Informacje o przetargu
Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych wyszczególnionych poniżej. 1. Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego jest pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy, na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu oświetlenia pojazdu, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego powinien być wykonany z kształtowników stalowych zapewniających mocną konstrukcję urządzenia umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla 2-3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywać się powinno za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Urządzenie powinno umożliwiać przeprowadzenie badania całej instalacji oświetlenia, jak również poszczególnych elementów instalacji tj: a. badanie kierunkowskazów, świateł awaryjnych, b. badanie świateł postojowych, mijania, drogowych, przeciwmgielnych, c. badanie świateł cofania, hamowania, d. badanie regulatora unoszenia reflektora, e. badanie oświetlenia wnętrza pojazdu, f. badanie układu wycieraczek, g. badanie sygnału dźwiękowego. 2. Zestaw panelowy- Układy zapłonowe Zestaw panelowy - Układy zapłonowe powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu zapłonowego, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Zestaw powinien zawierać 3 typy układów zapłonowych: a. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym, b. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem Halla - komputer zapłonu, c. układ zapłonowy bezrozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym - komputer zapłonu, 5) Zestaw powinien umożliwiać dowolne konfiguracje. 6) Urządzenie powinno umożliwiać: a. sprawdzenie czujników impulsów zapłonowych- Hall, indukcyjny, b. pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych, c. sporządzenie oscylogramów uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki. d. wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kata wyprzedzenia zapłonu 3. Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Zestaw powinien zawierać: 1) układ do sprawdzania przepływomierzy powietrza masowych i objętościowych, 2) układ do sprawdzania MAP-sensorów, 3) zestaw głównych czujników systemów pojazdowych: czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda Lambda, czujnik aktywny prędkości obrotowej, czujnik prędkości pojazdu, czujnik przyśpieszeń, czujnik kierunku obrotów, czujnik ciśnienia różnicowego, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu paliwa. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Zestaw powinien umożliwiać: 4) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi czujników wg. AutoData. 5) sprawdzenie czujników za pomocą miernika lub oscyloskopu. 4. Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Urządzenie powinno zawierać: 1) zestaw głównych zaworów systemów pojazdowych: zawór powietrza dodatkowego, zawór EGR elektromagnetyczny, elektrozawór modulacji podciśnienia, zawór biegu jałowego 2-pin, zawór biegu jałowego 3-pin, zawór regeneracji filtra z węglem aktywnym, zawór elektropneumatyczny, zawór elektrohydrauliczny, wtryskiwacz paliwa, 2) silnik krokowy, 3) zespół przepustnic: zespół przepustnicy elektronicznej, zespół nastawnika biegu jałowego, zespół przepustnicy systemu Mono-Jetronic, 4) układ centralnego zamka, 5) układ alarmu, 6) zespół prostowniczy z 6 i 9 diodami, 7) regulator napięcia alternatora, 8) odbiornik radiowy z zestawem głośników. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Ćwiczenia realizowane przy pomocy zestawu powinny umożliwiać: 1) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi wg. AutoData. 2) sprawdzenie mechanizmów za pomocą miernika lub oscyloskopu, 5. Zestaw panelowy. Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej Zestaw panelowy - Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak niżej) na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Zestaw panelowy powinien umożliwiać naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -700 mm. Zestaw powinien zawierać: 4) rezystory, rezystory 15W, dekady rezystancyjne, 5) cewki, kondensatory, żarówki, 6) tranzystory: bipolarne, bipolarne-Darlington, unipolarne - MOSFET, 7) diody, 8) czujniki termistorowe, 9) fotoelementy, 10) wyświetlacz cyfrowy, 11) bramki logiczne, 12) przetwornik A/D, 13) układ Schmitta, 14) wzmacniacz operacyjny, 15) generator astabilny, bistabilny, 16) światłowody - nadajnik i odbiornik. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. 6. Układy kierownicze Pomoc dydaktyczna - układy kierownicze służy do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni i pomiarem ciśnień w kładzie wspomagania (prądu i napięcia zasilającego) Pomoc dydaktyczna układ kierowniczy powinien składać się z: - kolumny kierowniczej - przekładni kierowniczej z siłownikiem ( hydraulicznym - pompy olejowej zasilającej układ hydrauliczny - napędu elektrycznego pompy olejowej - przewodów ciśnieniowych układu hydraulicznego - manometru ciśnienia w układzie wspomagania - stanowiska zasilane są napięciem 12V z akumulatora pojazdu Układ kierowniczy powinien być zasilany jest z sieci energetycznej 230V/50Hz za pośrednictwem transformatora bezpieczeństwa i włącznika różnicowoprądowego (układ ładowania akumulatora) - w przypadku układu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym zespół napędowy stanowi zintegrowany silnik elektryczny z pompą hydrauliczną i zbiornikiem płynu hydraulicznego. - w przypadku układu ze wspomaganiem hydraulicznym zespół napędowy stanowi pompa hydrauliczna zasilana silnikiem jednofazowym 230V/50Hz Wymiary urządzenia: 80-120, 40-60, 100-120 cm Waga nie powinna przekraczać 150 kg 7. Skrzynia przekładniowa ręczna Skrzynia przekładniowa ręczna jest to pomoc dydaktyczna - przeznaczone jest do prezentacji budowy skrzyni biegów i jej wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu podzespołów, kół zębatych, regulacji i pomiaru parametrów mechanicznych podzespołów skrzyni i jego osprzętu, naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów skrzyni i wykonania prac obsługowo-naprawczych. Zespół skrzyni biegów, wraz z całym osprzętem, powinien stanowić obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu i zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej. Poprzez zamontowaną przekładnię ślimakową o przełożeniu 1:(20-40) powinien umożliwiać obrót skrzyni biegów o 360 stopni, co pozwala na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod skrzynią biegów powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) , oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. 8. Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona jest do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: - wymiana alternatora, - wymiana rozrusznika, - wymiana paska rozrządu, - wymiana uszczelki pod głowica, - wielu innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1: (20-40) obrót silnika o 360 stopni, pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) oraz do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia (80-120), (40-60),100-120) mm, waga do 150 kg. 9. Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwić omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: -wymiana alternatora, -wymiana rozrusznika, -wymiana paska rozrządu, -wymiana uszczelki pod głowica, -i innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1:(20-40) obrót silnika o 360 stopni, co pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.), oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia ( 80-120), (40-60), (150-200) Waga do 150 kg. 10. Dwuobwodowy układ hamulcowy Dwuobwodowy układ hamulcowy to stanowisko demonstracyjne przeznaczone do praktycznej prezentacji funkcjonowania typowego hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem. Stanowisko to powinno być skonstruowane w formie zamkniętej kasety zbudowanej z aluminiowych profili oraz płyt z tworzywa sztucznego. Kaseta stanowiska powinna być umieszczona na mobilnej ramie wykonanej z lekkich profili stalowych. Cała stalowa rama powinna być malowana proszkowo dla uzyskania wystarczającej trwałości oraz estetycznego wyglądu. Stanowisko powinno umożliwiać: - pełną symulację pracy hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem, - obserwację wpływu wspomagania na pracę układu hamulcowego, - pomiary ciśnień płynu hydraulicznego w różnych punktach układu, - pomiary ciśnienia pneumatycznego wytwarzanego przez serwomechanizm wspomagania. Wymiary urządzenia (80-120), (60-80), (150-180) cm. Waga do 150 kg, Zasilanie 220-235 V DC. 11. System bezpieczeństwa biernego System to stanowisko dydaktyczne przeznaczone do praktycznego pokazu budowy i oceny parametrów systemu bezpieczeństwa biernego. Urządzenie powinno się składać się z poduszki głównej, pasażera, bocznych, napinaczy i czujników, w tym pulpit symulacji usterek, który umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. Zastosowane podzespoły powinny umożliwiać przeprowadzenie diagnostyki systemu oraz nowoczesnej deski wskaźników, na których znajduje się lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych. Stanowisko powinno być wyposażone w złącze diagnostyczne umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-186 i innych, umożliwiających odczyt i kasowanie kodów usterek, parametrów bieżących , kontrolę wskazań deski wskaźnikowej i wielu innych funkcji. Wymiary urządzenia: (80-120), (40-60), (150- 185) cm. Waga do 150 kg. Zasilanie 220-235 V DC. 12. Stanowisko testowania alternatorów. Podstawowe cechy Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V w funkcji obrotów i obciążenia. Umożliwia ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego. Budowa przyrządu: Napęd alternatora odbywa się za pomocą 3-fazowego silnika trójfazowego elektrycznego o mocy znamionowej P=2,2 kW/380V. Dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu 2:1 obroty alternatora wynoszą około 6000 obr/min. Prąd obciążenia alternatora może być regulowany w dziesięciu podzakresach do 100 A. Urządzenie powinno być wyposażone w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Mechanizm mocowania alternatorów powinien umożliwiać ich szybki i pewny montaż i demontaż Ponieważ Zamawiający nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dlatego wszędzie, gdzie z opisu przedmiotu zamówienia wynika wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, Wykonawca przyjmie, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny i Wykonawca może zaoferować przedmiot równoważny. Zatem wszystkie wskazane z nazwy materiały i należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w powołanej dokumentacji technicznej z zachowaniem jej wymogów w zakresie jakości.
Adres: | ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@gizycko.edu.pl tel: 0-87 4283021 fax: 0-87 4283021 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 15766920140 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2014-07-21 | Termin składania wniosków: | 2014-07-29 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 45 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.zseii.edu.pl | Informacja dostępna pod: | Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, sekretariat |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
31700000-3 | Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne | |
34152000-7 | Symulatory szkoleniowe | |
39162110-9 | Sprzęt dydaktyczny |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych | Centrum Szkolenia Motoryzacji Autoelektronika Kędzia Poznań | 278 765,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-08-04 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 317000003 341520007 391621109 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 278 765,00 zł Minimalna złożona oferta: 278 765,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 278 765,00 zł Maksymalna złożona oferta: 278 765,00 zł | |
Giżycko: Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych
Numer ogłoszenia: 157669 - 2014; data zamieszczenia: 21.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej , ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-87 4283021, faks 0-87 4283021.
Adres strony internetowej zamawiającego:
http://www.zseii.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych wyszczególnionych poniżej. 1. Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego jest pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy, na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu oświetlenia pojazdu, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego powinien być wykonany z kształtowników stalowych zapewniających mocną konstrukcję urządzenia umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla 2-3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywać się powinno za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Urządzenie powinno umożliwiać przeprowadzenie badania całej instalacji oświetlenia, jak również poszczególnych elementów instalacji tj: a. badanie kierunkowskazów, świateł awaryjnych, b. badanie świateł postojowych, mijania, drogowych, przeciwmgielnych, c. badanie świateł cofania, hamowania, d. badanie regulatora unoszenia reflektora, e. badanie oświetlenia wnętrza pojazdu, f. badanie układu wycieraczek, g. badanie sygnału dźwiękowego. 2. Zestaw panelowy- Układy zapłonowe Zestaw panelowy - Układy zapłonowe powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu zapłonowego, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Zestaw powinien zawierać 3 typy układów zapłonowych: a. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym, b. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem Halla - komputer zapłonu, c. układ zapłonowy bezrozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym - komputer zapłonu, 5) Zestaw powinien umożliwiać dowolne konfiguracje. 6) Urządzenie powinno umożliwiać: a. sprawdzenie czujników impulsów zapłonowych- Hall, indukcyjny, b. pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych, c. sporządzenie oscylogramów uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki. d. wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kata wyprzedzenia zapłonu 3. Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Zestaw powinien zawierać: 1) układ do sprawdzania przepływomierzy powietrza masowych i objętościowych, 2) układ do sprawdzania MAP-sensorów, 3) zestaw głównych czujników systemów pojazdowych: czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda Lambda, czujnik aktywny prędkości obrotowej, czujnik prędkości pojazdu, czujnik przyśpieszeń, czujnik kierunku obrotów, czujnik ciśnienia różnicowego, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu paliwa. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Zestaw powinien umożliwiać: 4) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi czujników wg. AutoData. 5) sprawdzenie czujników za pomocą miernika lub oscyloskopu. 4. Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Urządzenie powinno zawierać: 1) zestaw głównych zaworów systemów pojazdowych: zawór powietrza dodatkowego, zawór EGR elektromagnetyczny, elektrozawór modulacji podciśnienia, zawór biegu jałowego 2-pin, zawór biegu jałowego 3-pin, zawór regeneracji filtra z węglem aktywnym, zawór elektropneumatyczny, zawór elektrohydrauliczny, wtryskiwacz paliwa, 2) silnik krokowy, 3) zespół przepustnic: zespół przepustnicy elektronicznej, zespół nastawnika biegu jałowego, zespół przepustnicy systemu Mono-Jetronic, 4) układ centralnego zamka, 5) układ alarmu, 6) zespół prostowniczy z 6 i 9 diodami, 7) regulator napięcia alternatora, 8) odbiornik radiowy z zestawem głośników. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Ćwiczenia realizowane przy pomocy zestawu powinny umożliwiać: 1) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi wg. AutoData. 2) sprawdzenie mechanizmów za pomocą miernika lub oscyloskopu, 5. Zestaw panelowy. Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej Zestaw panelowy - Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak niżej) na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Zestaw panelowy powinien umożliwiać naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -700 mm. Zestaw powinien zawierać: 4) rezystory, rezystory 15W, dekady rezystancyjne, 5) cewki, kondensatory, żarówki, 6) tranzystory: bipolarne, bipolarne-Darlington, unipolarne - MOSFET, 7) diody, 8) czujniki termistorowe, 9) fotoelementy, 10) wyświetlacz cyfrowy, 11) bramki logiczne, 12) przetwornik A/D, 13) układ Schmitta, 14) wzmacniacz operacyjny, 15) generator astabilny, bistabilny, 16) światłowody - nadajnik i odbiornik. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. 6. Układy kierownicze Pomoc dydaktyczna - układy kierownicze służy do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni i pomiarem ciśnień w kładzie wspomagania (prądu i napięcia zasilającego) Pomoc dydaktyczna układ kierowniczy powinien składać się z: - kolumny kierowniczej - przekładni kierowniczej z siłownikiem ( hydraulicznym - pompy olejowej zasilającej układ hydrauliczny - napędu elektrycznego pompy olejowej - przewodów ciśnieniowych układu hydraulicznego - manometru ciśnienia w układzie wspomagania - stanowiska zasilane są napięciem 12V z akumulatora pojazdu Układ kierowniczy powinien być zasilany jest z sieci energetycznej 230V/50Hz za pośrednictwem transformatora bezpieczeństwa i włącznika różnicowoprądowego (układ ładowania akumulatora) - w przypadku układu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym zespół napędowy stanowi zintegrowany silnik elektryczny z pompą hydrauliczną i zbiornikiem płynu hydraulicznego. - w przypadku układu ze wspomaganiem hydraulicznym zespół napędowy stanowi pompa hydrauliczna zasilana silnikiem jednofazowym 230V/50Hz Wymiary urządzenia: 80-120, 40-60, 100-120 cm Waga nie powinna przekraczać 150 kg 7. Skrzynia przekładniowa ręczna Skrzynia przekładniowa ręczna jest to pomoc dydaktyczna - przeznaczone jest do prezentacji budowy skrzyni biegów i jej wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu podzespołów, kół zębatych, regulacji i pomiaru parametrów mechanicznych podzespołów skrzyni i jego osprzętu, naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów skrzyni i wykonania prac obsługowo-naprawczych. Zespół skrzyni biegów, wraz z całym osprzętem, powinien stanowić obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu i zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej. Poprzez zamontowaną przekładnię ślimakową o przełożeniu 1:(20-40) powinien umożliwiać obrót skrzyni biegów o 360 stopni, co pozwala na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod skrzynią biegów powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) , oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. 8. Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona jest do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: - wymiana alternatora, - wymiana rozrusznika, - wymiana paska rozrządu, - wymiana uszczelki pod głowica, - wielu innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1: (20-40) obrót silnika o 360 stopni, pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) oraz do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia (80-120), (40-60),100-120) mm, waga do 150 kg. 9. Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwić omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: -wymiana alternatora, -wymiana rozrusznika, -wymiana paska rozrządu, -wymiana uszczelki pod głowica, -i innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1:(20-40) obrót silnika o 360 stopni, co pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.), oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia ( 80-120), (40-60), (150-200) Waga do 150 kg. 10. Dwuobwodowy układ hamulcowy Dwuobwodowy układ hamulcowy to stanowisko demonstracyjne przeznaczone do praktycznej prezentacji funkcjonowania typowego hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem. Stanowisko to powinno być skonstruowane w formie zamkniętej kasety zbudowanej z aluminiowych profili oraz płyt z tworzywa sztucznego. Kaseta stanowiska powinna być umieszczona na mobilnej ramie wykonanej z lekkich profili stalowych. Cała stalowa rama powinna być malowana proszkowo dla uzyskania wystarczającej trwałości oraz estetycznego wyglądu. Stanowisko powinno umożliwiać: - pełną symulację pracy hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem, - obserwację wpływu wspomagania na pracę układu hamulcowego, - pomiary ciśnień płynu hydraulicznego w różnych punktach układu, - pomiary ciśnienia pneumatycznego wytwarzanego przez serwomechanizm wspomagania. Wymiary urządzenia (80-120), (60-80), (150-180) cm. Waga do 150 kg, Zasilanie 220-235 V DC. 11. System bezpieczeństwa biernego System to stanowisko dydaktyczne przeznaczone do praktycznego pokazu budowy i oceny parametrów systemu bezpieczeństwa biernego. Urządzenie powinno się składać się z poduszki głównej, pasażera, bocznych, napinaczy i czujników, w tym pulpit symulacji usterek, który umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. Zastosowane podzespoły powinny umożliwiać przeprowadzenie diagnostyki systemu oraz nowoczesnej deski wskaźników, na których znajduje się lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych. Stanowisko powinno być wyposażone w złącze diagnostyczne umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-186 i innych, umożliwiających odczyt i kasowanie kodów usterek, parametrów bieżących , kontrolę wskazań deski wskaźnikowej i wielu innych funkcji. Wymiary urządzenia: (80-120), (40-60), (150- 185) cm. Waga do 150 kg. Zasilanie 220-235 V DC. 12. Stanowisko testowania alternatorów. Podstawowe cechy Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V w funkcji obrotów i obciążenia. Umożliwia ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego. Budowa przyrządu: Napęd alternatora odbywa się za pomocą 3-fazowego silnika trójfazowego elektrycznego o mocy znamionowej P=2,2 kW/380V. Dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu 2:1 obroty alternatora wynoszą około 6000 obr/min. Prąd obciążenia alternatora może być regulowany w dziesięciu podzakresach do 100 A. Urządzenie powinno być wyposażone w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Mechanizm mocowania alternatorów powinien umożliwiać ich szybki i pewny montaż i demontaż Ponieważ Zamawiający nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dlatego wszędzie, gdzie z opisu przedmiotu zamówienia wynika wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, Wykonawca przyjmie, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny i Wykonawca może zaoferować przedmiot równoważny. Zatem wszystkie wskazane z nazwy materiały i należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w powołanej dokumentacji technicznej z zachowaniem jej wymogów w zakresie jakości..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
31.70.00.00-3, 34.15.20.00-7, 39.16.21.10-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 45.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony i podpisany Formularz Oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.zseii.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
29.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Niniejsze zamówienie stanowi część projektu realizowanego przez Zamawiającego: Motoryzacyjna współpraca w edukacji współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i wdrażany w ramach Celu 3: Europejska Współpraca Terytorialna Program Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Giżycko: Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych
Numer ogłoszenia: 168505 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 157669 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej, ul. Mickiewicza 27, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-87 4283021, faks 0-87 4283021.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa mechatronicznych zestawów dydaktycznych wyszczególnionych poniżej. 1. Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego Zestaw panelowy - Oświetlenie pojazdu samochodowego jest pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy, na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu oświetlenia pojazdu, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego powinien być wykonany z kształtowników stalowych zapewniających mocną konstrukcję urządzenia umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla 2-3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywać się powinno za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Urządzenie powinno umożliwiać przeprowadzenie badania całej instalacji oświetlenia, jak również poszczególnych elementów instalacji tj: a. badanie kierunkowskazów, świateł awaryjnych, b. badanie świateł postojowych, mijania, drogowych, przeciwmgielnych, c. badanie świateł cofania, hamowania, d. badanie regulatora unoszenia reflektora, e. badanie oświetlenia wnętrza pojazdu, f. badanie układu wycieraczek, g. badanie sygnału dźwiękowego. 2. Zestaw panelowy- Układy zapłonowe Zestaw panelowy - Układy zapłonowe powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiającą naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu zapłonowego, oraz naukę symboliki oznaczeń stosowanych w schematach dokumentacji technicznej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. 4) Zestaw powinien zawierać 3 typy układów zapłonowych: a. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym, b. układ zapłonowy rozdzielaczowy z czujnikiem Halla - komputer zapłonu, c. układ zapłonowy bezrozdzielaczowy z czujnikiem indukcyjnym - komputer zapłonu, 5) Zestaw powinien umożliwiać dowolne konfiguracje. 6) Urządzenie powinno umożliwiać: a. sprawdzenie czujników impulsów zapłonowych- Hall, indukcyjny, b. pomiar parametrów cewki zapłonowej, przewodów zapłonowych, świec zapłonowych, c. sporządzenie oscylogramów uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki. d. wysterowanie i sporządzenie charakterystyk kata wyprzedzenia zapłonu 3. Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Sensoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Zestaw powinien zawierać: 1) układ do sprawdzania przepływomierzy powietrza masowych i objętościowych, 2) układ do sprawdzania MAP-sensorów, 3) zestaw głównych czujników systemów pojazdowych: czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, sonda Lambda, czujnik aktywny prędkości obrotowej, czujnik prędkości pojazdu, czujnik przyśpieszeń, czujnik kierunku obrotów, czujnik ciśnienia różnicowego, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu paliwa. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Zestaw powinien umożliwiać: 4) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi czujników wg. AutoData. 5) sprawdzenie czujników za pomocą miernika lub oscyloskopu. 4. Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych Zestaw panelowy - Aktoryka systemów pojazdowych powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak wyżej), na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -670 mm. Urządzenie powinno zawierać: 1) zestaw głównych zaworów systemów pojazdowych: zawór powietrza dodatkowego, zawór EGR elektromagnetyczny, elektrozawór modulacji podciśnienia, zawór biegu jałowego 2-pin, zawór biegu jałowego 3-pin, zawór regeneracji filtra z węglem aktywnym, zawór elektropneumatyczny, zawór elektrohydrauliczny, wtryskiwacz paliwa, 2) silnik krokowy, 3) zespół przepustnic: zespół przepustnicy elektronicznej, zespół nastawnika biegu jałowego, zespół przepustnicy systemu Mono-Jetronic, 4) układ centralnego zamka, 5) układ alarmu, 6) zespół prostowniczy z 6 i 9 diodami, 7) regulator napięcia alternatora, 8) odbiornik radiowy z zestawem głośników. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. Ćwiczenia realizowane przy pomocy zestawu powinny umożliwiać: 1) zapoznanie się oznaczeniami i symbolami graficznymi wg. AutoData. 2) sprawdzenie mechanizmów za pomocą miernika lub oscyloskopu, 5. Zestaw panelowy. Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej Zestaw panelowy - Podstawy elektroniki i elektrotechniki pojazdowej powinien być pomocą dydaktyczną, składającą się ze stołu i planszy (o wymiarach jak niżej) na której są zamocowane akcesoria samochodowe, umożliwiające naukę umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów podzespołów systemu pojazdowego. Zestaw panelowy powinien umożliwiać naukę łączenia i pomiary podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej. Wykonanie: 1) Stelaż stanowiska laboratoryjnego wykonany z kształtowników stalowych zapewnia mocną konstrukcje umożliwiającą przeprowadzenie ćwiczenia dla max 3 osób. 2) Zasilanie stołu odbywa się za pomocą akumulatora 12V i układu zasilania składającego się z transformatora bezpieczeństwa 220V/24V wraz z układem stabilizacji napięcia 13,6V 10A. 3) Wymiary wysokość 1700 - 2000 mm, szerokość - 1500 - 2000 mm, wysokość stołu, głębokość - 500 -700 mm. Zestaw powinien zawierać: 4) rezystory, rezystory 15W, dekady rezystancyjne, 5) cewki, kondensatory, żarówki, 6) tranzystory: bipolarne, bipolarne-Darlington, unipolarne - MOSFET, 7) diody, 8) czujniki termistorowe, 9) fotoelementy, 10) wyświetlacz cyfrowy, 11) bramki logiczne, 12) przetwornik A/D, 13) układ Schmitta, 14) wzmacniacz operacyjny, 15) generator astabilny, bistabilny, 16) światłowody - nadajnik i odbiornik. Rozwiązanie techniczne powinno umożliwiać dowolne konfiguracje zestawu. 6. Układy kierownicze Pomoc dydaktyczna - układy kierownicze służy do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni i pomiarem ciśnień w kładzie wspomagania (prądu i napięcia zasilającego) Pomoc dydaktyczna układ kierowniczy powinien składać się z: - kolumny kierowniczej - przekładni kierowniczej z siłownikiem ( hydraulicznym - pompy olejowej zasilającej układ hydrauliczny - napędu elektrycznego pompy olejowej - przewodów ciśnieniowych układu hydraulicznego - manometru ciśnienia w układzie wspomagania - stanowiska zasilane są napięciem 12V z akumulatora pojazdu Układ kierowniczy powinien być zasilany jest z sieci energetycznej 230V/50Hz za pośrednictwem transformatora bezpieczeństwa i włącznika różnicowoprądowego (układ ładowania akumulatora) - w przypadku układu ze wspomaganiem elektrohydraulicznym zespół napędowy stanowi zintegrowany silnik elektryczny z pompą hydrauliczną i zbiornikiem płynu hydraulicznego. - w przypadku układu ze wspomaganiem hydraulicznym zespół napędowy stanowi pompa hydrauliczna zasilana silnikiem jednofazowym 230V/50Hz Wymiary urządzenia: 80-120, 40-60, 100-120 cm Waga nie powinna przekraczać 150 kg 7. Skrzynia przekładniowa ręczna Skrzynia przekładniowa ręczna jest to pomoc dydaktyczna - przeznaczone jest do prezentacji budowy skrzyni biegów i jej wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu podzespołów, kół zębatych, regulacji i pomiaru parametrów mechanicznych podzespołów skrzyni i jego osprzętu, naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów skrzyni i wykonania prac obsługowo-naprawczych. Zespół skrzyni biegów, wraz z całym osprzętem, powinien stanowić obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu i zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej. Poprzez zamontowaną przekładnię ślimakową o przełożeniu 1:(20-40) powinien umożliwiać obrót skrzyni biegów o 360 stopni, co pozwala na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod skrzynią biegów powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) , oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. 8. Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym Silnik benzynowy rzędowy na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona jest do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwiać omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: - wymiana alternatora, - wymiana rozrusznika, - wymiana paska rozrządu, - wymiana uszczelki pod głowica, - wielu innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1: (20-40) obrót silnika o 360 stopni, pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.) oraz do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia (80-120), (40-60),100-120) mm, waga do 150 kg. 9. Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym Silnik wysokoprężny ZS na stojaku obrotowym to pomoc dydaktyczna przeznaczona do prezentacji budowy silnika i jego wyposażenia. Powinna umożliwić omówienie zasad montażu, regulacji i pomiaru parametrów elektrycznych i mechanicznych podzespołów silnika i jego osprzętu oraz naukę umiejętności montażu, demontażu, wymiany, regulacji podstawowych podzespołów silnika i wykonania prac obsługowo-naprawczych, takich jak: -wymiana alternatora, -wymiana rozrusznika, -wymiana paska rozrządu, -wymiana uszczelki pod głowica, -i innych zgodnie z procedurami i użyciem właściwych narzędzi. Zespół silnikowy, wraz z całym osprzętem, czujnikami i fragmentami instalacji elektrycznej, stanowi obiekt rzeczywisty wymontowany z nadwozia pojazdu. Zamontowany na stelażu na wsporczej ramie obrotowej umożliwia za pomocą przekładni ślimakowej 1:(20-40) obrót silnika o 360 stopni, co pozwala to na dostęp do wszystkich mechanizmów silnika w trakcie prezentacji, oraz prac obsługowo-naprawczych. W dolnej części stelażu, pod silnikiem powinna być zamontowana półkę (wannę), która służy do ociekania resztek cieczy (olejów, płynów, itp.), oraz służy do odkładania zdemontowanych podzespołów, śrub, nakrętek lub wsporników, a także narzędzi. Wymiary urządzenia ( 80-120), (40-60), (150-200) Waga do 150 kg. 10. Dwuobwodowy układ hamulcowy Dwuobwodowy układ hamulcowy to stanowisko demonstracyjne przeznaczone do praktycznej prezentacji funkcjonowania typowego hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem. Stanowisko to powinno być skonstruowane w formie zamkniętej kasety zbudowanej z aluminiowych profili oraz płyt z tworzywa sztucznego. Kaseta stanowiska powinna być umieszczona na mobilnej ramie wykonanej z lekkich profili stalowych. Cała stalowa rama powinna być malowana proszkowo dla uzyskania wystarczającej trwałości oraz estetycznego wyglądu. Stanowisko powinno umożliwiać: - pełną symulację pracy hydraulicznego układu hamulcowego ze wspomaganiem, - obserwację wpływu wspomagania na pracę układu hamulcowego, - pomiary ciśnień płynu hydraulicznego w różnych punktach układu, - pomiary ciśnienia pneumatycznego wytwarzanego przez serwomechanizm wspomagania. Wymiary urządzenia (80-120), (60-80), (150-180) cm. Waga do 150 kg, Zasilanie 220-235 V DC. 11. System bezpieczeństwa biernego System to stanowisko dydaktyczne przeznaczone do praktycznego pokazu budowy i oceny parametrów systemu bezpieczeństwa biernego. Urządzenie powinno się składać się z poduszki głównej, pasażera, bocznych, napinaczy i czujników, w tym pulpit symulacji usterek, który umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. Zastosowane podzespoły powinny umożliwiać przeprowadzenie diagnostyki systemu oraz nowoczesnej deski wskaźników, na których znajduje się lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych. Stanowisko powinno być wyposażone w złącze diagnostyczne umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-186 i innych, umożliwiających odczyt i kasowanie kodów usterek, parametrów bieżących , kontrolę wskazań deski wskaźnikowej i wielu innych funkcji. Wymiary urządzenia: (80-120), (40-60), (150- 185) cm. Waga do 150 kg. Zasilanie 220-235 V DC. 12. Stanowisko testowania alternatorów. Podstawowe cechy Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V w funkcji obrotów i obciążenia. Umożliwia ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego. Budowa przyrządu: Napęd alternatora odbywa się za pomocą 3-fazowego silnika trójfazowego elektrycznego o mocy znamionowej P=2,2 kW/380V. Dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu 2:1 obroty alternatora wynoszą około 6000 obr/min. Prąd obciążenia alternatora może być regulowany w dziesięciu podzakresach do 100 A. Urządzenie powinno być wyposażone w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Mechanizm mocowania alternatorów powinien umożliwiać ich szybki i pewny montaż i demontaż Ponieważ Zamawiający nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia a Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, dlatego wszędzie, gdzie z opisu przedmiotu zamówienia wynika wskazanie znaków towarowych, patentów lub znaków pochodzenia, Wykonawca przyjmie, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny i Wykonawca może zaoferować przedmiot równoważny. Zatem wszystkie wskazane z nazwy materiały i należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w powołanej dokumentacji technicznej z zachowaniem jej wymogów w zakresie jakości..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
31.70.00.00-3, 34.15.20.00-7, 39.16.21.10-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Niniejsze zamówienie stanowi część projektu realizowanego przez Zamawiającego: Motoryzacyjna współpraca w edukacji współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i wdrażany w ramach Celu 3: Europejska Współpraca Terytorialna Program Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.08.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Centrum Szkolenia Motoryzacji Autoelektronika Kędzia, ul. Ustrzycka 1, 61-324 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 218736,76 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
278765,08
Oferta z najniższą ceną:
278765,08
/ Oferta z najwyższą ceną:
278765,08
Waluta:
PLN.