicie uzasadnionym jest moim zdaniem dokonanie podziału przedmiotowego zamówienia. Ze względów bezpieczeństwa i ekonomicznych najbardziej uzasadnionym jest realizacja tegoż zamówienia tj. przygotowanie i wydawanie posiłków o ile jest to możliwe ze względów technicznych i sanitarnych przez poszczególne szkoły. Stąd też wybór w jakimkolwiek trybie konkurencyjnym nawet kilku oferentów celem realizacji przedmiotowego zamówienia nie spełniłoby swego zadania, a wręcz powstałaby konieczność codziennego odprowadzania i przyprowadzania dzieci, zapewnienia transportu i bezpieczeństwa, co w konsekwencji mogłoby generować dalsze koszty. Mając powyższe zastrzeżenia na uwadze stoję na stanowisku, iż w rozpatrywanym przypadku zasadnym jest zastosowanie trybu wyboru Wykonawcy z wolnej ręki przewidzianego w art. 67 ust.1 pkt. 1 a ustawy Prawo Zamówień Publicznych z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Ustawodawca użył co prawda pojęcia przyczyny techniczne jednakże pojęcie to należy moim zdaniem interpretować rozszerzająco i objąć jego stosowaniem sytuacje, gdy szczególne okoliczności powodują, iż w danym przypadku dostawę mogą wykonać jedyni Wykonawcy. W rozpatrywanym przypadku taka sytuacja moim zdaniem zachodzi, gdyż z przyczyn ekonomicznych, mając na względzie bezpieczeństwo zasadnym jest dokonanie podziału zamówienia i uznanie poszczególnych szkół jako jedynych wykonawców.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Zakład Leczniczo Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M, Wojska, ul. Zakładowa 8, 42-690 Tworóg, kraj/woj. śląskie.
Sosnowiec: Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010
Numer ogłoszenia: 106193 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 109984 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010 - śniadania, obiadu, kolacji.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
15.89.42.10-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.04.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Zakład Leczniczo-Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M. Wojska, ul. Zakładowa 8, 42-690 Tworóg, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1743,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1743,00
Oferta z najniższą ceną:
1743,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
1743,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 48 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym, które własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić, z tym że dzieciom i młodzieży w okresie nauki w szkole pomoc ta może być realizowana w formie zakupu posiłków. Świadczenia te, po przeprowadzeniu stosownego postępowania, przyznawane są poszczególnym osobom na podstawie decyzji administracyjnej. W związku z tym, iż gmina jest zobowiązana do udzielenia pomocy w postaci posiłku a nie w postaci przyznania środków finansowych z przeznaczeniem na zakup posiłku, w sytuacji gdy gmina tej pomocy bezpośrednio nie realizuje, powstaje zagadnienie dotyczące stosowania trybu przewidzianego ustawą Prawo Zamówień Publicznych, celem zakupu posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie nauki w szkole. Podstawowym trybem udzielania zamówienia publicznego zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony natomiast udzielenie zamówienia w innym trybie możliwe jest wyłącznie w okolicznościach określonych w Ustawie. Rozpatrując możliwości zastosowania danego trybu realizacji zamówienia zasadnym jest podkreślenie specyfiki tegoż zamówienia. Z tej formy pomocy korzystają przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, sporadycznie szkół zawodowych, techników i liceum. Są to zatem głównie dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Gorący posiłek winien być wydany w trakcie przerwy pomiędzy zajęciami szkolnymi. W konsekwencji powyższego zasadnym jest przyjęcie, iż posiłki winny być sporządzane na terenie szkoły przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Uzasadnionym jest moim zdaniem przyjęcie, iż w każdej szkole winny być wydawane posiłki a w szczególności w przypadkach szkół podstawowych oraz gimnazjów. Niewątpliwie istnieje w tym przypadku możliwość postawienia zarzutu podziału zamówienia - określonego w art. 32 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Zarzut ten byłby jednak moim zdaniem nieuzasadniony. Mając na uwadze ilość szkół, ilość uczniów korzystających z pomocy w tej postaci, obszar gminy - całkowicie uzasadnionym jest moim zdaniem dokonanie podziału przedmiotowego zamówienia. Ze względów bezpieczeństwa i ekonomicznych najbardziej uzasadnionym jest realizacja tegoż zamówienia tj. przygotowanie i wydawanie posiłków o ile jest to możliwe ze względów technicznych i sanitarnych przez poszczególne szkoły. Stąd też wybór w jakimkolwiek trybie konkurencyjnym nawet kilku oferentów celem realizacji przedmiotowego zamówienia nie spełniłoby swego zadania, a wręcz powstałaby konieczność codziennego odprowadzania i przyprowadzania dzieci, zapewnienia transportu i bezpieczeństwa, co w konsekwencji mogłoby generować dalsze koszty. Mając powyższe zastrzeżenia na uwadze stoję na stanowisku, iż w rozpatrywanym przypadku zasadnym jest zastosowanie trybu wyboru Wykonawcy z wolnej ręki przewidzianego w art. 67 ust 1 pkt 1a ustawy Prawo Zamówień Publicznych z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Ustawodawca użył co prawda pojęcia przyczyny techniczne jednakże pojęcie to należy moim zdaniem interpretować rozszerzająco i objąć jego stosowaniem sytuacje, gdy szczególne okoliczności powodują, iż w danym przypadku dostawę mogą wykonać jedyni Wykonawcy. W rozpatrywanym przypadku taka sytuacja moim zdaniem zachodzi, gdyż z przyczyn ekonomicznych, mając na względzie bezpieczeństwo zasadnym jest dokonanie podziału zamówienia i uznanie poszczególnych szkół jako jedynych wykonawców.