zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: jmjarosz@wp.pl
tel: 91 43 40 279, 44 03 354
fax: 91 43 40 129
Dane postępowania
ID postępowania: 8215220150
Data publikacji zamówienia: 2015-04-13
Termin składania wniosków: 2015-04-23   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 120 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 70%
WWW ogłoszenia: www.szczecin.uzs.gov.pl Informacja dostępna pod: Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, pok. nr 29.
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71241000-9 Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Studium Wykonalności dla Pełnego wdrożenia RIS. Grontmij Polska Sp. z o. o.
Poznań
241 080,00
0,24
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-06-18
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
712410009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
241 080,00 zł
Minimalna złożona oferta:
241 080,00 zł
Ilość złożonych ofert:
3
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
241 080,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
598 859,00 zł


Szczecin: Studium Wykonalności dla Pełnego wdrożenia RIS.


Numer ogłoszenia: 82152 - 2015; data zamieszczenia: 13.04.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Żeglugi Śródlądowej , pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 43 40 279, 44 03 354, faks 91 43 40 129.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.szczecin.uzs.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Studium Wykonalności dla Pełnego wdrożenia RIS..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Informacje ogólne Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn: Opracowanie Studium Wykonalności Pełnego wdrożenia RIS Dolnej Odry, wchodzącej w skład II etapu budowy systemu informacji rzecznej RIS na Dolnej Odrze. W I etapie kompleksowego projektu, w ramach projektu Pilotażowe Wdrożenie RIS Dolnej Odry (projekt współfinansowany z funduszu TEN-T (nr 2010-PL-70206-P) na mocy Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10.12.2012 r. nr C(2012)9020) wdrożono system na minimalnym, wymaganym przez Dyrektywę 2005/44/WE Parlamentu Europejskiej poziomie. 1.1. Etap I podzielony został na 3 zadania: 1.1.1. Opracowanie studium wykonalności oraz programu funkcjonalno-użytkowego pilotażowego wdrożenia RIS Dolnej Odry; 1.1.2. Pilotażowe wdrożenie RIS Dolnej Odry - w tym budowa Centrum RIS; 1.1.3. Weryfikacja realizacji pilotażu RIS Dolnej Odry. 1.2. W II etapie realizacji kompleksowego projektu opracowane będą niezbędne dokumenty do rozbudowy systemu RIS. Etap ten podzielono na 3 zadania: 1.2.1. Opracowanie Studium Wykonalności Pełnego Wdrożenia RIS 1.2.2. Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego Pełnego Wdrożenia RIS; 1.2.3. Opracowanie pozostałej dokumentacji technicznej - w oparciu o wytyczne SW i PFU. Wyniki tych prac zostaną wykorzystane do realizacji projektu Pełne wdrożenia RIS Dolnej Odry, w perspektywie finansowej UE 2014-2020. Projekt pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry został wpisany na listę projektów śródlądowego transportu wodnego w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r. (z perspektywą do 2030r. ) (wersja z grudnia 2013r. - 6 miejsce wartość projektu 20 mln złotych). Rozpoczęcie III etapu wyznaczono na koniec II kwartału 2016 roku natomiast zakończenie i rozliczenie całego etapu zaplanowano na IV kwartał 2019 roku. 2. Wykonanie Studium Wykonalności 2.1. Studium Wykonalności musi zostać opracowane dla 3 wariantów: 2.1.1. Wariant pierwszy, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o odcinek rzeki od m. Ognica do m. Hohensaaten, tj. o 30 km co pozwoli na utworzenie jednolitego szlaku żeglownego o tych samych parametrach jakościowych świadczenia informacji rzecznej na trasie Szczecin - Berlin. Wariant ten powinien także zawierać propozycje rozszerzenia funkcjonalności systemu o usługi wynikające z obowiązujących i obecnie procedowanych przepisów krajowych i międzynarodowych jak i międzynarodowych standardów opracowywanych przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Ponadto w ramach opracowania należy zaproponować dostosowanie infrastruktury technicznej i biurowej oraz struktury zatrudnienia do nowego zakresu działania dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.1.2. Wariant drugi, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o cały dolny odcinek Odry, tj. od m. Kostrzyn do m. Ognica. Wariant ten musi zawierać szczegółową analizę stosowanych w Europie technologii i usług systemu RIS oraz uwzględniać obowiązujące i obecnie procedowane przepisy krajowe i międzynarodowe jak i międzynarodowe standardy opracowywane przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Analiza ta powinna zawierać oprócz opisu i funkcji także korzyści i koszty wdrożenia każdej z technologii/usługi. Ponadto należy opracować propozycje dostosowania infrastruktury technicznej i biurowej oraz struktury zatrudnienia do nowych zadań dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.1.3. Wariant trzeci, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o cały odcinek graniczny rzeki Odry, od ujścia Nysy Łużyckiej, tj. do 542,4 km rzeki do m. Ognica. Wariant ten musi zawierać szczegółową analizę stosowanych w Europie technologii i usług systemu RIS oraz uwzględniać obowiązujące i obecnie procedowane przepisy krajowe i międzynarodowe jak i międzynarodowe standardy opracowywane przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Analiza ta powinna zawierać oprócz opisu i funkcji zawierać także korzyści i koszty wdrożenia każdej z technologii/usługi oraz propozycje dostosowania infrastruktury technicznej i biurowej (w tym budowę nowej siedziby Centrum RIS) oraz struktury zatrudnienia do nowych zadań dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. 2.2. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wymagać przeprowadzenia procesu inwentaryzacji i oceny istniejącego stanu infrastruktury i innych uwarunkowań na badanym obszarze istotnych z punktu realizacji projektu. Inwentaryzacja powinna obejmować między innymi: 2.2.1. Analizę wyników pilotażowego wdrożenia RIS Dolnej Odry oraz innych projektów zrealizowanych lub w trakcie realizacji przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.2.2. Analizę infrastruktury technicznej i biurowej oraz wyposażenia technicznego wykorzystywanego do świadczenia usług informacji rzecznej RIS (w tym: serwery, komputery, nadajniki AIS, oprogramowanie, systemy operacyjne, itp.) Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie oraz innych polskich i niemieckich instytucji publicznych; 2.2.3. Rekonesans terenowy w celu wykonania analizy nawigacyjnej obszaru oraz wytypowanie lokalizacji proponowanych do umiejscowienia komponentów infrastruktury RIS w ramach podsystemów transmisji danych (przewodowej oraz bezprzewodowej), sieci czujników hydro-meteo, monitoringu wizyjnego CCTV, korespondencji radiowej w paśmie VHF oraz za pośrednictwem systemu AIS; 2.2.4. Pozyskanie w imieniu Zamawiającego od podmiotów administracji publicznej gromadzących i udostępniających zasoby informacji przestrzennej w świetle Dyrektywy 2007/02/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 marca 2007 roku oraz Ustawy z dnia 4 marca 2010 o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. Nr 76, poz 489 z późn. Zm.): 2.2.4.1. aktualnych danych do budowy numerycznego modelu terenu oraz pokrycia części lądowej; 2.2.4.2. innych niezbędnych danych topograficznych dla potrzeb analiz przestrzennych związanych z ustaleniem optymalnej lokalizacji elementów infrastruktury nawigacyjnej (radar, AIS, kamery, DGPS) w tym analizy widoczności dla poszczególnych sensorów; 2.2.4.3. aktualnych danych batymetrycznych na obszarze akwarium RIS w celu przeprowadzenie identyfikacji obszarów uciążliwych dla żeglugi oraz przeszkód nawigacyjnych; 2.2.4.4. aktualnych pomiarów geodezyjnych mostów i prześwitów pod mostami oraz pomiary pozostałej infrastruktury brzegowej istotnej z punktu widzenia bezpieczeństwa nawigacji. 2.2.5. Do podmiotów, o których mowa w punkcie XIV.2.2.4 zaliczyć należy m.in.: 2.2.5.1. Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; 2.2.5.2. Urzędy Miast i Gmin; 2.2.5.3. Urzędy Morskie; 2.2.5.4. Krajowy i Regionalne Zarząd Gospodarki Wodnej; 2.2.5.5. Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej RP; 2.2.5.6. oraz wszystkie pozostałe podlegające w/w aktami prawnymi. 3. Wymagania odnośnie układu i zawartości opracowania 3.1. Streszczenie studium 3.1.1. Streszczenie nie powinno mieć więcej niż 10 stron, musi być przedstawione także w języku angielskim. 3.1.2. W streszczeniu musi się znaleźć skrótowy przegląd kluczowych informacji o projekcie tj.: tytuł, lokalizacja, planowany okres realizacji oraz streszczenie najważniejszych aspektów dotyczących wykonalności technicznej, finansowo-ekonomicznej, instytucjonalnej oraz prawnej projektu). 3.1.3. Jednym z elementów zawartych w streszczeniu musi być krótki opis oddziaływania projektu na środowisko naturalne. 3.2. Definicja projektu 3.2.1. Tytuł projektu i przedmiot studium - Pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry. Opis przedmiotu studium powinien także zawierać cel jego opracowania oraz krótki opis zakresu inwestycji. 3.2.2. Lokalizacja oraz planowany obszar oddziaływania projektu - W ramach Studium Wykonalności Wykonawca musi przeprowadzić analizę stanu obecnego implementacji usług informacji rzecznej, uwzględniającą efekty pilotażowego wdrożenia oraz obecne i planowane przez stronę niemiecką wdrożenie systemu informacji rzecznej RIS na drogach wodnych bezpośrednio lub pośrednio połączonych z odcinkiem objętym niniejszym opracowaniem. Należy dokonać charakterystyki lokalizacji projektu, dołączyć niezbędne mapy i zdjęcia. Należy uwzględnić specyfikę dla projektu rozległego obszarowo i właściwie określić planowany obszar oddziaływania projektu. 3.2.3. Analiza otoczenia społeczno-gospodarczego projektu - Analiza otoczenia gospodarczego powinna uwzględniać opisy polskich, niemieckich oraz międzynarodowych instytucji i podmiotów związanych z żeglugą śródlądową oraz uwarunkowania związane z potencjałem obszaru, na terenie którego będzie realizowany projekt. Analiza powinna dotyczyć zarówno polskich jak i niemieckich oraz międzynarodowych instytucji i podmiotów. 3.2.4. Powiązania projektu z dokumentami strategicznymi - Należy wykazać powiązanie projektu z dokumentami strategicznymi (w tym: europejskimi, rządowymi i regionalnymi). W celu prawidłowego zidentyfikowania obszaru oddziaływania należy rozpatrywać przedmiotową inwestycję na tle określonych w dokumentach strategicznych celów. Niespójność zakresu lub tematyki projektu może bowiem skutkować błędnymi motywami realizacji przedsięwzięcia prowadząc do negatywnych wniosków o wykonalności projektu. 3.2.5. Komplementarność projektu - w zestawieniu z innymi działaniami lub projektami; 3.2.6. Kontekst realizacji - Należy wykazać szerszy kontekst realizacji projektu poprzez opis innych działań lub projektów powiązanych z niniejszym przedsięwzięciem. 3.3. Opis stanu aktualnego (przed realizacją projektu) - Elementem wyjściowym do opisu stanu istniejącego będą prace obejmujące proces inwentaryzacji i ocenę istniejącego stanu infrastruktury, wyposażenia technicznego (w tym oprogramowania) i innych uwarunkowań na badanym obszarze, istotnych z punktu realizacji niniejszego projektu. Opis stanu istniejącego powinien koncentrować się na opisie wszystkich istotnych z punktu widzenia projektu elementów, które mogą być wykorzystane w projekcie oraz tych, na które projekt będzie miał wpływ. Minimalny zakres informacji dla opisu stanu istniejącego powinien zawierać: 3.3.1. Opis wszystkich istotnych elementów wchodzących w skład projektu; 3.3.2. Opis parametrów technicznych zastosowanych urządzeń; 3.3.3. Opis funkcjonalny poszczególnych komponentów infrastruktury; 3.3.4. Opis niedogodności i problemów zaobserwowanych przez użytkowników na etapie wdrożenia pilotazowego. 3.4. Analiza popytu oraz analizy ruchowe - Wykonawca ma za zadanie zdefiniowanie obszaru objętego projektem oraz przeprowadzenie analizy zapotrzebowania na rezultaty projektu, m.in. poprzez ocenę potrzeby wynikających z przewidywanego wzrostu ruchu w transporcie wodnym śródlądowym zwłaszcza w zakresie przewozu towarów. Należy uwzględnić także nowe standardy bezpieczeństwa wynikające z uregulowań prawnych (szczególnie dla przewozu towarów niebezpiecznych) oraz wprowadzenie nowych technologii w żegludze śródlądowej. 3.5. Opis potrzeby realizacji projektu - Punktem wyjścia do opisu potrzeby realizacji projektu będą informacje zawarte w opisie stanu istniejącego i dokonanej analizie popytu. Opis potrzeby realizacji projektu powinien zawierać analizę problemów i potrzeb, które dotykają interesariuszy projektu (w tym celu potrzebna jest ich identyfikacja). Ponadto należy wykazać powiązania pomiędzy wskazanymi problemami, a przedstawionym wcześniej opisem otoczenia projektu. Kolejnym etapem powinna być selekcja problemów i wybór tych, które projekt może rozwiązać lub przyczynić się do ich rozwiązania. Tak przeprowadzona analiza powinna prowadzić do utworzenia drzewa problemów, które będzie graficzną ilustracją problemów wynikających ze stanu istniejącego (przed realizacją projektu). Po sporządzeniu drzewa problemów należy przeprowadzić analizę problemów określając skąd wynika potrzeba realizacji projektu, okres istnienia potrzeby realizacji projektu, wyjaśnienie dlaczego do tej pory nie zaspokojono potrzeby realizacji projektu wraz ze wskazaniem czy projektu zaspokoi w pełni wszystkie potrzeby, na jaki okres, w jakim zakresie oraz uzasadnienie wyboru właśnie takiego zakresu projektu. 3.6. Możliwości integracji z innymi systemami - W tej części opracowania należy przedstawić: 3.6.1. analizę możliwość integracji RIS z morskimi systemami nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi (VTS itp.); 3.6.2. analizę zakresu w współpracy ze stroną Niemiecką w zakresie integracji RIS Dolnej Odry z rozbudowywanym niemieckim systemem RIS; 3.6.3. analizę zakresu współpracy z partnerami międzynarodowymi, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki międzynarodowej wymiany danych. 3.7. Opis celów Pełnego wdrożenia RIS Dolnej Odry (w tym wskaźniki projektu) - W tej części opracowania należy przełożyć potrzeby i problemy określone powyżej na cele projektu i przygotować drzewo celów. Cele muszą być opisem przyszłego stanu rzeczy, który zaistnieje po zakończeniu prac. Cele powinny być określone zgodnie z zasadą SMART. Cele należy rozdzielić na: nadrzędne (ogólne) oraz bezpośrednie (szczegółowe). Będzie to pomocne przy opracowaniu matrycy logicznej projektu. 3.8. Wykonalność techniczna - Opracowanie obejmuje ocenę wykonalności technicznej 3 wariantów technicznych wdrożenia, zgodnie z opisem w punkcie XIV.2. 3.8.1. Analiza wariantów projektu - w analizie wariantów należy zastosować obligatoryjnie analizę DGC (dynamicznego kosztu jednostkowego). Dodatkowo należy zastosować analizę wielokryterialną. Analiza wariantów powinna uwzględniać koszty i korzyści związane z: poprawą efektywności wykorzystania istniejącej infrastruktury, redukcją liczby wypadków, oszczędnością czasu podróży/transportu towarów, zmniejszeniem kosztów eksploatacji jednostkowych (jako wyniku zwiększonej średniej prędkości przepływu, zwiększenia częstotliwości ruchu statków itp.), zmniejszeniem negatywnego wpływu na środowisko (m.in. poprzez redukcję spalin, skuteczniejszą kontrolę przewozu materiałów niebezpiecznych, zmniejszenie ilości wypadków itp.). 3.8.2. Koncepcja techniczno-technologiczna w tym założenia do programu funkcjonalno-użytkowego - należy dokonać szczegółowego opisu wariantów wdrożenia RIS Dolnej Odry charakteryzując proponowane technologie, elementy i parametry techniczne inwestycji. Opis koncepcji techniczno-technologicznej powinien wykazać czy zaproponowane rozwiązania techniczno-technologiczne cechuje nowatorstwo w skali europejskiej/krajowej, czy zaproponowane rozwiązania promują najlepsze oraz sprawdzone technologie. Ponadto należy dokonać analizy pod kątem spełnienia obowiązujących europejskich i polskich norm i przepisów ochrony środowiska oraz wpływ zaproponowanych rozwiązań na zmniejszenie zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz zdrowia ludzkiego. Zakres rozważań powinien obejmować m.in.: 3.8.2.1. Założenia dla projektu budowlanego budynku Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie lub projektu przebudowy pomieszczeń biurowych na potrzeby UŻS w Szczecinie; 3.8.2.2. Zakres rozbudowy/modernizacji oprogramowania usług rzecznych RIS wraz z infrastrukturą teleinformatyczną Centrum RIS; 3.8.2.3. Zakres rozbudowy/modernizacji sieci transmisji danych - w tym zapewnienie redundancji połączeń dla lokalizacji objętych Pilotażowym Wdrożeniem RIS Dolnej Odry; 3.8.2.4. Zakres rozbudowy/modernizacji sytemu łączności VHF oraz AIS; 3.8.2.5. Zakres rozbudowy/modernizacji systemu monitoringu CCTV; 3.8.2.6. Zakres rozbudowy/modernizacji sieci czujników hydro-meteo; 3.8.2.7. Zakres rozbudowy/modernizacji nadzoru radarowego. 3.8.3. Analiza kosztów i korzyści - dla każdego wariantu należy dokonać analizy kosztów (szacowana wycena przedsięwzięcia) i korzyści projektu zgodnie z obowiązującymi polskimi i europejskimi przepisami prawnymi oraz obowiązującymi rekomendacjami dla projektów współfinansowanych ze środków UE. Analiza musi być wykonana zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej zawartymi między innymi w Przewodniku do Analizy Kosztów i Korzyści projektów inwestycyjnych. 3.9. Realizacja projektu 3.9.1. Nakłady inwestycyjne - Należy oszacować wysokość nakładów inwestycyjnych oraz odtworzeniowych oraz określić inne elementy składowe procesu inwestycyjnego (niezbędne pozwolenia, przeprowadzenie procedur przetargowych, wykonanie robót/dostaw i usług oraz ich końcowy odbiór oraz rozliczenie zadania inwestycyjnego). 3.9.2. Planowany harmonogram - Harmonogram wariantów wdrożenia RIS Dolnej Odry powinien być wykonany w układzie miesięcznym. Musi zawierać wszystkie składowe procesu inwestycyjnego. Przyjęte w harmonogramie terminy muszą uwzględniać potencjalne czynniki ryzyka. Harmonogram należy przedstawić w formie wykresu Gantta, należy także przedstawić ścieżkę krytyczną projektu. 3.10. Stan po realizacji projektu 3.10.1. Opis - należy opisać zmiany jakie zajdą na obszarze oddziaływania projektu wskazując między innymi funkcjonalność zaproponowanych do zastosowania rozwiązań technicznych. Należy wykazać co zmieni się w infrastrukturze z punktu widzenia jej użytkowników (np. wzrost prędkości statków, czas podróży/przewozu towarów, wzrost częstotliwości ruchu statków, zmniejszenie kosztów jednostkowych, zmniejszenie obciążenia ruchem transportu kołowego, wzrost bezpieczeństwa ruchu). 3.10.2. Trwałość technologiczna - należy opisać jak wybrane rozwiązanie przełożą się na jakość i trwałość zrealizowanego projektu. Ponadto należy dokonać oceny zaproponowanego rozwiązania pod kątem zapewnienia trwałości rezultatów projektu biorąc pod uwagę ekonomiczne starzenie się urządzeń i oprogramowania. Wykonawca powinien udowodnić, że zaproponowana technologia ma charakter przyszłościowy, a jednocześnie jest znana i sprawdzona. 3.10.3. Matryca logiczna projektu - na zakończenie opracowywania wykonalności techniczno-technologicznej należy przygotować matrycę logiczną projektu podsumowującą całą logikę przedsięwzięcia. 3.11. Wykonalność finansowo-ekonomiczna 3.11.1. Analiza finansowa musi przede wszystkim uwzględniać przepisy ustawy o finansach publicznych a w szczególności brać pod uwagę to, że wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych w ustawie budżetowej oraz planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych; 3.11.2. Jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków; 3.11.3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. Sposób oraz harmonogram planowanych wydatków musi umożliwiać rozliczenie zadań w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3.11.4. Analiza wykonalności finansowo-ekonomicznej powinna zawierać się w 25-letnim okresie referencyjnym. Jeśli okres gospodarczego życia projektu wykracza poza ten okres należy zastosować wartość rezydualną; 3.11.5. Analiza powinna dokonana z punktu widzenia rezultatów projektu. Musi uwzględniać wartość pieniądza w czasie (zaleca się zastosowanie 5% stopy dyskontowej dla analizy finansowej i 5,5% dla analizy ekonomicznej); 3.11.6. Analiza musi być sporządzona w cenach stałych; 3.11.7. Analiza ekonomiczna musi być skorygowana o efekty zewnętrzne oraz korekty fiskalne; 3.11.8. Analiza wrażliwości ma na celu wskazanie krytycznych zmiennych projektu. Sugeruje się uznanie za krytyczne te zmienne, w których zmiana wysokości 1% (ujemna lub dodatnia) powoduje odpowiednią zmianę wartości bazowej NPV/ENPV o 5%. Możliwe jest jednak zastosowanie innych kryteriów; 3.11.9. W przypadku analizy ryzyka stosowanie 25-letniego okresu referencyjnego nie jest wymagane (zaleca się aby ta część analizy obejmowała okres realizacji projektu oraz 5 lat eksploatacji). 3.12. Analiza finansowa - Opracowanie musi zawierać: 3.12.1. Założenia do analizy finansowej; 3.12.2. Nakłady inwestycyjne na realizację projektu dla poszczególnych wariantów; 3.12.3. Źródła finansowania projektu; 3.12.4. Ocena możliwości finansowych inwestora; 3.12.5. Przychody ze sprzedaży; 3.12.6. Prognoza kosztów eksploatacyjnych inwestora; 3.12.7. Rachunek zysków i strat dla projektu; 3.12.8. Rachunek przepływów pieniężnych; 3.12.9. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy; 3.12.10. Źródła pokrycia deficytu; 3.12.11. Wskaźniki finansowe (FNPC/C i FRR/C oraz FNPV/K i FRR/K); 3.12.12. Trwałość finansowa projektu. 3.13. Analiza ekonomiczna - Opracowanie musi zawierać: 3.13.1. Założenia do analizy ekonomicznej; 3.13.2. Analiza korzyści społeczno-ekonomicznych; 3.13.3. Analiza kosztów społeczno-ekonomicznych; 3.13.4. Wskaźniki ekonomiczne (ENPV i ERR oraz B/C). 3.14. Analiza wrażliwości i ryzyka - Opracowanie musi zawierać: 3.14.1. Analiza wrażliwości dla wskaźników finansowych; 3.14.2. Analiza wrażliwości dla wskaźników społeczno-ekonomicznych; 3.14.3. Analiza ryzyka. 3.15. Analiza oddziaływania na środowisko - Analiza powinna zostać przygotowana na podstawie obowiązujących przepisami prawa UE i polskiego. Należy mieć na uwadze fakt, że niniejszy projekt jest rozległy obszarowo o punktowym oddziaływaniu na środowisko (stacje radarowe, urządzenia radiowe VHF i inne urządzenia). Analiza musi zawierać: 3.15.1. Wpływ projektu na środowisko regionu; 3.15.2. Wpływ na siedliska i gatunki zamieszkujące tereny Natura 2000; 3.15.3. Kluczowe koszty i zabezpieczenia środowiska; 3.15.4. Informacje dotyczące uzgodnień i decyzji administracyjnych niezbędnych do pozyskiwania w trakcje realizacji projektu; 3.15.5. Wytyczne do opracowania raportów Oceny Oddziaływania na Środowiska - jeśli zakres realizacji inwestycji wskazuje na taką konieczność; 3.15.6. Wykazanie zakresu ewentualnych decyzji środowiskowych warunkujących zgodę na realizację przedsięwzięcia. 3.16. Podsumowanie - Na zakończenie należy przedstawić podsumowanie analizowanych wariantów oraz wskazać wariant realizacji rekomendowany jako optymalny. Konieczne jest szczegółowe uzasadnienie dokonanego wyboru, w tym określenie, jakie korzyści wymierne i nie wymierne mogą zostać osiągnięte dzięki realizacji projektu. 4. Sposób realizacji Zamówienia 4.1. Wykonawca zobowiązuje się do powołania Zespołu Projektowego zgodnie z punktem SIWZ zdolnego do realizacji Zlecenia. 4.2. W trackie realizacji Wykonawca potwierdza gotowość do uczestnictwa w spotkaniach roboczych w trakcie których będzie Kierownik Zespołu będzie zdawał relację z postępów prac oraz konsultował z przedstawicielami Zamawiającego szczegóły przygotowywanych opracowań. 4.3. W razie konieczności, na wniosek lub po konsultacji z Zamawiającym, Wykonawca zapewni możliwość uczestnictwa w spotkaniu wskazanym członkom Zespołu Projektowego lub ekspertom współpracującym z Wykonawcom w zakresie realizacji Zamówienia. 4.4. Wstępnie zakłada się spotkania robocze w cyklach dwutygodniowych w siedzibie Zamawiającego. 4.5. Ewentualne koszty dojazdów i zakwaterowania uczestników spotkań roboczych każda ze stron Umowy pokrywa we własnym zakresie. 4.6. Szczegółowy harmonogram spotkań zostanie ustalony z Zamawiającym w dniu podpisania umowy. 4.7. Wykonawca zobowiązuje się bez zbędnej zwłoki stosować do zgłaszanych przez Zamawiającego uwag merytorycznych oraz dotyczących stylistyki lub układu wytwarzanych dokumentów - nie stosowanie się do zastrzeżeń Zamawiającego może skutkować odmową odbioru przedmiotu Zamówienia z zastosowaniem konsekwencji wynikających z nie dochowania terminu realizacji Umowy. 4.8. Opracowania stanowiące produkt końcowy Zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w formie drukowanej w liczbie 3 egzemplarzy i w wersji elektronicznej (3 szt.), na nośniku elektronicznym umożliwiającym kopiowanie, muszą być sporządzone w języku polskim, z wyłączeniem streszczenia, które należy przedstawić także w języku angielskim oraz dostarczone do siedziby Zamawiającego. 4.9. Wersje elektroniczne dokumentów muszą być sporządzone zarówno w wersji bez możliwości edycji jak i w wersji umożliwiającej ich edycję. 4.10. Poszczególne dokumenty lub ich części, tworzące odrębną całość, wykonywane w formie drukowanej, powinny mieć formę trwale połączonych ze sobą kart o formacie A4 i trwale włączone do odpowiednich dokumentów. 4.11. Wszystkie opracowania zostaną opatrzone przez Wykonawcę na przedniej części okładki logo Unii Europejskiej oraz informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności - zgodnie z wytycznymi dotyczącymi działań informacyjno-promocyjnych dla projektów POIiŚ. Na płytach powinny zostać nadrukowane lub naklejone analogiczne informacje, jak na przedniej okładce opracowań w wersji papierowej. 4.12. Na wszelkich publikacjach i opracowaniach należy umieścić oświadczenie informujące o tym, że Unia Europejska nie ponosi odpowiedzialności za treść rozpowszechnianych materiałów zgodnie z informacją umieszczoną w powyżej wymienionych Wytycznych dotyczących działań informacyjno-promocyjnych..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek uzna się za spełniony w odniesieniu do Wykonawcy, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę, o wartości co najmniej 500 000 zł brutto, polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu polegającego na projektowaniu lub budowie systemu nadzoru nad transportem drogą wodną o szacowanej wartości realizacji projektu nie mniejszej niż 10 000 000 zł. brutto. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie potwierdzających go dokumentów.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował przy wykonywaniu zamówienia osobą zdolną do kierowania zespołem powołanym przez Wykonawcę do realizacji zamówienia oraz wyznaczoną do bezpośrednich kontaktów z Zamawiającym tj. Kierownikiem Zespołu - posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami badawczymi lub wdrożeniowymi. Wykonawca powinien udokumentować to poprzez podanie: imienia i nazwiska wskazywanej osoby, jej wykształcenia, doświadczenia i informacji o podstawie do dysponowania tą osobą. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie potwierdzających go dokumentów.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Odpowiednie pełnomocnictwa

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Termin realizacji - 30


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.szczecin.uzs.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, pok. nr 29..


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.04.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, pok. nr 29 A..


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - działanie 7.5 priorytet 7 Finansowanie w wysokosci 85 % przez Unię Europejską..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak


Numer ogłoszenia: 83710 - 2015; data zamieszczenia: 14.04.2015


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
82152 - 2015 data 13.04.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Żeglugi Śródlądowej, pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 43 40 279, 44 03 354, fax. 91 43 40 129.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    III.3.2).

  • W ogłoszeniu jest:
    Warunek uzna się za spełniony w odniesieniu do Wykonawcy, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę, o wartości co najmniej 500 000 zł brutto, polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu polegającego na projektowaniu lub budowie systemu nadzoru nad transportem drogą wodną o szacowanej wartości realizacji projektu nie mniejszej niż 10 000 000 zł. brutto. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie potwierdzających go dokumentów..

  • W ogłoszeniu powinno być:
    Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę, o wartości co najmniej 500 000 zł brutto, polegającą na opracowaniu dokumentacji (studium wykonalności, program funkcjonalno-użytkowy, specjalistyczne ekspertyzy w tym specyfikacje techniczne itp.) związanej z projektowaniem systemów transportu drogą wodną o szacowanej wartości realizacji projektu nie mniejszej niż 10 000 000 zł brutto. Warunek uzna się również za spełniony w odniesieniu do wykonawcy, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę, o wartości co najmniej 500 000 zł brutto, polegającą na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla projektu polegającego na projektowaniu lub budowie systemu nadzoru nad transportem drogą wodną o szacowanej wartości realizacji projektu nie mniejszej niż 10 000 000 zł. brutto. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie potwierdzających go dokumentów..

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4).

  • W ogłoszeniu jest:
    23.04.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, pok. nr 29 A...

  • W ogłoszeniu powinno być:
    24.04.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, pl. Stefana Batorego 4, pok. nr 29 A...


Szczecin: Studium Wykonalności dla Pełnego wdrożenia RIS.


Numer ogłoszenia: 147538 - 2015; data zamieszczenia: 18.06.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 82152 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Żeglugi Śródlądowej, pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 43 40 279, 44 03 354, faks 91 43 40 129.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Studium Wykonalności dla Pełnego wdrożenia RIS..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Informacje ogólne Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn: Opracowanie Studium Wykonalności Pełnego wdrożenia RIS Dolnej Odry, wchodzącej w skład II etapu budowy systemu informacji rzecznej RIS na Dolnej Odrze. W I etapie kompleksowego projektu, w ramach projektu Pilotażowe Wdrożenie RIS Dolnej Odry (projekt współfinansowany z funduszu TEN-T (nr 2010-PL-70206-P) na mocy Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 10.12.2012 r. nr C(2012)9020) wdrożono system na minimalnym, wymaganym przez Dyrektywę 2005/44/WE Parlamentu Europejskiej poziomie. 1.1. Etap I podzielony został na 3 zadania: 1.1.1. Opracowanie studium wykonalności oraz programu funkcjonalno-użytkowego pilotażowego wdrożenia RIS Dolnej Odry; 1.1.2. Pilotażowe wdrożenie RIS Dolnej Odry - w tym budowa Centrum RIS; 1.1.3. Weryfikacja realizacji pilotażu RIS Dolnej Odry. 1.2. W II etapie realizacji kompleksowego projektu opracowane będą niezbędne dokumenty do rozbudowy systemu RIS. Etap ten podzielono na 3 zadania: 1.2.1. Opracowanie Studium Wykonalności Pełnego Wdrożenia RIS 1.2.2. Opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego Pełnego Wdrożenia RIS; 1.2.3. Opracowanie pozostałej dokumentacji technicznej - w oparciu o wytyczne SW i PFU. Wyniki tych prac zostaną wykorzystane do realizacji projektu Pełne wdrożenia RIS Dolnej Odry, w perspektywie finansowej UE 2014-2020. Projekt pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry został wpisany na listę projektów śródlądowego transportu wodnego w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r. (z perspektywą do 2030r. ) (wersja z grudnia 2013r. - 6 miejsce wartość projektu 20 mln złotych). Rozpoczęcie III etapu wyznaczono na koniec II kwartału 2016 roku natomiast zakończenie i rozliczenie całego etapu zaplanowano na IV kwartał 2019 roku. 2. Wykonanie Studium Wykonalności 2.1. Studium Wykonalności musi zostać opracowane dla 3 wariantów: 2.1.1. Wariant pierwszy, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o odcinek rzeki od m. Ognica do m. Hohensaaten, tj. o 30 km co pozwoli na utworzenie jednolitego szlaku żeglownego o tych samych parametrach jakościowych świadczenia informacji rzecznej na trasie Szczecin - Berlin. Wariant ten powinien także zawierać propozycje rozszerzenia funkcjonalności systemu o usługi wynikające z obowiązujących i obecnie procedowanych przepisów krajowych i międzynarodowych jak i międzynarodowych standardów opracowywanych przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Ponadto w ramach opracowania należy zaproponować dostosowanie infrastruktury technicznej i biurowej oraz struktury zatrudnienia do nowego zakresu działania dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.1.2. Wariant drugi, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o cały dolny odcinek Odry, tj. od m. Kostrzyn do m. Ognica. Wariant ten musi zawierać szczegółową analizę stosowanych w Europie technologii i usług systemu RIS oraz uwzględniać obowiązujące i obecnie procedowane przepisy krajowe i międzynarodowe jak i międzynarodowe standardy opracowywane przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Analiza ta powinna zawierać oprócz opisu i funkcji także korzyści i koszty wdrożenia każdej z technologii/usługi. Ponadto należy opracować propozycje dostosowania infrastruktury technicznej i biurowej oraz struktury zatrudnienia do nowych zadań dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.1.3. Wariant trzeci, który zakładać będzie powiększenie obszaru objętego systemem RIS o cały odcinek graniczny rzeki Odry, od ujścia Nysy Łużyckiej, tj. do 542,4 km rzeki do m. Ognica. Wariant ten musi zawierać szczegółową analizę stosowanych w Europie technologii i usług systemu RIS oraz uwzględniać obowiązujące i obecnie procedowane przepisy krajowe i międzynarodowe jak i międzynarodowe standardy opracowywane przez międzynarodowo uznane grupy eksperckie. Analiza ta powinna zawierać oprócz opisu i funkcji zawierać także korzyści i koszty wdrożenia każdej z technologii/usługi oraz propozycje dostosowania infrastruktury technicznej i biurowej (w tym budowę nowej siedziby Centrum RIS) oraz struktury zatrudnienia do nowych zadań dla 8h, 16h i 24h (praca ciągła) trybu pracy Centrum RIS - z uwzględnieniem budowy siedziby Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. 2.2. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wymagać przeprowadzenia procesu inwentaryzacji i oceny istniejącego stanu infrastruktury i innych uwarunkowań na badanym obszarze istotnych z punktu realizacji projektu. Inwentaryzacja powinna obejmować między innymi: 2.2.1. Analizę wyników pilotażowego wdrożenia RIS Dolnej Odry oraz innych projektów zrealizowanych lub w trakcie realizacji przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie; 2.2.2. Analizę infrastruktury technicznej i biurowej oraz wyposażenia technicznego wykorzystywanego do świadczenia usług informacji rzecznej RIS (w tym: serwery, komputery, nadajniki AIS, oprogramowanie, systemy operacyjne, itp.) Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie oraz innych polskich i niemieckich instytucji publicznych; 2.2.3. Rekonesans terenowy w celu wykonania analizy nawigacyjnej obszaru oraz wytypowanie lokalizacji proponowanych do umiejscowienia komponentów infrastruktury RIS w ramach podsystemów transmisji danych (przewodowej oraz bezprzewodowej), sieci czujników hydro-meteo, monitoringu wizyjnego CCTV, korespondencji radiowej w paśmie VHF oraz za pośrednictwem systemu AIS; 2.2.4. Pozyskanie w imieniu Zamawiającego od podmiotów administracji publicznej gromadzących i udostępniających zasoby informacji przestrzennej w świetle Dyrektywy 2007/02/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 marca 2007 roku oraz Ustawy z dnia 4 marca 2010 o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz. U. Nr 76, poz 489 z późn. Zm.): 2.2.4.1. aktualnych danych do budowy numerycznego modelu terenu oraz pokrycia części lądowej; 2.2.4.2. innych niezbędnych danych topograficznych dla potrzeb analiz przestrzennych związanych z ustaleniem optymalnej lokalizacji elementów infrastruktury nawigacyjnej (radar, AIS, kamery, DGPS) w tym analizy widoczności dla poszczególnych sensorów; 2.2.4.3. aktualnych danych batymetrycznych na obszarze akwarium RIS w celu przeprowadzenie identyfikacji obszarów uciążliwych dla żeglugi oraz przeszkód nawigacyjnych; 2.2.4.4. aktualnych pomiarów geodezyjnych mostów i prześwitów pod mostami oraz pomiary pozostałej infrastruktury brzegowej istotnej z punktu widzenia bezpieczeństwa nawigacji. 2.2.5. Do podmiotów, o których mowa w punkcie XIV.2.2.4 zaliczyć należy m.in.: 2.2.5.1. Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej; 2.2.5.2. Urzędy Miast i Gmin; 2.2.5.3. Urzędy Morskie; 2.2.5.4. Krajowy i Regionalne Zarząd Gospodarki Wodnej; 2.2.5.5. Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej RP; 2.2.5.6. oraz wszystkie pozostałe podlegające w/w aktami prawnymi. 3. Wymagania odnośnie układu i zawartości opracowania 3.1. Streszczenie studium 3.1.1. Streszczenie nie powinno mieć więcej niż 10 stron, musi być przedstawione także w języku angielskim. 3.1.2. W streszczeniu musi się znaleźć skrótowy przegląd kluczowych informacji o projekcie tj.: tytuł, lokalizacja, planowany okres realizacji oraz streszczenie najważniejszych aspektów dotyczących wykonalności technicznej, finansowo-ekonomicznej, instytucjonalnej oraz prawnej projektu). 3.1.3. Jednym z elementów zawartych w streszczeniu musi być krótki opis oddziaływania projektu na środowisko naturalne. 3.2. Definicja projektu 3.2.1. Tytuł projektu i przedmiot studium - Pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry. Opis przedmiotu studium powinien także zawierać cel jego opracowania oraz krótki opis zakresu inwestycji. 3.2.2. Lokalizacja oraz planowany obszar oddziaływania projektu - W ramach Studium Wykonalności Wykonawca musi przeprowadzić analizę stanu obecnego implementacji usług informacji rzecznej, uwzględniającą efekty pilotażowego wdrożenia oraz obecne i planowane przez stronę niemiecką wdrożenie systemu informacji rzecznej RIS na drogach wodnych bezpośrednio lub pośrednio połączonych z odcinkiem objętym niniejszym opracowaniem. Należy dokonać charakterystyki lokalizacji projektu, dołączyć niezbędne mapy i zdjęcia. Należy uwzględnić specyfikę dla projektu rozległego obszarowo i właściwie określić planowany obszar oddziaływania projektu. 3.2.3. Analiza otoczenia społeczno-gospodarczego projektu - Analiza otoczenia gospodarczego powinna uwzględniać opisy polskich, niemieckich oraz międzynarodowych instytucji i podmiotów związanych z żeglugą śródlądową oraz uwarunkowania związane z potencjałem obszaru, na terenie którego będzie realizowany projekt. Analiza powinna dotyczyć zarówno polskich jak i niemieckich oraz międzynarodowych instytucji i podmiotów. 3.2.4. Powiązania projektu z dokumentami strategicznymi - Należy wykazać powiązanie projektu z dokumentami strategicznymi (w tym: europejskimi, rządowymi i regionalnymi). W celu prawidłowego zidentyfikowania obszaru oddziaływania należy rozpatrywać przedmiotową inwestycję na tle określonych w dokumentach strategicznych celów. Niespójność zakresu lub tematyki projektu może bowiem skutkować błędnymi motywami realizacji przedsięwzięcia prowadząc do negatywnych wniosków o wykonalności projektu. 3.2.5. Komplementarność projektu - w zestawieniu z innymi działaniami lub projektami; 3.2.6. Kontekst realizacji - Należy wykazać szerszy kontekst realizacji projektu poprzez opis innych działań lub projektów powiązanych z niniejszym przedsięwzięciem. 3.3. Opis stanu aktualnego (przed realizacją projektu) - Elementem wyjściowym do opisu stanu istniejącego będą prace obejmujące proces inwentaryzacji i ocenę istniejącego stanu infrastruktury, wyposażenia technicznego (w tym oprogramowania) i innych uwarunkowań na badanym obszarze, istotnych z punktu realizacji niniejszego projektu. Opis stanu istniejącego powinien koncentrować się na opisie wszystkich istotnych z punktu widzenia projektu elementów, które mogą być wykorzystane w projekcie oraz tych, na które projekt będzie miał wpływ. Minimalny zakres informacji dla opisu stanu istniejącego powinien zawierać: 3.3.1. Opis wszystkich istotnych elementów wchodzących w skład projektu; 3.3.2. Opis parametrów technicznych zastosowanych urządzeń; 3.3.3. Opis funkcjonalny poszczególnych komponentów infrastruktury; 3.3.4. Opis niedogodności i problemów zaobserwowanych przez użytkowników na etapie wdrożenia pilotazowego. 3.4. Analiza popytu oraz analizy ruchowe - Wykonawca ma za zadanie zdefiniowanie obszaru objętego projektem oraz przeprowadzenie analizy zapotrzebowania na rezultaty projektu, m.in. poprzez ocenę potrzeby wynikających z przewidywanego wzrostu ruchu w transporcie wodnym śródlądowym zwłaszcza w zakresie przewozu towarów. Należy uwzględnić także nowe standardy bezpieczeństwa wynikające z uregulowań prawnych (szczególnie dla przewozu towarów niebezpiecznych) oraz wprowadzenie nowych technologii w żegludze śródlądowej. 3.5. Opis potrzeby realizacji projektu - Punktem wyjścia do opisu potrzeby realizacji projektu będą informacje zawarte w opisie stanu istniejącego i dokonanej analizie popytu. Opis potrzeby realizacji projektu powinien zawierać analizę problemów i potrzeb, które dotykają interesariuszy projektu (w tym celu potrzebna jest ich identyfikacja). Ponadto należy wykazać powiązania pomiędzy wskazanymi problemami, a przedstawionym wcześniej opisem otoczenia projektu. Kolejnym etapem powinna być selekcja problemów i wybór tych, które projekt może rozwiązać lub przyczynić się do ich rozwiązania. Tak przeprowadzona analiza powinna prowadzić do utworzenia drzewa problemów, które będzie graficzną ilustracją problemów wynikających ze stanu istniejącego (przed realizacją projektu). Po sporządzeniu drzewa problemów należy przeprowadzić analizę problemów określając skąd wynika potrzeba realizacji projektu, okres istnienia potrzeby realizacji projektu, wyjaśnienie dlaczego do tej pory nie zaspokojono potrzeby realizacji projektu wraz ze wskazaniem czy projektu zaspokoi w pełni wszystkie potrzeby, na jaki okres, w jakim zakresie oraz uzasadnienie wyboru właśnie takiego zakresu projektu. 3.6. Możliwości integracji z innymi systemami - W tej części opracowania należy przedstawić: 3.6.1. analizę możliwość integracji RIS z morskimi systemami nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi (VTS itp.); 3.6.2. analizę zakresu w współpracy ze stroną Niemiecką w zakresie integracji RIS Dolnej Odry z rozbudowywanym niemieckim systemem RIS; 3.6.3. analizę zakresu współpracy z partnerami międzynarodowymi, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki międzynarodowej wymiany danych. 3.7. Opis celów Pełnego wdrożenia RIS Dolnej Odry (w tym wskaźniki projektu) - W tej części opracowania należy przełożyć potrzeby i problemy określone powyżej na cele projektu i przygotować drzewo celów. Cele muszą być opisem przyszłego stanu rzeczy, który zaistnieje po zakończeniu prac. Cele powinny być określone zgodnie z zasadą SMART. Cele należy rozdzielić na: nadrzędne (ogólne) oraz bezpośrednie (szczegółowe). Będzie to pomocne przy opracowaniu matrycy logicznej projektu. 3.8. Wykonalność techniczna - Opracowanie obejmuje ocenę wykonalności technicznej 3 wariantów technicznych wdrożenia, zgodnie z opisem w punkcie XIV.2. 3.8.1. Analiza wariantów projektu - w analizie wariantów należy zastosować obligatoryjnie analizę DGC (dynamicznego kosztu jednostkowego). Dodatkowo należy zastosować analizę wielokryterialną. Analiza wariantów powinna uwzględniać koszty i korzyści związane z: poprawą efektywności wykorzystania istniejącej infrastruktury, redukcją liczby wypadków, oszczędnością czasu podróży/transportu towarów, zmniejszeniem kosztów eksploatacji jednostkowych (jako wyniku zwiększonej średniej prędkości przepływu, zwiększenia częstotliwości ruchu statków itp.), zmniejszeniem negatywnego wpływu na środowisko (m.in. poprzez redukcję spalin, skuteczniejszą kontrolę przewozu materiałów niebezpiecznych, zmniejszenie ilości wypadków itp.). 3.8.2. Koncepcja techniczno-technologiczna w tym założenia do programu funkcjonalno-użytkowego - należy dokonać szczegółowego opisu wariantów wdrożenia RIS Dolnej Odry charakteryzując proponowane technologie, elementy i parametry techniczne inwestycji. Opis koncepcji techniczno-technologicznej powinien wykazać czy zaproponowane rozwiązania techniczno-technologiczne cechuje nowatorstwo w skali europejskiej/krajowej, czy zaproponowane rozwiązania promują najlepsze oraz sprawdzone technologie. Ponadto należy dokonać analizy pod kątem spełnienia obowiązujących europejskich i polskich norm i przepisów ochrony środowiska oraz wpływ zaproponowanych rozwiązań na zmniejszenie zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz zdrowia ludzkiego. Zakres rozważań powinien obejmować m.in.: 3.8.2.1. Założenia dla projektu budowlanego budynku Centrum RIS/Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie lub projektu przebudowy pomieszczeń biurowych na potrzeby UŻS w Szczecinie; 3.8.2.2. Zakres rozbudowy/modernizacji oprogramowania usług rzecznych RIS wraz z infrastrukturą teleinformatyczną Centrum RIS; 3.8.2.3. Zakres rozbudowy/modernizacji sieci transmisji danych - w tym zapewnienie redundancji połączeń dla lokalizacji objętych Pilotażowym Wdrożeniem RIS Dolnej Odry; 3.8.2.4. Zakres rozbudowy/modernizacji sytemu łączności VHF oraz AIS; 3.8.2.5. Zakres rozbudowy/modernizacji systemu monitoringu CCTV; 3.8.2.6. Zakres rozbudowy/modernizacji sieci czujników hydro-meteo; 3.8.2.7. Zakres rozbudowy/modernizacji nadzoru radarowego. 3.8.3. Analiza kosztów i korzyści - dla każdego wariantu należy dokonać analizy kosztów (szacowana wycena przedsięwzięcia) i korzyści projektu zgodnie z obowiązującymi polskimi i europejskimi przepisami prawnymi oraz obowiązującymi rekomendacjami dla projektów współfinansowanych ze środków UE. Analiza musi być wykonana zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej zawartymi między innymi w Przewodniku do Analizy Kosztów i Korzyści projektów inwestycyjnych. 3.9. Realizacja projektu 3.9.1. Nakłady inwestycyjne - Należy oszacować wysokość nakładów inwestycyjnych oraz odtworzeniowych oraz określić inne elementy składowe procesu inwestycyjnego (niezbędne pozwolenia, przeprowadzenie procedur przetargowych, wykonanie robót/dostaw i usług oraz ich końcowy odbiór oraz rozliczenie zadania inwestycyjnego). 3.9.2. Planowany harmonogram - Harmonogram wariantów wdrożenia RIS Dolnej Odry powinien być wykonany w układzie miesięcznym. Musi zawierać wszystkie składowe procesu inwestycyjnego. Przyjęte w harmonogramie terminy muszą uwzględniać potencjalne czynniki ryzyka. Harmonogram należy przedstawić w formie wykresu Gantta, należy także przedstawić ścieżkę krytyczną projektu. 3.10. Stan po realizacji projektu 3.10.1. Opis - należy opisać zmiany jakie zajdą na obszarze oddziaływania projektu wskazując między innymi funkcjonalność zaproponowanych do zastosowania rozwiązań technicznych. Należy wykazać co zmieni się w infrastrukturze z punktu widzenia jej użytkowników (np. wzrost prędkości statków, czas podróży/przewozu towarów, wzrost częstotliwości ruchu statków, zmniejszenie kosztów jednostkowych, zmniejszenie obciążenia ruchem transportu kołowego, wzrost bezpieczeństwa ruchu). 3.10.2. Trwałość technologiczna - należy opisać jak wybrane rozwiązanie przełożą się na jakość i trwałość zrealizowanego projektu. Ponadto należy dokonać oceny zaproponowanego rozwiązania pod kątem zapewnienia trwałości rezultatów projektu biorąc pod uwagę ekonomiczne starzenie się urządzeń i oprogramowania. Wykonawca powinien udowodnić, że zaproponowana technologia ma charakter przyszłościowy, a jednocześnie jest znana i sprawdzona. 3.10.3. Matryca logiczna projektu - na zakończenie opracowywania wykonalności techniczno-technologicznej należy przygotować matrycę logiczną projektu podsumowującą całą logikę przedsięwzięcia. 3.11. Wykonalność finansowo-ekonomiczna 3.11.1. Analiza finansowa musi przede wszystkim uwzględniać przepisy ustawy o finansach publicznych a w szczególności brać pod uwagę to, że wydatki publiczne mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych w ustawie budżetowej oraz planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych; 3.11.2. Jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków; 3.11.3. Wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. Sposób oraz harmonogram planowanych wydatków musi umożliwiać rozliczenie zadań w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3.11.4. Analiza wykonalności finansowo-ekonomicznej powinna zawierać się w 25-letnim okresie referencyjnym. Jeśli okres gospodarczego życia projektu wykracza poza ten okres należy zastosować wartość rezydualną; 3.11.5. Analiza powinna dokonana z punktu widzenia rezultatów projektu. Musi uwzględniać wartość pieniądza w czasie (zaleca się zastosowanie 5% stopy dyskontowej dla analizy finansowej i 5,5% dla analizy ekonomicznej); 3.11.6. Analiza musi być sporządzona w cenach stałych; 3.11.7. Analiza ekonomiczna musi być skorygowana o efekty zewnętrzne oraz korekty fiskalne; 3.11.8. Analiza wrażliwości ma na celu wskazanie krytycznych zmiennych projektu. Sugeruje się uznanie za krytyczne te zmienne, w których zmiana wysokości 1% (ujemna lub dodatnia) powoduje odpowiednią zmianę wartości bazowej NPV/ENPV o 5%. Możliwe jest jednak zastosowanie innych kryteriów; 3.11.9. W przypadku analizy ryzyka stosowanie 25-letniego okresu referencyjnego nie jest wymagane (zaleca się aby ta część analizy obejmowała okres realizacji projektu oraz 5 lat eksploatacji). 3.12. Analiza finansowa - Opracowanie musi zawierać: 3.12.1. Założenia do analizy finansowej; 3.12.2. Nakłady inwestycyjne na realizację projektu dla poszczególnych wariantów; 3.12.3. Źródła finansowania projektu; 3.12.4. Ocena możliwości finansowych inwestora; 3.12.5. Przychody ze sprzedaży; 3.12.6. Prognoza kosztów eksploatacyjnych inwestora; 3.12.7. Rachunek zysków i strat dla projektu; 3.12.8. Rachunek przepływów pieniężnych; 3.12.9. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy; 3.12.10. Źródła pokrycia deficytu; 3.12.11. Wskaźniki finansowe (FNPC/C i FRR/C oraz FNPV/K i FRR/K); 3.12.12. Trwałość finansowa projektu. 3.13. Analiza ekonomiczna - Opracowanie musi zawierać: 3.13.1. Założenia do analizy ekonomicznej; 3.13.2. Analiza korzyści społeczno-ekonomicznych; 3.13.3. Analiza kosztów społeczno-ekonomicznych; 3.13.4. Wskaźniki ekonomiczne (ENPV i ERR oraz B/C). 3.14. Analiza wrażliwości i ryzyka - Opracowanie musi zawierać: 3.14.1. Analiza wrażliwości dla wskaźników finansowych; 3.14.2. Analiza wrażliwości dla wskaźników społeczno-ekonomicznych; 3.14.3. Analiza ryzyka. 3.15. Analiza oddziaływania na środowisko - Analiza powinna zostać przygotowana na podstawie obowiązujących przepisami prawa UE i polskiego. Należy mieć na uwadze fakt, że niniejszy projekt jest rozległy obszarowo o punktowym oddziaływaniu na środowisko (stacje radarowe, urządzenia radiowe VHF i inne urządzenia). Analiza musi zawierać: 3.15.1. Wpływ projektu na środowisko regionu; 3.15.2. Wpływ na siedliska i gatunki zamieszkujące tereny Natura 2000; 3.15.3. Kluczowe koszty i zabezpieczenia środowiska; 3.15.4. Informacje dotyczące uzgodnień i decyzji administracyjnych niezbędnych do pozyskiwania w trakcje realizacji projektu; 3.15.5. Wytyczne do opracowania raportów Oceny Oddziaływania na Środowiska - jeśli zakres realizacji inwestycji wskazuje na taką konieczność; 3.15.6. Wykazanie zakresu ewentualnych decyzji środowiskowych warunkujących zgodę na realizację przedsięwzięcia. 3.16. Podsumowanie - Na zakończenie należy przedstawić podsumowanie analizowanych wariantów oraz wskazać wariant realizacji rekomendowany jako optymalny. Konieczne jest szczegółowe uzasadnienie dokonanego wyboru, w tym określenie, jakie korzyści wymierne i nie wymierne mogą zostać osiągnięte dzięki realizacji projektu. 4. Sposób realizacji Zamówienia 4.1. Wykonawca zobowiązuje się do powołania Zespołu Projektowego zgodnie z punktem SIWZ zdolnego do realizacji Zlecenia. 4.2. W trackie realizacji Wykonawca potwierdza gotowość do uczestnictwa w spotkaniach roboczych w trakcie których będzie Kierownik Zespołu będzie zdawał relację z postępów prac oraz konsultował z przedstawicielami Zamawiającego szczegóły przygotowywanych opracowań. 4.3. W razie konieczności, na wniosek lub po konsultacji z Zamawiającym, Wykonawca zapewni możliwość uczestnictwa w spotkaniu wskazanym członkom Zespołu Projektowego lub ekspertom współpracującym z Wykonawcom w zakresie realizacji Zamówienia. 4.4. Wstępnie zakłada się spotkania robocze w cyklach dwutygodniowych w siedzibie Zamawiającego. 4.5. Ewentualne koszty dojazdów i zakwaterowania uczestników spotkań roboczych każda ze stron Umowy pokrywa we własnym zakresie. 4.6. Szczegółowy harmonogram spotkań zostanie ustalony z Zamawiającym w dniu podpisania umowy. 4.7. Wykonawca zobowiązuje się bez zbędnej zwłoki stosować do zgłaszanych przez Zamawiającego uwag merytorycznych oraz dotyczących stylistyki lub układu wytwarzanych dokumentów - nie stosowanie się do zastrzeżeń Zamawiającego może skutkować odmową odbioru przedmiotu Zamówienia z zastosowaniem konsekwencji wynikających z nie dochowania terminu realizacji Umowy. 4.8. Opracowania stanowiące produkt końcowy Zamówienia Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w formie drukowanej w liczbie 3 egzemplarzy i w wersji elektronicznej (3 szt.), na nośniku elektronicznym umożliwiającym kopiowanie, muszą być sporządzone w języku polskim, z wyłączeniem streszczenia, które należy przedstawić także w języku angielskim oraz dostarczone do siedziby Zamawiającego. 4.9. Wersje elektroniczne dokumentów muszą być sporządzone zarówno w wersji bez możliwości edycji jak i w wersji umożliwiającej ich edycję. 4.10. Poszczególne dokumenty lub ich części, tworzące odrębną całość, wykonywane w formie drukowanej, powinny mieć formę trwale połączonych ze sobą kart o formacie A4 i trwale włączone do odpowiednich dokumentów. 4.11. Wszystkie opracowania zostaną opatrzone przez Wykonawcę na przedniej części okładki logo Unii Europejskiej oraz informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności - zgodnie z wytycznymi dotyczącymi działań informacyjno-promocyjnych dla projektów POIiŚ. Na płytach powinny zostać nadrukowane lub naklejone analogiczne informacje, jak na przedniej okładce opracowań w wersji papierowej. 4.12. Na wszelkich publikacjach i opracowaniach należy umieścić oświadczenie informujące o tym, że Unia Europejska nie ponosi odpowiedzialności za treść rozpowszechnianych materiałów zgodnie z informacją umieszczoną w powyżej wymienionych Wytycznych dotyczących działań informacyjno-promocyjnych...


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko - działanie 7.5 priorytet 7 Finansowanie w wysokosci 85 % przez Unię Europejską..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.05.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Grontmij Polska Sp. z o. o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 410772,36 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    241080,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    241080,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    598859,00


  • Waluta:
    PLN.