Informacje o przetargu
„Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00”
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00” KOD CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233140-2 Roboty drogowe ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE: Zakres inwestycji obejmuje przebudowę drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00, tj.: - roboty przygotowawcze i wykończeniowe - roboty ziemne, - odwodnienie korpusu drogowego, - czyszczenie urządzeń odwadniających (przepusty), - wykonanie podbudowy, - oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa niezwiązanego, - wykonanie podbudowy i podłoża ulepszonego z mieszanki kruszywa związanego hydraulicznie cementem, - wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego 9warstwa ścieralna, wiążąca, wyrównawcza), - frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno, - wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej dla dróg i ulic oraz placów i chodników, - poszerzenie istniejącej nawierzchni asfaltowej z zastosowaniem geokompozytu, - umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków, - przepusty z rur polipropylenowych spiralnie karbowanych pod zjazdem, - pobocze utwardzone kruszywem łamanym, - renowacja rowów, - oznakowanie poziome, pionowe, - ustawienie słupków prowadzących U-1a oraz znaków kilometrowych U-7 i hektometrowych U-8, - ustawienie ogrodzenia segmentowego U-11a typ „lubelski”, - oświetlenie dróg, - ustawienie krawężników betonowych, - betonowe obrzeża chodnikowe, - mury oporowe. 2. Na wbudowane materiały wykonawca winien przedłożyć deklaracje właściwości użytkowych, krajową ocenę techniczną i świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 3. Zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (Wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu elektronicznej wersji powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację geodezyjną powykonawczą w wersji elektronicznej w formacie dxf i PDF. 4. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 5. Wszystkie badania kontrolne robót określone w specyfikacjach technicznych wykonane zostaną na koszt Wykonawcy i przedłożone Inspektorowi Nadzoru celem akceptacji. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu czasowej organizacji ruchu, zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem na drogach wojewódzkich i stosowania go w trakcie realizacji robót. Projekt czasowej organizacji ruchu został dołączony do niniejszej dokumentacji przetargowej. 7. Wykonawca wykona inwentaryzację powykonawczą przez uprawnionego geodetę. 8. Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych. Jako obiekt publiczny po zrealizowaniu rozbudowy, nie będzie posiadał ograniczeń dostępności przez wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym przez osoby niepełnosprawne, do czego obligują przepisy dotyczące wymagań m.in. dla warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (j.t. Dz.U. z 2016r. poz. 124 z późn. zm.), drogowe obiekty inżynierskie (Dz.U. z 2000r. Nr 63 poz. 735 z późn. zm.) i budynki (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 1422 z późn. zm.). 9. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projekcie budowlanym i wykonawczym, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych oraz w przedmiarze robót stanowiącym część pomocniczą określenia ilości robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany był do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze kosztorysie ofertowym pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie doku¬mentacji projektowej (w tym w projekcie wykonawczym) nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. 10. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 11. Oznakowanie robót w czasie ich prowadzenia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie. 12. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 14. Wykonawca w okresie od protokolarnego przejęcia terenu budowy od Zamawiającego ponosi w stosunku do osób trzecich pełną odpowiedzialność na zasadach ogólnych za wszelkie szkody wyrządzone tym osobom wynikłe na tym terenie, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych nierejestrowanych. 15. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej kontroli stanu oznakowania wykonywanych robót w zakresie zgodności z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia braków w oznakowaniu jego obowiązkiem jest natychmiastowe ich usunięcie. 16.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inspektorowi nadzoru lub Zamawiającemu do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania Robotami personel wskazany w wykazie osób. Wraz z podpisaną jednostronnie umową Wykonawca dostarczy oświadczenie osoby, która będzie pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie o podjęciu obowiązków kierownika robót. 17. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będą rękojmią na okres czasu wynikający ze złożonej oferty. 18. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. XXI.5. SIWZ w zakresie realizacji zamówienia. 19. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST, dokumentacji projektowej, przedmiarze, kosztorysie ofertowym itp. pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, Wykonawca będzie zobowiązany w druku oferty przetargowej wskazać, czy oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty Załącznika G, w którym wskaże poprzez tabelaryczne porównanie technologii, materiałów i sprzętu określonego w wyżej wymienionych dokumentach, że oferowane rozwiązanie jest rozwiązaniem równoważnym a tym samym spełnia wymagania Zamawiającego. Jeżeli rozwiązania równoważne będą naruszały wymogi ustawy Prawo budowlane, inne przepisy lub zasady wiedzy technicznej, spowoduje to uznanie ich za nierównoważne i odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian.
Adres: | ul. Składowa , 24-100 Puławy, woj. lubelskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: rdw.pulawy@zdw.lublin.pl tel: 081 8863163, 8864103 fax: 818 863 163 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 604792-N-2019 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2019-10-02 | Termin składania wniosków: | 2019-10-18 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | 15004 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.zdw.lublin.pl | Informacja dostępna pod: | www.zdw.bip.lubelskie.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45233140-2 | Roboty drogowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
„Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00” | "STRABAG" Sp. z o.o. Pruszków | 1 340 004,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-11-13 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45233140-2 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 340 004,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 340 004,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 340 004,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 598 643,00 zł | |
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510244317-N-2019 z dnia 14-11-2019 r. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00” OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 604792-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie Rejon Dróg Wojewódzkich w Chełmie, Krajowy numer identyfikacyjny 16771100000000, ul. ul. Lwowska 24, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 825 603 123, e-mail rdw.chelm@zdw.lublin.pl, faks 825 603 123. Adres strony internetowej (url): www.zdw.lublin.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka budżetowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00” Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): R2.ST.371.18.2019.ag II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00” KOD CPV: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45233140-2 Roboty drogowe ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE: Zakres inwestycji obejmuje przebudowę drogi wojewódzkiej nr 842 Rudnik Szlachecki - Wysokie-Krasnystaw wraz z budową chodnika od km 64+327,92 do km 64+800,00, tj.: - roboty przygotowawcze i wykończeniowe - roboty ziemne, - odwodnienie korpusu drogowego, - czyszczenie urządzeń odwadniających (przepusty), - wykonanie podbudowy, - oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki kruszywa niezwiązanego, - wykonanie podbudowy i podłoża ulepszonego z mieszanki kruszywa związanego hydraulicznie cementem, - wykonanie podbudowy z betonu asfaltowego, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego 9warstwa ścieralna, wiążąca, wyrównawcza), - frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno, - wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej dla dróg i ulic oraz placów i chodników, - poszerzenie istniejącej nawierzchni asfaltowej z zastosowaniem geokompozytu, - umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków, - przepusty z rur polipropylenowych spiralnie karbowanych pod zjazdem, - pobocze utwardzone kruszywem łamanym, - renowacja rowów, - oznakowanie poziome, pionowe, - ustawienie słupków prowadzących U-1a oraz znaków kilometrowych U-7 i hektometrowych U-8, - ustawienie ogrodzenia segmentowego U-11a typ „lubelski”, - oświetlenie dróg, - ustawienie krawężników betonowych, - betonowe obrzeża chodnikowe, - mury oporowe. 2. Na wbudowane materiały wykonawca winien przedłożyć deklaracje właściwości użytkowych, krajową ocenę techniczną i świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 3. Zapewnienia obsługi geodezyjnej podczas prowadzenia robót i sporządzenia powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przez upoważnioną jednostkę geodezyjną zgodnie z §19, §20 i § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25 z 1995 r. poz. 133). Dokumentacja geodezyjno-kartograficzna sporządzona w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów i budynków (Wykaz zmian gruntowych) oraz do ewidencji sieci uzbrojenia terenu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu elektronicznej wersji powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację geodezyjną powykonawczą w wersji elektronicznej w formacie dxf i PDF. 4. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 5. Wszystkie badania kontrolne robót określone w specyfikacjach technicznych wykonane zostaną na koszt Wykonawcy i przedłożone Inspektorowi Nadzoru celem akceptacji. 6. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego, kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót objętych umową na podstawie projektu czasowej organizacji ruchu, zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem na drogach wojewódzkich i stosowania go w trakcie realizacji robót. Projekt czasowej organizacji ruchu został dołączony do niniejszej dokumentacji przetargowej. 7. Wykonawca wykona inwentaryzację powykonawczą przez uprawnionego geodetę. 8. Dokumentacja projektowa dostosowana jest do potrzeb wszystkich użytkowników w tym zapewnia dostępność dla osób niepełnosprawnych. Jako obiekt publiczny po zrealizowaniu rozbudowy, nie będzie posiadał ograniczeń dostępności przez wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym przez osoby niepełnosprawne, do czego obligują przepisy dotyczące wymagań m.in. dla warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (j.t. Dz.U. z 2016r. poz. 124 z późn. zm.), drogowe obiekty inżynierskie (Dz.U. z 2000r. Nr 63 poz. 735 z późn. zm.) i budynki (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 1422 z późn. zm.). 9. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projekcie budowlanym i wykonawczym, Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych oraz w przedmiarze robót stanowiącym część pomocniczą określenia ilości robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany był do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze kosztorysie ofertowym pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie doku¬mentacji projektowej (w tym w projekcie wykonawczym) nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. 10. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji robót i w jego okolicy w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 11. Oznakowanie robót w czasie ich prowadzenia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie. 12. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 14. Wykonawca w okresie od protokolarnego przejęcia terenu budowy od Zamawiającego ponosi w stosunku do osób trzecich pełną odpowiedzialność na zasadach ogólnych za wszelkie szkody wyrządzone tym osobom wynikłe na tym terenie, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych nierejestrowanych. 15. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej kontroli stanu oznakowania wykonywanych robót w zakresie zgodności z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia braków w oznakowaniu jego obowiązkiem jest natychmiastowe ich usunięcie. 16.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie Robotami objętymi umową, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Inspektorowi nadzoru lub Zamawiającemu do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji Robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Wykonawca zobowiązany jest skierować do kierowania Robotami personel wskazany w wykazie osób. Wraz z podpisaną jednostronnie umową Wykonawca dostarczy oświadczenie osoby, która będzie pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie o podjęciu obowiązków kierownika robót. 17. Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będą rękojmią na okres czasu wynikający ze złożonej oferty. 18. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. XXI.5. SIWZ w zakresie realizacji zamówienia. 19. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązania równoważne uznana będzie oferta na wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST, dokumentacji projektowej, przedmiarze, kosztorysie ofertowym itp. pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, Wykonawca będzie zobowiązany w druku oferty przetargowej wskazać, czy oferuje rozwiązania równoważne. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty Załącznika G, w którym wskaże poprzez tabelaryczne porównanie technologii, materiałów i sprzętu określonego w wyżej wymienionych dokumentach, że oferowane rozwiązanie jest rozwiązaniem równoważnym a tym samym spełnia wymagania Zamawiającego. Jeżeli rozwiązania równoważne będą naruszały wymogi ustawy Prawo budowlane, inne przepisy lub zasady wiedzy technicznej, spowoduje to uznanie ich za nierównoważne i odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je, jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji. Gdy zaoferowane rozwiązania równoważne będą powodowały konieczność zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca, którego oferta będzie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do dokonania – przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia – zmiany tej dokumentacji oraz zostanie obciążony kosztami tych zmian. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45233140-2 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |