Informacje o przetargu
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Adres: | ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zm@goap.org.pl tel: 61 646 74 00 fax: 61 646 74 01 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 12974620130 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2013-04-03 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.goap.poznan.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe | WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k. Warszawa | 424 350,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-04-12 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 424 350,00 zł Minimalna złożona oferta: 424 350,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 424 350,00 zł Maksymalna złożona oferta: 424 350,00 zł | |
Poznań: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.
Numer ogłoszenia: 129746 - 2013; data zamieszczenia: 03.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 646 74 00, faks 61 646 74 01 , strona internetowa www.goap.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuStosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w mieniu publicznym; - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione. Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku. Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów. Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na: - z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów), - możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców, - rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów, - znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r., - znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami, Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k, ul. Paderewskiego 7, 61-770 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
Poznań: Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe
Numer ogłoszenia: 144722 - 2013; data zamieszczenia: 12.04.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 129746 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Międzygminny "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej", ul. św. Michała 43, 61-119 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 646 74 00, faks 61 646 74 01.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest doradztwo prawne oraz zastępstwo procesowe przy organizacji przetargu na odbiór odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.04.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr sp. k., ul. Polna 11, Warszawa, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 345000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
424350,00
Oferta z najniższą ceną:
424350,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
424350,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Stosownie do treści art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. zwaną dalej ustawą PZP, Zamawiający udzielając zamówienia publicznego na usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w załączniku II do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68), może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż te, które wskazane zostały w art. 67 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: - naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; - naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; - poniesieniem straty w mieniu publicznym; - uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Możliwość skorzystania przez Zamawiającego z uprawnień jakie przyznaje art. 5 ust. 1a ustawy PZP, została zatem uzależniona od zaistnienia szczególnych przesłanek powodujących, iż skorzystanie z trybów zapewniających konkurencyjność byłoby z jakichś względów mniej korzystne od udzielenia zamówienia w trybie szczególnym bądź w niektórych przypadkach utrudnione. Główna przesłanką dla wyboru zamówienia z wolnej ręki dla ww. zlecenia są względy celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Celem przedmiotowego zamówienia jest otrzymanie przez Związek Międzygminny jednolitych rekomendacji odnośnie ostatecznych zapisów umowy a także SIWZ, które najlepiej zabezpieczą interesy Związku a co za tym idzie mieszkańców. Zasadne jest zatem aby rekomendacje te wynikały ze wszystkich spotkań i rozmów przeprowadzonych w dotychczasowych turach uzgadniania SIWZ. Środki przeznaczone na to zadanie zostaną wydane najbardziej efektywnie jeżeli jego wykonanie zostanie powierzone zespołowi doradców prawnych dotychczas prowadzących uzgodnienia i opracowanie SIWZ oraz umowy na zlecenie Związku. Doradcy prawni kancelarii Wierciński, Kwieciński Behr sp. k. od początku postępowania brali udział w przygotowaniu procedury przetargowej na wybór wykonawców odbierających i transportujących odpady od mieszkańców z terenu Związku. Działania te prowadzili w ramach udzielonego zlecenia. W związku z licznymi zmianami w przedmiocie zamówienia oraz sposobie realizacji istnieje pilna potrzeba doprecyzowania zapisów SIWZ i wszczęcia postępowania przetargowego na odbiór odpadów. Powierzenie przygotowania ostatecznych zapisów umowy i SIWZ pozwoli na sfinalizowanie prac i wszczęcie postępowania przez tą samą grupę doradców. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia innym podmiotom lub zastosowania innego trybu udzielenia zamówienia niż zamówienie z wolnej ręki, niemożliwe byłoby przekazanie innym podmiotom posiadanej przez dotychczasowych doradców wiedzy unikatowej - pozyskanej podczas trzech miesięcy pracy. Kończąc prace związane z przygotowaniem postępowania doradcy będą mieli szansę, wziąć odpowiedzialność za przygotowany SIWZ i reprezentować Zamawiającego w ewentualnych sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą, co jest bardzo ważne dla Związku. Kontynuowanie współpracy pozwoli, więc na szybkie rozwiązywanie zaistniałych problemów prawnych, bazując na dotychczas zdobytym przez Wykonawcę doświadczeniu i wiedzy, co w sposób oczywisty pozwoli zaoszczędzić czas potrzebny na rozwiązywanie zaistniałych zagadnień oraz zapewni ciągłość zadań będących w toku ich załatwiania. Konieczność wdrożenia potencjalnego nowego Wykonawcy w rozpatrywane przez Zamawiającego zagadnienia, prowadziłoby jedynie do spowolnienia wykonywanych usług prawniczych, obniżenia ich, jakości, a jednocześnie niepotrzebnie angażowałoby pracowników Zamawiającego uniemożliwiając rozstrzygnięcie postępowania na odbiór odpadów przed 1 lipca. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa prawnego w wielu przypadkach znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Reasumując udzielając zamówienia w trybie konkurencyjnym narażamy się na: - z uwagi na zaawansowanie prac nad przygotowaniem postępowania nie pozyskanie doradców z wiedza taką jak dotychczasowi (wiedza pozyskana podczas licznych spotkań i analiz przygotowanych dokumentów), - możliwość zaprzepaszczenia know-how dotychczasowych doradców, - rozmycie odpowiedzialności za opracowanie końcowych dokumentów, - znaczne wydłużenie procedury przygotowania postępowania na odbiór odpadów z nieruchomości (konieczność wdrożenia nowych doradców w zakres zadania oraz konieczność pozyskania niezbędnej wiedzy dot. postępowania), co oznacza nie dotrzymanie terminu 1 lipca 2013 r., - znacznie większe koszty z uwagi na koszty spotkań, koszt dłuższej pracy doradców niezbędny na zapoznanie się z dotychczasowymi materiałami, Ww. zagrożenia wskazują, że zlecając z wolnej ręki dotychczasowym doradcom zadanie pomocy prawnej dla Związku w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbiór odpadów będzie jak najbardziej celowym, oszczędnym i efektywnym wydatkowaniem środków budżetowych, a dodatkowym efektem będzie możliwość świadczenia usług dla mieszkańców od 1 lipca br.