Informacje o przetargu
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi pomocy prawnej związane z reprezentacją praw i interesów Zamawiającego w sprawach związanych z prowadzoną przez niego działalnością. Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest osobą prawną ze 100% kapitałowym udziałem Samorządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, uprawnioną na mocy Aktu Założycielskiego z dnia 31 marca 2009r. do wykonywania zadań inwestycyjnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, dla których organem tworzącym jest samorząd województwa. Głównym celem spółki jest zorganizowanie środków finansowych niezbędnych na realizację inwestycji w służbę zdrowia oraz przeprowadzenie inwestycji. Środki te będą przeznaczone na modernizację i rozbudowę istniejących placówek służby zdrowia oraz zakup dla nich sprzętu i aparatury medycznej. Z wytworzonego majątku będą korzystać poszczególne zakłady opieki zdrowotnej podległe Województwu Kujawsko-Pomorskiemu, przy czym, co do zasady, wytworzony majątek nie zostanie im przekazany na własność. Faktyczny przebieg czynności w ramach Projektu każdorazowo przedstawia się następująco: 1) ustalenie – przy czynnym udziale Szpitali – zakresu, oraz w razie konieczności opracowanie niezbędnej dokumentacji Projektu, 2) zawarcie pomiędzy KPIM a SPZOZ porozumienia o realizacji inwestycji z uwzględnieniem zasad przekazania jej efektów do używania na rzecz SPZOZ, 3) zawarcie umowy kredytowej z EBI, 4) realizacja inwestycji, 5) przekazanie rezultatu inwestycji do używania na rzecz SPZOZ. Realizację całości zadań modernizacyjnych i dostosowawczych, z uwagi na docelowy brak środków finansowych, podzielono na trzy Projekty – „Health 1” na lata 2009 – 2016 , „Health 2” na lata 2016 – 2019 oraz „Health 3” na lata 2016 - 2019, obejmujący wyłącznie rozbudowę Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu. Program – „Health 1” został w całości zrealizowany, natomiast majątek Spółki, wytworzony w jego ramach został przekazany Szpitalom nieodpłatnie do używania. Obecnie natomiast należy kontynuować program w zakresie dalszych modernizacji i doposażenia w niezbędny sprzęt medyczny, niemniej rozważana jest odpłatna formuła przekazania majątku do używania. Podkreślić należy, iż realizacja niniejszego Programu dotyczy w szczególności inwestycji obligatoryjnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 29 czerwca 2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. nr 12, poz. 739 ze zm.) zatem nie zachodzi obawa, iż inwestycje już zrealizowane oraz planowane w najbliższym czasie do realizacji staną się zbędne czy nieużyteczne po wprowadzeniu map potrzeb zdrowotnych. Analiza dotychczasowych działań inwestycyjnych wykazuje, że podjęte przez Spółkę działania przyniosły spodziewane efekty, przede wszystkim w zakresie podniesienia standardu świadczenia usług medycznych i warunków pracy personelu. Tym samym uprawnione jest twierdzenie, że zaplanowane wydatki inwestycyjne w ramach nowej linii kredytowej pozwolą zakończyć sukcesem proces modernizacji w szpitalach wojewódzkich. Projekt „Health 2” planowany jest do realizacji w latach 2016 – 2019. Całkowity koszt projektu to min. 323 mln. zł. , z czego koszt inwestycji planowanych do realizacji z linii kredytowej EBI to 161,5 mln. zł. Umowa kredytowa została zawarta w grudniu 2015r. Reszta środków pochodzić będzie z innych źródeł finansowania, w tym z budżetu województwa oraz wkładów własnych szpitali. Odrębnie, w oparciu o trzecią, odrębną linię kredytową i Program „Health 3”, realizowana jest modernizacja i przebudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu. Inwestycja ta jest konsekwencją wdrożonego programu konsolidacji czterech szpitali wojewódzkich na terenie miasta. W dniu 17 listopada 2016r. Spółka zawarła umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na mocy której przyznana został jej linia kredytowa w wysokości 238,5 mln. zł. Środki z EBI mogą stanowić maksymalnie 90% wartości inwestycji, wliczając w o również środki pozyskane z funduszy UE (głównie RPO WK-P). Z uwagi na brak gwarancji Województwa, jednym z elementów zabezpieczenia kredytu jest gwarancja EFIS (tzw. Plan Junckera), co dyskwalifikuje środki KPIM jako wkład własny do RPO WK-P. Ważnym aspektem w zakresie uruchomienia kredytu jest wypracowanie dokumentów zabezpieczających wierzytelność KPIM, w szczególności wypracowanie rozwiązań skutkujących zobowiązaniem Szpitala wobec KPIM do partycypacji w spłacie kredytu. Bezpośrednim efektem realizacji wszystkich inwestycji, których dotyczy niniejszy Program jest dostosowanie budynków oraz wyposażenia Szpitali do wymogów prawa polskiego oraz standardów unijnych w zakresie infrastruktury ochrony zdrowia, dzięki czemu będą mogły one nadal udzielać świadczeń zdrowotnych mieszkańcom regionu. W związku z powyższym przedstawione inwestycje zakładach opieki zdrowotnej są niezbędne do realizacji na przestrzeni najbliższych lat. Po zakończeniu realizacji Projekt nie ulegnie modyfikacji mającej wpływ na charakter lub warunki jego realizacji, ani też modyfikacji powodującej uzyskanie nieuzasadnionej korzyści przez beneficjenta. Koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją inwestycji będą ponosili poszczególni użytkownicy, którzy posiadają pełną zdolność organizacyjną i finansową do utrzymania efektów Projektu. Spółka w związku z zaciągnięciem zobowiązań kredytowych zobowiązana jest do sprawozdawczości na rzecz EBI. Raporty z monitoringu obejmują m. in. zagadnienia podatkowe, zamówień publicznych, obliczanie wskaźników szpitalnych oraz bieżące zmiany prawa w obszarze prawa budowlanego oraz przepisów dotyczących działalności SP ZOZ. Podkreślenia wymaga fakt, iż wszystkie trzy umowy kredytowe podlegają prawu Księstwa Luksemburga natomiast językiem obowiązującym jest język angielski. 2. Świadczenie pomocy prawnej polegać będzie w szczególności na: 1) doradztwie oraz reprezentowaniu Zamawiającego przed sądami (zastępstwo procesowe) i organami administracji, w tym reprezentowanie w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą, oraz sporządzaniu odpowiednich dokumentów i pism związanych z prowadzonymi sprawami; 2) udzielaniu porad prawnych, 3) sporządzaniu kompleksowych opinii prawnych w tym w szczególności w zakresie podatkowym oraz z obszaru finansów publicznych (w pełnym zakresie), 4) kompleksowym doradztwie oraz opiniowaniu dokumentów i postępowań dotyczących zamówień publicznych; 5) bieżące doradztwo podczas spotkań z kontrahentami Zamawiającego, 6) sporządzaniu projektów umów i weryfikacji projektów umów; 7) prowadzeniu spraw związanych z egzekucją należności przypadających Zamawiającemu; 8) sporządzaniu regulacji normatywnych, których przedmiotem są zagadnienia z zakresu działalności Zamawiającego, jak i dokumentów korporacyjnych Zamawiającego; 9) na polecenie Zamawiającego, bieżącym doradztwie podczas narad budowlanych; 10) bieżącym doradztwie związanym z realizacją projektów współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego; 11) sporządzaniu dokumentów oraz opinii, analiz i rekomendacji związanych z realizacją Projektów Health 1, Health 2 oraz Health 3,bez względu na źródła finansowania; 12) obsłudze umów oraz innych instrumentów, w szczególności zabezpieczeń, związanych z umowami kredytowymi Spółki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w Luksemburgu; 13) wszelkich innych czynności objętych przedmiotem zamówienia ,na każde polecenie Zamawiającego. 14) obsłudze spraw związanych z realizacją projektów Europejskiego Banku Inwestycyjnego; Forma pisemna w zakresie wskazanym w ust. 2, 3, 4, 6, 8 i 11 niniejszego paragrafu umowy i terminach każdorazowo ustalanych przez strony, jednakże nie dłuższych niż 14 dni kalendarzowych w języku polskim oraz na polecenie Zamawiającego również (dodatkowo) w języku angielskim, przy czym wersja anglojęzyczna dokumentu musi być każdorazowo podpisana przez Wykonawcę. Zalecenia i porady Wykonawcy w zakresie wskazanym w ust. 5, 9, 10, 11, 12 i 13 niniejszego paragrafu będą sporządzane w formie pisemnej, na polecenie Zamawiającego, w terminie 3 dni kalendarzowych. 3. W ramach obsługi prawnej Wykonawca zapewnia świadczenie pomocy prawnej na następujących zasadach: 1) Wykonawca zapewni obsługę prawną Zamawiającego w wymiarze do 24 godzin tygodniowo, w tym 12 godzin w trakcie dyżurów pełnionych w siedzibie/biurze Zamawiającego w Toruniu lub w miejscu prowadzenia inwestycji na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego (szczegółowy harmonogram wykonywania dyżurów będzie na bieżąco ustalany z Zamawiającym co tydzień) przez osobę posiadającą tytuł zawodowy radcy prawnego, adwokata lub posiadającego prawo do świadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 października 2016 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1874), bądź doradcy podatkowego, przy czym Zamawiający zastrzega, iż w sytuacji tego wymagającej zakres dyżurów może skupić się wyłącznie na jednej ,konkretnej specjalności, zaś innym razem może dotyczyć wszystkich wymaganych specjalności. 2) poza świadczeniem pomocy w siedzibie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do udzielania konsultacji w formie telefonicznej i mailowej w zakresie objętym niniejszą umową, w maksymalnym wymiarze 12 godzin w tygodniu. Przy czym dla konsultacji w formie telefonicznej do czasu wykonania usługi w tym zakresie wlicza się wyłącznie czas połączeń telefonicznych (tj. rozmowy), natomiast dla formy telefonicznej przyjmuje się, że napisanie 40 słów w treści maila dla potrzeb rozliczenia równa się 1 minucie. 3) Świadczenie pomocy prawnej musi być wykonywane osobiście przez osoby wskazane w Wykazie personelu stanowiącym załącznik nr 1a do formularza oferty.
Adres: | Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: m.sondej-orlowska@kpim.pl tel: 56 656 21 22 fax: 56 6218474 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 37282820160 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2016-12-21 | Termin składania wniosków: | 2016-12-29 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | 1 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 80% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.kpim.lo.pl/ | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 31 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o. | Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa Toruń | 1 257 079,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-02-01 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 79100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 257 079,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 257 079,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 257 079,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 811 672,00 zł | |
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia (jeĹźeli dotyczy):
http://OGĹOSZENIE O ZAMĂWIENIU -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
O zamĂłwienie mogÄ ubiegaÄ siÄ wyĹÄ cznie zakĹady pracy chronionej oraz wykonawcy, ktĂłrych dziaĹalnoĹÄ, lub dziaĹalnoĹÄ ich wyodrÄbnionych organizacyjnie jednostek, ktĂłre bÄdÄ realizowaĹy zamĂłwienie, obejmuje spoĹecznÄ i zawodowÄ integracjÄ osĂłb bÄdÄ cych czĹonkami grup spoĹecznie marginalizowanych
NaleĹźy podaÄ minimalny procentowy wskaĹşnik zatrudnienia osĂłb naleĹźÄ cych do jednej lub wiÄcej kategorii, o ktĂłrych mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niĹź 30%, osĂłb zatrudnionych przez zakĹady pracy chronionej lub wykonawcĂłw albo ich jednostki (w %)
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
Informacje na temat podmiotu ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
JeĹźeli tak, naleĹźy wymieniÄ zamawiajÄ cych, ktĂłrzy wspĂłlnie przeprowadzajÄ postÄpowanie oraz podaÄ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktĂłw wraz z danymi do kontaktĂłw:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 34060068500000, ul. Plac Teatralny 2, 87100  ToruĹ, woj. kujawsko-pomorskie, paĹstwo Polska, tel. 56 656 10 71, e-mail k.szczerbiak@kujawsko-pomorskie.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.bip.kpim.lo.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, peĹny i bezpoĹredni dostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania moĹźna uzyskaÄ pod adresem (URL)
www.bip.kpim.lo.pl/
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia
DostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania jest ograniczony - wiÄcej informacji moĹźna uzyskaÄ pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu naleĹźy przesyĹaÄ:
Elektronicznie
adres
Dopuszczone jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
nie
Wymagane jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
tak
Inny sposĂłb:
w formie pisemnej
Adres:
Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne sp. z o. o. ul. M. SkĹodowskiej- Curie 73, 87-100 ToruĹ
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzÄdzi i urzÄ dzeĹ lub formatĂłw plikĂłw, ktĂłre nie sÄ ogĂłlnie dostÄpne
Nieograniczony, peĹny, bezpoĹredni i bezpĹatny dostÄp do tych narzÄdzi moĹźna uzyskaÄ pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Ĺwiadczenie usĹug pomocy prawnej na rzecz Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o.
Numer referencyjny:
ZP/04/16
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamĂłwienia sÄ usĹugi pomocy prawnej zwiÄ zane z reprezentacjÄ praw i interesĂłw ZamawiajÄ cego w sprawach zwiÄ zanych z prowadzonÄ przez niego dziaĹalnoĹciÄ . Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne spĂłĹka z ograniczonÄ odpowiedzialnoĹciÄ jest osobÄ prawnÄ ze 100% kapitaĹowym udziaĹem SamorzÄ du WojewĂłdztwa Kujawsko â Pomorskiego, uprawnionÄ na mocy Aktu ZaĹoĹźycielskiego z dnia 31 marca 2009r. do wykonywania zadaĹ inwestycyjnych w samodzielnych publicznych zakĹadach opieki zdrowotnej, dla ktĂłrych organem tworzÄ cym jest samorzÄ d wojewĂłdztwa. GĹĂłwnym celem spĂłĹki jest zorganizowanie ĹrodkĂłw finansowych niezbÄdnych na realizacjÄ inwestycji w sĹuĹźbÄ zdrowia oraz przeprowadzenie inwestycji. Ĺrodki te bÄdÄ przeznaczone na modernizacjÄ i rozbudowÄ istniejÄ cych placĂłwek sĹuĹźby zdrowia oraz zakup dla nich sprzÄtu i aparatury medycznej. Z wytworzonego majÄ tku bÄdÄ korzystaÄ poszczegĂłlne zakĹady opieki zdrowotnej podlegĹe WojewĂłdztwu Kujawsko-Pomorskiemu, przy czym, co do zasady, wytworzony majÄ tek nie zostanie im przekazany na wĹasnoĹÄ. Faktyczny przebieg czynnoĹci w ramach Projektu kaĹźdorazowo przedstawia siÄ nastÄpujÄ co: 1) ustalenie â przy czynnym udziale Szpitali â zakresu, oraz w razie koniecznoĹci opracowanie niezbÄdnej dokumentacji Projektu, 2) zawarcie pomiÄdzy KPIM a SPZOZ porozumienia o realizacji inwestycji z uwzglÄdnieniem zasad przekazania jej efektĂłw do uĹźywania na rzecz SPZOZ, 3) zawarcie umowy kredytowej z EBI, 4) realizacja inwestycji, 5) przekazanie rezultatu inwestycji do uĹźywania na rzecz SPZOZ. RealizacjÄ caĹoĹci zadaĹ modernizacyjnych i dostosowawczych, z uwagi na docelowy brak ĹrodkĂłw finansowych, podzielono na trzy Projekty â âHealth 1â na lata 2009 â 2016 , âHealth 2â na lata 2016 â 2019 oraz âHealth 3â na lata 2016 - 2019, obejmujÄ cy wyĹÄ cznie rozbudowÄ WojewĂłdzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu. Program â âHealth 1â zostaĹ w caĹoĹci zrealizowany, natomiast majÄ tek SpĂłĹki, wytworzony w jego ramach zostaĹ przekazany Szpitalom nieodpĹatnie do uĹźywania. Obecnie natomiast naleĹźy kontynuowaÄ program w zakresie dalszych modernizacji i doposaĹźenia w niezbÄdny sprzÄt medyczny, niemniej rozwaĹźana jest odpĹatna formuĹa przekazania majÄ tku do uĹźywania. PodkreĹliÄ naleĹźy, iĹź realizacja niniejszego Programu dotyczy w szczegĂłlnoĹci inwestycji obligatoryjnych, zgodnie z rozporzÄ dzeniem Ministra Zdrowia z 29 czerwca 2012r. w sprawie wymagaĹ, jakim powinny odpowiadaÄ pod wzglÄdem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urzÄ dzenia zakĹadu opieki zdrowotnej (Dz. U. nr 12, poz. 739 ze zm.) zatem nie zachodzi obawa, iĹź inwestycje juĹź zrealizowane oraz planowane w najbliĹźszym czasie do realizacji stanÄ siÄ zbÄdne czy nieuĹźyteczne po wprowadzeniu map potrzeb zdrowotnych. Analiza dotychczasowych dziaĹaĹ inwestycyjnych wykazuje, Ĺźe podjÄte przez SpĂłĹkÄ dziaĹania przyniosĹy spodziewane efekty, przede wszystkim w zakresie podniesienia standardu Ĺwiadczenia usĹug medycznych i warunkĂłw pracy personelu. Tym samym uprawnione jest twierdzenie, Ĺźe zaplanowane wydatki inwestycyjne w ramach nowej linii kredytowej pozwolÄ zakoĹczyÄ sukcesem proces modernizacji w szpitalach wojewĂłdzkich. Projekt âHealth 2â planowany jest do realizacji w latach 2016 â 2019. CaĹkowity koszt projektu to min. 323 mln. zĹ. , z czego koszt inwestycji planowanych do realizacji z linii kredytowej EBI to 161,5 mln. zĹ. Umowa kredytowa zostaĹa zawarta w grudniu 2015r. Reszta ĹrodkĂłw pochodziÄ bÄdzie z innych ĹşrĂłdeĹ finansowania, w tym z budĹźetu wojewĂłdztwa oraz wkĹadĂłw wĹasnych szpitali. OdrÄbnie, w oparciu o trzeciÄ , odrÄbnÄ liniÄ kredytowÄ i Program âHealth 3â, realizowana jest modernizacja i przebudowa WojewĂłdzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu. Inwestycja ta jest konsekwencjÄ wdroĹźonego programu konsolidacji czterech szpitali wojewĂłdzkich na terenie miasta. W dniu 17 listopada 2016r. SpĂłĹka zawarĹa umowÄ z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, na mocy ktĂłrej przyznana zostaĹ jej linia kredytowa w wysokoĹci 238,5 mln. zĹ. Ĺrodki z EBI mogÄ stanowiÄ maksymalnie 90% wartoĹci inwestycji, wliczajÄ c w o rĂłwnieĹź Ĺrodki pozyskane z funduszy UE (gĹĂłwnie RPO WK-P). Z uwagi na brak gwarancji WojewĂłdztwa, jednym z elementĂłw zabezpieczenia kredytu jest gwarancja EFIS (tzw. Plan Junckera), co dyskwalifikuje Ĺrodki KPIM jako wkĹad wĹasny do RPO WK-P. WaĹźnym aspektem w zakresie uruchomienia kredytu jest wypracowanie dokumentĂłw zabezpieczajÄ cych wierzytelnoĹÄ KPIM, w szczegĂłlnoĹci wypracowanie rozwiÄ zaĹ skutkujÄ cych zobowiÄ zaniem Szpitala wobec KPIM do partycypacji w spĹacie kredytu. BezpoĹrednim efektem realizacji wszystkich inwestycji, ktĂłrych dotyczy niniejszy Program jest dostosowanie budynkĂłw oraz wyposaĹźenia Szpitali do wymogĂłw prawa polskiego oraz standardĂłw unijnych w zakresie infrastruktury ochrony zdrowia, dziÄki czemu bÄdÄ mogĹy one nadal udzielaÄ ĹwiadczeĹ zdrowotnych mieszkaĹcom regionu. W zwiÄ zku z powyĹźszym przedstawione inwestycje zakĹadach opieki zdrowotnej sÄ niezbÄdne do realizacji na przestrzeni najbliĹźszych lat. Po zakoĹczeniu realizacji Projekt nie ulegnie modyfikacji majÄ cej wpĹyw na charakter lub warunki jego realizacji, ani teĹź modyfikacji powodujÄ cej uzyskanie nieuzasadnionej korzyĹci przez beneficjenta. Koszty zwiÄ zane z utrzymaniem i eksploatacjÄ inwestycji bÄdÄ ponosili poszczegĂłlni uĹźytkownicy, ktĂłrzy posiadajÄ peĹnÄ zdolnoĹÄ organizacyjnÄ i finansowÄ do utrzymania efektĂłw Projektu. SpĂłĹka w zwiÄ zku z zaciÄ gniÄciem zobowiÄ zaĹ kredytowych zobowiÄ zana jest do sprawozdawczoĹci na rzecz EBI. Raporty z monitoringu obejmujÄ m. in. zagadnienia podatkowe, zamĂłwieĹ publicznych, obliczanie wskaĹşnikĂłw szpitalnych oraz bieĹźÄ ce zmiany prawa w obszarze prawa budowlanego oraz przepisĂłw dotyczÄ cych dziaĹalnoĹci SP ZOZ. PodkreĹlenia wymaga fakt, iĹź wszystkie trzy umowy kredytowe podlegajÄ prawu KsiÄstwa Luksemburga natomiast jÄzykiem obowiÄ zujÄ cym jest jÄzyk angielski. 2. Ĺwiadczenie pomocy prawnej polegaÄ bÄdzie w szczegĂłlnoĹci na: 1) doradztwie oraz reprezentowaniu ZamawiajÄ cego przed sÄ dami (zastÄpstwo procesowe) i organami administracji, w tym reprezentowanie w postÄpowaniach odwoĹawczych przed KrajowÄ IzbÄ OdwoĹawczÄ , oraz sporzÄ dzaniu odpowiednich dokumentĂłw i pism zwiÄ zanych z prowadzonymi sprawami; 2) udzielaniu porad prawnych, 3) sporzÄ dzaniu kompleksowych opinii prawnych w tym w szczegĂłlnoĹci w zakresie podatkowym oraz z obszaru finansĂłw publicznych (w peĹnym zakresie), 4) kompleksowym doradztwie oraz opiniowaniu dokumentĂłw i postÄpowaĹ dotyczÄ cych zamĂłwieĹ publicznych; 5) bieĹźÄ ce doradztwo podczas spotkaĹ z kontrahentami ZamawiajÄ cego, 6) sporzÄ dzaniu projektĂłw umĂłw i weryfikacji projektĂłw umĂłw; 7) prowadzeniu spraw zwiÄ zanych z egzekucjÄ naleĹźnoĹci przypadajÄ cych ZamawiajÄ cemu; 8) sporzÄ dzaniu regulacji normatywnych, ktĂłrych przedmiotem sÄ zagadnienia z zakresu dziaĹalnoĹci ZamawiajÄ cego, jak i dokumentĂłw korporacyjnych ZamawiajÄ cego; 9) na polecenie ZamawiajÄ cego, bieĹźÄ cym doradztwie podczas narad budowlanych; 10) bieĹźÄ cym doradztwie zwiÄ zanym z realizacjÄ projektĂłw wspĂłĹfinansowanych ze ĹrodkĂłw Regionalnego Programu Operacyjnego WojewĂłdztwa Kujawsko-Pomorskiego; 11) sporzÄ dzaniu dokumentĂłw oraz opinii, analiz i rekomendacji zwiÄ zanych z realizacjÄ ProjektĂłw Health 1, Health 2 oraz Health 3,bez wzglÄdu na ĹşrĂłdĹa finansowania; 12) obsĹudze umĂłw oraz innych instrumentĂłw, w szczegĂłlnoĹci zabezpieczeĹ, zwiÄ zanych z umowami kredytowymi SpĂłĹki z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w Luksemburgu; 13) wszelkich innych czynnoĹci objÄtych przedmiotem zamĂłwienia ,na kaĹźde polecenie ZamawiajÄ cego. 14) obsĹudze spraw zwiÄ zanych z realizacjÄ projektĂłw Europejskiego Banku Inwestycyjnego; Forma pisemna w zakresie wskazanym w ust. 2, 3, 4, 6, 8 i 11 niniejszego paragrafu umowy i terminach kaĹźdorazowo ustalanych przez strony, jednakĹźe nie dĹuĹźszych niĹź 14 dni kalendarzowych w jÄzyku polskim oraz na polecenie ZamawiajÄ cego rĂłwnieĹź (dodatkowo) w jÄzyku angielskim, przy czym wersja anglojÄzyczna dokumentu musi byÄ kaĹźdorazowo podpisana przez WykonawcÄ. Zalecenia i porady Wykonawcy w zakresie wskazanym w ust. 5, 9, 10, 11, 12 i 13 niniejszego paragrafu bÄdÄ sporzÄ dzane w formie pisemnej, na polecenie ZamawiajÄ cego, w terminie 3 dni kalendarzowych. 3. W ramach obsĹugi prawnej Wykonawca zapewnia Ĺwiadczenie pomocy prawnej na nastÄpujÄ cych zasadach: 1) Wykonawca zapewni obsĹugÄ prawnÄ ZamawiajÄ cego w wymiarze do 24 godzin tygodniowo, w tym 12 godzin w trakcie dyĹźurĂłw peĹnionych w siedzibie/biurze ZamawiajÄ cego w Toruniu lub w miejscu prowadzenia inwestycji na obszarze wojewĂłdztwa kujawsko-pomorskiego (szczegĂłĹowy harmonogram wykonywania dyĹźurĂłw bÄdzie na bieĹźÄ co ustalany z ZamawiajÄ cym co tydzieĹ) przez osobÄ posiadajÄ cÄ tytuĹ zawodowy radcy prawnego, adwokata lub posiadajÄ cego prawo do Ĺwiadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 paĹşdziernika 2016 r. o Ĺwiadczeniu przez prawnikĂłw zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1874), bÄ dĹş doradcy podatkowego, przy czym ZamawiajÄ cy zastrzega, iĹź w sytuacji tego wymagajÄ cej zakres dyĹźurĂłw moĹźe skupiÄ siÄ wyĹÄ cznie na jednej ,konkretnej specjalnoĹci, zaĹ innym razem moĹźe dotyczyÄ wszystkich wymaganych specjalnoĹci. 2) poza Ĺwiadczeniem pomocy w siedzibie ZamawiajÄ cego, Wykonawca bÄdzie zobowiÄ zany w szczegĂłlnoĹci do udzielania konsultacji w formie telefonicznej i mailowej w zakresie objÄtym niniejszÄ umowÄ , w maksymalnym wymiarze 12 godzin w tygodniu. Przy czym dla konsultacji w formie telefonicznej do czasu wykonania usĹugi w tym zakresie wlicza siÄ wyĹÄ cznie czas poĹÄ czeĹ telefonicznych (tj. rozmowy), natomiast dla formy telefonicznej przyjmuje siÄ, Ĺźe napisanie 40 sĹĂłw w treĹci maila dla potrzeb rozliczenia rĂłwna siÄ 1 minucie. 3) Ĺwiadczenie pomocy prawnej musi byÄ wykonywane osobiĹcie przez osoby wskazane w Wykazie personelu stanowiÄ cym zaĹÄ cznik nr 1a do formularza oferty.
II.5) GĹĂłwny kod CPV:
79100000-5
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umĂłw ramowych lub dynamicznego systemu zakupĂłw â szacunkowa caĹkowita maksymalna wartoĹÄ w caĹym okresie obowiÄ zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw)
II.7) Czy przewiduje siÄ udzielenie zamĂłwieĹ, o ktĂłrych mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.8) Okres, w ktĂłrym realizowane bÄdzie zamĂłwienie lub okres, na ktĂłry zostaĹa zawarta umowa ramowa lub okres, na ktĂłry zostaĹ ustanowiony dynamiczny system zakupĂłw:
II.9) Informacje dodatkowe:
III.1) WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okreĹlonej dziaĹalnoĹci zawodowej, o ile wynika to z odrÄbnych przepisĂłw
OkreĹlenie warunkĂłw:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
OkreĹlenie warunkĂłw: Na potwierdzenie naleĹźy zĹoĹźyÄ dokument potwierdzajÄ cy, Ĺźe Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoĹci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaĹalnoĹci zwiÄ zanej z przedmiotem zamĂłwienia na sumÄ nie mniejszÄ niĹź 6 mln. zĹ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) ZdolnoĹÄ techniczna lub zawodowa
OkreĹlenie warunkĂłw: a) wykonane usĹugi: W celu potwierdzenia wiedzy i doĹwiadczenia Wykonawcy winni udokumentowaÄ wykonanie - w okresie ostatnich 3 lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy - w tym okresie, co najmniej 2 usĹug polegajÄ cych na Ĺwiadczeniu bieĹźÄ cej obsĹugi prawnej w zakresie dotyczÄ cym prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa pracy, zamĂłwieĹ publicznych i finansĂłw publicznych przez okres co najmniej 3 lat kaĹźda (dopuszcza siÄ ĹÄ czenie umĂłw zawartych na krĂłtsze terminy, w sytuacji gdy suma miesiÄcy Ĺwiadczenia obsĹugi prawnej na podstawie umĂłw zawieranych bezpoĹrednio po sobie u konkretnego zleceniodawcy bÄdzie obejmowaÄ 36 miesiÄcy) W przypadku skĹadania oferty wspĂłlnej ww. warunek musi speĹniaÄ co najmniej jeden z wykonawcĂłw w caĹoĹci. b) osoby, ktĂłre bÄdÄ uczestniczyÄ w wykonywaniu zamĂłwienia publicznego: - minimum 3 prawnikĂłw, ktĂłrzy muszÄ posiadaÄ: i) tytuĹ zawodowy radcy prawnego lub, ii) tytuĹ zawodowy adwokata lub, iii) posiadajÄ cego prawo do Ĺwiadczenia pomocy prawnej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 paĹşdziernika 2016 r. o Ĺwiadczeniu przez prawnikĂłw zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1874); oraz wpis na listÄ potwierdzajÄ cÄ wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego, prowadzonÄ przez OkrÄgowÄ IzbÄ RadcĂłw Prawnych lub OkrÄgowÄ IzbÄ AdwokackÄ ; - ZespóŠosĂłb stworzony z 3 osĂłb, o ktĂłrych mowa powyĹźej (Prawnik nr 1, Prawnik nr 2, Prawnik nr 3) powinien posiadaÄ doĹwiadczenie w zagadnieniach dotyczÄ cych: prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa pracy, prawa zamĂłwieĹ publicznych, prawa finansĂłw publicznych, przepisĂłw zwiÄ zanych z ochronÄ zdrowia, przepisĂłw zwiÄ zanych z pozyskiwaniem i rozliczaniem ĹrodkĂłw unijnych, - KaĹźdy z czĹonkĂłw ww. zespoĹu powinien posiadaÄ minimum 3 lata doĹwiadczenia zawodowego do dnia skĹadania ofert polegajÄ cego na obsĹudze prawnej spĂłĹek prawa handlowego, jednostek samorzÄ du terytorialnego, lub jednostek organizacyjnych samorzÄ du terytorialnego w przynajmniej 2 ww. zagadnieniach. CzĹonkowie zespoĹu ĹÄ cznie muszÄ dysponowaÄ doĹwiadczeniem w minimum 6 zagadnieniach, o ktĂłrych mowa powyĹźej. PoĹrĂłd wskazanych 6 zagadnieĹ naleĹźy wykazaÄ siÄ doĹwiadczeniem zwiÄ zanym z prawem finansĂłw publicznych oraz prawem zamĂłwieĹ publicznych - 1 osoba posiadajÄ ca tytuĹ doradcy podatkowego wpisana na listÄ doradcĂłw podatkowych (ZamawiajÄ cy dopuszcza dysponowanie osobÄ fizycznÄ , ktĂłrej kwalifikacje do wykonywania zawodu doradcy podatkowego zostaĹy uznane na zasadach okreĹlonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w paĹstwach czĹonkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 65). Doradca podatkowy powinien posiadaÄ minimum 3 lata doĹwiadczenia zawodowego do dnia skĹadania ofert polegajÄ cego na doradztwie podatkowym dla spĂłĹek prawa handlowego, jednostek samorzÄ du terytorialnego, lub jednostek organizacyjnych samorzÄ du terytorialnego.
ZamawiajÄ cy wymaga od wykonawcĂłw wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu imion i nazwisk osĂłb wykonujÄ cych czynnoĹci przy realizacji zamĂłwienia wraz z informacjÄ o kwalifikacjach zawodowych lub doĹwiadczeniu tych osĂłb: tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okreĹlone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) ZamawiajÄ cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
tak
ZamawiajÄ cy przewiduje nastÄpujÄ ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okreĹlona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okreĹlona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia okreĹlona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OĹWIADCZEĹ SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W CELU WSTÄPNEGO POTWIERDZENIA, ĹťE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEĹNIA WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU ORAZ SPEĹNIA KRYTERIA SELEKCJI
OĹwiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz speĹnianiu warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu
tak
OĹwiadczenie o speĹnianiu kryteriĂłw selekcji
tak
III.4) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW , SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEĹNIANIA WARUNKĂW UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU:
Wykonawca speĹnia warunki udziaĹu w postÄpowaniu, o ktĂłrych mowa w pkt 2., tj. przedĹoĹźy wykaz usĹug wykonanych, a w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych, rĂłwnieĹź wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy â w tym okresie, wraz z podaniem ich wartoĹci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotĂłw, na rzecz ktĂłrych usĹugi zostaĹy wykonane (zaĹÄ cznik nr 4 do siwz), oraz zaĹÄ czeniem dowodĂłw okreĹlajÄ cych czy te usĹugi zostaĹy wykonane lub sÄ wykonywane naleĹźycie; przy czym dowodami, o ktĂłrych mowa, sÄ referencje bÄ dĹş inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz ktĂłrego usĹugi byĹy wykonywane, a w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych sÄ wykonywane, a jeĹźeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaÄ tych dokumentĂłw âoĹwiadczenie wykonawcy; w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych nadal wykonywanych referencje bÄ dĹş inne dokumenty potwierdzajÄ ce ich naleĹźyte wykonywanie powinny byÄ wydane nie wczeĹniej niĹź 3 miesiÄ ce przed upĹywem terminu skĹadania ofert albo wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu; Ww. oĹwiadczenie naleĹźy zĹoĹźyÄ w oryginale, natomiast dowody i inne dokumenty w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodnoĹÄ z oryginaĹem. W przypadku skĹadania oferty wspĂłlnej wykonawcy skĹadajÄ jeden wspĂłlny ww. wykaz.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIĂW SELEKCJI:
PrzedĹoĹźy oĹwiadczenia (zaĹÄ cznik nr 7), w ktĂłrych potwierdzi Ĺźe informacje zawarte w zaĹÄ czniku nr 1a â Wykaz personelu sÄ zgodne z prawdÄ i potwierdzajÄ speĹnienie wymagaĹ, o ktĂłrych mowa w pkt 2 ppkt 1 lit b.
III.6) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
IV.1.2) ZamawiajÄ cy ĹźÄ da wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
1. ZamawiajÄ cy wymaga wniesienia wadium w wysokoĹci 7 000,00 zĹ. 2. Wadium moĹźe byÄ wnoszone w jednej lub kilku z nastÄpujÄ cych form: 1) pieniÄ dzu, 2) porÄczeniach bankowych lub porÄczeniach spĂłĹdzielczej kasy oszczÄdnoĹciowo-kredytowej, z tym Ĺźe porÄczenie kasy jest zawsze porÄczeniem pieniÄĹźnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porÄczeniach udzielanych przez podmioty, o ktĂłrych mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄbiorczoĹci. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniÄĹźnej naleĹźy dokonaÄ przelewu na rachunek bankowy zamawiajÄ cego nr 36 1140 2088 0000 5997 8400 1003 w mBank S.A. 4. Wadium wnosi siÄ przed upĹywem terminu skĹadania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniÄ dzu za moment wniesienia uznaje siÄ moment uznania rachunku bankowego zamawiajÄ cego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach okreĹlonych w punkcie 2 podpunktach 2-5: 1) dokument wadialny powinien byÄ zĹoĹźony w oryginale, 2) wadium musi zapewniÄ bezwarunkowÄ nieodwoĹalnÄ pĹatnoĹÄ przez porÄczyciela/gwaranta kwoty wadium na ĹźÄ danie zamawiajÄ cego w przypadku zajĹcia okolicznoĹci wymienionych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy, 3) wadium musi byÄ zapewnione na caĹy okres zwiÄ zania ofertÄ . 6. ZamawiajÄ cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwĹocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewaĹźnieniu postÄpowania, z wyjÄ tkiem wykonawcy, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeĹźeniem punktu 9. 7. Wykonawcy, ktĂłrego oferta zostaĹa uznana jako najkorzystniejszÄ , zamawiajÄ cy zwraca wadium niezwĹocznie po zawarciu umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy (jeĹli byĹo wymagane). 8. ZamawiajÄ cy zwraca niezwĹocznie wadium na wniosek wykonawcy zĹoĹźony przed upĹywem terminu skĹadania ofert. 9. ZamawiajÄ cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeĹźeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o ktĂłrym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leĹźÄ cych po jego stronie, nie zĹoĹźyĹ oĹwiadczeĹ lub dokumentĂłw potwierdzajÄ cych okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 25 ust. 1, oĹwiadczenia, o ktĂłrym mowa w art. 25a ust. 1, peĹnomocnictw lub nie wyraziĹ zgody na poprawienie omyĹki, o ktĂłrej mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowaĹo brak moĹźliwoĹci wybrania oferty zĹoĹźonej przez wykonawcÄ jako najkorzystniejszej. 10. ZamawiajÄ cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeĹźeli wykonawca, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana: 1) odmĂłwiĹ podpisania umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego na warunkach okreĹlonych w ofercie, 2) nie wniĂłsĹ wymaganego zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego staĹo siÄ niemoĹźliwe z przyczyn leĹźÄ cych po stronie wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje siÄ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamĂłwienia:
IV.1.4) Wymaga siÄ zĹoĹźenia ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siÄ zĹoĹźenia oferty wariantowej:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie oferty wariantowej
nie
ZĹoĹźenie oferty wariantowej dopuszcza siÄ tylko z jednoczesnym zĹoĹźeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawcĂłw, ktĂłrzy zostanÄ zaproszeni do udziaĹu w postÄpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawcĂłw
Maksymalna liczba wykonawcĂłw Â
Kryteria selekcji wykonawcĂłw:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw:
Czy przewiduje siÄ ograniczenie liczby uczestnikĂłw umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
ZamĂłwienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w formie katalogĂłw elektronicznych:
nie
Przewiduje siÄ pobranie ze zĹoĹźonych katalogĂłw elektronicznych informacji potrzebnych do sporzÄ dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem) nie
NaleĹźy wskazaÄ elementy, ktĂłrych wartoĹci bÄdÄ przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siÄ ograniczenia co do przedstawionych wartoĹci, wynikajÄ ce z opisu przedmiotu zamĂłwienia:
nie
NaleĹźy podaÄ, ktĂłre informacje zostanÄ udostÄpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bÄdzie termin ich udostÄpnienia:
Informacje dotyczÄ ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposĂłb postÄpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bÄdÄ warunki, na jakich wykonawcy bÄdÄ mogli licytowaÄ (minimalne wysokoĹci postÄ pieĹ):
Informacje dotyczÄ ce wykorzystywanego sprzÄtu elektronicznego, rozwiÄ zaĹ i specyfikacji technicznych w zakresie poĹÄ czeĹ:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapĂłw aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Warunki zamkniÄcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 80 |
doĹwiadczenie | 20 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o ktĂłrej mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogĹoszeniem
Minimalne wymagania, ktĂłre muszÄ speĹniaÄ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeĹźenie prawa do udzielenia zamĂłwienia na podstawie ofert wstÄpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw negocjacji (w tym liczbÄ etapĂłw):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagaĹ zamawiajÄ cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokoĹci nagrĂłd dla wykonawcĂłw, ktĂłrzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiÄ zania stanowiÄ ce podstawÄ do skĹadania ofert, jeĹźeli zamawiajÄ cy przewiduje nagrody:
WstÄpny harmonogram postÄpowania:
PodziaĹ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiÄ zaĹ: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamĂłwienia definiujÄ ce minimalne wymagania, ktĂłrym muszÄ odpowiadaÄ wszystkie oferty:
PodziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegajÄ cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriĂłw oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na ktĂłrej bÄdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na ktĂłrej jest dostÄpny opis przedmiotu zamĂłwienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urzÄ dzeĹ informatycznych:
SposĂłb postÄpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okreĹlenie minimalnych wysokoĹci postÄ pieĹ:
Informacje o liczbie etapĂłw licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Termin i warunki zamkniÄcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, ktĂłre zostanÄ wprowadzone do treĹci zawieranej umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego, albo ogĂłlne warunki umowy, albo wzĂłr umowy:
Wymagania dotyczÄ ce zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siÄ istotne zmiany postanowieĹ zawartej umowy w stosunku do treĹci oferty, na podstawie ktĂłrej dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) SposĂłb udostÄpniania informacji o charakterze poufnym
(jeĹźeli dotyczy):
Ĺrodki sĹuĹźÄ ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin skĹadania ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu:
Data: 30/12/2016, godzina: 7:45,
SkrĂłcenie terminu skĹadania wnioskĂłw, ze wzglÄdu na pilnÄ potrzebÄ udzielenia zamĂłwienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem):
nie
WskazaÄ powody:
JÄzyk lub jÄzyki, w jakich mogÄ byÄ sporzÄ dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwiÄ zania ofertÄ :
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skĹadania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, w przypadku nieprzyznania ĹrodkĂłw pochodzÄ cych z budĹźetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ cych zwrotowi ĹrodkĂłw z pomocy udzielonej przez paĹstwa czĹonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), ktĂłre miaĹy byÄ przeznaczone na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, jeĹźeli Ĺrodki sĹuĹźÄ ce sfinansowaniu zamĂłwieĹ na badania naukowe lub prace rozwojowe, ktĂłre zamawiajÄ cy zamierzaĹ przeznaczyÄ na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia, nie zostaĹy mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 372828
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 34060068500000, ul. Plac Teatralny 2, 87-100  ToruĹ, paĹstwo Polska, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 656 21 22, faks , e-mail m.sondej-orlowska@kpim.pl
Adres strony internetowej (URL): http://www.bip.kpim.lo.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Dodatkowe kody CPV:
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 01/02/2017 IV.2 CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 244800.00 Waluta pln IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 2 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: 2 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: 0 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: nie Kancelaria Ostrowski i WspĂłlnicy SpĂłĹka Komandytowa, torun@ostrowski-legal.net, ul. GrudziÄ dzka 110-114, 87-100, ToruĹ, kraj/woj. kujawsko-pomorskie Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : tak Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 301104.00 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 301104.00 > Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 433944.00 Waluta: Pln IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie  na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.