Informacje o przetargu
PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE
Opis przedmiotu przetargu: Zakres zamówienia obejmuje prowadzenie obsługi prawnej postępowania wszczętego w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101) dot. zaprojektowania i wybudowania obiektu pn.: Centralny Park Rekreacji, Balneologii, Turystyki i Wypoczynku TERMY GOSTYNIŃSKIE, w szczególności: - sporządzanie i opiniowanie umów Gminy Miasta Gostynina, - udział i doradztwo w negocjacjach umów dot. inwestycji, - reprezentowanie Gminy Miasta Gostynina wobec kontrahentów, urzędów i osób trzecich, - sporządzanie projektów pism, informacji i opinii prawnych.
Zamawiający:
Gmina Miasta Gostynina
Adres: | ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@gostynin.pl tel: 242 360 737 fax: 242 360 712 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 11271520100 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2010-05-07 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gostynin.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE. | Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Rodziewicz Zwara i Partnerzy Sopot | 183 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-07-19 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 183 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 183 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 183 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 183 000,00 zł | |
Gostynin: PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE
Numer ogłoszenia: 112715 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712 , strona internetowa www.gostynin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres zamówienia obejmuje prowadzenie obsługi prawnej postępowania wszczętego w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101) dot. zaprojektowania i wybudowania obiektu pn.: Centralny Park Rekreacji, Balneologii, Turystyki i Wypoczynku TERMY GOSTYNIŃSKIE, w szczególności: - sporządzanie i opiniowanie umów Gminy Miasta Gostynina, - udział i doradztwo w negocjacjach umów dot. inwestycji, - reprezentowanie Gminy Miasta Gostynina wobec kontrahentów, urzędów i osób trzecich, - sporządzanie projektów pism, informacji i opinii prawnych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPrzedmiotem niniejszego postępowania jest obsługa prawna inwestycji Termy Gostynińskie prowadzonej w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101). Dotychczasowa obsługa prawna przedmiotowego postępowania prowadzona była w oparciu o umowę nr ZP.3240/32/09, zawartą pomiędzy Gminą Miasta Gostynin a Kancelarią Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Rodziewicz Zwara i Partnerzy. W związku z zakończeniem tejże umowy z uwagi na wyczerpanie przewidzianych w umowie środków, a jednocześnie trwającym postępowaniem koncesyjnym, niezbędne jest zawarcie kolejnej umowy w przedmiocie obsługi prawnej wskazanej powyżej inwestycji w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawą do zastosowania tego trybu jest art. 5 ust.1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007 r. Nr 223, poz. 1655, zwanej dalej PZP), w brzmieniu obowiązującym od 29 stycznia 2010 roku. Zgodnie z nim w przypadku udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe (m.in. usługi prawnicze) zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli zachodzi uzasadniony przypadek, w szczególności, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: a. naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; b. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; c. poniesieniem straty w mieniu publicznym; d. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wskazany powyżej przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, mimo nie wystąpienia przesłanek określonych w art. 67 PZP, gdy mamy do czynienia z uzasadnionym przypadkiem. W przedmiotowej sprawie zachodzi uzasadniony przypadek dający możliwość zawarcia kolejnej umowy w przedmiocie obsługi prawnej inwestycji Termy Gostynińskie w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a PZP. Konieczność rozwiązania dotychczasowej umowy nastąpiła z przyczyn, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności. Wykonująca obsługę prawną Kancelaria posiada niezbędną wiedzę w obsłudze podmiotów samorządowych oraz w zakresie stosowania ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia w celu wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną inwestycji spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwi terminową realizację inwestycji. Zastosowanie trybów przetargowych znaczenie wydłuży procedurę zawarcia umowy, nawet po zastosowaniu uproszczeń przewidzianych w art. 5 ust.1 PZP. Pozostałe tryby także wymagają czasu, a ponadto generują koszta związane z ogłoszeniem o zamówieniu, prowadzeniem negocjacji lub dialogu z wykonawcami, itp. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na zaoszczędzenie wydatków, a także czasu, który odgrywa istotną rolę przy tego rodzaju inwestycjach, a przede wszystkim pozwoli na bieżące kontynuowanie trwającej cały czas procedury. Istotnym jest fakt, że gdyby nie doszło do wyczerpania środków przewidzianych w umowie na obsługę prawną inwestycji to dotychczasowa umowa nie zostałaby rozwiązana. Wybór wykonawcy przy zastosowaniu innego trybu, niż zamówienie z wolnej ręki może spowodować nieterminową realizację inwestycji. Tego rodzaju inwestycja nie może być prowadzona bez obsługi prawnej, a brak wykonawcy w tym zakresie nawet przez krótki czas może spowodować znaczne opóźnienia, powodujące, iż termin zakończenia przedsięwzięcia w sposób znaczny przesunie się w czasie. Przedmiotem dotychczasowej umowy było m. in. sporządzanie projektów pism, opinii prawnych, ekspertyz, umów dotyczących inwestycji. Są to czynności niezbędne w ramach procesu inwestycyjnego. Wybór innego trybu lub innego wykonawcy jeszcze bardziej opóźni cała inwestycję. Kancelaria, zajmując się dotychczas obsługą prawną inwestycji, zapoznała się z jej specyfiką, wie jakie czynności powinny być przeprowadzone. Jej wybór nie wymagałby kosztownego i czasochłonnego procesu wdrażania w realizowaną inwestycję. W przypadku wyboru innego wykonawcy zaistnieje konieczność zapoznania go z dotychczas podjętymi działaniami, wprowadzenia go w skomplikowaną procedurę inwestycyjną, co nie wpłynie korzystnie na terminowość realizacji inwestycji oraz spowoduje generowanie nowych kosztów. Ponadto, zasada efektywnego i celowego dokonywania wydatków przemawia za wyborem trybu zamówienia z wolnej ręki i powierzeniem dalszej obsługi prawnej inwestycji dotychczasowemu wykonawcy. Nie ma żadnej wątpliwości, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki doprowadzi do niecelowości poniesionych w tym zakresie wydatków. Będę one wówczas dokonane w sposób nieoszczędny, niezgodny z zasadami, jakimi powinny się kierować podmioty wydatkując środki publiczne. Istotnym jest, iż znaczna część środków na realizację inwestycji pochodzi z dotacji. W przypadku niezrealizowania inwestycji w terminie, co może nastąpić w przypadku wyboru innego trybu, niż zamówienie z wolnej ręki Gmina Miasta Gostynin może narazić się na koniczność zwrotu środków uzyskanych w wyniku dotacji. Warunkiem bezzwrotności dotacji jest bowiem terminowa realizacja zadań, na poczet których została ona przyznana. Ponadto, środki przekazane w drodze dotacji muszą być wydatkowane w sposób oszczędny, celowy i efektywny. Wybór innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki lub wybór innego wykonawcy mogą doprowadzić do naruszenia tych zasad, co także kreuje obowiązek zwrotu dotacji. Podkreślić należy, iż dotychczasowa umowa została zawarta w trybie zamówienia z wolnej ręki, na gruncie poprzednio obowiązującego przepisu art. 5 PZP. Zamawiający wybrał Kancelarię do obsługi prawnej przedsięwzięcia, kierując się przede wszystkim doświadczeniem i kwalifikacjami zespołu prawników w tym zakresie, a także oszczędnościami w wydatkach, z czym wiąże się ten tryb. Obecnie zamawiający powinien brać pod uwagę te same okoliczności co wówczas, a ponadto zadbać o terminową realizację inwestycji i przestrzeganie zasad efektywności i oszczędności dokonywanych wydatków, co jest możliwe przez wybór Kancelarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na co pozwala przepis art. 5 ust. 1a PZP.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Rodziewicz Zwara i Partnerzy, ul. Armii Krajowej 116, 81-824 Sopot, kraj/woj. pomorskie.
Gostynin: PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE.
Numer ogłoszenia: 192165 - 2010; data zamieszczenia: 19.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 112715 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PROWADZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ INWESTYCJI TERMY GOSTYNIŃSKIE..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakres zamówienia obejmuje prowadzenie obsługi prawnej postępowania wszczętego w trybie ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. Nr 19, poz. 101) dot. zaprojektowania i wybudowania obiektu pn.: Centralny Park Rekreacji, Balneologii, Turystyki i Wypoczynku TERMY GOSTYNIŃSKIE, w szczególności: - sporządzanie i opiniowanie umów Gminy Miasta Gostynina, - udział i doradztwo w negocjacjach umów dot. inwestycji, - reprezentowanie Gminy Miasta Gostynina wobec kontrahentów, urzędów i osób trzecich, - sporządzanie projektów pism, informacji i opinii prawnych...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.07.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Rodziewicz Zwara i Partnerzy, ul. Armii Krajowej 116, 81-824 Sopot, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 150000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
183000,00
Oferta z najniższą ceną:
183000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
183000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze polegające na obsłudze prawnej postępowania w sprawie koncesji na zaprojektowanie i wybudowanie Centralnego Parku Rekreacji, Balneologii, Turystyki i Wypoczynku TERMY GOSTYNIŃSKIE. Dotychczasowa obsługa prawna przedmiotowego postępowania prowadzona była w oparciu o umowę nr ZP.3240/32/09, zawartą pomiędzy Gminą Miasta Gostynin a Kancelarią Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Rodziewicz Zwara i Partnerzy. W związku z zakończeniem tejże umowy z uwagi na wyczerpanie przewidzianych w umowie środków, a jednocześnie trwającym postępowaniem koncesyjnym, niezbędne jest zawarcie kolejnej umowy w przedmiocie obsługi prawnej wskazanej powyżej inwestycji w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podstawą do zastosowania tego trybu jest art. 5 ust.1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007 r. Nr 223, poz. 1655, zwanej dalej PZP), w brzmieniu obowiązującym od 29 stycznia 2010 roku. Zgodnie z nim w przypadku udzielania zamówień na usługi niepriorytetowe (m.in. usługi prawnicze) zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli zachodzi uzasadniony przypadek, w szczególności, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: a. naruszeniem zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; b. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; c. poniesieniem straty w mieniu publicznym; d. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wskazany powyżej przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, mimo nie wystąpienia przesłanek określonych w art. 67 PZP, gdy mamy do czynienia z uzasadnionym przypadkiem. W przedmiotowej sprawie zachodzi uzasadniony przypadek dający możliwość zawarcia kolejnej umowy w przedmiocie obsługi prawnej inwestycji Termy Gostynińskie w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a PZP. Konieczność rozwiązania dotychczasowej umowy nastąpiła z przyczyn, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności. Wykonująca obsługę prawną Kancelaria posiada niezbędną wiedzę w obsłudze podmiotów samorządowych oraz w zakresie stosowania ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, jak też prowadzenia negocjacji. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia w celu wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawną inwestycji spowoduje naruszenie zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwi terminową realizację inwestycji. Zastosowanie trybów przetargowych znaczenie wydłuży procedurę zawarcia umowy, nawet po zastosowaniu uproszczeń przewidzianych w art. 5 ust.1 PZP. Pozostałe tryby także wymagają czasu, a ponadto generują koszta związane z ogłoszeniem o zamówieniu, prowadzeniem negocjacji lub dialogu z wykonawcami, itp. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na zaoszczędzenie wydatków, a także czasu, który odgrywa istotną rolę przy tego rodzaju inwestycjach, a przede wszystkim pozwoli na bieżące kontynuowanie trwającej cały czas procedury. Istotnym jest fakt, że gdyby nie doszło do wyczerpania środków przewidzianych w umowie na obsługę prawną inwestycji to dotychczasowa umowa nie zostałaby rozwiązana. Wybór wykonawcy przy zastosowaniu innego trybu, niż zamówienie z wolnej ręki może spowodować nieterminową realizację inwestycji. Tego rodzaju inwestycja nie może być prowadzona bez obsługi prawnej, a brak wykonawcy w tym zakresie nawet przez krótki czas może spowodować znaczne opóźnienia, powodujące, iż termin zakończenia przedsięwzięcia w sposób znaczny przesunie się w czasie. Przedmiotem dotychczasowej umowy było m. in. sporządzanie projektów pism, opinii prawnych, ekspertyz, umów dotyczących inwestycji. Są to czynności niezbędne w ramach procesu inwestycyjnego. Wybór innego trybu lub innego wykonawcy jeszcze bardziej opóźni cała inwestycję. Kancelaria, zajmując się dotychczas obsługą prawną inwestycji, zapoznała się z jej specyfiką, wie jakie czynności powinny być przeprowadzone. Jej wybór nie wymagałby kosztownego i czasochłonnego procesu wdrażania w realizowaną inwestycję. W przypadku wyboru innego wykonawcy zaistnieje konieczność zapoznania go z dotychczas podjętymi działaniami, wprowadzenia go w skomplikowaną procedurę inwestycyjną, co nie wpłynie korzystnie na terminowość realizacji inwestycji oraz spowoduje genero-wanie nowych kosztów. Ponadto, zasada efektywnego i celowego dokonywania wydatków przemawia za wyborem trybu zamówienia z wolnej ręki i powierzeniem dalszej obsługi prawnej inwestycji dotychczasowemu wykonawcy. Nie ma żadnej wątpliwości, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki doprowadzi do niecelowości poniesionych w tym zakresie wydatków. Będę one wówczas dokonane w sposób nieoszczędny, niezgodny z zasadami, jakimi powinny się kierować podmioty wydatkując środki publiczne. Istotnym jest, iż znaczna część środków na realizację inwestycji pochodzi z dotacji. W przypadku niezrealizowania inwestycji w terminie, co może nastąpić w przypadku wyboru innego trybu, niż zamówienie z wolnej ręki Gmina Miasta Gostynin może narazić się na koniczność zwrotu środków uzyskanych w wyniku dotacji. Warunkiem bezzwrotności dotacji jest bowiem terminowa realizacja zadań, na poczet których została ona przyznana. Ponadto, środki przekazane w drodze dotacji muszą być wydatkowane w sposób oszczędny, celowy i efektywny. Wybór innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki lub wybór innego wykonawcy mogą doprowadzić do naruszenia tych zasad, co także kreuje obowiązek zwrotu dotacji. Podkreślić należy, iż dotychczasowa umowa została zawarta w trybie zamówienia z wolnej ręki, na gruncie poprzednio obowiązującego przepisu art. 5 PZP. Zamawiający wybrał Kancelarię do obsługi prawnej przedsięwzięcia, kierując się przede wszystkim doświadczeniem i kwalifikacjami zespołu prawników w tym zakresie, a także oszczędnościami w wydatkach, z czym wiąże się ten tryb. Obecnie zamawiający powinien brać pod uwagę te same okoliczności co wówczas, a ponadto zadbać o terminową realizację inwestycji i przestrzeganie zasad efektywności i oszczędności dokonywanych wydatków, co jest możliwe przez wybór Kancelarii w trybie zamówienia z wolnej ręki na co pozwala przepis art. 5 ust. 1a PZP.