zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Rynek 1, 63300 Pleszew, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: umgpleszew@pleszew.pl
tel: (062) 74 28 300
fax: (062) 74 28 301
Dane postępowania
ID postępowania: 14798720150
Data publikacji zamówienia: 2015-10-09
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.pleszew.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - zamówienie dodatkowe Przedsiębiorstwo Ogólnobudowlane EXDACH Małgorzata Kmieć
Ostrów Wielkopolski
32 827,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-10-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
453000000
453100003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
32 827,00 zł
Minimalna złożona oferta:
32 827,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
32 827,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
32 827,00 zł


Pleszew: Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 147987 - 2015; data zamieszczenia: 09.10.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Pleszew, Rynek 1, 63-300 Pleszew, woj. wielkopolskie, tel. (062) 74 28 300, faks (062) 74 28 301 , strona internetowa www.pleszew.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Roboty ogólnobudowlane: - wzmocnienie fundamentów sąsiedniego budynku przy fundamentach projektowanego archiwum, - usunięcie starych murów w okolicy ław fundamentowych bud. archiwum, - obniżenie posadzki parteru, - ściągi klatki schodowej, - zabezpieczenie murłaty klatce schodowej, - prace rozbiórkowe, - wyłaz dachowy, - płyta pod klatką schodową (dodatkowa piwnica) i obniżenie klatki schodowej. 2. Roboty elektryczne: - dostawa i montaż masztu antenowego, - dostawa i montaż lamp zewnętrznych, - dostawa i montaż szafy teleinformatycznej, przełożenie liczników oraz pomiary instalacji. 3. Roboty sanitarne: montaż skrzynki gazowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: Miasto i Gmina Pleszew w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zawarła z Małgorzatą Kmieć prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą PRZEDSIĘBIORSTWO OGÓLNOBUDOWLANE EXDACH z siedzibą: Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski, umowę na zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - umowa nr 116/2015 z dnia 21.05.2015 r. na kwotę 1.279.408,60 zł brutto (1.040.169,59 zł netto). W trakcie prowadzenia robót budowlanych koniecznym okazało się wykonanie niżej wymienionych robót o łącznej wartości szacunkowej 26.688,92 zł netto nie ujętych w dokumentacji projektowo - kosztorysowej zamówienia podstawowego. Roboty ogólnobudowlane: Konieczność wzmocnienia fundamentów sąsiedniego budynku po rozbiórce dobudówki sanitariatów i wykonaniu fundamentów rozbudowy budynku o pom. archiwum, z częściowym usunięcie starych murów w okolicy ław fundamentowych: Po wykonaniu rozbiórki dobudowanych sanitariatów do głównego budynku, które w okresie eksploatacji budynku uległy odspojeniu od głównej bryły budynku i po rozpoczęciu wykopów pod fundament budynku archiwum został odsłonięty fundament kamienny budynku sąsiedniej posesji z wystającymi fundamentami - kamieniami, na teren projektowanych ław fundamentowych budynku archiwum. Zgodnie z opinią projektanta i inspektora nadzoru, konieczne jest usunięcie wystających kamieni w obszarze projektowanych ław fundamentowych, wykonanie uzupełnienia z betonu fundamentów sąsiedniego budynku usytuowanego w granicy nieruchomości, wykonanie projektowanej dylatacji pomiędzy budynkami i wykonanie dopiero projektowanych fundamentów pod rozbudowę archiwum. Koszty wykonania tych prac nie zostały ujęte w kosztorysie inwestorskim, ponieważ nie można było ich przewidzieć bez rozbiórki budynku usytuowanego w granicy nieruchomości. Usunięcie starych murów fundamentowych w okolicy projektowanych ław fundamentowych schodów zewnętrznych do piwnicy: Podczas wykonywania wykopów pod fundamenty projektowanych schodów zewnętrznych do piwnicy budynku, odkryto stare mury i sklepienia piwniczne, pozostałe prawdopodobnie po rozbiórce starego budynku. które muszą zostać rozebrane i usunięte, żeby wykonać fundament pod schody zgodnie z projektem. Zakres tych prac nie został ujęty w kosztorysie inwestorskim i nie można było tego przewidzieć bez wykonania wykopów. Obniżenie posadzki parteru: Podczas trwających prac remontowych, po rozbiórce podłóg i posadzek, rozbiórce murów wewnętrznych pomieszczeń wzdłuż ulicy Kraszewskiego w celu wykonania korytarza komunikacyjnego łączącego pomieszczenia wzdłuż budynku okazało się, że poziom stropów z wylewką betonową wykonany jest na różnych wysokościach. Po analizie wytrzymałości konstrukcyjnej istniejących stropów typu z udziałem Projektanta i Inspektora nadzoru branży budowlanej oraz Wykonawcy, ustalono że najlepszym rozwiązaniem będzie obniżenie poziomu posadzki drugiej części budynku od ul. Kraszewskiego. Prace te nie były przewidziane w opracowanej dokumentacji i w kosztorysie ofertowym, ponieważ nie można było ich przewidzieć przed wykonaniem rozbiórki podłóg i posadzek. Dodatkowe ściągi klatki schodowej wraz z zabezpieczeniem murów na klatce schodowej: Po wykonaniu prac rozbiórkowych budynku z pomieszczeniami sanitarnymi została odsłonięta ściana zewnętrzna głównego budynku od podwórza, która już wcześniej na etapie użytkowania wykazywała odchylenie od pionu z odspojeniem częściowym ściany zewnętrznej od muru konstrukcyjnego. Jednak zakres uszkodzenia muru zewnętrznego można było ocenić dopiero po rozbiórce dobudówki. Powyższe zostało zasygnalizowane w dokumentacji projektowej przez projektanta, że ostateczny sposób naprawy pęknięć i zarysowań ścian konstrukcyjnych budynku podjęta zostanie po wykonaniu robót rozbiórkowych. Podczas rady budowy z udziałem projektanta, inwestora, inspektora nadzoru i wykonawcy ustalono, że widoczne uszkodzenie konstrukcji muru zewnętrznego po wykonanej rozbiórce dobudówki wymaga dodatkowego wzmocnienia. Projektant dostarczył rysunek konstrukcyjno-wykonawczy ze sposobem wzmocnienia konstrukcji budynku, wraz z koniecznością wzmocnienia murłaty (uszkodzenia murłaty ukazały się po wykonanej częściowej rozbiórce drewnianej konstrukcji dachu, która wspiera i usztywnia konstrukcję dachu z murem, rozbiórkach związanych z podparciem uszkodzonej konstrukcji ścian i stropów w obrębie klatki schodowej). Prace te nie były przewidziane w opracowanej dokumentacji i w kosztorysie ofertowym, ponieważ nie można było ich przewidzieć przed wykonaniem rozbiórki części budynku i odkrywce stropów i konstrukcji dachu, które podczas użytkowania budynku nie były możliwe. Montaż wyłazu dachowego na dachu nad klatką schodowa: Po rozebraniu starego stropu podwieszonego nad klatką schodową na poddaszu okazało się, że konstrukcja drewniana istniejącego wyłazu dachowego jest uszkodzona - zmurszała i musi zostać wykonana na nowo. Bez rozebrania konstrukcji stropu podwieszonego, nie można było tego stwierdzić wcześniej. Schody przy wejściu do budynku od ul. Plac Kościelny: Remontowany budynek musi zostać przystosowany dla osób niepełnosprawnych, projekt przewiduje zrównanie poziomu posadzki klatki schodowej z poziomem chodnika. Projekt zakładał wykonanie nowej nawierzchni schodów na istniejącej konstrukcji z wyburzeniem podestu, jednak istniejąca konstrukcji schodów na istniejącej piwnicy i kształtowniki stalowe stropu uniemożliwiały planowane wyburzenie podestu, dlatego musiano przesunąć konstrukcję stopni schodowych poza istniejące stalowe sklepienie i konstrukcję stopni wykonać na nowo. Nie można było tego przewidzieć wcześniej, bez wykonanych rozbiórek. Płyta betonowa pod klatka schodową (dodatkowe piwnice), Po rozebraniu podłogi pod główną klatka schodową okazało się że strop w tym miejscu jest drewniany, ponieważ w przeszłości, przed dobudową części budynku od ulicy Kraszewskiego w tym miejscu było prawdopodobnie wejście do piwnicy, o czym wcześniej nie było wiadomo ponieważ Inwestor nie posiadał inwentaryzacji budynku. Podczas inwentaryzacji budynku przez Projektanta nie można było tego zauważyć bez rozebrania konstrukcji podłogi. Strop należy w tym miejscu wykonać jako żelbetowy, z uwagi na projektowane wykorzystanie tej powierzchni na pomieszczenie użytkowe. Roboty elektryczne: Dostawa i montaż masztu antenowego: W projekcie przebudowy i rozbudowy budynku zaprojektowano łącza telekomunikacyjne na potrzeby komunikacyjne Straży Miejskiej. Z uwagi na nowe wymagania łączność pomiędzy Biurem Straży Miejskiej a Służbami specjalnymi odbywać ma się również bezprzewodowo, dlatego konieczne stało się zamontowanie masztu antenowego na dachu budynku w trakcie trwających robót remontowych, by później nie niszczyć konstrukcji budynku. Dostawa i montaż lamp zewnętrznych: Po ustawieniu rusztowań wzdłuż elewacji umożliwiających bezpośredni dostęp do istniejących lamp zewnętrznych oświetlających teren wokół budynku, stwierdzono po skuciu tynku zewnętrznego zły stan techniczny mocowań lamp oświetleniowych oraz samych lamp. Z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia, zamontowanie nowych lamp obecnie jest jak najbardziej uzasadnione, a nie można było tego przewidzieć przed ustawieniem rusztowań i skuciem tynków wokół mocowań lamp oświetleniowych. Szafa teletechniczna: Zaprojektowana nowa instalacja teletechniczna w przebudowywanym budynku, z uwagi na nową planowaną funkcję części pomieszczeń budynku i konieczność połączenia nowej sieci z istniejącą siecią teletechniczną łącznie z wykonaniem połączenia z głównym serwerem, wymusza zamontowania nowej szafy teletechnicznej, ponieważ ilość nowych przewodów i łączników nie mieści się w istniejącej szafie rozdzielczej. Powyższe nie zostało prawdopodobnie dokładnie rozeznane przez projektanta i nie zostało przewidziane w kosztorysie inwestorskim, a jest niezbędnie potrzebne, do prawidłowego funkcjonowania instalacji teletechnicznej. Demontaż i ponowny montaż szaf licznikowych i liczników: Po wykonaniu nowych instalacji elektrycznych i doprowadzeniu pionów do istniejących szaf licznikowych, okazało się, że szafy licznikowe odspajają się od konstrukcji muru, prawdopodobnie z tego powodu, że w przeszłości szafy licznikowe zostały zamontowane na połączeniu dwóch ścian, które w trakcie użytkowania uległy różnemu osiadaniu. Ze względu na zły stan podłoża muru (zmurszała cegła liczne spękania) po uzgodnieniu z inspektorem branży elektrycznej i Projektantem uzgodniono, że liczniki łącznie z szafami licznikowymi należy zdemontować, wzmocnić konstrukcję ściany, przygotować podłoże i dopiero ponownie wykonać montaż szaf i liczniki energii elektrycznej. Pomiary instalacji komputerowej: W pomieszczeniach Prokuratury wykonano przed remontem nową instalację sieci komputerowej, która z uwagi na trwające prace remontowe musiała zostać okresowo wyłączona. Ponowne jej uruchomienie wymaga wykonania pomiarów sprawdzających, a nie zostało to przewidziane w kosztorysie inwestorskim, a bez tych pomiarów Użytkownik nie chce odebrać instalacji do użytku. Roboty sanitarne: Montaż skrzynki gazowej równo z licem muru budynku: Gazownia wykonując przyłącze gazowe montuje skrzynkę gazową na murze budynku, jednak ze względów bezpieczeństwa (wąski chodnik) i estetykę elewacji zabytkowego budynku, w uzgodnieniu z Konserwatorem Zabytku ustalono, że skrzynka gazowa musi zostać zamontowana w murze budynku, a Inwestor musi pokryć to z własnych środków, gdyż Gazownia nie uwzględnia tego typu prac w ryczałtowych opłatach za przyłącze gazowe. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego a jego wykonanie jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 1.040.169,59 zł netto, szacowana wartość zamówienia dodatkowego wynosi 26.688,92 zł netto, co stanowi 2,57 % wartości realizowanego zamówienia. W związku z tym, iż nastąpiła konieczność wykonania dodatkowych i nieprzewidzianych robót niezbędnych do kontynuacji prowadzonych robót, Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Małgorzacie Kmieć PRZEDSIĘBIORSTWO OGÓLNOBUDOWLANE EXDACH z siedzibą: Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski. Zamówienie dodatkowe stanowi 2,57% czyli nie więcej niż 50 % wartości realizowanego zamówienia oraz jest niezbędne do jego prawidłowego wykonania co zostało stwierdzone w protokole konieczności a jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przedmiotowym postępowaniu istnieją zatem przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych i Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Małgorzata Kmieć PRZEDSIĘBIORSTWO OGÓLNOBUDOWLANE EXDACH, Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski, kraj/woj. wielkopolskie.


Borek Wielkopolski: Dostawa sprzętu, wyposażenia, pomocy dydaktycznych, pomocy do zajęć rozwijających zdolności plastyczne, muzyczne i artystyczne, oprogramowania edukacyjnego, komputerów przenośnych typu notebook, sprzętu multimedialnego, oprogramowania użytkowego oraz artykułów biurowych i pomocniczych dla szkół gminy Borek Wlkp. w ramach projektu: Recepta na lepsze jutro - Indywidualizacja nauczania i wychowania w gminie Borek Wielkopolski Nr umowy POKL.09.01.02-30-101/11-00


Numer ogłoszenia: 146836 - 2015; data zamieszczenia: 17.06.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 436966 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Borek Wlkp., Rynek 1, 63-810 Borek Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 065 5716120, faks 065 5715893.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa sprzętu, wyposażenia, pomocy dydaktycznych, pomocy do zajęć rozwijających zdolności plastyczne, muzyczne i artystyczne, oprogramowania edukacyjnego, komputerów przenośnych typu notebook, sprzętu multimedialnego, oprogramowania użytkowego oraz artykułów biurowych i pomocniczych dla szkół gminy Borek Wlkp. w ramach projektu: Recepta na lepsze jutro - Indywidualizacja nauczania i wychowania w gminie Borek Wielkopolski Nr umowy POKL.09.01.02-30-101/11-00.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu, wyposażenia, pomocy dydaktyczny, pomocy do zajęć gimnastyki korekcyjnej, pomocy do zajęć rozwijających zdolności plastyczne, muzyczne i artystyczne, oprogramowania edukacyjnego, komputerów przenośnych typu notebook, sprzętu multimedialnego, oprogramowania użytkowego oraz artykułów biurowych i pomocniczych dla szkół gminy Borek Wlkp. w ramach projektu systemowego pn: Recepta na lepsze jutro - Indywidualizacja nauczania i wychowania w gminie Borek Wielkopolski. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
30.21.31.00-6, 30.19.50.00-2, 39.16.21.00-6, 37.40.00.00-2, 48.93.10.00-3, 30.19.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt systemowy pn: Recepta na lepsze jutro - Indywidualizacja nauczania i wychowania w gminie Borek Wielkopolski. Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
2   


Nazwa:
Dostawa sprzętu multimedialnego


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • COPY SERVICE TOMASZ BONDAR, ul. Widok 53a, 62-800 Kalisz, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 11800,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    10937,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    10937,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    10937,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
5   


Nazwa:
Dostawa artykułów i sprzętu sportowego do zajęć gimnastyki korekcyjnej


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • FHU Profi-Sport, ul. Bardowskiego 1, 35-005 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 16000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    14644,38


  • Oferta z najniższą ceną:
    14644,38
    / Oferta z najwyższą ceną:
    16013,15


  • Waluta:
    PLN.


Pleszew: Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 150973 - 2015; data zamieszczenia: 15.10.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 147987 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Pleszew, Rynek 1, 63-300 Pleszew, woj. wielkopolskie, tel. (062) 74 28 300, faks (062) 74 28 301.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są następujące roboty budowlane: a) roboty ogólnobudowlane: - wzmocnienie fundamentów sąsiedniego budynku przy fundamentach projektowanego archiwum, - usunięcie starych murów w okolicy ław fundamentowych bud. archiwum, - obniżenie posadzki parteru, - ściągi klatki schodowej, - zabezpieczenie murłaty klatce schodowej, - prace rozbiórkowe, - wyłaz dachowy, - płyta pod klatką schodową (dodatkowa piwnica) i obniżenie klatki schodowej; b) roboty elektryczne: - dostawa i montaż masztu antenowego, - dostawa i montaż lamp zewnętrznych, - dostawa i montaż szafy teleinformatycznej, przełożenie liczników oraz pomiary instalacji; c) roboty sanitarne: montaż skrzynki gazowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.10.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Ogólnobudowlane EXDACH Małgorzata Kmieć, Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 26688,92 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    32827,37


  • Oferta z najniższą ceną:
    32827,37
    / Oferta z najwyższą ceną:
    32827,37


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: Miasto i Gmina Pleszew w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zawarła z Małgorzatą Kmieć prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą PRZEDSIĘBIORSTWO OGÓLNOBUDOWLANE EXDACH z siedzibą: Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski, umowę na zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa nieruchomości przy ul. Plac Kościelny 1 - umowa nr 116/2015 z dnia 21.05.2015 r. na kwotę 1.279.408,60 zł brutto (1.040.169,59 zł netto). W trakcie prowadzenia robót budowlanych koniecznym okazało się wykonanie niżej wymienionych robót o łącznej wartości szacunkowej 26.688,92 zł netto nie ujętych w dokumentacji projektowo - kosztorysowej zamówienia podstawowego. Roboty ogólnobudowlane: Konieczność wzmocnienia fundamentów sąsiedniego budynku po rozbiórce dobudówki sanitariatów i wykonaniu fundamentów rozbudowy budynku o pom. archiwum, z częściowym usunięcie starych murów w okolicy ław fundamentowych: Po wykonaniu rozbiórki dobudowanych sanitariatów do głównego budynku, które w okresie eksploatacji budynku uległy odspojeniu od głównej bryły budynku i po rozpoczęciu wykopów pod fundament budynku archiwum został odsłonięty fundament kamienny budynku sąsiedniej posesji z wystającymi fundamentami - kamieniami, na teren projektowanych ław fundamentowych budynku archiwum. Zgodnie z opinią projektanta i inspektora nadzoru, konieczne jest usunięcie wystających kamieni w obszarze projektowanych ław fundamentowych, wykonanie uzupełnienia z betonu fundamentów sąsiedniego budynku usytuowanego w granicy nieruchomości, wykonanie projektowanej dylatacji pomiędzy budynkami i wykonanie dopiero projektowanych fundamentów pod rozbudowę archiwum. Koszty wykonania tych prac nie zostały ujęte w kosztorysie inwestorskim, ponieważ nie można było ich przewidzieć bez rozbiórki budynku usytuowanego w granicy nieruchomości. Usunięcie starych murów fundamentowych w okolicy projektowanych ław fundamentowych schodów zewnętrznych do piwnicy: Podczas wykonywania wykopów pod fundamenty projektowanych schodów zewnętrznych do piwnicy budynku, odkryto stare mury i sklepienia piwniczne, pozostałe prawdopodobnie po rozbiórce starego budynku. które muszą zostać rozebrane i usunięte, żeby wykonać fundament pod schody zgodnie z projektem. Zakres tych prac nie został ujęty w kosztorysie inwestorskim i nie można było tego przewidzieć bez wykonania wykopów. Obniżenie posadzki parteru: Podczas trwających prac remontowych, po rozbiórce podłóg i posadzek, rozbiórce murów wewnętrznych pomieszczeń wzdłuż ulicy Kraszewskiego w celu wykonania korytarza komunikacyjnego łączącego pomieszczenia wzdłuż budynku okazało się, że poziom stropów z wylewką betonową wykonany jest na różnych wysokościach. Po analizie wytrzymałości konstrukcyjnej istniejących stropów typu z udziałem Projektanta i Inspektora nadzoru branży budowlanej oraz Wykonawcy, ustalono że najlepszym rozwiązaniem będzie obniżenie poziomu posadzki drugiej części budynku od ul. Kraszewskiego. Prace te nie były przewidziane w opracowanej dokumentacji i w kosztorysie ofertowym, ponieważ nie można było ich przewidzieć przed wykonaniem rozbiórki podłóg i posadzek. Dodatkowe ściągi klatki schodowej wraz z zabezpieczeniem murów na klatce schodowej: Po wykonaniu prac rozbiórkowych budynku z pomieszczeniami sanitarnymi została odsłonięta ściana zewnętrzna głównego budynku od podwórza, która już wcześniej na etapie użytkowania wykazywała odchylenie od pionu z odspojeniem częściowym ściany zewnętrznej od muru konstrukcyjnego. Jednak zakres uszkodzenia muru zewnętrznego można było ocenić dopiero po rozbiórce dobudówki. Powyższe zostało zasygnalizowane w dokumentacji projektowej przez projektanta, że ostateczny sposób naprawy pęknięć i zarysowań ścian konstrukcyjnych budynku podjęta zostanie po wykonaniu robót rozbiórkowych. Podczas rady budowy z udziałem projektanta, inwestora, inspektora nadzoru i wykonawcy ustalono, że widoczne uszkodzenie konstrukcji muru zewnętrznego po wykonanej rozbiórce dobudówki wymaga dodatkowego wzmocnienia. Projektant dostarczył rysunek konstrukcyjno-wykonawczy ze sposobem wzmocnienia konstrukcji budynku, wraz z koniecznością wzmocnienia murłaty (uszkodzenia murłaty ukazały się po wykonanej częściowej rozbiórce drewnianej konstrukcji dachu, która wspiera i usztywnia konstrukcję dachu z murem, rozbiórkach związanych z podparciem uszkodzonej konstrukcji ścian i stropów w obrębie klatki schodowej). Prace te nie były przewidziane w opracowanej dokumentacji i w kosztorysie ofertowym, ponieważ nie można było ich przewidzieć przed wykonaniem rozbiórki części budynku i odkrywce stropów i konstrukcji dachu, które podczas użytkowania budynku nie były możliwe. Montaż wyłazu dachowego na dachu nad klatką schodowa: Po rozebraniu starego stropu podwieszonego nad klatką schodową na poddaszu okazało się, że konstrukcja drewniana istniejącego wyłazu dachowego jest uszkodzona - zmurszała i musi zostać wykonana na nowo. Bez rozebrania konstrukcji stropu podwieszonego, nie można było tego stwierdzić wcześniej. Schody przy wejściu do budynku od ul. Plac Kościelny: Remontowany budynek musi zostać przystosowany dla osób niepełnosprawnych, projekt przewiduje zrównanie poziomu posadzki klatki schodowej z poziomem chodnika. Projekt zakładał wykonanie nowej nawierzchni schodów na istniejącej konstrukcji z wyburzeniem podestu, jednak istniejąca konstrukcji schodów na istniejącej piwnicy i kształtowniki stalowe stropu uniemożliwiały planowane wyburzenie podestu, dlatego musiano przesunąć konstrukcję stopni schodowych poza istniejące stalowe sklepienie i konstrukcję stopni wykonać na nowo. Nie można było tego przewidzieć wcześniej, bez wykonanych rozbiórek. Płyta betonowa pod klatka schodową (dodatkowe piwnice), Po rozebraniu podłogi pod główną klatka schodową okazało się że strop w tym miejscu jest drewniany, ponieważ w przeszłości, przed dobudową części budynku od ulicy Kraszewskiego w tym miejscu było prawdopodobnie wejście do piwnicy, o czym wcześniej nie było wiadomo ponieważ Inwestor nie posiadał inwentaryzacji budynku. Podczas inwentaryzacji budynku przez Projektanta nie można było tego zauważyć bez rozebrania konstrukcji podłogi. Strop należy w tym miejscu wykonać jako żelbetowy, z uwagi na projektowane wykorzystanie tej powierzchni na pomieszczenie użytkowe. Roboty elektryczne: Dostawa i montaż masztu antenowego: W projekcie przebudowy i rozbudowy budynku zaprojektowano łącza telekomunikacyjne na potrzeby komunikacyjne Straży Miejskiej. Z uwagi na nowe wymagania łączność pomiędzy Biurem Straży Miejskiej a Służbami specjalnymi odbywać ma się również bezprzewodowo, dlatego konieczne stało się zamontowanie masztu antenowego na dachu budynku w trakcie trwających robót remontowych, by później nie niszczyć konstrukcji budynku. Dostawa i montaż lamp zewnętrznych: Po ustawieniu rusztowań wzdłuż elewacji umożliwiających bezpośredni dostęp do istniejących lamp zewnętrznych oświetlających teren wokół budynku, stwierdzono po skuciu tynku zewnętrznego zły stan techniczny mocowań lamp oświetleniowych oraz samych lamp. Z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia, zamontowanie nowych lamp obecnie jest jak najbardziej uzasadnione, a nie można było tego przewidzieć przed ustawieniem rusztowań i skuciem tynków wokół mocowań lamp oświetleniowych. Szafa teletechniczna: Zaprojektowana nowa instalacja teletechniczna w przebudowywanym budynku, z uwagi na nową planowaną funkcję części pomieszczeń budynku i konieczność połączenia nowej sieci z istniejącą siecią teletechniczną łącznie z wykonaniem połączenia z głównym serwerem, wymusza zamontowania nowej szafy teletechnicznej, ponieważ ilość nowych przewodów i łączników nie mieści się w istniejącej szafie rozdzielczej. Powyższe nie zostało prawdopodobnie dokładnie rozeznane przez projektanta i nie zostało przewidziane w kosztorysie inwestorskim, a jest niezbędnie potrzebne, do prawidłowego funkcjonowania instalacji teletechnicznej. Demontaż i ponowny montaż szaf licznikowych i liczników: Po wykonaniu nowych instalacji elektrycznych i doprowadzeniu pionów do istniejących szaf licznikowych, okazało się, że szafy licznikowe odspajają się od konstrukcji muru, prawdopodobnie z tego powodu, że w przeszłości szafy licznikowe zostały zamontowane na połączeniu dwóch ścian, które w trakcie użytkowania uległy różnemu osiadaniu. Ze względu na zły stan podłoża muru (zmurszała cegła liczne spękania) po uzgodnieniu z inspektorem branży elektrycznej i Projektantem uzgodniono, że liczniki łącznie z szafami licznikowymi należy zdemontować, wzmocnić konstrukcję ściany, przygotować podłoże i dopiero ponownie wykonać montaż szaf i liczniki energii elektrycznej. Pomiary instalacji komputerowej: W pomieszczeniach Prokuratury wykonano przed remontem nową instalację sieci komputerowej, która z uwagi na trwające prace remontowe musiała zostać okresowo wyłączona. Ponowne jej uruchomienie wymaga wykonania pomiarów sprawdzających, a nie zostało to przewidziane w kosztorysie inwestorskim, a bez tych pomiarów Użytkownik nie chce odebrać instalacji do użytku. Roboty sanitarne: Montaż skrzynki gazowej równo z licem muru budynku: Gazownia wykonując przyłącze gazowe montuje skrzynkę gazową na murze budynku, jednak ze względów bezpieczeństwa (wąski chodnik) i estetykę elewacji zabytkowego budynku, w uzgodnieniu z Konserwatorem Zabytku ustalono, że skrzynka gazowa musi zostać zamontowana w murze budynku, a Inwestor musi pokryć to z własnych środków, gdyż Gazownia nie uwzględnia tego typu prac w ryczałtowych opłatach za przyłącze gazowe. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego a jego wykonanie jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 1.040.169,59 zł netto, szacowana wartość zamówienia dodatkowego wynosi 26.688,92 zł netto, co stanowi 2,57 % wartości realizowanego zamówienia. W związku z tym, iż nastąpiła konieczność wykonania dodatkowych i nieprzewidzianych robót niezbędnych do kontynuacji prowadzonych robót, Zamawiający udzielił zamówienia dodatkowego w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Małgorzacie Kmieć PRZEDSIĘBIORSTWO OGÓLNOBUDOWLANE EXDACH z siedzibą: Al. Powstańców Wielkopolskich 36, 63-400 Ostrów Wielkopolski. Zamówienie dodatkowe stanowi 2,57% czyli nie więcej niż 50 % wartości realizowanego zamówienia oraz jest niezbędne do jego prawidłowego wykonania co zostało stwierdzone w protokole konieczności a jego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przedmiotowym postępowaniu istnieją zatem przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych i Zamawiający mógł udzielić zamówienia z wolnej ręki