Informacje o przetargu
Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć edukacyjnych i dostawa materiałów dydaktycznych w ramach projektu -Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę- w szkołach podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Pakosławice z podziałem na zadania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 2.2. Zajęcia pozalekcyjne, 2.3. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych, 2.4. Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się. 2.5. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji warsztatów dla nauczycieli. 3. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia. Zadanie 1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zadanie obejmuje: 1. Przeprowadzenie badań przesiewowych i opracowanie ich wyników dla 233 uczniów w tym musi zostać wykonanych minimum 46 diagnoz - termin realizacji 2012 rok. 2. Prowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla 46 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 6 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 360 godzin, z czego: w roku, 2012 - 90h, 2013 r. - 180h, 2014 r. - 90h. 3. Prowadzenie indywidualnej terapii surdologopedycznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 20 godzin - termin realizacji 2012 r. - 20h. 4. Prowadzenie indywidualnej terapii surdopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 25 godzin - termin realizacji 2013 r. - 25h. 5. Prowadzenie indywidualnej terapii tyflopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 35 godzin, z czego: w 2012 r. - 20h, 2013 r. - 15h. 6. Prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej dla 22 uczniów, uczniowie ze szkół podstawowych - wymiar zajęć do zrealizowania 440 godzin, z czego: w 2012 r. - 110h, 2013 r. - 220h, 2014 r. - 110h. 7. Prowadzenie indywidualnej terapii z uczniami z zaburzeniami relacji społecznych dla 12 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania - 160 godzin, z czego: w 2012 r. - 40h, 2013 r. - 80h, 2014 r. - 40h. W ramach tego zadania Wykonawca przeprowadzi badania przesiewowe, w celu wykrycia specyficznych trudności w uczeniu się. Badaniom poddani zostaną wszyscy uczniowie, których rodzice w deklaracji przystąpienia do projektu nie wykluczą takiej możliwości. Badania mają ustalić ocenę charakteru deficytu i wskazać optymalne jego rozwiązania. Z badań mają zostać sporządzone diagnozy, a dzieci skierowania na bezpłatne zajęcia w ramach projektu. Przeprowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych ma służyć podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tzn. dysleksją, dysortografią, dyskalkulią i dysgrafią. Indywidualna terapia surdologopedyczna, surdopedagogiczna i tyflopedagogiczna będzie skierowana do uczniów posiadających orzeczenie właściwej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o odpowiednim stopniu niepełnosprawności. Indywidualna terapia psychologiczno - pedagogiczna skierowana będzie do uczniów z nieumiejętnością dostosowania się do wymogów relacji społecznych i tym samym zagrożonych wypadnięciem z systemu oświaty tzn. wykazujących zachowania agresywne, które powodują zagrożenie fizyczne lub wyrządzają krzywdę innym ludziom bądź zwierzętom, zachowanie nieagresywne, czyli niszczenie cudzej własności, oszustwo i kradzież. Zajęcia mają się odbywać z dostosowaniem terminów do planów zajęć uczniów objętych zadaniem. Zadanie 2 - Zajęcia pozalekcyjne. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie zajęć z j. angielskiego dla 233 uczniów z podziałem na 18 grup dla uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 2160 godzin, z czego: w 2012 r. - 500h, 2013 r. - 1160h, 2014 r. - 500h. 2. Prowadzenie warsztatów realioznawczych i muzyczno - językowych dla 24 uczniów ze szkół podstawowych z podziałem na 2 grupy - wymiar zajęć do zrealizowania 60 godzin, z czego: w 2012 r. - 15h, 2013 r. - 30h, 2014 r. - 15h. 3. Prowadzenie zajęć z j. czeskiego dla 24 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 2 grupy wymiar zajęć 240 godzin, z czego: w 2012 r. - 60h, 2013 r. - 120h, 2014 r. - 60h. 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie kół rozwijających zainteresowania (polonistyczne i matematyczno - przyrodnicze) dla 76 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 10 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 600 godzin, z czego: w 2012 r. - 150h, 2013r. - 300h, 2014 r. -150h. Zadanie ponadto obejmuje: 1) Opracowanie i powielenie (kopiowanie, skanowanie), przez Wykonawcę, autorskich materiałów edukacyjnych przydatnych w realizacji programu zajęć z języka angielskiego i języka czeskiego. 2) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów objętych zajęciami w ilości 449 kompletów - na okres 2 lat realizacji zajęć, 3 zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego dla trzech szkół objętych zadaniem (2 zestawy dla szkół podstawowych, 1 zestaw dla gimnazjum); podręczniki oraz zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego powinny być dobrane pod kątem wieku i poziomu zaawansowania. 3) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka czeskiego oraz słowników dla uczniów objętych zajęciami w ilości 24 kompletów (podręcznik i słownik czesko - polski i polsko - czeski). Podręczniki i słowniki powinny być dobrane pod kątem wieku i możliwości uczniów. 4) Na zakończenie zajęć z języka angielskiego (dla grup z klasy III gimnazjum VI - 2013, dla pozostałych grup VI - 2014) i języka czeskiego (dla obydwu grup VI - 2014) każdy uczestnik otrzyma przygotowany przez Wykonawcę certyfikat uczestnictwa w zajęciach. Certyfikat musi zawierać przyjęte logotypy POKL i EFS - wzór certyfikatu ma zostać zatwierdzony przez koordynatora projektu. Zajęcia z języka angielskiego mają być organizowane dla wszystkich uczniów i prowadzone w oparciu o rozszerzony program nauczania, nakierowany na zdobywanie sprawności komunikacyjnych. Zajęcia będą prowadzone w 18 grupach dla trzech etapów edukacyjnych (6 grup dla klas I-III szkoły podstawowej, 6 dla klas IV-VI szkoły podstawowej i 6 dla klas I-III gimnazjum). Warsztaty realioznawcze i muzyczno - językowe mają być realizowane dla 2 grup uczniów szkół podstawowych, zainteresowanych rozwijaniem znajomości języka angielskiego. Zajęcia z języka czeskiego i wiedzy o regionie jesenickim. Podsumowaniem pracy grup ma być prezentacja multimedialna (oddzielna dla każdej grupy) przedstawiona wszystkim uczniom. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych i humanistycznych dla uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia i zainteresowania. Wszystkie zajęcia mają się odbywać z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy naukowych i nowoczesnych form pracy celem zwiększenia chęci do nauki i otwarcia na inne kultury. Zadanie 3 - Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się obejmują: 1. Prowadzenie warsztatów dla 23 nauczycieli - wymiar zajęć do zrealizowania 46 godzin - termin realizacji 2013 r. Zadanie obejmuje zorganizowanie warsztatów przygotowujących nauczycieli do właściwej pracy z uczniami o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Uczestnicy warsztatów mają zostać wyposażeni w umiejętności: 1. Rozpoznawanie potencjału ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 2. Tworzenie dokumentacji w ramach zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Dostosowanie form i metod pracy wspierających rozwój psychofizyczny ucznia. 4. Strategie wspierające integrację ucznia ze specyficznymi trudności w nauce z zespołem klasowym. W ramach tego zadania należy opracować i dostarczyć 3 zestawy materiałów edukacyjnych: dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (1 zestaw) i nauczycieli klas IV - VI szkoły podstawowej i I - III gimnazjum (2 zestawy). Wspomniane materiały należy powielić dla wszystkich uczestników warsztatów. Prawa autorskie do opracowanych materiałów należy przekazać zamawiającemu. 4. Wszystkie zadania mają być zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2014 roku w trakcie roku szkolnego z wyłączeniem okresów, o którym mowa w § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 5. Za zgodą koordynatora projektu zadanie może być realizowane w okresie, o którym mowa § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 6. Jedna (1) godzina do zrealizowania zajęć, warsztatów, terapii oznacza - 45 minut zajęć lekcyjnych. 7. Zadanie jest realizowane w trzech szkołach. W Zespole Szkolno Przedszkolnym w Goszowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole szkół w Prusinowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole Szkół w Prusinowicach - Publiczne Gimnazjum w Pakosławicach. 8. Obowiązki wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Opracowanie programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć, warsztatów, terapii dla danej grupy uczestników (program winien zawierać: cel ogólny i cele szczegółowe, treści nauczania (formy realizacji), procedury osiągania celów (metody, formy, środki dydaktyczne) przewidywane osiągnięcia (oczekiwane efekty), sposób ewaluacji efektów realizacji zajęć. Projekt programu pracy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi danej szkoły do uzgodnienia i zatwierdzenia go nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem zajęć; 2) Prowadzenie zajęć (wg przewidzianej liczby godzin lekcyjnych i ich harmonogramu) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej. 3) Dokumentowanie na bieżąco, prowadzonych przez Wykonawcę, zajęć, warsztatów, terapii w postaci list obecności oraz dzienników zajęć (lekcji) wykorzystywanych w procesie nauczania w oświacie w celu bieżącego sprawdzania obecności na prowadzonych zajęciach. 4) Dokumentowanie na bieżąco, przekazanych uczestnikom materiałów, podręczników, słowników, certyfikatów, plansz i map w postaci list odbioru materiałów i przekazywanie ich koordynatorowi projektu. 5) Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu, w formie kart monitoringu (raport działania i raport według grup) i kart postępów oraz przekazywanie ich, co miesiąc, w formie papierowej i elektronicznej, koordynatorowi projektu; a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji umowy. 6) Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie realizacji celów (głównych i szczegółowych) rezultatów Projektu. 7) Opracowanie, w terminach określanych przez Zamawiającego, raportów cząstkowych (kwartalnych i rocznych) i końcowych z postępu realizacji działań wynikających z przedmiotu umowy, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do koordynatora projektu. 8) Gromadzenia wytworów prac uczestników projektu; 9) Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 10) Zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzić będzie zajęcia. 11) Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do uczestników Projektu. 12) Przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe w celu uzyskania upoważnienia od Wójta Gminy do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Projektu. 13) Przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. 14) Wykonawca sporządzi harmonogram realizacji zadania, który musi być dostosowany do liczby godzin realizowanych zajęć, warsztatów i terapii na dany rok oraz uzgodniony z koordynatorem projektu. 15) Wykonawca ma obowiązek pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w realizacji harmonogramu zajęć. 16) Nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U.2009.50.400 ze zm.).
Zamawiający:
Urząd Gminy Pakosławice
Adres: | Pakosławice 1, 48-314 Pakosławice, woj. opolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: rada@pakoslawice.pl tel: 077 4357614 fax: 077 4357614 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 40355820120 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2012-10-17 | Termin składania wniosków: | 2012-10-24 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 614 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.pakoslawice.pl | Informacja dostępna pod: | Gmina Pakosławice 48-314 Pakosławice Reńska Wieś 1 (sekretariat) |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
22111000-1 | Podręczniki szkolne | |
22114100-3 | Słowniki | |
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę | Ewa Sawicka, Tomasz Sawicki, Marek Kałuski OPTIMA s.c. Opole | 315 117,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-10-25 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 800000004 221110001 221141003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 315 117,00 zł Minimalna złożona oferta: 315 117,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 315 117,00 zł Maksymalna złożona oferta: 315 117,00 zł | |
Pakosławice: Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę
Numer ogłoszenia: 403558 - 2012; data zamieszczenia: 17.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Pakosławice , Pakosławice 1, 48-314 Pakosławice, woj. opolskie, tel. 077 4357614, faks 077 4357614.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć edukacyjnych i dostawa materiałów dydaktycznych w ramach projektu -Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę- w szkołach podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Pakosławice z podziałem na zadania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 2.2. Zajęcia pozalekcyjne, 2.3. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych, 2.4. Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się. 2.5. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji warsztatów dla nauczycieli. 3. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia. Zadanie 1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zadanie obejmuje: 1. Przeprowadzenie badań przesiewowych i opracowanie ich wyników dla 233 uczniów w tym musi zostać wykonanych minimum 46 diagnoz - termin realizacji 2012 rok. 2. Prowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla 46 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 6 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 360 godzin, z czego: w roku, 2012 - 90h, 2013 r. - 180h, 2014 r. - 90h. 3. Prowadzenie indywidualnej terapii surdologopedycznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 20 godzin - termin realizacji 2012 r. - 20h. 4. Prowadzenie indywidualnej terapii surdopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 25 godzin - termin realizacji 2013 r. - 25h. 5. Prowadzenie indywidualnej terapii tyflopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 35 godzin, z czego: w 2012 r. - 20h, 2013 r. - 15h. 6. Prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej dla 22 uczniów, uczniowie ze szkół podstawowych - wymiar zajęć do zrealizowania 440 godzin, z czego: w 2012 r. - 110h, 2013 r. - 220h, 2014 r. - 110h. 7. Prowadzenie indywidualnej terapii z uczniami z zaburzeniami relacji społecznych dla 12 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania - 160 godzin, z czego: w 2012 r. - 40h, 2013 r. - 80h, 2014 r. - 40h. W ramach tego zadania Wykonawca przeprowadzi badania przesiewowe, w celu wykrycia specyficznych trudności w uczeniu się. Badaniom poddani zostaną wszyscy uczniowie, których rodzice w deklaracji przystąpienia do projektu nie wykluczą takiej możliwości. Badania mają ustalić ocenę charakteru deficytu i wskazać optymalne jego rozwiązania. Z badań mają zostać sporządzone diagnozy, a dzieci skierowania na bezpłatne zajęcia w ramach projektu. Przeprowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych ma służyć podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tzn. dysleksją, dysortografią, dyskalkulią i dysgrafią. Indywidualna terapia surdologopedyczna, surdopedagogiczna i tyflopedagogiczna będzie skierowana do uczniów posiadających orzeczenie właściwej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o odpowiednim stopniu niepełnosprawności. Indywidualna terapia psychologiczno - pedagogiczna skierowana będzie do uczniów z nieumiejętnością dostosowania się do wymogów relacji społecznych i tym samym zagrożonych wypadnięciem z systemu oświaty tzn. wykazujących zachowania agresywne, które powodują zagrożenie fizyczne lub wyrządzają krzywdę innym ludziom bądź zwierzętom, zachowanie nieagresywne, czyli niszczenie cudzej własności, oszustwo i kradzież. Zajęcia mają się odbywać z dostosowaniem terminów do planów zajęć uczniów objętych zadaniem. Zadanie 2 - Zajęcia pozalekcyjne. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie zajęć z j. angielskiego dla 233 uczniów z podziałem na 18 grup dla uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 2160 godzin, z czego: w 2012 r. - 500h, 2013 r. - 1160h, 2014 r. - 500h. 2. Prowadzenie warsztatów realioznawczych i muzyczno - językowych dla 24 uczniów ze szkół podstawowych z podziałem na 2 grupy - wymiar zajęć do zrealizowania 60 godzin, z czego: w 2012 r. - 15h, 2013 r. - 30h, 2014 r. - 15h. 3. Prowadzenie zajęć z j. czeskiego dla 24 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 2 grupy wymiar zajęć 240 godzin, z czego: w 2012 r. - 60h, 2013 r. - 120h, 2014 r. - 60h. 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie kół rozwijających zainteresowania (polonistyczne i matematyczno - przyrodnicze) dla 76 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 10 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 600 godzin, z czego: w 2012 r. - 150h, 2013r. - 300h, 2014 r. -150h. Zadanie ponadto obejmuje: 1) Opracowanie i powielenie (kopiowanie, skanowanie), przez Wykonawcę, autorskich materiałów edukacyjnych przydatnych w realizacji programu zajęć z języka angielskiego i języka czeskiego. 2) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów objętych zajęciami w ilości 449 kompletów - na okres 2 lat realizacji zajęć, 3 zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego dla trzech szkół objętych zadaniem (2 zestawy dla szkół podstawowych, 1 zestaw dla gimnazjum); podręczniki oraz zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego powinny być dobrane pod kątem wieku i poziomu zaawansowania. 3) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka czeskiego oraz słowników dla uczniów objętych zajęciami w ilości 24 kompletów (podręcznik i słownik czesko - polski i polsko - czeski). Podręczniki i słowniki powinny być dobrane pod kątem wieku i możliwości uczniów. 4) Na zakończenie zajęć z języka angielskiego (dla grup z klasy III gimnazjum VI - 2013, dla pozostałych grup VI - 2014) i języka czeskiego (dla obydwu grup VI - 2014) każdy uczestnik otrzyma przygotowany przez Wykonawcę certyfikat uczestnictwa w zajęciach. Certyfikat musi zawierać przyjęte logotypy POKL i EFS - wzór certyfikatu ma zostać zatwierdzony przez koordynatora projektu. Zajęcia z języka angielskiego mają być organizowane dla wszystkich uczniów i prowadzone w oparciu o rozszerzony program nauczania, nakierowany na zdobywanie sprawności komunikacyjnych. Zajęcia będą prowadzone w 18 grupach dla trzech etapów edukacyjnych (6 grup dla klas I-III szkoły podstawowej, 6 dla klas IV-VI szkoły podstawowej i 6 dla klas I-III gimnazjum). Warsztaty realioznawcze i muzyczno - językowe mają być realizowane dla 2 grup uczniów szkół podstawowych, zainteresowanych rozwijaniem znajomości języka angielskiego. Zajęcia z języka czeskiego i wiedzy o regionie jesenickim. Podsumowaniem pracy grup ma być prezentacja multimedialna (oddzielna dla każdej grupy) przedstawiona wszystkim uczniom. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych i humanistycznych dla uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia i zainteresowania. Wszystkie zajęcia mają się odbywać z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy naukowych i nowoczesnych form pracy celem zwiększenia chęci do nauki i otwarcia na inne kultury. Zadanie 3 - Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się obejmują: 1. Prowadzenie warsztatów dla 23 nauczycieli - wymiar zajęć do zrealizowania 46 godzin - termin realizacji 2013 r. Zadanie obejmuje zorganizowanie warsztatów przygotowujących nauczycieli do właściwej pracy z uczniami o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Uczestnicy warsztatów mają zostać wyposażeni w umiejętności: 1. Rozpoznawanie potencjału ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 2. Tworzenie dokumentacji w ramach zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Dostosowanie form i metod pracy wspierających rozwój psychofizyczny ucznia. 4. Strategie wspierające integrację ucznia ze specyficznymi trudności w nauce z zespołem klasowym. W ramach tego zadania należy opracować i dostarczyć 3 zestawy materiałów edukacyjnych: dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (1 zestaw) i nauczycieli klas IV - VI szkoły podstawowej i I - III gimnazjum (2 zestawy). Wspomniane materiały należy powielić dla wszystkich uczestników warsztatów. Prawa autorskie do opracowanych materiałów należy przekazać zamawiającemu. 4. Wszystkie zadania mają być zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2014 roku w trakcie roku szkolnego z wyłączeniem okresów, o którym mowa w § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 5. Za zgodą koordynatora projektu zadanie może być realizowane w okresie, o którym mowa § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 6. Jedna (1) godzina do zrealizowania zajęć, warsztatów, terapii oznacza - 45 minut zajęć lekcyjnych. 7. Zadanie jest realizowane w trzech szkołach. W Zespole Szkolno Przedszkolnym w Goszowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole szkół w Prusinowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole Szkół w Prusinowicach - Publiczne Gimnazjum w Pakosławicach. 8. Obowiązki wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Opracowanie programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć, warsztatów, terapii dla danej grupy uczestników (program winien zawierać: cel ogólny i cele szczegółowe, treści nauczania (formy realizacji), procedury osiągania celów (metody, formy, środki dydaktyczne) przewidywane osiągnięcia (oczekiwane efekty), sposób ewaluacji efektów realizacji zajęć. Projekt programu pracy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi danej szkoły do uzgodnienia i zatwierdzenia go nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem zajęć; 2) Prowadzenie zajęć (wg przewidzianej liczby godzin lekcyjnych i ich harmonogramu) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej. 3) Dokumentowanie na bieżąco, prowadzonych przez Wykonawcę, zajęć, warsztatów, terapii w postaci list obecności oraz dzienników zajęć (lekcji) wykorzystywanych w procesie nauczania w oświacie w celu bieżącego sprawdzania obecności na prowadzonych zajęciach. 4) Dokumentowanie na bieżąco, przekazanych uczestnikom materiałów, podręczników, słowników, certyfikatów, plansz i map w postaci list odbioru materiałów i przekazywanie ich koordynatorowi projektu. 5) Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu, w formie kart monitoringu (raport działania i raport według grup) i kart postępów oraz przekazywanie ich, co miesiąc, w formie papierowej i elektronicznej, koordynatorowi projektu; a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji umowy. 6) Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie realizacji celów (głównych i szczegółowych) rezultatów Projektu. 7) Opracowanie, w terminach określanych przez Zamawiającego, raportów cząstkowych (kwartalnych i rocznych) i końcowych z postępu realizacji działań wynikających z przedmiotu umowy, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do koordynatora projektu. 8) Gromadzenia wytworów prac uczestników projektu; 9) Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 10) Zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzić będzie zajęcia. 11) Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do uczestników Projektu. 12) Przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe w celu uzyskania upoważnienia od Wójta Gminy do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Projektu. 13) Przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. 14) Wykonawca sporządzi harmonogram realizacji zadania, który musi być dostosowany do liczby godzin realizowanych zajęć, warsztatów i terapii na dany rok oraz uzgodniony z koordynatorem projektu. 15) Wykonawca ma obowiązek pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w realizacji harmonogramu zajęć. 16) Nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U.2009.50.400 ze zm.)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 22.11.10.00-1, 22.11.41.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Wykonawca, który przystąpi do niniejszego postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 9 000,00 zł.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawcy muszą wykazać, że wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 usług edukacyjnych odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, w tym: a. Przeprowadzenie szkolenia językowego dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 100 000,00 zł, b. Przeprowadzenie warsztatów muzyczno - językowych i zajęć realioznawczych dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 3 500,00 zł, c. Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 50 000,00 zł, d. Przeprowadzenie indywidualnej terapii pedagogiczno - psychologicznej i wsparcia w formie zajęć kompensacyjno - korekcyjnych dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 25 000,00 zł, e. Przeprowadzeniu doskonalenia zawodowego nauczycieli (innych niż językowe), minimum jedno zadanie o wartości minimum 3 400,00 zł.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca musi złożyć oświadczenie, że nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U.2009.50.400 ze zm.).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz oferty
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie: - nastąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; - zmiany terminu realizacji poszczególnych godzin zajęć, warsztatów, terapii w danym roku, przypisanych do zadań z zachowaniem ostatecznego terminu wykonania zamówienia, jeżeli z przyczyn organizacyjnych - nie jest możliwa realizacja wszystkich zajęć w danym terminie lub z uwagi na duże obciążenie szkół objętych przedmiotem umowy innymi zajęciami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pakoslawice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Gmina Pakosławice 48-314 Pakosławice Reńska Wieś 1 (sekretariat).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Gmina Pakosławice 48-314 Pakosławice, Reńska Wieś 1 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Tytuł projektu: Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 409680 - 2012; data zamieszczenia: 22.10.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
403558 - 2012 data 17.10.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy Pakosławice, Pakosławice 1, 48-314 Pakosławice, woj. opolskie, tel. 077 4357614, fax. 077 4357614.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
III.3.2.
W ogłoszeniu jest:
c. Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 50 000,00 zł.
W ogłoszeniu powinno być:
c. Przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych - innych niż językowe dla uczniów szkół podstawowych lub gimnazjum lub ponadgimnazjalnych, minimum jedno zadanie o wartości minimum 50 000,00 zł.
Pakosławice: Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę
Numer ogłoszenia: 227159 - 2012; data zamieszczenia: 25.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 403558 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Pakosławice, Pakosławice 1, 48-314 Pakosławice, woj. opolskie, tel. 077 4357614, faks 077 4357614.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zajęć edukacyjnych i dostawa materiałów dydaktycznych w ramach projektu -Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę- w szkołach podstawowych i gimnazjum dla których organem prowadzącym jest Gmina Pakosławice z podziałem na zadania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 2.2. Zajęcia pozalekcyjne, 2.3. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych, 2.4. Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się. 2.5. Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji warsztatów dla nauczycieli. 3. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia. Zadanie 1. Kompleksowe wsparcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zadanie obejmuje: 1. Przeprowadzenie badań przesiewowych i opracowanie ich wyników dla 233 uczniów w tym musi zostać wykonanych minimum 46 diagnoz - termin realizacji 2012 rok. 2. Prowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla 46 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 6 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 360 godzin, z czego: w roku, 2012 - 90h, 2013 r. - 180h, 2014 r. - 90h. 3. Prowadzenie indywidualnej terapii surdologopedycznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 20 godzin - termin realizacji 2012 r. - 20h. 4. Prowadzenie indywidualnej terapii surdopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 25 godzin - termin realizacji 2013 r. - 25h. 5. Prowadzenie indywidualnej terapii tyflopedagogicznej dla jednego uczenia szkoły podstawowej - wymiar zajęć do zrealizowania 35 godzin, z czego: w 2012 r. - 20h, 2013 r. - 15h. 6. Prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej dla 22 uczniów, uczniowie ze szkół podstawowych - wymiar zajęć do zrealizowania 440 godzin, z czego: w 2012 r. - 110h, 2013 r. - 220h, 2014 r. - 110h. 7. Prowadzenie indywidualnej terapii z uczniami z zaburzeniami relacji społecznych dla 12 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania - 160 godzin, z czego: w 2012 r. - 40h, 2013 r. - 80h, 2014 r. - 40h. W ramach tego zadania Wykonawca przeprowadzi badania przesiewowe, w celu wykrycia specyficznych trudności w uczeniu się. Badaniom poddani zostaną wszyscy uczniowie, których rodzice w deklaracji przystąpienia do projektu nie wykluczą takiej możliwości. Badania mają ustalić ocenę charakteru deficytu i wskazać optymalne jego rozwiązania. Z badań mają zostać sporządzone diagnozy, a dzieci skierowania na bezpłatne zajęcia w ramach projektu. Przeprowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych ma służyć podniesieniu efektywności kształcenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tzn. dysleksją, dysortografią, dyskalkulią i dysgrafią. Indywidualna terapia surdologopedyczna, surdopedagogiczna i tyflopedagogiczna będzie skierowana do uczniów posiadających orzeczenie właściwej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej o odpowiednim stopniu niepełnosprawności. Indywidualna terapia psychologiczno - pedagogiczna skierowana będzie do uczniów z nieumiejętnością dostosowania się do wymogów relacji społecznych i tym samym zagrożonych wypadnięciem z systemu oświaty tzn. wykazujących zachowania agresywne, które powodują zagrożenie fizyczne lub wyrządzają krzywdę innym ludziom bądź zwierzętom, zachowanie nieagresywne, czyli niszczenie cudzej własności, oszustwo i kradzież. Zajęcia mają się odbywać z dostosowaniem terminów do planów zajęć uczniów objętych zadaniem. Zadanie 2 - Zajęcia pozalekcyjne. Zadanie obejmuje: 1. Prowadzenie zajęć z j. angielskiego dla 233 uczniów z podziałem na 18 grup dla uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum - wymiar zajęć do zrealizowania 2160 godzin, z czego: w 2012 r. - 500h, 2013 r. - 1160h, 2014 r. - 500h. 2. Prowadzenie warsztatów realioznawczych i muzyczno - językowych dla 24 uczniów ze szkół podstawowych z podziałem na 2 grupy - wymiar zajęć do zrealizowania 60 godzin, z czego: w 2012 r. - 15h, 2013 r. - 30h, 2014 r. - 15h. 3. Prowadzenie zajęć z j. czeskiego dla 24 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 2 grupy wymiar zajęć 240 godzin, z czego: w 2012 r. - 60h, 2013 r. - 120h, 2014 r. - 60h. 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie kół rozwijających zainteresowania (polonistyczne i matematyczno - przyrodnicze) dla 76 uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjum z podziałem na 10 grup - wymiar zajęć do zrealizowania 600 godzin, z czego: w 2012 r. - 150h, 2013r. - 300h, 2014 r. -150h. Zadanie ponadto obejmuje: 1) Opracowanie i powielenie (kopiowanie, skanowanie), przez Wykonawcę, autorskich materiałów edukacyjnych przydatnych w realizacji programu zajęć z języka angielskiego i języka czeskiego. 2) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów objętych zajęciami w ilości 449 kompletów - na okres 2 lat realizacji zajęć, 3 zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego dla trzech szkół objętych zadaniem (2 zestawy dla szkół podstawowych, 1 zestaw dla gimnazjum); podręczniki oraz zestawy plansz edukacyjnych i map do nauki j. angielskiego powinny być dobrane pod kątem wieku i poziomu zaawansowania. 3) Zakup i dostawę podręczników do nauki języka czeskiego oraz słowników dla uczniów objętych zajęciami w ilości 24 kompletów (podręcznik i słownik czesko - polski i polsko - czeski). Podręczniki i słowniki powinny być dobrane pod kątem wieku i możliwości uczniów. 4) Na zakończenie zajęć z języka angielskiego (dla grup z klasy III gimnazjum VI - 2013, dla pozostałych grup VI - 2014) i języka czeskiego (dla obydwu grup VI - 2014) każdy uczestnik otrzyma przygotowany przez Wykonawcę certyfikat uczestnictwa w zajęciach. Certyfikat musi zawierać przyjęte logotypy POKL i EFS - wzór certyfikatu ma zostać zatwierdzony przez koordynatora projektu. Zajęcia z języka angielskiego mają być organizowane dla wszystkich uczniów i prowadzone w oparciu o rozszerzony program nauczania, nakierowany na zdobywanie sprawności komunikacyjnych. Zajęcia będą prowadzone w 18 grupach dla trzech etapów edukacyjnych (6 grup dla klas I-III szkoły podstawowej, 6 dla klas IV-VI szkoły podstawowej i 6 dla klas I-III gimnazjum). Warsztaty realioznawcze i muzyczno - językowe mają być realizowane dla 2 grup uczniów szkół podstawowych, zainteresowanych rozwijaniem znajomości języka angielskiego. Zajęcia z języka czeskiego i wiedzy o regionie jesenickim. Podsumowaniem pracy grup ma być prezentacja multimedialna (oddzielna dla każdej grupy) przedstawiona wszystkim uczniom. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe z przedmiotów matematyczno - przyrodniczych i humanistycznych dla uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia i zainteresowania. Wszystkie zajęcia mają się odbywać z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy naukowych i nowoczesnych form pracy celem zwiększenia chęci do nauki i otwarcia na inne kultury. Zadanie 3 - Warsztaty dla nauczycieli dotyczące nowoczesnej metody dostosowania wymagań do potrzeb uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się obejmują: 1. Prowadzenie warsztatów dla 23 nauczycieli - wymiar zajęć do zrealizowania 46 godzin - termin realizacji 2013 r. Zadanie obejmuje zorganizowanie warsztatów przygotowujących nauczycieli do właściwej pracy z uczniami o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Uczestnicy warsztatów mają zostać wyposażeni w umiejętności: 1. Rozpoznawanie potencjału ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. 2. Tworzenie dokumentacji w ramach zespołu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Dostosowanie form i metod pracy wspierających rozwój psychofizyczny ucznia. 4. Strategie wspierające integrację ucznia ze specyficznymi trudności w nauce z zespołem klasowym. W ramach tego zadania należy opracować i dostarczyć 3 zestawy materiałów edukacyjnych: dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (1 zestaw) i nauczycieli klas IV - VI szkoły podstawowej i I - III gimnazjum (2 zestawy). Wspomniane materiały należy powielić dla wszystkich uczestników warsztatów. Prawa autorskie do opracowanych materiałów należy przekazać zamawiającemu. 4. Wszystkie zadania mają być zrealizowane od dnia zawarcia umowy do 30 czerwca 2014 roku w trakcie roku szkolnego z wyłączeniem okresów, o którym mowa w § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 5. Za zgodą koordynatora projektu zadanie może być realizowane w okresie, o którym mowa § 3 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U.02.46.432 z późn. zm.). 6. Jedna (1) godzina do zrealizowania zajęć, warsztatów, terapii oznacza - 45 minut zajęć lekcyjnych. 7. Zadanie jest realizowane w trzech szkołach. W Zespole Szkolno Przedszkolnym w Goszowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole szkół w Prusinowicach - Szkoła Podstawowa, Zespole Szkół w Prusinowicach - Publiczne Gimnazjum w Pakosławicach. 8. Obowiązki wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu zamówienia Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Opracowanie programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć, warsztatów, terapii dla danej grupy uczestników (program winien zawierać: cel ogólny i cele szczegółowe, treści nauczania (formy realizacji), procedury osiągania celów (metody, formy, środki dydaktyczne) przewidywane osiągnięcia (oczekiwane efekty), sposób ewaluacji efektów realizacji zajęć. Projekt programu pracy Wykonawca obowiązany jest przedłożyć koordynatorowi projektu oraz dyrektorowi danej szkoły do uzgodnienia i zatwierdzenia go nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem zajęć; 2) Prowadzenie zajęć (wg przewidzianej liczby godzin lekcyjnych i ich harmonogramu) przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej. 3) Dokumentowanie na bieżąco, prowadzonych przez Wykonawcę, zajęć, warsztatów, terapii w postaci list obecności oraz dzienników zajęć (lekcji) wykorzystywanych w procesie nauczania w oświacie w celu bieżącego sprawdzania obecności na prowadzonych zajęciach. 4) Dokumentowanie na bieżąco, przekazanych uczestnikom materiałów, podręczników, słowników, certyfikatów, plansz i map w postaci list odbioru materiałów i przekazywanie ich koordynatorowi projektu. 5) Prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu, w formie kart monitoringu (raport działania i raport według grup) i kart postępów oraz przekazywanie ich, co miesiąc, w formie papierowej i elektronicznej, koordynatorowi projektu; a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji umowy. 6) Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu Projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu w mierzeniu postępów uczniów w zakresie realizacji celów (głównych i szczegółowych) rezultatów Projektu. 7) Opracowanie, w terminach określanych przez Zamawiającego, raportów cząstkowych (kwartalnych i rocznych) i końcowych z postępu realizacji działań wynikających z przedmiotu umowy, a merytorycznie związanych z realizacją określonego rodzaju zajęć. Sprawozdania składane będą do ostatniego dnia w danym kwartale i przekazywane do koordynatora projektu. 8) Gromadzenia wytworów prac uczestników projektu; 9) Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie. 10) Zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzić będzie zajęcia. 11) Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do uczestników Projektu. 12) Przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe w celu uzyskania upoważnienia od Wójta Gminy do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Projektu. 13) Przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. 14) Wykonawca sporządzi harmonogram realizacji zadania, który musi być dostosowany do liczby godzin realizowanych zajęć, warsztatów i terapii na dany rok oraz uzgodniony z koordynatorem projektu. 15) Wykonawca ma obowiązek pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach w realizacji harmonogramu zajęć. 16) Nauczyciele realizujący poszczególne zadania muszą posiadać wykształcenie odpowiadające realizowanym zajęciom, terapią lub warsztatom. Wymagane kwalifikacje określa ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U.2009.50.400 ze zm.).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 22.11.10.00-1, 22.11.41.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Europejski Fundusz Społeczny w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. Tytuł projektu: Pokonać trudności - rozwinąć zainteresowania - docenić wiedzę.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.10.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Ewa Sawicka, Tomasz Sawicki, Marek Kałuski OPTIMA s.c., ul. Książąt Opolskich 48-50, 45-006 Opole, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 315386,42 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
315117,00
Oferta z najniższą ceną:
315117,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
315117,00
Waluta:
PLN.