zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Łazy
Adres: ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: wirum@lazy.pl
tel: 32 6729326
fax: 32 6729448
Dane postępowania
ID postępowania: 185520110
Data publikacji zamówienia: 2011-01-02
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.lazy.bip.jur.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania
Katowice
216 000,00
0,32
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-01-11
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
216 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
216 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
216 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
216 000,00 zł


Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r.


Numer ogłoszenia: 1855 - 2011; data zamieszczenia: 03.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326 , strona internetowa www.lazy.bip.jur.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W ramach usług  Wykonawca zobowiązany jest do: . reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, . reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, . nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, . udzielania porad prawnych, . sporządzania opinii prawnych, . sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, . kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, . kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych  i innych.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Wykonawca od ponad dwóch lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał. Wykonawca nadzoruje także postępowania planistyczne prowadzone w związku ze zmianami planów zagospodarowania przestrzennego. Postępowania te są na takim etapie, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną i terminową realizację, a są to projekty o strategicznym znaczeniu dla Gminy Łazy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r.


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania, ul. Wojewódzka 23/2, 40-026 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r


Numer ogłoszenia: 10561 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 1855 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach usług  Wykonawca zobowiązany jest do: . reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, . reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, . nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, . udzielania porad prawnych, . sporządzania opinii prawnych, . sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, . kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, . kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych  i innych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania, ul. Wojewódzka 23/2, 40-026 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 216000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    216000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    216000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    216000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Wykonawca od ponad dwóch lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał. Wykonawca nadzoruje także postępowania planistyczne prowadzone w związku ze zmianami planów zagospodarowania przestrzennego. Postępowania te są na takim etapie, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną i terminową realizację, a są to projekty o strategicznym znaczeniu dla Gminy Łazy.