zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: zm@goap.org.pl
tel: 61 646 74 00
fax: 61 646 74 01
Dane postępowania
ID postępowania: 12974620130
Data publikacji zamówienia: 2013-04-03
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.goap.poznan.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k.
Warszawa
424 350,00
0,32
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-04-12
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791110005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
424 350,00 zł
Minimalna złożona oferta:
424 350,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
424 350,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
424 350,00 zł


Poznań: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.


Numer ogłoszenia: 129746 - 2013; data zamieszczenia: 03.04.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 646 74 00, faks 61 646 74 01 , strona internetowa www.goap.poznan.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Stosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w mieniu publicznym; - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione. Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku. Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów. Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na: - z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów), - możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców, - rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów, - znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r., - znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami, Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k, ul. Paderewskiego 7, 61-770 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Poznań: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe


Numer ogłoszenia: 144722 - 2013; data zamieszczenia: 12.04.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 129746 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 646 74 00, faks 61 646 74 01.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.04.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k., ul. Polna 11, Warszawa, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 345000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    424350,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    424350,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    424350,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Stosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku II do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w mieniu publicznym; - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione. Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku. Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów. Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na: - z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów), - możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców, - rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów, - znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r., - znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami, Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br.