Informacje o przetargu
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz. U z 2009 r., Nr 146, poz. 1188 z późn. zm), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Starostwa Powiatowego w Płocku.
Zamawiający:
Starostwo Powiatowe w Płocku
Adres: | ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: starostwo@powiat.plock.pl tel: 24 2676771 fax: 024 2676848 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 25601720130 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2013-11-28 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.powiat.plock.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku | Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska Płock | 192 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-12-19 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 192 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 192 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 192 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 192 000,00 zł | |
Płock: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku
Numer ogłoszenia: 256017 - 2013; data zamieszczenia: 28.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848 , strona internetowa http://www.powiat.plock.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz. U z 2009 r., Nr 146, poz. 1188 z późn. zm), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Starostwa Powiatowego w Płocku..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Starostwie Powiatowym w Płocku (są to usługi o charakterze niepriorytetowym) zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 5 ust 1b p.z.p.). Ustawodawca dopuścił więc możliwość zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 62 ust 1 i art. 67 ust 1, jak i szczególnego uzasadniania dla zastosowania takich trybów, jak ma to miejsce w okolicznościach wskazanych w art. 5 ust 1a, dla usług prawniczych. Dyspozycja przepisu wskazuje na rodzaj usług prawniczych. Po pierwsze zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego przy wyborze kancelarii do obsługi prawnej Starostwa Powiatowego w Płocku, gdzie jedynym kryterium jest cena oraz wcześniejsze zatrudnienie w obsłudze prawnej samorządów terytorialnych może, spowodować wybór oferty złożonej przez kancelarię nie dysponującą właściwym doświadczeniem w obsłudze organów samorządu powiatowego, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Starostwa. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej starostwa mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt 1.). Po drugie tryb zamówienia z wolnej ręki i negocjacje bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane w ustawie p.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe, skuteczność procesowa oraz ocena dotychczasowej pracy w zakresie obsługi prawnej zamawiającego. Podkreślić należy, że połączenie usług prawniczych z usługami prawniczymi polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jak również polegającymi na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Starostwa uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Dokonując wyboru wykonawcy usług prawniczych należy wziąć pod uwagę czy wskazani wykonawcy posiadają pełną wiedzę odnośnie specyfiki funkcjonowania zamawiającego, charakteru oraz zakresu prowadzonych przez niego spraw jak i stanie toczących się spraw. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tych samych wykonawców zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. W tym przypadku ocenie zamawiającego podlega czy dotychczasowi wykonawcy są partnerami sprawdzonymi, do których zamawiający ma zaufanie, i którzy świadcząc usługi wykazali się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowym, niesprawdzonym wykonawcom. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Starostwa, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządów. Podsumowując należy stwierdzić, że usługi prawnicze mają charakter usług nie priorytetowych, w związku z czym do zamówień udzielonych na te usługi zastosowanie maja regulacje art. 5 ust 1a i 1b p.z.p.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska, ul. Batalionu Zośka 66, 09-409 Płock, kraj/woj. mazowieckie.
Płock: Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku
Numer ogłoszenia: 277199 - 2013; data zamieszczenia: 19.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 256017 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz. U z 2009 r., Nr 146, poz. 1188 z późn. zm), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Starostwa Powiatowego w Płocku.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska, ul. Batalionu Zośka 66, 09-409 Płock, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 156097,56 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
192000,00
Oferta z najniższą ceną:
192000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
192000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Starostwie Powiatowym w Płocku (są to usługi o charakterze niepriorytetowym) zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 5 ust 1b p.z.p.). Ustawodawca dopuścił więc możliwość zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 62 ust 1 i art. 67 ust 1, jak i szczególnego uzasadniania dla zastosowania takich trybów, jak ma to miejsce w okolicznościach wskazanych w art. 5 ust 1a, dla usług prawniczych. Dyspozycja przepisu wskazuje na rodzaj usług prawniczych. Po pierwsze zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego przy wyborze kancelarii do obsługi prawnej Starostwa Powiatowego w Płocku, gdzie jedynym kryterium jest cena oraz wcześniejsze zatrudnienie w obsłudze prawnej samorządów terytorialnych może, spowodować wybór oferty złożonej przez kancelarię nie dysponującą właściwym doświadczeniem w obsłudze organów samorządu powiatowego, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Starostwa. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej starostwa mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt 1.). Po drugie tryb zamówienia z wolnej ręki i negocjacje bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane w ustawie p.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe, skuteczność procesowa oraz ocena dotychczasowej pracy w zakresie obsługi prawnej zamawiającego. Podkreślić należy, że połączenie usług prawniczych z usługami prawniczymi polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jak również polegającymi na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Starostwa uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Dokonując wyboru wykonawcy usług prawniczych należy wziąć pod uwagę czy wskazani wykonawcy posiadają pełną wiedzę odnośnie specyfiki funkcjonowania zamawiającego, charakteru oraz zakresu prowadzonych przez niego spraw jak i stanie toczących się spraw. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tych samych wykonawców zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. W tym przypadku ocenie zamawiającego podlega czy dotychczasowi wykonawcy są partnerami sprawdzonymi, do których zamawiający ma zaufanie, i którzy świadcząc usługi wykazali się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowym, niesprawdzonym wykonawcom. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Starostwa, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządów. Podsumowując należy stwierdzić, że usługi prawnicze mają charakter usług nie priorytetowych, w związku z czym do zamówień udzielonych na te usługi zastosowanie maja regulacje art. 5 ust 1a i 1b p.z.p.